9 טיפים מוכחים למשיכת יותר עוקבים ברשתות חברתיות

בואו פשוט נודה בכך ונניח את זה מאחורינו… כולנו טוענים שלא ממש אכפת לנו כמה עוקבים יש לנו ברשתות חברתיות… אבל לכולנו דווקא כן אכפת. אם אתם אנשי שיווק מקצועיים ומפוכחים, אתם בוודאי יודעים שמספר העוקבים אחריכם, לא משקף את הערך האמיתי של החשבון עבורכם, אבל בו בזמן אתם גם יודעים, שכמות גדולה של עוקבים היא נכס שרחוק מלהיות חסר ערך.

בין שאתם אוהבים זאת ובין שלא, אנשים בודקים את מספר העוקבים שלכם, שמשפיע בעצמו על ההחלטה שלהם האם לעקוב אחריכם או לא. בנוסף לכך, בהנחה שהעוקבים שלכם הם אמיתיים ואותנטיים, ככל שיהיו לכם יותר עוקבים, כך תוכלו ליהנות מחשיפה והשפעה גדולות ורחבות יותר.

בניסיון להבין כיצד להעשיר את מספר העוקבים שלכם, לבטח נתקלתם באין ספור מדריכים ורשימות טיפים בנושא, אז מה כל כך מיוחד במקרה הזה? ובכן, בשורות הבאות ריכזנו עבורכם 9 טקטיקות שמנפות את כל הדברים הבלתי חשובים, ומתמצתות את המידע החיוני ביותר שמביא את האימפקט הגדול ביותר, תחת שתי הדרישות הבאות:

  • טקטיקות שמושכות עוקבים אמיתיים (לא חשבונות פיקטיביים ולא אנשים שאין להם שום עניין בכם או בעסק שלכם)
  • טקטיקות יעילות לשיווק ויצירת חשבונות עסקיים מבלי ליצור נזק פוטנציאלי כלשהו למוניטין ולשם המותג שלכם

הטקטיקות שיפורטו להלן, משקפות את העקרונות האפקטיביים ביותר למשיכת עוקבים ברשתות חברתיות, והן מפורטות בסדר שרירותי ולא על פי סדר חשיבותן:

1. עקבו אחרי חשבונות לגיטימיים ורלוונטיים

כדי למשוך עוקבים, עליכם תחילה להיות עוקבים טובים בעצמכם. מציאת חשבונות של אנשים פרטיים ועסקים הרלוונטיים לפעילותכם העסקית, הוא הצעד הראשון בבניית מעגל העוקבים שלכם והוא מהווה את הבסיס לחלק מהטקטיקות שיפורטו בהמשך.

במקרים מסויימים, צעד זה בלבד יעניק לכם כמות נאה של חשבונות שיעקבו אחריכם בחזרה, במיוחד אם פרטי הפרופיל שלכם מלאים כולם ופיד הפוסטים שלכם מתעדכן בצורה תדירה עם מידע מעניין, רלוונטי ובעל ערך. אך חשוב מכך, המעקב אחרי חשבונות אחרים בתחום פעילותכם, תאפשר לכם לקיים אינטראקציה רציפה עם מעגל של משתמשים רלוונטיים, וכפי שנראה בהמשך, יש לכך ערך רב בגיבוש מעגל העוקבים שלכם עצמכם.

כדי למצוא את האנשים והעסקים לעקוב אחריהם, תוכלו להיעזר בכלים ייעודיים כדוגמת Followerwonk, ManageFlitter ו-Audiense, אלא שכלים אלה מיועדים בעיקר לאיתור חשבונות בטוויטר. יחד עם זאת, אתם יכולים לעשות את זה גם בעצמכם, ובדרך כלל אפשרות זו תניב עבורכם את התוצאות הטובות ביותר מכל כלי אחר. להלן 4 דרכים אפשריות שיסייעו לכם בכך:

בדקו אחרי מי עוקבים בעלי ההשפעה

הפרופילים של אנשי מפתח ובעלי השפעה בתחום פעילותכם, הם מקום נהדר למצוא בו עוקבים פוטנציאליים. השתמשו אך ורק בפרופילים בעלי יחס חיובי של עוקב אחרי-עוקבים, קרי פרופילים שנהנים מעוקבים רבים, אך בעצמם עוקבים אחרי מעט. בצורה זו, תוכלו להיות בטוחים שבעלי השפעה אלה הם סלקטיביים מאוד בבחירת האנשים שהם עוקבים אחריהם, ואנשים אלה צפויים להיות מעניינים, מיוחדים ובעלי ערך רב יותר.

בדקו רשימות בטוויטר

בדקו בטוויטר האם לאנשים שאתם עוקבים אחריהם, ישנן רשימות ציבוריות פתוחות. רשימת טוויטר היא למעשה קבוצה של אנשים המתקשרים ביניהם. תוכלו להצטרף לרשימות הרלוונטיות לכם, ולקבל ציוצים מחברי הרשימה מבלי לעקוב אחריהם באופן אישי.

בדקו רשימות "האנשים הטובים ביותר לעקוב אחריהם ב…"

חפשו פרסומים על רשימות עם החשבונות הטובים ביותר לעקוב אחריהם בתחום פעילותכם. כדאי מאוד לבחון את הרשימות, שכן רבות מהן כוללות אנשים שלא באמת רלוונטיים לכם, ושנבחרו להופיע ברשימה רק מעצם היותם מפורסמים. את הרשימות הטובות ביותר תוכלו לקבל דווקא מהאנשים שאתם מכירים ואשר עליהם אתם סומכים.

בדקו קבוצות וקהילות רלוונטיות

הצטרפו לקבוצות וקהילות בפייסבוק, לינקדאין ורשתות אחרות המציעות את הפיצ'ר הקהילתי. בקבוצות אלה, נסו לאתר את האנשים הבולטים, שתורמים לקבוצה ערך רב באופן קבוע ורציף. עקבו אחריהם, ודרכם תוכלו להגיע לאנשים טובים נוספים.

2. הציעו משהו להראות ולשתף

אם אתם רוצים להיות אטרקטיביים בעיני עוקבים אחרים, עליכם להציע להם תוכן ששווה לעקוב אחריו. העוקבים הטובים ביותר שלכם יהיו דווקא אלה שלוקחים את הזמן לבדוק את הפרופיל שלכם לפני שהם מחליטים לעקוב אחריכם, בניסיון לברר האם אתם מציעים משהו ששווה לעקוב אחריו. וודאו כי יש בידיכם את שני האלמנטים הבאים:

פרופיל מלא

מלאו את כל שדות התוכן הזמינים. נסו להפוך את הביוגרפיה שלכם לסיפור וסקרנו מבקרים לעקוב אחריכם. בטוויטר, בו קיימת מגבלה על כמות התווים בביוגרפיה האישית, השתמשו בביטויי מפתח שסביבם הייתם רוצים שימצאו אתכם. כמו כן, הוסיפו תמונת פרופיל של פניכם (כמו תמונת פספורט), מומלץ תמונה שצולמה על ידי צלם מקצועי, ותמונת נושא רלוונטית.

פיד בעל ערך

וודאו כי הפיד/ טיים-ליין שלכם, מציג מידע עדכני ובעל ערך. מבקרים רבים יבדקו את הפוסטים האחרונים שלכם כדי לוודא שאתם פעילים, ושהם לא צפויים לקבל מכם ג'אנק חסר ערך אם יחליטו לעקוב אחריכם. אם יש לכם את האפשרות לנעוץ פוסט קבוע בתחילת הפיד, וודאו שזה תמיד הפוסט בעל הערך הרב ביותר, האחרון שפרסמתם.

3. היו פעילים ומעורבים

כמובן… "היו פעילים ומעורבים" הוא הטיפ הראשון שתמצאו בכל רשימת טיפים בנושא, אבל זה באמת חשוב מאוד לבנות מעגל של עוקבים אמיתיים ורלוונטיים. משתמשים במדיה החברתית כבר די עייפים מפידים שמבוססים על שיתופי לינקים. תגובות ושיתוף פוסטים של משתמשים אחרים מעידים יותר מכל, שאתם לא רובוטים ושאפשר למצוא אצלכם ערך מהותי.

מתי שזה רק אפשרי, אל תסתפקו ב"שיתוף עירום" של פוסטים מאנשים אחרים, אלא הוסיפו את הנגיעה האישית שלכם, בצורת הסבר קטן מדוע אתם משתפים את הפוסט, ואם צריך הוסיפו גם את דעתכם האישית בנושא, ואל תשכחו לתייג את מפרסם הפוסט המקורי. בטוויטר תוכלו לעשות זאת באמצעות פיצ'ר הציטוט כאשר אתם עושים ריטוויט.

פעילות ומעורבות בפידים של בעלי השפעה אחרים, יכולות אף הן לחשוף אתכם בפני אנשים רלוונטיים ולשקף את הערך שאתם יכולים לתרום להם.

4. העלו פוסטים דעות, נתונים, חדשות וטרנדים

אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מעוקבים חדשים, היא לפרסם פוסטים שנהנים משיתוף נרחב, ואת הפוסטים האלה ניתן לאפיין ולהפוך אותם לשיטה. מ"מים וגורי חתולים הן דוגמאות טובות, אם כי אינן רלוונטיות לכם כעסק. כבעלי עסקים, ישנם שלושה סוגי פוסטים שיכולים לייצר לכם שיתופים ולמשוך עוקבים חדשים לחשבונכם:

א. דעות

הבעת דעתכם בצורה חד משמעית ומובהקת, סביב נושא חשוב ומרכזי שמעסיק את קהל היעד שלכם, יכולה להיות מסוכנת, אבל היא גם יכולה לייצר המון מעורבות סביבכם ולייצר שיתופים, תגובות וחשיפה. בפוסט הדעה שלכם תוכלו לנקוט גם בעמדה שיוצאת נגד התפיסות המקובלות, אך יהיה עליכם לגבות את דעתכם בנתונים ועובדות עד כמה שניתן. במקרים רבים, פוסט אחד כזה יכול להפוך לפוסט המשותף והאפקטיבי ביותר שלכם, כזה שייצר לכם את כמות העוקבים הרבה ביותר, על אף היותו שנוי במחלוקת ומושך אש מגורמים מסויימים.

ב. נתונים

אנשים מגיבים בעוצמה רבה לנתונים שמחזקים את האמונות שלהם, או לחילופין מפריכים אותן. הם גם משתפים את הנתונים האלה בכל הזדמנות. אם אתם מפרסמים נתונים כאלה באופן קבוע ורציף, אנשים ירצו לעקוב אחריכם כדי לא לפספס מידע חדש שמפורסם על ידכם.

ג. חדשות וטרנדים

אם תוכלו להפוך למקור אמין ומהימן של חדשות מתפרצות על התעשייה/ תחום פעילותכם, אנשים ירצו לעקוב אחריכם כדי לא לפספס שום דבר שקורה. תוכלו לנטר מספר מקורות חדשותיים חשובים ומרכזיים ולהיות עם היד על הדופק, כדי להיות הראשונים שמפרסמים כל ידיעה חשובה בתעשייה.

5. פרסמו פוסטים באופן תדיר, אך גם זהיר

האמת הקשה ביותר על המדיה החברתית היא, שלא משנה עד כמה אתם פופולאריים ובעלי ערך בעיני העוקבים שלכם, ברגע שתפסיקו לפרסם אתם תישכחו בתוך זמן קצר מאוד. המשמעות היא, שאתם רוצים לתחזק נוכחות רציפה ושגרתית, אך אתם גם לא רוצים להקדיש לכך את כל זמנכם ומשאביכם.

קשה להצביע על כלל אצבע לגבי התדירות הנכונה לפרסום, אבל יהיה זה נכון לפרסם בתדירות נמוכה יותר בפידים הנשלטים על ידי אלגוריתמים (פייסבוק ולינקדאין), ולפרסם בתדירות גבוהה יותר בפידים הפועלים בזמן אמת (טוויטר). לאורך זמן, תוכלו לגלות שמספר העוקבים החדשים המצטרפים אליכם, מושפע מאוד מהשינויים בתדירות בה אתם מפרסמים פוסטים חדשים.

6. גייסו את המנויים שלכם

אם יש לכם רשימת מנויים שאליהם אתם שולחים תוכן/ ניוזלטר על בסיס קבוע (ואמורה להיות לכם רשימה כזאת), הוסיפו לניוזלטר את הקישורים לחשבונות החברתיים שלכם בכל הרשתות החברתיות בהן אתם פעילים. בנוסף לכך, אחת לתקופה, פנו באופן ישיר למנויים שלכם והזמינו אותם להצטרף אליכם ברשתות החברתיות.

אנשים שמחזיקים מכם מספיק בכדי לקבל מכם ניוזלטר ולקרוא אותו אחת לתקופה, לבטח ישמחו גם לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות.

7. השתמשו בהאשטג

שימוש בהאשטגים הנכונים, וברשתות בהן הם משחקים תפקיד חשוב ומרכזי, כמו טוויטר ואינסטגרם, יכול לייצר לכם לא מעט עוקבים. יחד עם זאת, לפני שאתם עושים שימוש בהאשטג מסויים, בדקו מה עומד מאחוריו, וודאו שהוא אינו כולל בתוכו תכנים שלא הייתם רוצים לחבר את המותג שלכם איתם.

תוכלו להיעזר בכלים כדוגמת Ritetag כדי לזהות את ההאשטגים הטובים ביותר לפוסטים שלכם.

8. ערכו ופרסמו ראיונות וקטעי שיחה מקצועית

הרצאות בכנסים, ראיונות וידאו והשתתפות בפודקאסטים, יכולים כמובן לתרום מאוד לקריירה שלכם, אבל הם גם יכולים לסייע מאוד במשיכת עוקבים חדשים לחשבונות החברתיים שלכם. יותר מכל, אנשים המשתתפים בכנסים או מפגשים בהם אתם נוטלים חלק כמרצים או מרואיינים, הם העוקבים הפוטנציאליים הטובים ביותר שלכם, והם כבר קיבלו טעימה מהערך שאתם יודעים ויכולים לספק להם דרך הרשתות החברתיות. ככל שזה מותר, הוסיפו את כתובת החשבונות החברתיים שלכם בתחתית השקפים של הרצאותיכם.

לו תשלבו את האלמנטים הללו בפעילותכם השוטפת, תוכלו לזהות פיקים של עוקבים חדשים בכל פעם שתפרסמו ראיון שנערך איתכם, הרצאה שנתתם בכנס, או פודקאסט שבו נטלתם חלק. באלמנטים אלו ניתן לכלול גם מאמרי אורח בדיוק כמו המאמר הזה שאתם קוראים כעת. תוכלו גם אתם לפרסם פוסטים כאלה וליהנות מחשיפה חיצונית לעוקבים רלוונטיים חדשים.

9. בנו קמפיינים משותפים

OPA הם ראשי התיבות של Other People's Audiences, ומסתירים מאחוריהם מונח בעל משמעות רבה מאוד לכל מי שרוצה להעשיר את מעגל העוקבים שלו. השתתפות בכנסים, הרצאות, ראיונות וידאו ופודקאסטים, הן דרכים נהדרות להשיג את המטרה הזו, אבל אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את אותה מטרה ובצורה אפקטיבית יותר, היא באמצעות שיתופי פעולה סביב תוכן וקמפיינים שיווקיים. שת"פים אלה עובדים בצורה הטובה ביותר, כשלשני הצדדים יש משהו להביא אל השולחן.

מאחר וכל שותף יקדם את התוכן מול הקהל שלו, לכל אחד מן הצדדים יש הזדמנות למשוך עוקבים מתוך מעגל העוקבים של הצד השני. ייתכן שיש לכם מידע או תוכן כלשהו, שתוכלו להציע בתדירות ראויה לשחקן הפעיל בתחום הפעילות שלכם או בתחום משיק, בין שמדובר ברואה חשבון, חברת מחקר או חברת שירותים עסקיים בתחום הפעילות שלכם.

תוכלו גם לייצר תכנים משותפים שממנפים את היתרונות של כל אחד מכם, שלכם ושל הצד השני, ויוצרים ערך שגדול יותר מסך חלקיו, ויכול לבוא לידי ביטוי בצורת תוכן, וידאו, פודקאסט או וובינר שימשוך המון מבקרים וייצר המון עוקבים, לשניכם.

לבסוף, חשוב לזכור…

הטקטיקות שקראתם זה עתה הן אינן קסמים, והן לא יביאו לכם אלפי עוקבים ברגע. טקטיקות אלה מיועדות לסייע לכם ליצור לעצמכם את הבסיס והתשתית לתהליך ארוך טווח של גיוס ותחזוקת עוקבים אמיתיים ורלוונטיים, שבאמת יכולים לייצר ערך אמיתי לעסק שלכם.

נשמח לשמוע את דעתכם