תפריט
7 דרכים להמרת מבקרים באתר - למבקרים רשומים 2

7 דרכים להמרת מבקרים באתר – למבקרים רשומים

100,000 מבקרים באתר הוא נתון שכל בעל אתר ישמח לקבל, אלא שאם שיעור ההמרה באתר שלכם נמוך, תנועה רחבה זו אל האתר לא תוסיף לכם ערך רב. טראפיק הוא נתון חשוב שממנו מתחילה פעילות ההמרה, אך התמקדות בהמרת מבקרים ללקוחות משלמים היא קריטית לא פחות, ובמובנים רבים גם יותר.

כדי לסייע לכם להשיג את המטרה הנכספת, אספנו עבורכם 7 דרכים אפקטיביות ומוכחות להמרת מבקרים למבקרים רשומים באתר:

1. צרו תוכן איכותי התואם את כוונת החיפוש

זה שגוגל עוסקת בהערכת איכותם של אתרי אינטרנט זה ידוע, אך בראש ובראשונה, גוגל מעוניינת להציע למשתמשים שלה את התוכן שעונה בצורה הטובה ביותר, לכוונה שעומדת מאחורי שאילתת החיפוש שבה הם נעשה שימוש. זוהי למעשה המטרה המרכזית של גוגל, כשהערכת איכות אתרים היא רק כלי להשגתה.

יצירת תוכן, שמעבר לאיכותו ברמת הניסוח והעניין, יודע גם לתת מענה ישיר ואפקטיבי לכוונה שעומדת מאחורי המשתמשים המתעניינים בו, תסייע לכם בקבלת דירוג גבוה יותר, תמשוך תנועה רלוונטית לאתר שלכם, ומעל הכל, תשפר את שיעור ההמרה באתר.

2. השתמשו בקריאה הנכונה לפעולה

יישום הקריאה הנכונה לפעולה, יכול לעשות את כל ההבדל בין תוכן שהמבקרים באתר שלכם יצרכו בשמחה, בין שמדובר בתוכן טקסטואלי ובין שמדובר בווידאו, ובין תוכן שיגרום למבקרים באתר שלכם לבצע את הפעולה שאותה אתם מעוניינים שיבצעו.

השאלה היא כיצד תוכלו ליצור קריאה מושלמת לפעולה ולגרום למבקרים שלכם לבצע אותה? התשובה כוללת כמובן מגוון פרמטרים כמו עיצוב, קופירייטינג ושימוש נכון במילים הנכונות, אבל הקו המנחה בכל המקרים הוא יצירת ערך. הקריאה לפעולה חייבת להבהיר בצורה ברורה את הערך שלו יזכה המבקר לו יבצע את הפעולה הנדרשת מבחינתכם.

עם השילוב הנכון בין תוכן איכותי ובין קריאה נכונה לפעולה, תוכלו לשפר מאוד את שיעור ההמרה של המבקרים באתר שלכם, אך זכרו שבנקודה הזאת מתחילה המחויבות שלכם להוכיח את הערך שאתם מבטיחים, וזאת במטרה למשוך את המבקרים הלאה אל שלב רכישת המוצר או השירות שלכם.

3. התמקדו בעיצוב

בחירת ערכת הנושא וסגנון העיצוב באתר שלכם יכולה להוות מפתח חשוב במשיכת מבקרים לאתר והמרתם ללקוחות משלמים. בתחום זה, אתם רוצים להיות כמה שיותר יצירתיים. במקום לפזר קריאות לפעולה בכל מקום ובכל פינה, התמקדו בקריאה אחת או שתיים ותנו לעיצוב לעשות את העבודה.

קחו למשל את הדוגמא הבאה מאתר האופנה Ugmonk:

7 דרכים להמרת מבקרים באתר - למבקרים רשומים 3הפוקוס המרכזי של האתר הוא אינו המרת מבקרים ללקוחות, אלא משיכת נרשמים לאתר. הקריאה שלהם לפעולה כוללת קריאה להמשיך ולקנות באתר (הכפתור הקטן למעלה), אך הפוקוס ניתן לנושא ההרשמה לאתר, והוא ניתן באמצעות עיצוב ופרופורציות נכונות.

4. השתמשו בסוגים שונים של תוכן

שימוש בסוגים שונים של תוכן, מאפשר לכם להגיע לסוגים שונים של קהלים. השתמשו בכל אלמנט שיכול להוסיף לתוכן שלכם נופך מעט שונה וחדש, בכל פעם שאתם מפרסמים אחד כזה:

  • אינפוגרפיקות
  • סרטוני וידאו
  • מקרה בוחן (Case Study)
  • ניסויים
  • חדשות
  • מדריכים (Tutorials)
  • אוספים (Compilations)

השתמשו בכפתור ההרשמה לאתר לצורך קריאה לפעולה, ותוכלו להבחין בתכנים המגוונים שלכם מתחילים לעשות את העבודה הקשה עבורכם.

5. השתמשו בתיבות טקסט

תיבות טקסט היא דרך מעולה נוספת להדגיש את הקריאות שלכם לפעולה, ולמקד את המבקרים באתר סביב נושא ההרשמה. תיבות אלה אינן תמיד יעילות בקריאה לביצוע רכישה של מוצר או שירות, וזאת לאור המיידיות הנדרשת בקריאות אלה לפעולה, אך הן בהחלט עובדות מצוין עבור הרשמה לאתר.

בתיבות הטקסט, אל תבקשו מהמבקרים פשוט להירשם לאתר שלכם, אלא הסבירו להם מדוע כדאי להם לעשות זאת כמו בדוגמה הזו מאתר Search Engine Journal:

7 דרכים להמרת מבקרים באתר - למבקרים רשומים 4

6. פרסמו את ההרשמה שלכם: פתרו בעיות

התוכן הטוב ביותר להמרה הוא ללא ספק תוכן שהוא גם שימושי וגם מועיל. מרבית האנשים עושים שימוש בגוגל במטרה למצוא פתרון לבעיה או כדי ללמוד דבר מה חדש. אם התוכן שלכם יכול לספק להם את מבוקשם, ואגב כך גם להציע את המוצר או השירות שלכם למכירה, אתם בדרך לנצח את אתגר ההמרה.

הנה דוגמא קלאסית שאתרים רבים עושים בה שימוש: תנו למבקרים באתר טעימה של פתרון הבעיה, ובקשו מהם להירשם לאתר כדי לקבל טיפים נוספים. HubSpot הם אמנים בטכניקה זו. באתר זה תוכלו למצוא אין ספור כותרות המעידות על הדרך לפתרון בעיות, כמעין טעימה ראשונה, אך בהמשך מתבקש המבקר לבצע פעולה נוספת, ובמקרה זה הרשמה לניוזלטר.

הנה דוגמא נהדרת לכך:

7 דרכים להמרת מבקרים באתר - למבקרים רשומים 5

7. נתחו את התוכן שלכם

מרגע שמשכתם כמות גדולה של נרשמים לאתר, הקפידו על כך שאתם לא מפשלים ועשו הכל כדי לשמור אצלכם את אותם נרשמים. ספציפית, חשוב מאוד שתבצעו ניתוח של התוכן שלכם ותבינו מה עובד בצורה הטובה ביותר מול הנרשמים, ומה דורש תיקון.

בהקשר זה, כדאי מאוד להגדיר יעדים ברורים. הגדרת היעדים תסייע לכם לגלות אילו סוגי תוכן ואילו מאפייני תוכן מסייעים לכם בצורה הטובה ביותר בהשגת היעדים. כך למשל, אם היעד שלכם הוא להגדיל את מספר הנרשמים לאתר, תוכלו לבצע את ניתוחי התוכן הרלוונטיים כדי להבין מה הם סוגי ומאפייני התוכן שסייעו לכם בהשגת היעד, ומהם אלו שלא.

לסיכום

בעלי אתרים רבים רוצים "להשיג המרות כאן ועכשיו", וזוהי בדיוק הגישה שיכולה להאט אתכם ולפגוע בהשגת מטרותיכם. ברגע שיש לכם אתר איכותי, תוכן איכותי ואסטרטגיית SEO איכותית, תוכלו להתחיל למשוך מבקרים לאתר וגם להמיר אותם לנרשמים. מנקודה זו, תוכלו להמשיך ולקדם את אותם מבקרים רשומים ללקוחות נאמנים, מעורבים… ומשלמים.