בניית נוכחות שיווקית ב-8 מהלכים מרכזיים

כל הכבוד לך, הגעת לחלק השלישי והאחרון בסדרה המקיפה שלנו על בניית נוכחות חיובית אפקטיבית עבור כל עסק או אדם ברשת. במידה ופספסת את שני הפרקים הראשונים, תוכלו להתחיל כאן, להמשיך לפרק השני ולסיים בפוסט הזה.

מטרת הפוסט השלישי והמסכם הוא להסביר כיצד בונים נוכחות שיווקית ב-8 מהלכים מרכזיים:

1. הקשיבו לפני שאתם מדברים

הקשיבו לשוק שלכם, איספו מודיעין וצרו קרוב ובלתי אמצעי עם השוק:

  • צרו התראות Google Alerts סביב מותגים, לקוחות, ביטויים ענפיים ותחרותיים בתחום הפעילות שלכם
  • צרו רשימות טוויטר ללקוחות, מתחרים ודמויות מפתח במדיה/ תקשורת
  • צרו חשבון Feedly ומצאו 25 בלוגים ענפיים לעקוב אחריהם. עקבו גם אחרי בלוגים של לקוחות ומתחרים.
  • בדקו ולמדו על כלים חברתיים כמו TweetDeckHootSuite או  SproutSocialכדי לעקוב אחר אזכורים חשובים ברשת
  • השתמשו גם בכלים בתשלום, שיאפשרו לכם להאזין לבאזז סביב ענף הפעילות שלכם

2. מקסמו את התוכן שלכם אונליין

הדרך הטובה ביותר ליצור חשיפה אונליין היא באמצעות חיפוש. כדי שקהל היעד שלכם יגלה אתכם בצורה זו, עליכם ליצור דפים ולכתוב תוכן שעונה בצורה מדויקת על מה שמחפשים הלקוחות האידיאליים שלכם אונליין, ועבור עסקים רבים זה כולל גם חיפוש לוקאלי.

  • שאלו לפחות 10 לקוחות שלכם, מהם ביטויי החיפוש בהם הם ישתמשו כדי למצוא עסק כמו שלכם אונליין
  • ישמו כלי ביטויי מפתח כדוגמת Google Keyword Planner או Wordtracker כדי לאסוף כמה שיותר ביטויים וצירופי ביטויים, הקשורים לעסק שלכם
  • צרו רשימה של לפחות 10 נושאים/ ראשי פרקים שיהוו את התשתית לכל התוכן שלכם
  • פתחו בלוג והתחייבו לראשי הפרקים שהגדרתם ולמענה על שאלות הלקוחות שלכם בבלוג, 3-5 פעמים בשבוע
  • שתפו כל פוסט שאתם מעלים בבלוג שלכם, בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין וגוגל +
  • אקסטרה: צרו סרטון תקציר של 2-3 דקות על כל פוסט חדש שלכם, העלו אותו ליוטיוב ושתפו אותו בערוצים החברתיים האחרים

3. תבעו את הנדל”ן שלכם ברשת

בניית נוכחות אונליין מבוססת לא רק על רעיונות מקצועיים לקידום אתרים, אלא גם על אמיתות פשוטות כמו האמת הבאה: ככל שתהיו נוכחים במקומות רבים יותר, כך יהיה קל יותר למצוא אתכם. בהתאם לכך, אתם רוצים ליצור נוכחות בכמה שיותר מקומות ברשת, גם אם אינכם מזהים בהם פעילות ענפה וגם אם אינכם מעריכים שתהיו פעילים בהם בעתיד. בנו פרופילים היכן שרק אפשר, העלו תוכן והטמיעו את נכסי המותג שלכם בכל מקום.

  • צרו ובנו פרופיל בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין וגוגל+
  • צרו ובנו פרופיל ביוטיוב, SlideShare, Picasa, Flickr ובפורומים ישראליים מובילים כמו תפוז, נענע 10 וכדומה
  • הוסיפו פלאגאינים לבלוג ולאתר האינטרנט שלכם, שיסייעו לשתף את כל התכנים שלכם בקלות בכל הערוצים החברתיים אונליין
  • שתפו את מאמרי הבלוג שלכם ברשתות חברתיות
  • העלו תמונות, סרטונים ומצגות והעניקו להם תיאור שעולה בקנה אחד עם כללי קידום SEO
  • בכל יום, שתפו בטוויטר 5 פוסטים מ-Feedly
  • הצטרפו ל-5 קבוצות פעילות בלינקדאין וצרו קשר עם החברים בקבוצות
  • מצאו 25 דפי פייסבוק הקשורים לעסק שלכם ותנו להם לייק
  • הוסיפו את כל הלקוחות שאפשר לחשבון הגוגל+ שלכם
  • הגדירו את דפי המיקום הלוקאלי שלכם ב Google+ Local
  • הגדירו את מיקום העסק שלכם בטוויטר, פייסבוק, גוגל וגוגל מפות

3. לכדו ופלחו את המבקרים אצלכם

אחת המטרות המרכזיות של פעילות התוכן, בניית הקישורים והרשתות החברתיות שלכם, היא למשוך עניין ולבנות מערכות יחסים לטווח ארוך. מרגע שמישהו מגיע אליכם, אספו כמה שיותר מידע עליו, כדי שתוכלו לפנות אליו בעתיד באמצעות דוא”ל.

  • א. פתחו חשבון אצל ספק שירותי דוא”ל (ESP – Email Service Provider) כדוגמת Infusionsoft, MailChimp, Constant Contact, AWeber ו Vertical Responses
  • ב. חשבו על סיבה שבגינה ירצה מישהו לתת לכם את כתובת הדוא”ל שלו ותנו לו את הסיבה הזאת – אי-בוק במתנה, הנחה, מאמר מיוחד וכדומה
  • ג. השתמשו בבונה הטפסים של ספק שירותי הדוא”ל שבחרתם כדי להוסיף טופס הצטרפות בכל דף בבלוג ובאתר שלכם
  • ד. צרו ניוזלטר שבועי או חודשי, ושלבו בתוכו את המידע המעניין והמועיל ביותר שאספתם בשבוע או החודש שעברו
  • ה. צרו מענה אוטומטי לכל פנייה שאתם מקבלים באמצעות שירותי ספק שירותי הדוא”ל שבחרתם

5. השתמשו בדפי נחיתה

מרגע שהתחלתם לייצר תוכן ולהפיץ אותו ברשתות חברתיות, באתר ובבלוג שלכם, אתם רוצים לייצר דפי נחיתה מכירתיים ומקצועיים, שיתנו מענה למידע ספציפי בצורה מותאמת אישית.

  • א. צרו דף נחיתה לאי-בוק שלכם ולניוזלטר השבועי/ חודשי, שישמשו לצורך הרשמת מבקרים
  • ב. צרו דף נחיתה לכל מוצר או שירות שלכם, ובכל אחד מהם ספקו מידע ממוקד ומעמיק יותר
  • ג. שקלו ליצור דפי ברוכים הבאים לפרופילים שלכם בפייסבוק, לינקדאין וגוגל+
  • ד. חפשו כלים אונליין, שיסייעו לכם לעקוב אחר ביצועי הדפים ולהכניס בהם שיפורים על פי הצורך

6. השתמשו בביקורות וחוות דעת גולשים

חוות דעת וביקורות גולשים הם כלים שלקוחות מאוד אוהבים כאשר הם ניגשים למלאכת הקניה, ולא פחות מהם אוהב אותם גם מנוע החיפוש של גוגל.

  • א. פתחו פרופילים בכל אתר ביקורות מוצר וחוות דעת גולשים, כדוגמת Yelp, Bing, גוגל ואפילו בדף הפייסבוק שלכם
  • ב. הירשמו לשירות RSS לפרופילים שלכם באתרים אלה, על מנת שתוכלו לקבל התראה על כל ביקורת חדשה שנוספה לכם
  • ג. בחרו אתרים מקומיים שמציעים שירות ביקורות וחוות דעת גולשים וקדמו בהם ביקורות חיוביות שקיבלתם

7. מזגו את האונליין עם האופליין

כעת, משאתם מקיימים פעילות ונוכחות ענפה אונליין, אתם רוצים לאפשר לאנשים ליצור איתכם קשר בערוצי אופליין, ובהם דואר, טלפון ואפילו פגישה פנים אל פנים.

  • א. צרו קריאה לפעולה אופליין, שתאפשר לכם לקיים אינטראקציה בינאישית עם הלקוחות, כדוגמת קופון, ביקור בית חינם או אפילו הערכה מקצועית
  • ב. שקלו להוסיף כלים שיאפשרו קביעת פגישה אונליין, צ’ט אונליין או ביצוע פעולה בינאישית, על מנת להקל על המבקרים שלכם ליצור איתכם אינטראקציה
  • ג. צרו חשבון מודעות בגוגל, והתחילו להניע לקוחות פוטנציאליים אל הקריאה לפעולה שהגדרתם
  • ד. שקלו להקים קבוצת לינקדאין או פייסבוק מקומית, והתחילו ליצור עניין בכם בקרב עוקבים וחברים באזור הגאוגרפי שלכם

8. בצעו אנליזות ובדיקות

על אף ששלב זה מצויין בסוף, עליכם ליישם אנליזות ובדיקות של התקדמותכם לכל אורך הדרך ובכל שלב של התהליך. בדיקות אלה יסייעו לכם להבין מה עובד ומה לא, ומה עליכם לשפר כדי לייצר תוצאות טובות יותר.

  • א. צרו חשבון גוגל אנליטיקס, והוסיפו לאתר שלכם את קוד המעקב שיינתן לכם לאחר ההרשמה
  • ב. צרו רשימה של רכיבים מרכזיים לעקוב אחריהם – הרשמות לניוזלטר, בקשות למידע, צפיות בסרטוני וידאו, שיתופים חברתיים וכן הלאה
  • ג. אם אתם משתמשים בגוגל אדוורדס, הוסיפו את כלי המעקב אחרי המרת לקוחות כדי לבחון את ביצועי המודעות סביב מטרתן
  • ד. שקלו להשתמש ביעדים בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר משפכים ונתיבים של המבקרים באתר
  • ה. צרו מבחן A/B לדף ההרשמה לניוזלטר שלכם
  • ו. כדאי לשקול הוספת כלים ופלאגאינים שונים שיסייעו לכם לעקוב אחר מדדים חשובים וביצועים של כל פעילותכם אונליין
  • ז. עקבו אחרי בלוגים מקצועיים, שמספקים מידע וכלים על מדידה וטכניקות לשיפור ביצועים אונליין

כל הצעדים שפירטנו בשורות שלעיל הם צעדים בדוקים ומוכחים. חלקם עשויים להיראות לכם מיותרים, מעייפים או לא יעילים. אנו ממליצים ליישם את כולם ובמקום להימנע ממה שלא נראה לכם, להגביר את היקף הפעילות שלכם בצעדים שדווקא כן נראים לכם. כך תוכלו לבנות נוכחות אפקטיבית אונליין, שלאורך זמן תהפוך למערכת שמקיימת את עצמה ועובדת בשבילכם.

נשמח לשמוע את דעתכם