בניית נוכחות אונליין – מה זה אומר ואיך עושים את זה?

בניית נוכחות אונליין הוא תהליך רציף ומתמשך הדורש עבודה קשה ומחויבות לתוצאות. 'נוכחות אונליין' הוא למעשה הביטוי המשקף את הנראות שלכם ברשת, את היקף החשיפה שלכם לקהל היעד ואת האופן בו אתם מציגים את עצמכם ובו מזהים אתכם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

תהליך בניית הנוכחות אונליין מחייב חשיבה מקדימה סביב המסר שאותו אתם רוצים להעביר אל השוק, ובהמשך לכך סביב היכולות הטכניות ויכולות הכתיבה והיצירה שעליכם לאחוז בהן כדי ליצור את המסר והדמות שבחרתם. האימפקט, יחד עם זאת, הוא מתגמל מאין כמוהו. נוכחות אפקטיבית תאפשר לכם ליצור מותג שנושא את המהות שלכם ברחבי הרשת, מושך אליו התעניינות ציבורית ומבסס מנוע שיווקי חזק וסיסטמתי שיעבוד בשבילכם 24/7.

אז איך בונים נוכחות אונליין?

ובכן, את הנוכחות שלכם אונליין, יהיה עליכם לבנות בשני מישורים מרכזיים וחשובים:

1. מיתוג

שלב המיתוג הוא השלב בו אתם מגדירים ומאפיינים את ה"אני" העסקי שלכם, את ערכי היסוד והמסרים שלכם ואת האופן בו תוצגו בערוצי האונליין השונים. המטרה היא לבנות דמות שאותה יוכל הציבור לזהות באמצעות צבע או שילוב צבעים ייחודי לכם, באמצעות הלוגו שלכם, השפה שלכם, הניסוחים, העיצוב והגרפיקה שלכם, או במילים אחרות, באמצעות כלל האלמנטים שיהפכו למילים הנרדפות שלכם.

מטרת המיתוג היא ליצור ולהרחיב את ההיכרות והנאמנות למותג שלכם ולאפשר לכם למצות את הנוכחות שלכם אונליין בצורה שיטתית ויעילה, כך שכל פיסת תוכן שתפורסם על ידכם ברחבי הרשת, תזוהה מייד וללא ספק כפיסת תוכן שלכם, פשוט בגלל הצבעים המלווים, בגלל המילים בהן אתם משתמשים או בגלל הלוגו שמעטר אותן מלמעלה.

2. נוכחות שיווקית

הנוכחות השיווקית שלכם משקפת את כלל הפעולות שאתם מיישמים בכלל ערוצי האונליין על מנת להביא את עצמכם אל קהל היעד ברמה הטכנית והאופרטיבית. בשלב זה של יצירת הנוכחות, מעורבים אלמנטים כמו פעילות הקידום שאתם מיישמים ברשת, הרשתות החברתיות בהן אתם פעילים ומאפייני הפעילות שלכם בהן, הנדל"ן שאתם תופסים ברשת, האתר ודפי הנחיתה שלכם, המדידה והאנליזה של פעילותכם והשילוב של כל אלה עם העולם האמיתי, עולם האופליין הלא מקוון.

בשורות הבאות, נפרוש בפניכם מדריך מפורט שיכסה תחילה את היבט המיתוג, ולאחר מכן יסייע לכם לבנות את הנוכחות השיווקית שלכם באינטרנט.

בניית מותג ברשת – 11 המהלכים החשובים ביותר

1. הכירו תחילה את עצמכם

המותג שלכם חייב לשקף בצורה אמיתית את מי שאתם, אחרת הנוכחות שלכם לא תהיה אותנטית וזה ישתקף גם בעיני הקהל שלכם. על כן, הקדישו את הזמן הנדרש כדי להכיר את עצמכם, ותוכלו להתחיל בבניית הפרסונה (הדמות השיווקית) שלכם. המשימה להכיר את עצמכם יכולה להיות קשה, אך היא בהחלט שווה את המאמץ.

2. גבשו הצגה ויזואלית מובחנת

אם אתם מפרסמים פוסט בפייסבוק והקהל שלכם לא יודע לזהות במבט ראשון שזה הפוסט שלכם, אתם צריכים לשפר את ההצגה הוויזואלית שלכם, ולהבטיח את בידולה מהאחרים. הצגה ויזואלית זו כוללת פונטים, צבעים, עיצובים וגרפיקה, ואפילו אלמנטים שוליים שתמיד חוזרים אצלכם (שימוש בכוכביות, באימוג'י ורצוי גם אלמנט אחד לפחות שאף אחד אחר לא משתמש בו).

3. שפרו את יכולות הכתיבה שלכם

לתוכן המקוון שלכם, יש תפקיד חשוב ומרכזי בגיבוש הנוכחות הכוללת שלכם אונליין. המילים שלכם, הניסוחים, סגנון הכתיבה שלכם, לא רק שמשקפים את מי שאתם בצורה המובהקת ביותר, אלא גם יכולים לסייע לכם לגבש שפה ייחודית משלכם מול קהל היעד. אם אינכם יודעים לעשות זאת לבד, מצאו כותב/ קופירייטר מקצועי שיעשה זאת עבורכם.

4. נטרו את המוניטין שלכם אונליין

חשבו על עצמכם כמותג מבוסס, ושאלו את עצמכם מה אתם רוצים שקהל היעד שלכם ירגיש כאשר הוא חושב עליכם? מהם הביטויים והדימויים שעולים אצלו כשהוא חושב עליכם ואיך אתם רוצים לבלוט בעיניו על פני כל השאר? עשו גוגל על עצמכם ובדקו האם זה הרושם שמתקבל אצל מי שמחפש אתכם. אם לא, השקיעו בבניית אתר מקצועי וקידומו באמצעות הביטויים והדימויים הרצויים לכם.

5. חברו את עצמכם עם הגדולים

יצירת חיבור אצל קהל היעד שלכם, ביניכם ובין שמות גדולים ומצליחים, היא אולי הדרך הטובה ביותר למתג את עצמכם אונליין. דברו על הגדולים, צרו את החיבור בצורה יזומה, ערכו ראיונות עם מומחים ענפיים וקדמו שיתופי פעולה עם השמות הגדולים.

6. הגדירו את האסתטיקה, את הקול ואת הערך שלכם

האסתטיקה, הקול והערך המרכזי שלכם, הם אבני הבניין שעליהן נבנית הנוכחות שלכם אונליין. הקדישו את כל הזמן הנדרש כדי להגדיר אותם והבטיחו שהם באים לידי ביטוי בכל פרסום ובכל הופעה שלכם אונליין, מהאתר, דרך מודעת הפרסומת ועד כתבת יח"צ שאתם מפרסמים.

7. דרשו את שמכם

הגדירו את השם המקוון שלכם, ודרשו אותו בשם הדומיין שלכם, בכל הרשתות החברתיות ובכל מקום אפשרי, גם אם אין לכם כוונה להיות נוכחים בו בעתיד. מי שידע את שמכם בפייסבוק, ידע אותו גם בטוויטר, באינסטגרם, בלינקדאין ובכל מקום אחר ברשת.

8. התקדמו אל מעבר לויז'ואל

לפונטים, לצבעים וללוגו שלכם ישנה חשיבות רבה, אך זה לא נגמר בהם. המותג שלכם בנוי גם על החזון שלכם, על ערכי הליבה שלכם, על הצהרת המשימה שלכם ועל חבילת הערך שאתם מציעים – כל אלה מהווים את החלק הלא ויזואלי של המותג שלכם, והם חלק חשוב ובלתי נפרד ממנו. הקדישו את הזמן כדי להגדיר אותם, ולהטמיע אותם בכל פרסום והופעה שלכם אונליין.

9. זהו את קהל היעד שלכם

פרט לכך שאתם מזהים ומגדירים את עצמכם, אתם חייבים לזהות גם את קהל היעד שלכם ברמת פירוט כמה שיותר גבוהה. דעו מה אתם רוצים להשיג ולמי אתם פונים. חשבו מהם הערוצים והכלים הטובים ביותר להגיע לקהל היעד שלכם, ומהם המסרים שאותו קהל יעד צפוי להגיב להם בצורה הטובה ביותר.

10. חברו את המותג שלכם לתשוקה שלכם

החיבור צריך להיות סביב הצרכים והרצונות של קהל היעד וגם סביב המשמעות שלהם בעיניכם. התשוקה שלכם תעבור כחוט השני בכל הטקסטים, האימיילים והפרסומים שלכם, אנשים יזהו אותה ויוכלו להתחבר אליה.

11. אל תהיו כמו אף אחד אחר

הדבר החשוב ביותר הוא ליצור נוכחות מובחנת, ייחודית שלא דומה לאף אחד אחר. אם אתם רוצים לפרום את הסבך התחרותי, ולפרוץ קדימה אל מול קהל היעד שלכם, עליכם למצב את עצמכם בצורה שונה, חדה, ברורה ומלאת סמכות מקצועית, לשתף את נקודת המבט שלכם, להוסיף ערך ולחזור על זה פעם אחר פעם.

בפרק זה כיסינו את נושא המיתוג. בפוסט הבא נחשוף מדריך מסודר אשר ינחה אתכם בצעדים שעליכם לעשות כדי לבנות את הנוכחות שלכם אונליין ברמה הפרקטית ובערוצים השונים העומדים לרשותכם.

נשמח לשמוע את דעתכם