תפריט
מיקומי האתר יורדים - מה חשוב לבדוק וכיצד לפעול? 2

מיקומי האתר יורדים – מה חשוב לבדוק וכיצד לפעול?

קיימים מרכיבים שונים העשויים להוביל לכך שהאתר שלכם, לפתע, יאבד את מיקומו הגבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. לפעמים העונש הוא ממש ידני ולפעמים אוטומטי (ע"י אלגוריתמים). אז מה גרם לאתר לאבד מיקומים בגוגל?

יש סיבה מדוע גוגל היא פלטפורמה כל כך שימושית ויעילה, והיא טמונה בכך שגוגל תמיד משקיעים את כל המאמצים שלהם בכדי לייעל ולשפר את המערכות השונות שהם מציעים ואת הביצועים של מנועי החיפוש. העדכונים של גוגל – שנוגעים לדרישות השונות מהאתרים, נערכים כל תקופה, והם נועדו בכדי שכולנו נוכל ליהנות מאתרי אינטרנט איכותיים ואמינים, כאלו שמספקים את חוויית המשתמש הטובה ביותר והאינפורמטיבית. מדי פעם, גם קורה שהעדכונים גורמים לאתרים מסוימים להיפגע במיקומים בתוצאות החיפוש.

האתר איבד מיקומים בתוצאות חיפוש

לפעמים, כשיוצא עדכון חדש של גוגל, מתרחש מצב בו הדרישות החדשות של גוגל מהאתרים – מתנגשות עם האופן בו האתר שלנו בנוי או מתוכנן ומעוצב. במקרים כאלו, בהם האתר שלכם חווה איבוד מיקומים משמעותי במילות מפתח שונות (לפעמים זה מתרחש גם בעשרות מיקומים בתוצאות החיפוש), יש כמה דברים שכדאי לוודא, כמו למשל: תכנים משוכפלים או מועתקים, לינקים נכנסים לאתר -ממקורות לא מהימנים (ועל זה נאמר כי בניית קישורים זה מקצוע בפני עצמו), תגים לא נכונים או תגים, כותרות ותכנים שגוגל שומר בתחום אפור (כמו למשל מוצרי CBD שיש לקדם באופן עקיף, היות וזה שטח אפור מבחינת גוגל, שכנראה עדיין לא החליטו אם הם מעוניינים לקדם מוצרים מסוג זה) ואלמנטים נוספים שיש לוודא.

איך יודעים אם באמת מדובר בעונש אלגוריתמי או ידני?

כאמור, גוגל מענישים אתרים שאינם עומדים בסטנדרטים שמוגדרים כל תקופה – קצת מחדש. קצת, מכיוון שבסיס הדרישות של גוגל תמיד נשאר (הדרישה לאיכות) זהה, אך עדיין קיימים שינויים, כך שאם לדוגמה האלגוריתמים הנקראים פנדה ופינגווין (אלגוריתמים אשר אחראים על נושא תכנים) התעדכנו וזיהו שהתכנים שלכם באתר לא עומדים בכללי האיכות שגוגל מציבה, קיים סיכוי שתענשו ותחוו פגיעה במיקומים השונים שלכם בתוצאות החיפוש.

בדרך כלל, אם נענשתם, אתם תקבלו הודעה המודיעה על כך שהאתר ספג ענישה ואין טעם להילחץ. קיימות חברות אשר עוסקות בדיוק בסוג הדברים הללו, ומסוגלות לזהות את מקור הבעיה. אם נענשתם על ידי גוגל, לא תמיד יהיה פשוט לזהות את הסיבה לעונש, ובמקרים אלו של עונשים, כדאי לעבור על האתר ועל כל הדפים, לנסות ולאתר את מקור העניין שגרם לכם להיענש.

זיהינו עונש, מה עושים?

אם מדובר בבעיה הטמונה בקישורים הנכנסים לאתר, תוכלו להשתמש בתוכנות חיצוניות וכלים שנועדו לבצע ניטור של קישורי ספאם שונים, אך גם תמיד אפשר ללכת על שיטת ה-OLDSCHOOL ולפנות בצורה ישירה לבעלי האתר המפנה אלינו קישור ספאם. אל תהיו תקיפים, שמרו על רוגע והסבירו בנעימות שאתם מבקשים להסיר את הקישור אל האתר שלכם. במקרים אלו, אל תצפו שיקרה שינוי מהיר וחד, וגם אל תצפו לטפס ישר חזרה בתוצאות החיפוש. הדברים הללו עשויים לקחת גם מספר חודשים לפעמים. במקרים מסוימים, בזמן שאנחנו בעונש על ידי גוגל ונמצאים נמוך בתוצאות החיפוש, ייתכן בהחלט שהמתחרים יעקפו אותנו בתוצאות החיפוש, אז יכול להיות שתצטרכו להשקיע כוחות מחודשים, לשנס מותניים ולהתחיל בכמה צעדי קידום משמעותיים כדי להתגבר על נושא העונש ועקיפת המתחרים.

לאחר שביצעתם בדיקות מקיפות, זיהיתם את הבעיות שגרמו לעונש ופתרתן אותן, תוכלו לשלוח בקשה לגוגל עבור הבדיקה המחודשת של האתר שלכם.

מעקב מתמיד בכדי למנוע פגיעה במיקומים

הקפידו תמיד לעקוב אחרי אתרי המתחרים שלכם, אך כמובן שגם על האתר שלכם. בדקו תמיד את אופי הקישורים המובילים אליכם מאתרים אחרים, את סוג התכנים שאתם מעלים לאתר, את נושא האופטימיזציה של האתר. במידה וביצעתם לאחרונה שינויי אופטימיזציה, יש סיכוי שזה משהו שגם גרם לאתר להיפגע במיקומים, כך שתמיד כדאי לבדוק מה גרם למתחרים שלכם לטפס גבוה יותר בתוצאות החיפוש, ובמה זה שונה מהאסטרטגיה שאתם בוחרים בה.

אם לא מדובר באלפי קישורים, מומלץ לוודא באופן ידיני את איכויות האתרים המפנים אליכם. נוסף על כך, בדקו גם שאין לכם בתוך האתר לינקים שבורים שלא מפנים לשום מקום. לינקים שבורים בתוך האתר, משמע אתר לא איכותי שגוגל עשוי להעניש. במקרים מסוימים, גם משתלטות תוכנות זדוניות על האתר, מה שגורם לו להיפגע גם כן במיקומים. מכירים את זה שאתם מעוניינים להיכנס לאתר שלכם, אך משום מה אין אפשרות כי קופצת פרסומת מוזרה שלא ניתן לסגור? אז במקרה כזה, זכרו שכנראה פרצו לכם לאתר והלבישו תוכנה זדונית עליו. לא להילחץ, זה קורה המון, וקיימים גורמים שמטפלים בדיוק בדברים מהסוג הזה.

בדיקה מתמדת של קונסולת החיפוש שלכם

נסו תמיד לעקוב, או לפחות לשכור מישהו שיעקוב אחר מה שקורה מאחורי הקלעים של האתר שלכם. קונסולת החיפוש בדרך כלל תיידע אתכם לגבי תגיות מטא שאינן תקינות, קישורים פנימיים שבורים בתוך האתר, דרכים לתקן את הבעיות וכדומה.

אתם כמובן יכולים גם להיות מודעים דרך האימייל, כך שבמידה וקונסולת החיפוש דורשת ליידע אתכם בבעיה כזו או אחרת, ההודעה תישלח לאימייל. אנחנו חיים בעידן שבו דברים מקושרים האחד עם השני, אז נצלו את זה ותמיד נסו להיות צעד אחד קדימה. מעבר למה שציינו כאן במאמר, ישנם מרכיבים שונים ונוספים שעשויים להשפיע על פגיעה במיקומים בתוצאות החיפוש, כך שהקפידו תמיד לשמור על איכות ותוכלו להימנע מעונשים על ידי גוגל. זה לא תמיד עובד, ואם נענשתם, חפשו פתרון ברוגע, אין טעם להילחץ.

בהצלחה.