המדריך המלא ליצירת, הטמעת ובדיקת מפת האתר שלכם

By | בלוג

מפת אתר הינה כלי חיוני לאתרים מבחינת SEO מכיוון שהיא משמשת כמפת הניווט של אתר האינטרנט שלכם עבור העכביש של גוגל אשר בבואו לסרוק את אתרכם. מפת אתר בפורמט xml ממפה את כל עמודי האתר החשובים ומאפשרת לגוגל להגיע במהירות לכלל העמודים, גם אלו אשר אין דרך אחרת להגיע אליהם (ללא קישור פנימי).

בפוסט זה נסביר מהי מפת אתר xml וכיצד להגדיר אותה נכון כך שתעזור לכם בתהליך קידום האתר. הפוסט יתמקד בפלטפורמה הפופולארית והמומלצת ביותר כיום הלא היא וורדפרס. בהתאם, המדריך יתייחס לשני הפלאגינים המובילים כיום לאופטימיזציה של אתרים ויצירת מפת אתר – Yoast SEO ו- All in One SEO.

אז מהן בכלל XML Sitemaps ואיך הן עוזרות לנו?

אנחנו רוצים שגוגל יסרוק את העמודים החשובים לנו באתר, אך לפעמים דפים מסתיימים ללא קישורים פנימיים המפנים אליהם, מה שהופך אותם לקשים לאיתור. מפת אתר מפרטת את הדפים החשובים של אתר אינטרנט, מוודאה שגוגל יוכל לאתר ולסרוק את כולם, ובכך לעזור לו להבין את מבנה אתר האינטרנט שלנו.

בנוסף, באמצעות מפת האתר אנו מראים לגוגל אילו דפים אנו רוצים שהוא יסרוק ויציג בתוצאות החיפוש ואלו לא.

מפת האתר גם יוצרת היררכיה של עמודי האתר ועוזרת לגוגל להבין מהם העמודים החשובים ביותר באתר. יחד עם זאת היא מציגה בצורה קוהרנטית את תכיפות עדכון התכנים באתר. ככל שאנחנו מעדכנים לעיתים קרובות יותר את התכנים הקיימים באתר ומוסיפים תכנים חדשים, כך נזכה ליותר ביקורים מהעכביש של גוגל ונזכה לקרדיט גדול יותר ממנו.

אילו אתרים צריכים מפת אתרXML?

באופן רשמי, ההנחיות של גוגל טוענות כי מפות האתר מועילות עבור "אתרי אינטרנט גדולים באמת", עבור "אתרי אינטרנט עם ארכיונים גדולים", עבור "אתרי אינטרנט חדשים עם רק כמה קישורים חיצוניים אליו" ו עבור "אתרי אינטרנט אשר משתמשים בתוכן מדיה עשיר".

בעוד אנו מסכימים כי סוגים אלה של אתרי בהחלט יראו תועלת גדולה מהטמעה של מפת אתר מסודרת, הניסיון שלנו מראה כי מפת אתר חשובה לכל סוגי וגדלי האתרים.

איך מייצרים מפת אתר?

ברוב המקרים ניתן להסתמך על התוספים של Yoast SEO ו- All in One SEO שיעשו עבורנו את העבודה. בעוד הראשון מייצר עבורנו מפת אתר באופן אוטומטי (ללא ההגדרות הרצויות, אליהן נתייחס בהמשך), בפלאגין השני יש צורך להפעיל את הפונקציה באופן ידני. מדובר בתהליך פשוט מאוד: נכנסים ללשונית All in One SEO ותחת Features פשוט מפעילים את הריבוע של XML Sitemaps:

אילו דפים צריכים להיות בקובץ מפת האתר?

שאלה חשובה שכל בעל אתר צריך לשאול את עצמו היא איך מחליטים אילו עמודים לכלול במפת האתר? כלל אצבע הוא פשוט לשאול את עצמנו: ״אם גולש מגיע לעמוד הזה, האם הוא העמוד הרלוונטי למה שהוא חיפש? האם קיים בו תוכן שיעזור לגולש למצוא את מה שחיפש? במידה וכן, זה עמוד שאנחנו רוצים לכלול במפת האתר שלנו.

מלכוד התגיות, הקטגוריות וארכיון המחבר

אם נתבונן בפלטפורמה הפופולארית ביותר ברשת לבניית אתרים, הלא היא וורדפרס, נוכל לשים לב לעניין חשוב מאוד שצריך לתת עליו את הדעת והוא נושא עמודי התגיות, הקטגוריות וארכיון המחבר. כברירת מחדל ברוב התוספים, עמודים אלו יצטרפו למפת האתר, ייסרקו על ידי גוגל ויופיעו בתוצאות החיפוש.

האם מדובר בבעיה? לא תמיד אבל לעיתים קרובות כן. למה? כי עמודים אלו מאגדים תכנים קיימים באתר אשר כבר נסרקים על ידי גוגל בקטגורית עמודים או פוסטים. כאשר הם מוצגים שוב תחת תגית מסוימת, עמוד קטגוריה או רשימת פוסטים של כותב מסויים, הדבר מייצג שכפול תוכן וזה משהו שאנחנו ממש לא רוצים.

אז מה עושים? את עמודי התגיות וארכיון המחבר אנחנו ממליצים לא להכליל במפת האתר או לסמן כ-No index ובכך לבקש מגוגל לא לסרוק ולהציג את העמודים הללו. כך נמנע מתוכן משוכפל.

בפלאגין של YOAST נלך למסך Search Appearance ומשם ללשונית Taxonomies. שם נוכל לראות את המלבן של תגיות (post_tag). באותה שורה, תחת השאלה ״Show tags in search results?״ פשוט נבחר באופציה NO. כך בערך זה אמור להיראות:

גם בפלאגין All in ONE SEO מדובר במשימה פשוטה למדי. כל מה שצריך לעשות הוא ללכת ללשונית XML Sitemap בהגדרות הפלאגין ולהוריד את סימון הוי מהריבועים של תגיות (ברוב המקרים שני הריבועים היחידים שצריכים להיות מסומנים הם כמו שמופיע בתמונה):

בפלאגין הזה ישנה גם אפשרות לבחור את תדירות העדכון של מפת האתר ולהשפיע על תכיפות הביקורים של גוגל באתר. מומלץ לא לבצע מניפולציות ולהגדיר את זה בהתאם לקצב שבו תכני האתר נוטים להתעדכן.

בכל הנוגע לקטגוריות, ניתן לעשות בהם שימוש מושכל על ידי הוספת תוכן מקורי ואיכותי לעמודים הללו יחד עם תגיות מטא ייעודיות ובכך להפוך את העמוד לסוג של Hub המקשר לעמודים אחרים. ברוב המקרים נרצה לעשות זאת באתרי סחר, משום שעמוד כזה יהיה בעל סיכויים גבוהים יותר להתברג בתוצאות החיפוש (בניגוד לעמוד עם מוצר ספציפי).

עמוד קטגוריה לדוגמה שעשינו עבור הלקוח ״שרות וציוד״ – עמוד המרכז את כל מפוחי העלים (צילום מסך חלקי) עם טקסט מסודר, כותרות, תגיות מטא ואפילו קישורים פנימיים לעמודי קטגוריה נוספים.

אם אתם לא טורחים לעשות את המתואר לעיל, עדיף לפעול בעניין הקטגוריות בדיוק כפי שהמלצנו בסוגיית התגיות וארכיון המחבר. ביוסט הגדרת הקטגוריות נמצאת באותה לשונית. הגדרות ארכיון המחבר נמצאות בלשונית הצמודה בשם Archives. באול אין וואן מדובר באותו מסך שראינו למעלה. נקודה נוספת לזכותו של All in One היא שארכיון המחבר מבוטל כברירת מחדל ואין צורך לעשות שום דבר נוסף, זאת בניגוד ליוסט אשר מצריך מאיתנו לבטל את הצגת עמודי ארכיון המחבר באופן יזום.

מה לגבי קבצי מדיה כמו תמונות וסרטונים?

בעיה נפוצה אחרת היא סריקתן של תמונות וסרטונים שונים אשר העלנו לאתר. מערכת וורדפרס למעשה מייצרת עמוד ייעודי לכל תמונה או מדיה ששילבנו באתר, גם כשהכוונה שלנו הייתה בסה״כ לגרום לתמונה להופיע בעמוד מסויים בלבד.

מה הבעיה עם זה אתם שואלים? הבעיה היא שנוצרים לנו עשרות ולפעמים מאות עמודים שגוגל סורק ומציג בתוצאות החיפוש מבלי שאנחנו מודעים לכך בכלל. זה אולי נשמע לא רע אבל בפועל מדובר בעמודים ״רזים״ שאין בהם שום תועלת לגולשים. עמודים אלו ייצרו אחוז נטישה גבוה, יתפשו ע״י גוגל כלא איכותיים ובכך יורידו את איכות האתר הכללית וישפיעו על מיקומיו.

לכן חשוב מאוד לוודא שאנחנו בוחרים באופציה של הפניית עמודי מדיה לעמוד המקור ולא מוסיפים אותם למפת האתר. כך זה נראה ביוסט (תחת לשונית Media, מצד ימין ללשונית שהצגנו לעיל):

בתוסף All In One SEO נעשה זאת על ידי בחירה באופציה הזו בעמוד ההגדרות של מפת האתר:

אחרי שסיימנו להגדיר הכל, איך מוודאים שגוגל רואה את מפת האתר שלנו וסורק אותה בהצלחה?

ברמת העיקרון גוגל אמור לדעת היכן נמצא מפת האתר שלכם ולסרוק אותה ללא פעולה נוספת מצדכם. אבל כולנו יודעים מה פירוש המילה ״אמור״. אז אם אתם רוצים ללכת על בטוח, ותוך כדי גם לוודא שמפת האתר שלכם תקינה ומכילה רק את מה שאתם רוצים שהיא תכיל, כדאי להוסיף אותה באופן ידני ב-Search Console (כלי מנהל האתרים). איך עושים זאת? די פשוט. נכנסים לכלי מנהל האתרים של גוגל, מגיעים לעמוד ניהול האתר ומשם לאינדקס > Sitemaps.

לאחר שבחרנו בעמוד Sitemaps, נתבקש להזין היכן נמצאת מפת האתר שלנו.

אם אתם משתמשים באחד משני הפלאגינים שהזכרנו, מפת האתר תהיה בכתובת הזו sitemap.xml או sitemap_index.xml.

לאחר שהוספנו את מפת כתובת מפת האתר, גוגל יבדוק אותה ויציג הודעה על קבלתה בהצלחה והוספת העמודים לאינדקס שלו. כדאי לבדוק שמספר העמודים נראה לכם הגיוני למספר העמודים שאמורים להיות שם. בתחתית המסך תוכלו לראות את סטטוס מפת האתר שזה עתה הוספתם. זה אמור להראות כמו משהו כזה:

זה הכל. סיימנו לייצר, להגדיר את מפת האתר של האתר שלנו ואפילו עדכנו בכך את גוגל!

האם הקידום האורגני הוא מלך אפיקי הפרסום ברשת?

By | בלוג

קידום אתרים אורגני הוא כנראה הכלי הטוב ביותר לקדם את העסק שלכם באינטרנט. יחד עם זאת, ככל שעובר הזמן, הופכת המשימה ליותר ויותר קשה ולכן מחייבת רמת התמחות גבוהה יותר, השקעה גדולה יותר וסבלנות רבה יותר. אבל כשהתוצאות מגיעות, אי אפשר עוד להטיל ספק בכך: הקידום האורגני מציע יתרונות שאף ערוץ פרסום או קידום אחר באינטרנט אינו יודע להציע. בשורות הבאות נדבר בדיוק על היתרונות הללו.

מדוע הפך הקידום האורגני לכל כך מורכב?

בימיו הראשונים של מנוע החיפוש של גוגל, כל שהיה צריך כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש היה לכתוב מספר מאמרים עם ביטוי מפתח ספציפי, ולהעלות אותם לאתר. מספר האתרים היה כה מצומצם ועוד יותר מצומצם היה מספר האתרים שהשקיעו בקידום של עצמם באינטרנט, כך שפעילות מצומצמת זו הספיקה לטובת השגת המטרה.

כיום, כשמאות ואלפי אתרים מתחרים על אותם ביטויי מפתח, האתגר הוא גדול הרבה יותר, אך לאור הפיכתו של גוגל למנוע חיפוש חכם הרבה יותר כבר לא מספיקה רק כמות, והעיקר הפך להיות האיכות. אבל פרט לעובדה זו, מהם היתרונות של הקידום האורגני על פני הפרסום הממומן. להלן התשובות:

התוצאות הרגילות הן טבעיות וסמכותיות יותר

לקוח המגיע לאתר שלכם לאחר שהופעתם בראש תוצאות החיפוש בגוגל, מגיע אליו כשהוא נותן בכם יותר אמון ורואה בכם גוף יותר סמכותי. דומה הדבר למוצר ששמעתם עליו מפרסומת בטלוויזיה אל מול מוצר ששמעתם עליו מחבר או מאיש מקצוע מומחה. להופעת השם שלכם בראש תוצאות החיפוש של גוגל ישנה הילה של סמכות ואמינות, ובעיקר של יכולת.

אם הצלחתם להתברג למקום הראשון, כנראה שאתם יודעים מה שאתם עושים וכנראה שרבים אחרים כבר בחרו בכם. זאת לעומת פרסומת ממומנת שכל אחד עושה, גם העסקים הקיקיוניים ביותר שאינם מצליחים להשיג את התוצאות שאתם השגתם בגוגל – והלקוחות שלכם מודעים לכל זה.

במרבית המקרים קידום אתרים הוא האפיק הזול יותר

כפי שאמרנו קודם לכן, לכמות בהחלט יש משמעות בקידום אורגני, אך היא לא המפתח המרכזי להצלחה. מעבר לכמות חשובה גם איכות הקידום שאתם מבצעים, ואם אתם משאירים את המשימה בידיו של מומחה, תוכלו להשלים את המשימה של הגעה לראש תוצאות החיפוש של גוגל בתקציב נמוך הרבה יותר מאשר בפרסום ממומן.

קידום אתרים עסק על המפהחשוב להשקיע בתכנים איכותיים, חשוב לפזר את הקידום על פני ערוצים שונים ולעשות שימוש במדיה כמו תמונות, וידאו וכדומה, לקדם ברשתות חברתיות על מנת להגדיל את התנועה לאתר ולהעלות את דירוג האתר בעיני גוגל, אבל כל זה ניתן לעשייה גם בתקציבים נמוכים יחסית לאלו המקובלים בתחום הפרסום הממומן.

תוכן, ולא רק למטרות קידום

כאשר אתם מייצרים תכנים לקידום האתר שלכם, אתם גם נהנים מתוכן שמשרת את הלקוחות שלכם ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. במידה ואתם אכן משקיעים בתוכן איכותי, התוכן הזה יכול לשמש אתכם גם כדי להגדיל את שיעורי ההמרה באתר.

לקוח הנכנס לאתר שלכם וקורא מאמר מאיר עיניים, מאמר אוטוריטה שמעניק לכם הילה של סמכות מקצועית, יכול בהחלט לקבל את ההחלטה שאותה הייתם רוצים שיקבל – לעבוד איתכם. בצורה זו אתם תופסים שתי ציפורים במכה אחת – גם קידמתם את האתר וגם ייצרתם לעצמכם תכנים איכותיים לטובת הלקוחות שלכם.

אחרי שאמרנו את כל זה, בכדי ליהנות מהמקסימום שיודע המרחב הדיגיטלי להעניק לכם, תמיד כדאי לבנות תמהיל של קידום אורגני וקידום ממומן. את שיעורי התמהיל תוכלו לקבוע בעצמכם, ורצוי בסיוע איש מקצוע, אך את עיקר המאמץ כדאי תמיד להשקיע בקידום האורגני ולעשות את זה בצורה חכמה שתשרת אתכם גם בבניית דמות סמכותית בשוק, גם בייצור תכנים איכותיים שימלאו את האתר שלכם ויהפכו אותו לאתר מרתק בעל חשיבות ענפית וגם כמובן, תמשוך טראפיק לאתר שלכם ותוביל להגדלת היקפי המכירות בעסק כולו.

קידום אתרים ב-2019

By | בלוג

עולם קידום האתרים אינו מפסיק להתפתח, וגם בשנה הקרובה צפויים שינויים שילכו ויהפכו את המשימה של קידום אתרים באינטרנט למשימה יותר מקצועית ויותר מתמחה. מה שהיה פעם כבר לא יהיה, וכל מי שהצליח בעבר להתברג איכשהו לדף תוצאות החיפוש הראשון של גוגל, גם ללא סיוע מקצועי, כבר לא יצליח ב-2019, וכנראה שגם לא מצליח כבר היום.

פיתוח בינה מלאכותית על ידי גוגל

אחד מגורמי המפתח המובילים את השינויים הגדולים בתחום קידום האתרים הוא פיתוח הבינה המלאכותית של מנוע החיפוש של גוגל. בעבר היה ניתן "לעבוד" על מנוע החיפוש באמצעות השתלת ביטויי מפתח בטקסטים פשוטים וזולים. היום גוגל כבר לא מסתמכת על ביטויי המפתח כמרכיב המרכזי בדירוג האתר. למעשה, דירוג האתר הפך להיות תהליך מורכב הרבה יותר, שבו בוחנת גוגל לא רק את הדף הספציפי בו מופיע הביטוי, אלא את האוטוריטה של האתר כולו. היום יודעת גוגל גם לנתח את הטקסט, להבין את ההקשרים הטקסטואליים המופיעים בו, לבחון את היקף התנועה בדף ואת היקף העניין שהוא מייצר בקרב הגולשים, ובהתאם לכך להעניק את הדירוג לדף הספציפי.

משימת הקידום הופכת למורכבת ומקצועית יותר

המשמעות היא שבשנת 2019, קידום אתרים כבר לא יהיה משימה של העלאת כמה שיותר תכנים זולים עם ביטויי מפתח, אלא העלאת תכנים איכותיים שמיועדים לקריאת הגולשים ולא לרובוטים של גוגל. לאורך שנים, נהנתה גוגל מהמחשבה שהיא הצליחה לייצר תעשייה שלמה של ייצור תכנים רק כדי לעמוד בסטנדרטים שהיא מכתיבה ולהתברג לדף תוצאות החיפוש הראשון. כיום, גוגל כבר התרגלה למעמד שלה, והיא מעוניינת לטייב את שירות ללקוח, קרי להציג לו את האתר הטוב ביותר באמת, עבור כל ביטוי חיפוש שהוא מזין במנוע החיפוש, ולשם כך היא פיתחה שורה של כלים שמסרבלים למקדמי האתרים את העבודה.

המשמעות הנוספת היא, שבשנת 2019 כבר לא ניתן יהיה לקדם אתרים באופן עצמאי על סמך כתיבת עוד ועוד תכנים. משימת הקידום הופכת ליותר מקצועית, דורשת היכרות יותר מעמיקה עם עולם הקידום ועם הטרנדים החמים שהציבור כלל אינו מכיר ואינו מודע להם, ואת זה יודעים לספק אך ורק אנשי קידום מומחים שחיים את השוק הזה יום יום ויודעים בדיוק כיצד לפעול בכדי לקדם כל עסק, סביב כל ביטוי מפתח בכל תנאי התחרות הרלוונטיים.

שילוב קידום אורגני ופרסום ממומן

מגמה נוספת שאנו צפויים לראות יותר ויותר היא מגמת השילוב בין הקידום האורגני והקידום הממומן. סוכנויות קידום אורגני שלא תדענה להציע ללקוחותיה תמהיל שלם ומקיף של קידום באינטרנט, לרבות ערוצים אורגניים וערוצים ממומנים, לא תוכל לייצר את התוצאות הנדרשות עבור לקוחותיה. יש להניח שגוגל בוחנת גם את פעילות הקידום הממומן של העסק, בכדי להבין האם מדובר בעסק רציני, או בעסק שרוצה לכאורה "להשיג את הכל בחינם", ומסקנותיה בהקשר זה משוקללות אל תוך דירוג האתר.

אבל עוד מעבר לכך, קידום הוא כמו מערבולת – הקידום אמור לייצר טראפיק, והטראפיק בתורו הוא פרמטר חשוב בדירוג האתר. על כן, במרבית המקרים נדרש קידום ממומן על מנת לייצר את הטראפיק ההתחלתי שבהמשך הדרך יעניק לאתר את התנופה האורגנית לה הוא זקוק. כמו כן, קידום המודעות הממומנות לראש תוצאות החיפוש, עוד לפני התוצאות האורגניות, יחייב בתי עסק להשקיע כסף בקידום ממומן עבור הביטויים החשובים ביותר שלהם, אם ברצונם להופיע ממש בראש הרשימה.

2019 לא אמורה להביא איתה הפתעות חדשות, ואת כל מה שקורה היום ומה שצפוי לקרות עד סוף השנה, יכול כל אחד העוסק בתחום לצפות בעצמו. הפיכת התחום למורכב יותר ומקצועי יותר היא אינה חדשה, ומדובר בתהליך של שנים, שלאורכן נדרשו האנשים העוסקים בתחום להתמקצע עוד ועוד וללמוד עוד ועוד על מנת לעמוד בסטנדרטים שמכתיבה גוגל.

בין שאתם חושבים שאתם יודעים איך לקדם את האתר שלכם ובין שלא, חשוב שתשבו עם איש מקצוע המתמחה בתחום של קידום אורגני, ותקבלו תמונה כללית על מצב התחום היום. אתם עשויים לגלות שכל מה שחשבתם שנכון כבר לא נכון, וכל מה שאתם חושבים שאתם יודעים, אתם בעצם לא יודעים, וזאת סיבה מספיק טובה לפנות לגורם מקצועי.

מה זה Search Engine Branding ולמה הוא קריטי לתמהיל ה-SEO של האתר שלך?

By | בלוג

שינוי התפיסה לגבי האופן שבו האלגוריתם של גוגל מעריך ומדרג אתרים, קיבל תפנית משמעותית כבר בתחילת 2009. עד אז, אפשר לומר שתוצאות החיפוש היו ג׳ונגל אחד גדול. התוצאות היו מלאות באתרים באיכות ירודה, אתרים פיקטיביים וכאלה שברוב המקרים הכילו תוכן אשר נועד לתמרן את גוגל במקום לתת ערך לגולשים.

העדכון, אשר יצא לאוויר העולם ב-18/01/2009 תחת השם ״Vince״, הוגדר בזמנו כעדכון פשוט, אך הלכה למעשה הניע את אחד השינויים המשמעותיים ביותר באופן שבו אתרים מדורגים בתוצאות החיפוש.

בקצרה, מה שעשה העדכון היה לגרום לאלגוריתם להעדיף מותגים גדולים, סמכותיים ומוכרים (ברשת ומחוצה לה) על פני אתרים קיקיוניים או כאלה שהוודאות לגביהם מוטלת בספק. העדכון גרם לזעזוע משמעותי ועשה סדר בתוצאות החיפוש שהטיב עם הגולשים. אחריו הגיעו עדכונים נוספים כאשר הבולטים והמוכרים שבהם היו פנדה ופינגווין. כל אחד בתורו עזר להשלים וללטש את המשימה שעדכון וינס החל.

איך גוגל יכול לקבוע מי מותג גדול ומי לא?

ישנם מספר פרמטרים אשר האלגוריתם של גוגל לקוח בחשבון בבואו לקבוע האם האתר שלכם מייצג בראנד אמיתי וחזק או שמה מדובר בעוד אתר שאינו בעל חשיבות מיוחדת לגולשים.

פרמטרים חשובים אשר נלקחים בחשבון הם:

  • חיפושי מותג (Brand Searches) – במילים פשוטות, כמה אנשים מחפשים את שם העסק או החברה שלכם מדי חודש? איך הם מחפשים אותו? למשל אם אנחנו חברה שעוסקת בקידום אתרים, גוגל מצפה לראות לא רק את חיפוש השם ״מסה מדיה״ אלא וריאציות כמו ״מסה מדיה קידום אתרים וכדומה.
  • היקף האתר שלכם ואיכות התוכן – האם יש לכם אתר רזה ובסיסי שמכיל 5 עמודים גנריים או שמה יש לכם עשרות ומאות עמודי תוכן בתחום העיסוק שלכם המעניקים לגולשים מידע משמעותי ותשובות לשאלות שלהם?
  • הצבעות אמון מאתרים אחרים – האם האתר שלכם זוכה להצבעות אמון (בדמות קישורים או אזכורים) מאתרים סמכותיים וחזקים בתחום שלכם? גם לאיכות וגם לכמות יש משמעות גדולה.
  • נוכחות ואיזכורים בפלטפורמות הפופולאריות ביותר – כל המותגים הגדולים והמשפיעים מחזיקים עמוד פייסבוק פעיל, לינקדאין, טוויטר ועוד. בישראל סביר להניח שיהיה להם גם כרטיס עסק בדפי זהב, b144 וכו׳. באופן כללי, יש להם נוכחות במקומות הבולטים ביותר ברשת.

בעוד שחיפושי שם המותג הוא עניין בפני עצמו וישנן לא מעט דרכים לגשת אליו, ונושא התוכן באתר הוא משהו שאתם כנראה כבר מודעים אליו, בפוסט הזה נתמקד במיתוג בתוצאות החיפוש וכיצד הוא משתלב עם שני הסעיפים האחרונים ברשימה לעיל.

למה לי להשקיע במיתוג בגוגל?

מעבר ליתרונות הברורים שיש לכך עבור מותגים שרוצים להציג חזות חיובית וחזקה בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שמם, יש לכך יתרונות עצומים והשפעה מכרעת על האופן שבו גוגל תופס את הבראנד שלכם.

האם יתכן שעסק גדול ולגיטימי לא יהיה נוכח בפייסבוק בשנת 2019? האם הגיוני שלא יהיה לו כרטיס עסק בגוגל או אזכור בדפי זהב? ברור לנו שלא וזה ברור גם לגוגל. זאת הסיבה הראשונה והקריטית אשר ממחישה את חשיבות פעולת המיתוג. אם גוגל מסווג את האתר שלכם כאתר קטן ולא רלוונטי, שאינו סמכותי ומוכר, הסיכוי שלכם להתברג בתוצאות הראשונות עבור חיפושים משמעותיים, קטן מאוד.

מה שמוביל אותנו לסיבה השנייה להשקיע ב-Search Engine Branding: קישור (או אזכור) מאתר כמו פייסבוק, פירושו קישור (או אזכור) מדומיין סמכותי ביותר, פופולארי וכאשר הוא מגיע מעמוד או פרופיל עם שם העסק ותחום העיסוק שלכם, הוא גם הופך להיות סופר רלוונטי. השילוב האידיאלי עבור הקישור (או האזכור) המושלם.

יותר מזה, קישורים מאתרים כאלו הם במקרים רבים קישורי NoFollow, עם אנקור נקי (ה-URL של האתר שלכם) והם אפילו ישלחו אליכם מבקרים מזדמנים לאתר. הקישור הכי טבעי שיכול להיות עם סיכויים אפסיים לפגוע באתר שלכם בעתיד הנראה לעין.

אז המיתוג ברשת עוזר לגוגל להבין שהעסק שלכם הוא מותג רציני ורלוונטי. יחד עם זאת הוא גם מעניק לכם קישורים מאתרים סופר חזקים, רלוונטיים, בטוחים ברמה הגבוהה ביותר, ועוד לא ציינו את החלק הכי טוב – הם לגמרי בחינם!

איך עושים Search Engine Branding?

לעשות Search Engine Branding (מיתוג במנועי החיפוש) משמעותו לתבוע בעלות על המותג שלכם בכל הפלטפורמות הפופולאריות ברשת. אם אתם בעלי עסק או חברה בחו״ל, ניתן להשתמש בשירותים כמו knowem.com או yourbrand.ai כדי לזהות מאות מקורות פוטנציאליים. פשוט מזינים את שם העסק ורואים היכן כבר השתמשו בו כדי לפתוח כרטיס/עמוד והיכן ההזדמנות מחכה לכם. ניתן כמובן לעשות את כל העבודה לבד או לשלם להם כדי שיעשו אותה עבורכם.

חלק נכבד מהאתרים יהיו רלוונטיים גם לישראל – הרשתות החברתיות המוכרות יותר והמוכרות פחות, אתרי web 2.0 כמו וורדפרס, בלוגר ועוד רבים וטובים. ישנן גם לא מעט פלטפורמות ישראליות גרידא שניתן להשתמש בהן, לדוגמה: קפה דה מרקר, תפוז, b144, דפי זהב ועוד.

דגשים חשובים ליישום בפתיחת כרטיס/פרופיל/דף עסקי:

  • עבור כתובת הדף, השתמשו בשם העסק שלכם, לדוג׳ עמוד פייסבוק עסקי כדאי שיהיה בכתובת facebook.com/your-business. זכרו שאתם רוצים לחזק את שם המותג ובאמצעותו את מיקומי האתר על מילות המפתח העיקריות שלכם. אנחנו רוצים להפיץ את שם העסק שלכם בצורה אחידה. את הרלוונטיות לתחום נייצר בשלבים הבאים.
  • הזינו טקסטים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם ושלבו מילות מפתח שונות באופן טבעי במקומות המיועדים לכך (אזור אודות, מידע אישי, תגיות – משתנה מאתר לאתר). חשוב: אל תעשו העתק – הדבק לתכנים שכבר פרסמתם. השתמשו תמיד בניסוחים מקוריים בלבד.
  • הוסיפו קישור לאתר שלכם היכן שיש אופציה כזו.
  • שלבו את ה-(NAP (Name, Address, Phone שלכם היכן שאפשר. שימו לב להקפיד על אחידות בניסוח של כל אחד מהם. למשל אם במקומות אחרים כתבתם ״רחוב מנחם בגין״, אל תכתבו ״רח׳ מנחם בגין״ או ״רחוב בגין״. פרט קטן אך חשוב מאוד.

לסיכום

מיתוג רוחבי נכון לאורך כל הפלטפורמות הפופולאריות ברשת, עוזר לעסק שלכם לבסס את עצמו כמותג אמיתי עם נוכחות במדיות החשובות ביותר. המיתוג הזה, יחד עם הקישורים הנכנסים שהאתר שלכם זוכה להם כתוצאה ממנו, הם אלמנטים שיעניקו לכם נקודות זכות רבות בתוצאות החיפוש ויגדילו את הסיכוי שלכם להתברג במילות חיפוש תחרותיות.

נקודה מעניינת היא, שרוב הקישורים הללו לא יופיעו בכלים כגון Ahrefs, Majestic ודומיהם. זאת אומרת שיכול להיות שהמתחרים שלכם כבר עושים בהם שימוש והדבר מסייע להם לעקוף אתכם בתוצאות. מצד שני, במידה והם לא מודעים לכך, ייתכן וזה בדיוק ״הגרוש ללירה״ שחסר לאתר שלכם כדי לחלוף על פניהם, מבלי שהם יוכלו לגלות זאת ולהתחקות אחר הקישורים שבניתם.

בסופו של יום, כדי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות, גוגל רוצה לדעת שהאתר שלכם מייצג עסק אמיתי, סמכותי שמספק ערך לגולשים ועוזר להם למצוא את מה שהם מחפשים. הקפידו לבצע מיתוג יסודי בגוגל ועיזרו לו לעזור לכם.

Adwords הופכת ל-Google Ads והנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הפלטפורמה החדשה

By | בלוג

גוגל ממתגת מחדש את פעילות המודעות שלה מ-Adwords ל-Google Ads, ויוצרת חוויה חדשה של פרסום באינטרנט

בסוף יוני האחרון, ערכה גוגל מסיבת עיתונאים בהובלת Sridhar Ramaswamy, סגן נשיא החברה לתחום מודעות הפרסומת. במסיבת עיתונאים זו הכריזה החברה על מהלך המיתוג מחדש של פעילות המודעות שלה, במסגרתו הפכה פעילות Adwords ל-Google Ads. מאחורי המהלך עומד המשוב הרציף שקיבלה גוגל ממשתמשי הפלטפורמה לאורך השנים, ועל פיו קיים בלבול רב סביב השימוש בשפע האפשרויות שמציעה הפלטפורמה. Read More

אתרים ללא אבטחת SSL יסומנו כלא בטוחים על ידי גוגל

By | בלוג

הזמן להתקין אבטחת SSL באתר הגיע, ויש לכם עד יולי 2018 להשלים את המשימה, או שגוגל תסמן את האתר שלכם כאתר "לא בטוח".

בניסיון להפוך את תקן HTTPS הבטוח לתקן סטנדרטי, המיושם על ידי כל אתרי האינטרנט ולא רק על ידי אתרי מסחר אלקטרוני ואתרי תשלום, דחפו בשנים האחרונות יצרני הדפדפנים הגדולים את השימוש באבטחת SSL – בשנה שעברה שינו גוגל ומוזילה את ממשק המשתמש והוסיפו את אייקון המנעול ואת הסימון "בטוח" עבור אתרים בעלי אבטחת SSL. Read More

האם הבינה המלאכותית מטיבה או פוגעת בעולם ה-SEO?

By | בלוג

עם המעבר של גוגל אל עולמות הבינה המלאכותית כדי לקדם את עסקי מנוע החיפוש שלה, האם עולם ה-SEO נותר מאחור? הפרוצדורות הישנות לבדיקה ומדידה הופכות לארכאיות, ומומחי הענף נאבקים בניסיון להבין דבר חדש לגמרי, דבר מתקדם יותר ממה שהרקע המקצועי שלהם מאפשר להם בדרך כלל להבין. Read More

8 מגמות אשר ישנו את חוקי המשחק בעולם קידום האתרים של 2018

By | בלוג

עם יותר מ-200 כללים באלגוריתם של גוגל, אפשר להחשיב את ה-SEO למדע מורכב, אלא שהאתגר האמיתי הוא לא בהיקף המידע שעלינו לאחוז ולשלוט בו על מנת לפעול בעולם זה, אלא בשינויים הבלתי פוסקים המלווים אותו מאז היווצרו. בניסיון המתמיד לשפר את ביצועיהם מול המשתמשים, מבצעים מנועי החיפוש שינויים רציפים במשתני הדירוג של אתרי האינטרנט, חלקם מסתכמים בשינויים נקודתיים, חלקם נעלמים כלא היו וחלקם מתווספים כמשתני דירוג חדשים לגמרי. Read More

בניית נוכחות שיווקית ב-8 מהלכים מרכזיים

By | בלוג

כל הכבוד לך, הגעת לחלק השלישי והאחרון בסדרה המקיפה שלנו על בניית נוכחות חיובית אפקטיבית עבור כל עסק או אדם ברשת. במידה ופספסת את שני הפרקים הראשונים, תוכלו להתחיל כאן, להמשיך לפרק השני ולסיים בפוסט הזה.

מטרת הפוסט השלישי והמסכם הוא להסביר כיצד בונים נוכחות שיווקית ב-8 מהלכים מרכזיים: Read More

בניית נוכחות אונליין – התשתית הפונקציונלית

By | בלוג

מספר המשתמשים ברשת האינטרנט העולמית נושק ל-4 מיליארד נכון ליוני 2017, מתוכם כ-1.8 מיליארד משתמשים, ביצעו לפחות עסקת רכישה אחת אונליין.

בבניית הנוכחות שלכם ברשת, אתם לא צריכים להגיע לכל 4 המיליארדים, אבל אתם בהחלט רוצים להגיע כמה שיותר רחוק מול קהל היעד שלכם, ולעשות את זה כמה שיותר נכון ואפקטיבי, כדי שתוכלו למצות את הפוטנציאל העסקי שמציעה לכם רשת האינטרנט בעידן החדש. Read More