איך לבחור חברת קידום אתרים מבלי ליפול בפח

חברות קידום אתרים – נדמה שיש כל כך הרבה מהן. כולם טוענים שהם ״פיצחו את השיטה״, ״פיתחו טכנולוגיה ייחודית שתזניק אתכם קדימה״ ובאופן כללי מבטיחים לכם שמים וארץ אם רק תבחרו בהם.

אז איך בכל זאת תוכלו להבדיל בין המקצוענים לכל השאר ולהקטין למינימום את הסיכוי שלכם להיעקץ על ידי חברת SEO? האמת שזה די פשוט, וכמו תמיד, הכל נמצא בפרטים הקטנים. לפני שאתם מקבלים החלטה, נסו לבדוק כמה דברים פשוטים שיכולים לחסוך לכם המון כסף שעלול ללכת לאיבוד.

רושם ראשוני, אינטואיציה והגיון בריא

אל תמעיטו בערכם של הרושם הראשוני והאינטואיציה שלכם. למה הכוונה? בקשו לראות את האתר של חברת הקידום או מקדם האתרים שפנו אליכם. איך הוא נראה לכם? האם הוא מסודר? משדר אמינות? האם יש הקפדה על דברים קטנים אך חשובים באתר כגון חיבור מאובטח? גוגל הודיעו עוד ביולי 2018 על כך שאתרים צריכים לעבור לחיבור מאובטח.

במידה והאתר של אותה חברה אינו מאובטח זה אומר אחד משני דברים פשוטים – או שהם לא מעודכנים בהנחיות של גוגל או שהם לא רוצים להשקיע זמן וכסף בנושא. בשני המקרים, זוהי אינדיקציה לחברת קידום אתרים שאתם לא רוצים להפקיד בידיה את קידום העסק או החברה שלכם.

דבר נוסף שניתן לבדוק בקלות, ויכול ללמד אתכם על טיב החברה שמנסה למכור לכם שירותי seo, הוא האם האתר שלהם מותאם לגלישה מהסלולרי? כנסו לאתר מהמכשיר הנייד שלכם ונסו לגלוש בו. האם הכל מוצג בצורה תקינה? האם ניתן לנווט ולבצע פעולות בצורה נוחה והגיונית?

אם כן, זהו סימן טוב. במידה והאתר שלהם לא 100% תקין, מדובר בתמרור אזהרה רציני. המובייל הוא האמצעי העיקרי שהלקוחות שלכם ישתמשו בו כדי להגיע לאתר שלכם. יתרה מכך, התאמת אתר למובייל היא המלצה גורפת של גוגל כבר מאפריל 2015. אם חברת הקידום עדיין לא מבינה ומיישמת זאת, הם נמצאים הרחק מאחור.

נסו גם להעיף מבט בהמלצות המופיעות באתר. האם יש שמות, תמונות ותפקידים מאחורי ההמלצה? נסו להריץ חיפוש פשוט בגוגל על שם הממליץ והחברה שלו. האם אתם מקבלים תוצאות רלוונטיות? במידה וכן, זוהי כבר אינדיקציה חיובית. אפשר בהחלט ללכת עוד צעד קדימה, להרים טלפון לאותו אדם ולשאול את דעתו על חברת הקידום המדוברת.

אם ניסיתם לחפש את שמות הממליצים ו/או העסק שהם מייצגים, אך לא מצאתם תוצאות חד משמעיות, כנראה שמדובר במקרה קלאסי של מומחים לקידום אתרים אשר משבחים את עצמם ללא כיסוי. מה לעשות? אתם כבר יודעים.

אם הבדיקות הללו עברו בהצלחה, הכל תקין וההרגשה שלכם טובה, אפשר להתקדם לבדיקות הבאות.

חברת קידום אתרים שלא מקודמת בעצמה – יש חיה כזאת?

חברת קידום אתרים טובה שמתיימרת לייצר עבורכם תוצאות, צריכה להיות בעלת רזומה כלשהו משלה. מה שיפה בקידום האורגני הוא שכל הקלפים פתוחים. בעוד שבמקצועות אחרים כולם יכולים לטעון שהם הכי טובים, ואין דרך חד משמעית להוכיח זאת, הרי שבתחום ה-seo המשימה די פשוטה. כל מה שצריך לעשות הוא לחפש בגוגל וריאציות כמו ״חברה לקידום אתרים״, ״מומחה לקידום אתרים״, ״קידום אתרים ל(תחום שלכם במידה ומספיק פופולארי)״, ״קידום אתרים ב(איזור הפעילות של החברה)״ ושאר וריאציות שחברות ואנשי seo אמורים להיות מדורגים עליהן. מי שנמצא בטופ, בדרך כלל יהיה הימור בטוח.

אם הדרך של חברת הקידום להגיע אליכם היא באמצעות מייל או שיחת טלפון, מה זה אומר עליהם? אם הם מבטיחים לקדם אתכם במהירות לפסגה, למה הם לא עושים זאת עבור עצמם וטובעים בשיחות נכנסות מלקוחות שרוצים לעבוד איתם?

אל תתביישו לשאול את החברה או המקדם, היכן הם ממוקמים ובאילו ביטויים? אם מה שאתם מקבלים כתשובה הם גמגומים או תירוצים כאלו ואחרים, אל תבזבזו דקה נוספת מהזמן שלכם.

הייתם מזמינים אליכם אינסטלטור שחי בבית מלא נזילות? כנראה שלא. אין סיבה להאמין לחברת SEO שתוכל לעשות עבורכם את מה שלא הצליחה לעשות עבור עצמה.

מתחייבים לתוצאות

האלגוריתם של גוגל משתנה ומתעדכן ברמה היומיומית. האלגוריתם כבר קיבל חיים משלו, זה הגיע למצב די אבסורדי שבו אפילו אנשים שעובדים בגוגל לא יודעים לחלוטין איך הוא עובד וכיצד להשפיע עליו. לא מאמינים? כבר לפני מספר שנים, גוגל פרסמו מודעת דרושים עבור מומחה SEO שיעזור להם לשפר את מיקומי הנכסים הדיגיטליים שלהם בתוצאות החיפוש.

מאז ועד כתיבת פוסט זה עברו כ-4 שנים. 4 שנים בהן האלגוריתם השתפר והשתנה ללא היכר. אף אחד לא צפה את השינויים שחלו, כפי שאיש אינו יכול לצפות את מה שעתיד לבוא. האם אתם באמת מאמינים שחברות קידום אתרים כלשהן יכולות לנבא את מה שיקרה מחר ולהבטיח בביטחון מלא שיסיגו תוצאות כלשהן בעתיד? התחייבות לתוצאות בקידום אורגני היא הבטחה חסרת שחר. אף מומחה אמיתי לקידום אתרים לא יעשה זאת, לכן הישמרו ממי שמבטיח לכם הבטחות שאין לו שום יכולת לעמוד בהן.

תשלום אחרי הגעה לעמוד ראשון

האם תמצאו רופא טוב שיסכים לבצע ניתוח מסובך ולקבל תשלום רק לאחר שיסיים אותו בהצלחה והחולה יבריא? האם תמצאו עורך דין בעל שיעור קומה אשר יעבוד, ילווה וייצג אתכם לגמרי בחינם ויקבל תשלום רק אם יזכה בתיק? ברוב המקרים התשובה המוחלטת לשתי השאלות לעיל היא – ברור שלא.

את הספקנות הזו כדאי להפעיל גם כאשר מציעים לכם עבודה בחינם ותשלום רק לאחר הצלחה. זה אולי נשמע מאוד מפתה ונטול סיכונים, אך בדרך כלל כשהצעה נשמעת טובה מדי כדי להיות אמיתית – זה אכן המצב.

הקאץ׳ בהצעות מסוג זה הוא בדרך כלל באותיות הקטנות של החוזה. למשל בהגבלת תקופת הקידום – החברה מתחייבת להביא אתכם לעמוד הראשון תוך 3 חודשים, אם הם לא הצליחו לא שילמתם.

נשמע מעולה, אבל מה קורה בפועל? הם למעשה עובדים בשיטת מצליח. עושים עבודת קידום באיכות מאוד ירודה, כזו שלא מצריכה מהם השקעה מיוחדת. אם הצליח להם והאתר התקדם (כנראה רק בטווח הקצר ובביטויים חסרי משמעות) – יכול להיות שהם הרוויחו לקוח.

אבל אם לא? סביר להניח שעבודה מסוג זה תגרור ענישה מצד גוגל על האתר שלכם, מה שיגרום לו להידחק הרחק בתוצאות החיפוש. עכשיו לא רק שלא התקדמתם, אלא הלכתם אחורה ואתם צריכים להשקיע עוד זמן וכסף כדי לצאת מהברוך אליו נקלעתם. בחלק מהמקרים אף יהיה צורך לרכוש דומיין חדש ולהתחיל הכל מאפס. חברת ה-SEO ממשיכה הלאה אבל אתם נתקעים עמוק בבוץ.

וזה היה רק תסריט אחד. בתסריט אחר, פסימי פחות, ייתכן ואכן תקודמו. יחד עם זאת מכיוון שמדובר בעובדה שחברת הקידום לא מקבלת עליה כסף, הם ישקיעו מינימום מאמצים ויקדמו אתכם על ביטויים שאף אחד לא מחפש. ביטויים שקל להתברג עליהם, ומבחינת החוזה שיחתימו אתכם עליו, הם יעמדו ביעד שסוכם ואתם תצטרכו להתחיל לשלם.

זה טוב ויפה להיות במקום הראשון בביטוי כמו ״עורך דין מומחה לתעבורה דובר אנגלית בראשון לציון״, אך סביר להניח שהתועלת שתפיקו מכך (בהנחה ואתם עו״ד לתעבורה דובר אנגלית בראשל״צ), תהיה זניחה ביותר. העסק שלכם לא יגדל הודות לכך וסביר להניח שלא תחזירו אפילו את ההשקעה בקידום.

לסיכום

תהליך הקידום האורגני יכול להיות ארוך ומתסכל. אתם משקיעים לא מעט כסף והתוצאות לא תמיד מגיעות כפי שציפיתם. יחד עם זאת, זיכרו שעדיין מדובר באפיק ההשקעה המשתלם והמוצלח ביותר ברשת. כשהתהליך מבשיל, הצמיחה היא אקספוננציאלית. העסק שלכם יקבל כמויות אדירות של פניות רלוונטיות, יזכה למיתוג חזק ויציבות בכמות הלקוחות החדשים.

בשורה התחתונה, ההמלצה שלנו היא ללכת בדרך הישרה, גם אם היא ארוכה יותר. אם נזקק את העצה שלנו בנושא, נמליץ לכם לבחור חברת SEO או מומחה לקידום אתרים אמין ומקצועי, להשקיע את התקציבים הנדרשים ולהתאזר בסבלנות מבלי להתפתות לטריקים ופתרונות קסם שיציעו לכם בדרך. כשתגיעו ליעד, זה יהיה שווה הכל.