7 שיטות מעולות לבניית קישורים שכדאי לכם לנסות השנה

כל עסק שואף להיות דומיננטי ולהוביל את זירת האונליין של הענף בו הוא פועל. המשמעות הנגזרת מכך היא השאיפה לבעלות על כמה שיותר "שטחי נדל"ן" בראש תוצאות החיפוש. על אף שתחום האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא תחום שמתפתח ללא הרף, ישנה אמת אחת שלא השתנתה הרבה מאז נהגתה לראשונה על ידי גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם: הקישורים חשובים. חשובים מאוד.

התוכן בדפי האתר שלכם והקישורים המפנים לאותו התוכן, הם שני הפרמטרים החשובים ביותר שבהם נעזרת גוגל, על מנת לדרג את אותם דפים בתוצאות החיפוש, אלא שבניית קישורים היא משימה קשה במיוחד. קשה להשיג קישורים נכנסים אל דפי האתר שלכם מאתרים נחשבים ובעלי אוטוריטה, בדיוק בגלל העובדה שאלו הם אתרים נחשבים ובעלי אוטוריטה. מצד שני, בניית קישורים היא משימה שאמורה להיות קשה, לדרוש זמן, ידע, יכולות והשקעה, ובכך להצביע יותר מכל על טיב ההתנהלות של העסק העומד מאחורי אותם דפים.

בשורה התחתונה, בניית קישורים היא משימה קשה, ויחד עם זאת, לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. בשורות הבאות תוכלו להתרשם מ-8 רעיונות מנצחים, שנבנו על סמך ניסיון של שנים ארוכות, במהלכן הוכחה הצלחתם מעבר לכל ספק.

1. בצעו רכישה מחברה והשאירו חוות דעת

יש באפשרותכם להשיג קישור נכנס בקלות יחסית, פשוט על ידי כתיבת חוות דעת באתר של חברה. כל חברה המוכרת מוצר או שירות, אוהבת להעניק ללקוחותיה את האפשרות להשאיר חוות דעת. חוות דעת אלה מסייעות לאותה חברה ליצור את האמון במותג שלה אל מול קהל היעד, שכן אין פרסומת טובה יותר מאשר חוות דעת מלקוח מרוצה. ישנן חברות שגם יעניקו קישור חוזר ללקוח שנתן להן חוות דעת יוצאת דופן.

2. ראיינו מוביל דעת קהל, או התראיינו בעצמכם

את הסעיף הזה תוכלו ליישם בשתי צורות שונות:

  • אתם המראיינים – אנשים אוהבים לשמוע את דעתם של מובילי דעת קהל. לאחר שראיינתם אותם, בקשו מהם לקשר לראיון באתר שלכם (או לחילופין, העלו את הראיון לאתר שלהם וקשרו לאתר שלכם). ראיון אחד כזה, יספיק ליצירת קישור נכנס והמון טראפיק, וכל שנותר הוא לדמיין ממה תוכלו ליהנות אם תהפכו את הראיון לפרקטיקה קבועה מול שמות גדולים. שבו והכינו רשימה של אותם שמות, וצאו לדרך.
  • אתם המרואיינים – אם אתם מובילי דעת קהל בעצמכם, זה הופך את המשימה לקלה יותר. אם אתם אינכם מובילי דעת קהל, אך אתם מחשיבים את עצמכם כבעלי יכולת לתרום בנושא, חפשו אתרים המראיינים אנשים בתחומכם ונדבו את עצמכם. אם אתם מעסיקים מוביל דעת קהל, גם זה יכול להיות פתרון עבורכם.

3. בנו קישורים מקישורים שבורים

אם מקור מענף הפעילות שלכם מפסיק את פעילותו העסקית או פשוט עובר ל-URL אחר, פעולה מהירה יכולה לייצר עבורכם מספר קישורים, אבל רק אם האתר שלכם שווה את ההחלפה. אם אתם מוצאים אתר שיש בו מספר קישורים שבורים, ואתם יכולים להציע את האתר שלכם כמקור חלופי ורלוונטי, אתם בהחלט רוצים לפנות אל הבעלים של אותו אתר באמצעות אימייל, ולהציע לו את האפשרות.

קשה להאמין שדבריכם יישארו חסרי מענה, והקישורים השבורים יישארו במקומם. במרבית המקרים, אותו אתר אכן יחליף את הקישורים השבורים בקישורים אליכם, ולו רק כאות תודה.

4. צרו אינפוגרפיקה בלתי נשכחת ושתפו אותה

בהנחה וכבר יש בידיכם את האינפוגרפיקה המוכנה, עטפו אותה בקוד HTML שיאפשר להטמיע אותה בדפי אינטרנט והוציאו ממנה קישור קבוע לאתר שלכם.

מכאן, עומדות בפניכם שתי אפשרויות באמצעותן תוכלו להשיג קישורים נכנסים לאתר שלכם:

  • הציעו את האינפוגרפיקה לבלוגרים בענף הפעילות שלכם (בעיקר לכאלה שהשתמשתם בהם כמקורות)
  • העלו את האינפוגרפיקה לאתר ייעודי לשיתוף אינפוגרפיקות. יהיה עליכם לכתוב דברי רקע לכל אינפוגרפיקה, ואולי אפילו לשלם על כך, אבל זה בהחלט שווה

5. בקשו את מה ששלכם

הרעיון פשוט מאוד. אם מצאתם אזכור שלכם או של המותג שלכם באתר כלשהו, יש לכם הזדמנות לייצר קישור נכנס מאותו אתר, בקלות, במהירות ובזכות. אם אהבו אתכם מספיק כדי לאזכר אתכם, סביר להניח שיכבדו גם את בקשתכם לצרף לאזכור את הקישור לאתר שלכם. התיישבו מול תוכנת הדוא"ל שלכם, וכרגיל, נסחו הודעה חכמה וידידותית, אך גם ברורה ואסרטיבית.

6. סחרו במוצר/ שירות שלכם בתמורה לחוות דעת מבלוגרים

בלוגרים רבים מתפרנסים מכתיבת חוות דעת על מוצרים ושירותים מגוונים. אפשר לקרוא לזה מערכת יחסים סימביוטית, בה נהנים גם הבלוגרים וגם החברות אותן הם סוקרים. אם אתם עצמכם מוכרים מוצר או שירות כלשהו, וקמצנות היא לא בעיה אצלכם, תוכלו גם אתם לסחור בו תמורת חוות דעת של בלוגרים מובילים.

אחרי שאמרנו את זה, חשוב לדעת: מסחר במוצרים תמורת חוות דעת היא פעולה אסורה על פי מדיניות גוגל. בהתאם לכך, יהיה עליכם לנסח את מייל הפנייה שלכם בצורה חכמה ובזהירות. אתם רוצים להציע לבלוגר את המוצר שלכם בחינם, אבל את הציפייה שלכם לתמורה בצורת חוות דעת, אתם רוצים לתת לו להבין לבד. בכל מקרה, אל תשתמשו בהצהרות ישירות, שמצביעות על כוונת המסחר שלכם.

7. כתבו 'מאמרי אורח' לבלוגים אחרים

כתיבת 'מאמרי אורח' לבלוגים אחרים, היא דרך מאוד פופולארית להשגת קישורים נכנסים, דרך שאינה צפויה להיעלם בעתיד הנראה לעין, ולבטח כל עוד קיים ביקוש לתוכן חדש ורענן. הדבר החשוב שאתם רוצים לזכור בהקשר זה הוא, שקישורים נכנסים מאתרים בעלי אוטוריטה נמוכה לא צפויים לעשות טוב לאתר שלכם, ולכן אתם רוצים להתמקד בבלוגים ואתרים מובילים בלבד. כמו כן, כדאי לוודא שהבלוג ותוכנו רלוונטיים לפעילותכם ולענף בו אתם פעילים.

עכשיו גם אתם מוכנים לצאת לדרך עם 7 כלים שעובדים, ויכולים לעזור לאתר שלכם להמריא אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל, כבר בשנת 2017.