חיזוק המוניטין על ידי ניהול נכון של מועדון לקוחות

עסקים המעוניינים להרחיב את בסיס הלקוחות שלהם, צריכים לדאוג לניהול יעיל של מועדון לקוחות. כיום מהווים מועדוני לקוחות פקטור מרכזי בתקשורת וביחסי הגומלין בין היצרן לצרכן, בין הלקוח לעסק ובין נותני השירותים השונים. בעזרת מועדוני לקוחות ניתן ליצור בידול מול מתחרים ולשפר את המוניטין הקיים. מועדוני לקוחות מספקים לחברה אפשרות תגובה בזמן אמת למתן מבצעים והטבות, ניהול מערכת עדכונים, ומעקב אחר גרף הביצועים העסקיים.

הקמת מועדון לקוחות

ניהול מועדון לקוחות מתחיל בהקמה נכונה. ראשית, עליכם להגדיר את מטרת המועדון, ולהחליט איזה מידע תרצו להפיק ממנו. ישנן חברות, המקימות מועדוני לקוחות לטובת איסוף פרטים אישיים והעברת מסרים שיווקיים, לעומת חברות אחרות, שמעדיפות מועדון לקוחות בשיטת "חבר מביא חבר". בדקו עם גורמים מקצועיים, מה היא הדרך האופטימאלית עבורכם ליצור נאמנות אצל הלקוח. הדגישו את המאפיינים הייחודיים, ואת היתרונות של העסק שלכם, והפכו את ההצטרפות למועדון לפעולה אטרקטיבית. לבסוף, הגדירו כמה אתם מוכנים להשקיע בנושא של שימור לקוחות, וודאו כי אתם יודעים, כיצד למנף את הנתונים לצורך הגדלת רווחים.
לאחר שמקימים מועדון לקוחות פעיל ומאוזן, ניתן להתחיל לנצל את הפוטנציאל הטמון בו. יש לבצע ניתוח מעמיק של מועדון הלקוחות על בסיס מאגר הנתונים. בדקו את מהימנות הנתונים, והשוו אותם מול מקורות אחרים. ניהול מועדון לקוחות מבוסס במידה רבה על איכות הנתונים שתקבלו אליכם. על פי הנתונים הללו תוכלו להחליט, מתי להתחיל במבצעים חדשים, וכיצד לבצע קמפיינים שיווקים.

מדוע לנהל מועדון לקוחות עם חברה מקצועית?

רוב מנהלי החברות אינם יכולים לבצע בעצמם ניהול של מועדון לקוחות, משום שהדבר דורש השקעה מאסיבית של זמן, כסף ומשאבים. הקמה, תפעול וניהול של מועדון לקוחות יכולים להתבצע בעזרת חברות ייעודיות, המתמחות בתחום. יש מספר יתרונות לשירותיה של חברה כזו:

א. איחוד שירותים – חברה, המתמחה במועדוני לקוחות, מרכזת אצלה את כל השירותים ומעבירה ללקוחות מידע רלוונטי בצורה מסודרת. שירותים אלו כוללים דוחות, העלאת קמפיינים, הנפקת כרטיסים וחוברות, המלצות וייעוץ שיווקי.

ב. ניסיון – רק לחברה, העוסקת במועדוני לקוחות, יש את הניסיון הדרוש להתמודדות עם מצבים בלתי צפויים.

ג. טכנולוגיה – ניהול מועדון לקוחות דורש כיום טכנולוגיה מתקדמת, ושילוב בין אמצעי מדיה שונים. לחברה, העוסקת בתחום, יש את הטכנולוגיה הזו בצורה זמינה עבור כל סוגי הגופים והארגונים העסקיים.

ד. רווחיות – מיקור חוץ של נושא מועדון הלקוחות משפר את יכולת הרווחיות של העסק. ניתן להתחיל בהשקעה קטנה, לעקוב אחר ההתפתחויות, ולהרחיב את המועדון בהתאם לתקציב המוגדר.
אי אפשר להתעלם מהנוכחות של מועדוני לקוחות בסביבה הצרכנית הקיימת בארץ ובעולם. כל חברה, המעוניינת להשיג דריסת רגל, חייבת להצטייד במועדון לקוחות, ויכולה לעשות זאת בעזרת גורמים המתמחים בכך.