תפריט
חשיבות חווית המשתמש בתהליך קידום אתרים 2

חשיבות חווית המשתמש בתהליך קידום אתרים

אנחנו זוכים לחיות בעידן מאוד מרגש של שיתוף ידע מכל הכיוונים, ובגלל שכולנו מעוניינים לשתף ולמכור שירותים ומוצרים, חשוב להבין מספר דברים לגבי קידום אתרים ואיך חווית המשתמש קשורה לכל הסיפור של SEO וקידום בתוצאות החיפוש.

חווית המשתמש כוללת מרכיבים רבים, אבל בגדול, היא מצביעה על האופן בו הגולש נהנה או לא נהנה מהאתר שלכם, מפיק או לא מפיק תועלת ממנו, נשאר לנדוד באתר או נוטש מיד, מקליק על תכנים או לא וכדומה. קידום אורגני כולל גם את התכנים והתמונות שאתם מעלים לאתר שלכם, את הקישורים וההפניות מאתרים אחרים אליכם, ואפילו את זמני הטעינה של הדפים בתוך אתר האינטרנט שלכם. כל אלו, הם אלמנטים שמשפיעים על החוויה של הגולש באתרכם ולכן, יש לשים את הדגש הנכון במקומות הנכונים ובעזרת אנשי מקצוע בתחום SEO.

איך משפרים את חווית המשתמש באתר?

שאלת המיליון דולר! הרי, אם נחשוב על זה לרגע, מה זה בעצם חוויה בכלל? זה מונח די סובייקטיבי לא? – לגמרי כן. כל אחד מאיתנו נהנה מדברים אחרים, מפיק עונג בדרכים אחרות וצורך שירותים שונים. אז איך בעצם בכלל אפשר להגדיר "חווית משתמש"?

יחד עם כך שחוויה היא מושג סובייקטיבי ונתון לפרשנותו האישית של כל אחד ואחת, אפשר בהחלט למנות מספר מרכיבים שיוצרים לכולנו חוויה טובה יותר. למשל, אף אחד מאיתנו לא מעוניין להמתין זמן ארוך עד קבלת המידע המבוקש, כך שמשך הזמן בו הדפים של האתר שלכם נטענים, הוא מרכיב שמתקשר ישירות לחוויית משתמש טובה יותר. אם אתם מתחזקים דפים מאוד כבדים, וכאלו שמצריכים טעינה של גרפיקות כבדות וסרטונים ארוכים, מומלץ לאחסן את האתר שלכם בחברת אחסון שמסוגלת להתמודד עם העומס שאתם מזינים למערכת. כלומר, אם תשתמשו בחברת אחסון אתרים שלא מסוגלת להתמודד עם אחסון אתר מאוד כבד, "תזכו" לזמני טעינה ממושכים מאוד, דבר אשר עשוי לגרום לגולש לנטוש את האתר שלכם מאוד מהר ולא לחזור אליו.

דרכים נוספות ליצור חווית משתמש טובה יותר

אם היינו צריכים להגיד את זה בשתי מילים, הרי שהן היו: "אנשי מקצוע". יש סיבה לעובדה שקיימים בתי ספר לגרפיקה, בתי ספר לעריכת סרטונים, קורסים לעיצוב אתרים ועוד. הסיבה היא, כי קיימות דרכים למגנט את הלקוח ואת הגולש, לגרום לו לנדוד באתר שלכם מקליק לקליק, ללחוץ על תכנים ולכוון אותו לרכישה גם.

אתם יכולים להתנסות ולראות מה גורם לאנשים להיות מובלים לקופת הרכישה באתר, אך לגמרי עדיף להסתייע בגרפיקאים שיעשו את האופטימיזציה הנכונה לאתר מבחינה גראפית. נוסף על כך, אם אתם לא מומחים גדולים בטקסט ומלל, פשוט אל תיגשו לכך. טקסט עם שגיאות כתיב ופסקאות לא ברורות, הוא טקסט שלא מתועדף על ידי גוגל.

גוגל רוצה חוויה איכותית למשתמש

בשורה התחתונה, דוקטור גוגל מחפש איכות. אם הגולש מרגיש שהוא מקבל מידע איכותי וחשוב באתר שלכם, גוגל ימצא את הדרך להבין את זה. ככל שהמידע יותר איכותי ואמין (אמינות אפשר למדוד למשל לפי אתרים גדולים שמפנים אליכם וממליצים עליכם), גוגל מניחים שהחוויה של המשתמש תהיה טובה יותר.

איך זה קורה? למשל, באמצעות כותרות ותגי מטא. המערכת בגוגל, שאחראית על סריקת אתרים, קטלוגם ותיעדופם, בודקת את התאימות בתוך האתר שלכם ובין הכותרת לטקסטים ותגי המטא.

כלומר, אם אתם כותבים כותרת בסגנון "יצירת חווית משתמש מעולה עם חברת SEO מקצועית" , חשוב לזכור תמיד לכלול בתג המטא (2 השורות שמתחת לכותרת) מילות מפתח הקשורות לתחום של SEO וקידום אתרים בגוגל. ככה, גוגל יבין במה מדובר וייהנה לתעדף אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מלבד זאת, קיימים דרכים נוספות לשפר את חווית המשתמש, אך תמיד תזכרו שמומלץ להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע. גם אם אתם משתמשים באתר WIX ומנהלים אותו בגבורה לבד, לפעמים ה-TOUCH הנכון עשוי לחולל הבדל משמעותי בתנועת הטראפיק באתר שלכם. אולי הגישה אל קופת הרכישה לא ברורה? אולי ניתן לבצע אופטימיזציה לזמני טעינת דפי האתר? – בדקו עם חברת קידום מקצועית לגבי הנושאים הללו, ותופתעו כמה האתר שלכם עשוי להיות מושפע מחוויית משתמש טובה יותר.

ביסוס התכנים שלכם בעזרת לינקים ומחקרים

חוויית משתמש איכותית, גם נמדדת על סמך האמינות שהאתר שלכם מציע לגולש. אם אפשרי, כשאתם כותבים תכנים, נסו לבססם על מחקרים שאתם מוצאים באינטרנט. ככל שגולשים יטו יותר לסמוך על האתר שלכם (כי ביססתם את התוכן) ולהקפיד לפקוד אותו כבדרך קבע (וגם להישאר בו הרבה זמן ולא לנטוש), כך גוגל יבין שחוויית המשתמש טובה יותר.

אז שורה תחתונה, תהיו איכותיים ואמינים, מהירים בזמני הטעינה, אינפורמטיביים ויצירתיים באופן בו אתם מגישים את התוכן לגולש.