7 העקרונות שיעזרו לכם לקבל יותר טראפיק אורגני ב-2017

האלגוריתמים המשמשים את גוגל לדירוג אתרים בתוצאות החיפוש, כוללים בתוכם מאות רבות של פרמטרים שונים, שגם מרבית עובדי גוגל עצמם אינם מודעים להם. הכרת הפרמטרים בעלי המשקל הרב ביותר ואופטימיזציה של האתר בהתאם, יכולות לעשות את ההבדל הקריטי בין הצלחה ובין כשלון. בשורות הבאות נמנה בפניכם את 7 העקרונות, שעל פי ניסיוננו, מייצרים את התמורה הטובה ביותר על השקעות ה-SEO שלכם.

  1. מובייל תחילה

את יריית הפתיחה למרוץ אל המובייל, ניתן היה לשמוע כבר באפריל 2015 עם עדכון Mobilegeddon של גוגל. על אף שלא כולם התחילו לרוץ לאחר הירייה, כולם שמעו אותה והבינו שעולם המובייל הוא לא רק העתיד, אלא כבר נמצא איתנו כאן. אלו שלא עשו עם זה דבר, ולא תכננו מספיק למובייל, צפויים לשלם על כך כבר השנה.

ב-10 לינואר השנה, הכריזה גוגל כי "דפים שלא יהיו נגישים בקלות, למשתמשים המגיעים אליהם מתוצאות החיפוש במובייל – דירוגם ייפגע". במילים אחרות, אם האתר שלכם אינו מותאם בצורה טובה למכשירים ניידים, תאלצו לספוג פגיעה ב-SERP של האתר. אם אינכם בטוחים האם האתר שלכם עומד בדרישות המובייל של גוגל, היכנסו לחשבון קונסולת החיפוש שלכם (Search Console Account). אם טרם רשמתם את האתר שלכם בחשבון, הוסיפו אותו וגוגל יפיק עבורכם דו"ח שימושיות למובייל.

  1. המובייל הוא לוקאלי

על פי הנתונים המוצגים בספר ההוראות של גוגל לעולם המובייל (The Mobile Playbook), קיים קשר משמעותי בין חיפושים הנערכים באמצעות מכשירים ניידים ובין חיפושים לוקאליים על הסביבה המיידית. על פי נתונים אלה, 20% מהחיפושים מכוונים סביב נושאים לוקאליים. מתוך משתמשי הסמארטפונים:

  • 94% מחפשים מידע לוקאלי
  • 51% ביקרו חנות
  • 48% התקשרו לחנות
  • 29% ביצעו רכישה

גוגל ממשיכה להשקיע בנושא החיפוש הלוקאלי, ומשפרת את היכולות שלה לספק תוצאות לוקאליות סופר ממוקדות. אתרים שרוצים למצות את הערך הלוקאלי של עולם המובייל, חייבים לוודא מידע מלא ומדויק בפרופיל העסקי שלהם בגוגל, במיוחד לאור העובדה שפחות ממחצית מהעסקים כלל לא פתחו פרופיל כזה בגוגל.

  1. חוויית משתמש (UX) במוקד

ההמלצה של גוגל לבעלי אתרים, למקד את מאמציהם סביב יצירת חוויית משתמש טובה היא אינה חדשה. ככל שהאלגוריתם של גוגל הופך להיות יותר ויותר חכם ואפקטיבי, אתרים ששעו להמלצה זו יוכלו השנה לקצור את הפירות. חוויית משתמש טובה יורדת עמוק הרבה יותר מאשר קוד נקי ומדויק. על פי מחקר שהתפרסם במגזין Oxford Journal מטרתה של חוויית משתמש טובה היא "להגדיל את שביעות הרצון ונאמנות הלקוח באמצעות שימושיות, קלות ונוחות שימוש ואינטראקציה מהנה עם מוצרים".

בהקשר שלנו, המוצר הוא האתר שלכם. המטרה המיידית היא לזהות תחילה את כוונות המשתמש, ובהתאם לכך לבנות מתודולוגיית ניווט חלקה ונוחה, שמייצרת רגש חיובי ומובילה לחוויה כללית טובה.

בניית חוויית משתמש טובה היא קלה ופשוטה, והרשת מלאה בכלים ותבניות שיסייעו לכם לייצר אותה גם באתר שלכם, אך מה שמבדיל בסופו של דבר בין המקצוענים ובין החובבנים הם מבחני A/B. כאשר אתם בונים את האתר שלכם, אתם מושפעים מהטיות אישיות, שלא תמיד עובדות עבור אחרים. מבחני A/B נועדו לבחון מה עובד ומה לא עובד, ולהכווין אתכם בהמשך השבחת ושיפור חוויית המשתמש עד להשגת המטרה.

  1. מחקר ביטויי מפתח

מחקר ביטויי מפתח הוא אולי כלי הקידום הוותיק ביותר, אך הוא עדיין רלוונטי, מאוד, גם ב-2017. על אף שגוגל הולכת ומצמצמת את היקף המידע שהיא מספקת אודות ביטויי מפתח, שתי הספקיות הגדולות של כלי SEO, Moz ו-Ahrefs, בונות ומשביחות את כלי ביטויי המפתח שלהן כדי למלא את החלל. יחד עם זאת, בשנת 2017 היישום של ביטויי המפתח בתהליכי הקידום יהיה שונה מבעבר, וזאת בזכות RankBrain.

RankBrain הוא כלי לומד, המאפשר לגוגל לבחון את הביטויים בתוך הקשר, ולא להתייחס אליהם כאל מחרוזות עירומות העומדות בפני עצמן. באמצעות הכלי החדשני, יודעת גוגל כיום להבחין במילים נרדפות, שורשי מילים ועוד. כלי ביטויי המפתח החדשים לוקחים זאת בחשבון ובונים קבוצות ביטויים וביטויי על, באמצעותם יכולים בעלי האתרים לבנות תוכן בעל סט של הקשרים רלוונטיים. יחד עם זאת, כמו בעבר גם היום, יש להיזהר מבניית טקסטים מלאכותיים שרוצים לאכול את כל העוגה ולכלול את כל הביטויים בכל ההקשרים גם יחד.

  1. תכנית תוכן שיווקי, טובה יותר מזו של המתחרים

כמו בכל המהלכים העסקיים שאתם מבצעים בעסק, גם ואולי בעיקר, שיווק הוא מהלך שדורש לימוד והשקעה. על פי סקר שנערך על ידי ארגון שיווק התוכן ב-2015, רק 37% מן העונים מאמינים כי פעילות התוכן השיווקי שלהם אכן מייצרת עבורם את התוצאות הרצויות. מאחר ותוכן הוא אחד משני הפרמטרים החשובים ביותר לדירוג גוגל (קישורים הוא השני), חשוב מאוד שתעשו זאת נכון, ועם הלימוד וההשקעה הנדרשים תוכלו גם להיות טובים יותר ביחס למתחרים שלכם.

המטרה היא כמובן לייצר תוכן מצויין, אבל מהו בכלל תוכן מצויין? ובכן, בסופו של דבר, מדובר במציאת קהל היעד, יצירת תוכן שימושי עבורו והגעה אליו באמצעות אותו התוכן. למעשה, אפשר לצמצם את הדברים לנוסחה אחת פשוטה:

שימושי X מהנה X נותן השראה = תוכן חדשני

כמו כן כדאי לשים לב למגמת ההתגברות בחיפושי "שיחה" המבוססים על שאלות "מי, מה, מתי, איפה, למה ואיך" מצד המשתמש. נכון ליולי 2015 מעל 30% מכלל החיפושים שנערכו, החזירו תשובות עשירות בתגובה לחיפושים בסגנון "שיחה". מגמה זו תלך ותגבר עם עליית השימוש בחיפוש קולי, כשנכון להיום 55% מבני הנוער ו-41% מהמבוגרים כבר משתמשים בחיפוש קולי באופן יומיומי.

לשימושכם, 10 כלים חינמיים לפיתוח תוכן שיווקי מנצח.

  1. שימוש בכלי Schema ליצירת יתרון תחרותי

Schema הוא כלי שהוכר רשמית על ידי גוגל, ושאותו ניתן למצוא באתר Schema.org, ואשר כולל בתוכו אוסף של תגיות HTML, שניתן להוסיף לאתרי אינטרנט. תגיות אלה יוצרות תיאור עשיר המופיע בתוצאות החיפוש, ונמצאות בשימוש רב לאתרי ארגונים, אירועים, מוסיקה, אנשים, מוצרים, מתכונים, דירוג חוות דעת וסרטוני וידאו. כלי Schema מספק למעשה 3 ערכים מרכזיים שכדאי להכיר ולהטמיע:

  • תוצאות החיפוש שלכם יבלטו מעל כל השאר, ותהיינה קלות יותר לקריאה והבנה על ידי המשתמש
  • הכלי מאפשר למנועי החיפוש להבין את מהות התוכן בדף בקלות רבה יותר
  • מיקרודאטה, המשולב בתוך הטקסט, יכול לשפר מאוד את שיעור ההקלקות (Click-through rate)

בשנת 2014 מעל שליש מתוצאות החיפוש בגוגל, כללו את התגיות הנתמכות על ידי Schema, אך רק 0.3% מהאתרים עשו שימוש בכלי זה בפועל. המשמעות היא שבשנת 2017, עומד בפניכם מרחב אדיר ליצירת יתרון תחרותי מול אתרים מתחרים, בעצם לימוד ויישום כלי Schema באתר שלכם.

  1. בניית קישורים

העידן שבו בניית קישורים תהפוך למרכיב שולי בדירוג אתרים קרב ובא, אך כרגע עדיין מדובר באחד משני הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג אתרים במנוע החיפוש של גוגל, והתעלמות ממנו לא תתרום לכם מאומה. הסוד הוא לא במספר הקישורים, אלא באיכותם, והדרך הטובה ביותר להשיג את אותם קישורים איכותיים, היא באמצעות בניית מרכז משאבים (Resource Center) באתר שלכם. מרכז המשאבים מיועד להכיל בתוכו תכנים מקצועיים ומעמיקים, הקשורים בעסק שלכם, באופן שבונה אמון ואוטוריטה מקצועית.

יש הקוראים למרכז המשאבים שלהם "בלוג", ויש המגדירים אותו כ"מאמרים", אך החשוב ביותר הוא לאמץ את התפיסה שמדובר במרכז משאבים, במרכז ידע עבור הגולשים, במרכז ידע ברמה ענפית בתחום בו אתם פעילים.

לסיכום

בשורה התחתונה, בשנת 2017, כבר אין צורך להתפזר על פני מאות משתנים על מנת להגדיל את הטראפיק האורגני לאתר האינטרנט שלכם. פשוט התמקדו ב-7 הטכניקות שהצגנו בפניכם, ואם תעשו את הדברים בצורה נכונה ומקצועית, תוכלו לראות קפיצת מדרגה משמעותית בדירוג האתר שלכם בגוגל.