מה שהגולשים אומרים עליכם שווה לכם הרבה כסף

מחקר חדש ומקיף אשר פורסם לאחרונה, מראה שוב עד כמה המוניטין של העסק חשוב לצרכן ומשפיע באופן ישיר על החלטות הקנייה והרגלי הצריכה שלו. המחקר בדק שלוש תעשיות מפתח: תעשיית הרכב, הטכנולוגיה ומוצרי צריכה מוכנים מראש – כדי לאתר במדויק את משקלה של המילה הדיגיטלית.

להלן שתי נקודות מרכזיות שאתם, כבעלי עסק, צריכים לדעת:

  • החל ממותגים בסופרמרקט, עד למוצרי אלקטרוניקה וכלה ברכישת מכונית חדשה, המסקנה ברורה – ביקורות חיובות באינטרנט והמלצות של גולשים אחרים הגדילו את הערך וכדאיות של המוצר בעיני הלקוח בכ-10% בממוצע. כאשר מדברים על שני הקטגוריות האחרונות, לא קשה להבין שמדובר בהרבה כסף.
  • לחלופין, ביקורות שליליות גרמו לפחות ל11% מהצרכנים לוותר על רכישה של מוצר מכל שלושת הקטגוריות לעיל.
  • ושימו לב לנתון הבא: המלצות של גולשים אחרים חשובות יותר לצרכן ממחיר המוצר ושם המותג גם יחד. כאשר נבדק מה חשוב יותר ללקוח, 57% מהצרכנים נתנו משקל גבוה יותר לחוות דעת של גולשים אחרים לעומת 28% אשר החשיבו את המחיר כגורם המשמעותי ביותר ו-16% בלבד אשר ראו בשם המותג כפרמטר החשוב ביותר טרם ביצוע הרכישה.

אז מה המשמעות של כל זה עבור בעל עסק קטן וגדול?

פשוט מאוד – אתם יכולים להרוויח הרבה יותר עם מאמץ קטן יחסית. זה יכול להיות מאתגר למצוא דרך לבקש מהלקוחות שלכם לדרג אתכם או לכתוב חוות דעת חיובית מבלי להיות אגרסיביים ומטרידים. לכן חשוב להשקיע מעט מאמץ ביצירת אסטרטגיה שתאפשר להם לעשות זאת באופן טבעי ופשוט ככל הניתן.

לדוגמא, אם אתה רופא שיניים שנותן כרטיס ביקור עם תאריך ושעת הביקור לפציינטים, תוכל להוסיף שורה בתחתית הכרטיס אשר מפנה אותם לעמוד הפייסבוק הרשמי שלך ומעודדת להשאיר ביקורת חיובית במידה והם רוצים. אם אתם מנהלים מסעדה שבה התפריטים מגיעים בטאבלט או שישנם מסכי מגע אינטראקטיביים בסביבת השולחן, פשוט הוסיפו לינק במקום בולט שמועדד את הלוקחות לדרג אתכם בתום הארוחה כשהחוויה עדיין טרייה.

זיכרו שמילת המפתח כאן היא נוחות. ברוב המקרים הלוקחות לא יעשו מאמץ מיוחד לפרגן לכם, גם אם זה באמת מגיע, אבל אם האופציה תהיה מונחת בפניהם במרחק לחיצה, הסיכויים לכך יגדלו באופן דרמטי.

לקריאת המאמר המלא באנגלית לחצו כאן.