המדריך המלא – איך להגיע למקום הראשון ביוטיוב תוך 30 יום

"להגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש זה קלי קלות" – זאת כמובן אמירה חסרת שחר, שלא רק מעלה גיחוך אלא יכולה גם לעצבן את רובנו. אחרי שנים של עבודה בתעשיית החיפוש באינטרנט, אנחנו בהחלט יכולים לומר שדירוג האתר שלכם במקום הראשון בגוגל היא משימה קשה ומורכבת. אבל מה לגבי המקום הראשון ביוטיוב? ובכן, במקרה הזה, כנראה שמדובר במשימה פשוטה הרבה יותר.

בשורות הבאות, נציג בפניכם תהליך שיטתי ומובנה שיסייע לכם להביא את הסרטון שלכם אל המקום הראשון בחיפוש יוטיוב, בתוך לא יותר מחודש ימים, עם כל התופינים הנלווים בצורת אלפי ועשרות אלפי צפיות חדשות מהן ייהנה הסרטון שלכם.

מאחר ולהציג את הדברים זה תמיד יותר אפקטיבי מאשר לספר עליהם, נציג בפניכם את התהליך באמצעות ניתוח מקרה לסרטון מז'אנר ההדרכה הטכנית, שבו עושים עסקים רבים שימוש לצרכי קידום ופרסום ביוטיוב. לצורך הצגת התהליך, נניח בעיה ולפיה לא ניתן לסנכרן בין הבקר (ג'ויסטיק) של Xbox One ובין קונסולת ה-Xbox עצמה. כפי שנגלה בהמשך, לשאילתת החיפוש "how to sync xbox one controller" ישנו תפקיד חשוב ומרכזי בקידום הסרטון עצמו.

אז בואו נתחיל…

מנפו את הדפים הפופולריים שלכם

בכל תהליך שמטרתו לקדם את עצמכם לראש תוצאות החיפוש, יהיה זה נכון מבחינתכם לנסות ולהבין את סוד הצלחתם של אלו שהצליחו כבר להגיע לדירוגים גבוהים, ולשם כך תוכלו לנתח את דפי האתר שלכם, שכבר נהנים מדירוג גבוה כזה. על אף שמורכבות הקידום האורגני ביוטיוב נמוכה הרבה יותר מזו של גוגל (שגם מדרגת סרטונים בצורה שונה), גם במקרה של יוטיוב ישנה חשיבות רבה לתשתית SEO רחבה ואיכותית, שאותה תוכלו לקבל מדפי האתר המצליחים שלכם.

במקרה הנדון, נבחר דף שזוכה לדירוג טוב, בחלק התחתון של דף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל, אבל כזה שיש לו עדיין לאן לשאוף. הרעיון הוא למצוא דף שאוחז בערך קידומי מספק כדי להעניק לסרטון שלנו הזדמנות אמיתית, אבל גם יכול בעצמו ליהנות מהחיבור שלו לסרטון בעל פוטנציאל לקדם אותו אל חלקו העליון של דף תוצאות החיפוש. כדי לבחור את הדף המתאים באתר שלכם, השתמשו בקריטריונים הנוספים הבאים:

  • התוכן בדף ניתן לתרגום אינטואיטיבי לווידאו (למשל, דף המתאר תהליך תיקון של בעיה ב-Xbox – קל מאוד להפוך את הטקסט לסרטון וידאו)
  • הנושא בו עוסק הדף הוא כזה, שמספר הצפיות בגוגל ויוטיוב מצביע על כך שמדובר בנושא שמושך אליו תשומת לב רבה
  • בביצוע חיפוש גוגל סביב הנושא בו עוסק הדף, מופיעים כבר עכשיו סרטוני וידאו כתוצאות חיפוש אפשריות בשני דפי תוצאות החיפוש הראשונים

אם אתם רוצים ליהנות מדירוג גבוה ומהיר של סרטון הווידאו שלכם, אתם רוצים להיות מאוד אסטרטגיים בבחירת הדף בו יוצג הסרטון, וניתוח הסרטונים המופיעים כעת בתוצאות החיפוש, גם של יוטיוב וגם של גוגל, יוכל לסייע לכם בכך. ככלל, אתם רוצים לבחון את תוצאות החיפוש הראשונות לביטוי המפתח שלכם ביוטיוב. אם שלושת התוצאות הראשונות בחיפוש עם ביטוי זה מציגות מספר צפיות גבוה, המשמעות היא שמדובר בנושא שמושך תשומת לב, ושעומדת לרשותכם הזדמנות אמיתית להוביל את הסרטון שלכם להצלחה.

בבדיקת מספר הצפיות, כדאי לשים לב מי משתף/ מפרסם את הסרטון. מספר הצפיות יכול להתנפח מאוד אם מדובר בפרופיל רב השפעה המשתף את הסרטון עם המנויים הקבועים שלו, באופן שגורם לקהל היעד להיראות גדול הרבה יותר ממה שהוא באמת.

וכעת, ניגש לעניין. לצורך ההדגמה, נבחר בדף של Driver Easy, שמדורג בתחתית הדף הראשון עבור שאילתת החיפוש how to sync xbox one controller.


בהיבט זה, מדובר בדף שיכול להפיק ערך מהצלחת סרטון וידאו שישולב בו על מנת להתקדם מתחתית דף תוצאות החיפוש אל ראשו, ובמקביל דף שיש לו את הפוטנציאל הנדרש לקידום הסרטון שישולב בו אל ראש תוצאות החיפוש ביוטיוב.

כדי לקבל החלטה על הדף, יש לבדוק תחילה את הקריטריונים הנוספים שפירטנו לעיל:

האם קל לתרגם את התוכן לסרטון וידאו?

דף זה קל מאוד לתרגום לווידאו, שכן הוא בנוי בצורת מדריך שלב אחרי שלב

מהו מספר הצפיות בגוגל ויוטיוב עבור ביטוי המפתח?

מספרי הצפיות של סרטונים העוסקים בנושא שבו עוסק הדף, הן בגוגל והן ביוטיוב, הם גבוהים למדי, כששלושת התוצאות הראשונות נהנות מיותר מ-100,000 צפיות. מן הסתם, נושא הסנכרון עם קונסולת ה-Xbox הוא נושא שמעורר עניין אצל רבים.

האם ישנם סרטוני וידאו מדורגים בחיפוש גוגל?

התשובה היא כן. למעשה, ישנם שלושה סרטוני וידאו המדורגים מיד לאחר התוצאה הראשונה. משמעות הדברים היא, שגוגל רואה בסרטוני וידאו כתוצאות איכותיות וחשובות סביב שאילתת החיפוש הספציפית.

בשלב הזה, כבר יש לנו מספיק אינדיקציות לכך שהוספת סרטון וידאו לדף הטקסטואלי של Driver Easy, תאפשר לנו לקדם את הסרטון לדירוג גבוה בחיפוש יוטיוב.

בצעו אופטימיזציה של הווידאו לחיפוש

לאחר שבחרתם את הדף שאותו תרצו לשדרג באמצעות סרטון וידאו, הגיעה העת לבנות ולעצב את סרטון הווידאו עצמו. בדיוק כפי שאתם עושים בבניית דפי אינטרנט חדשים, גם בבניית סרטוני וידאו עליכם לקחת בחשבון את נושא החיפוש. היופי בטכניקה שאנו מציגים בפניכם הוא, שלסרטון שלכם כבר יש מסגרת חיפוש קיימת ועובדת בצורת דף האינטרנט בו אתם מעוניינים לשלב את הסרטון, וכל שנותר לכם לעשות הוא לתרגם את אותו דף לסרטון וידאו. יחד עם זאת, ישנם מספר עקרונות מפתח שאתם רוצים ליישם כדי לבצע אופטימיזציה אפקטיבית לסרטון שלכם:

  • לכדו את הצופים שלכם ב-15 השניות הראשונות כדי שלא ינטשו כבר בתחילת הסרטון (נוסחת PPP של בריאן דין, תוכל לסייע לכם בכך)
  • צרו סרטון ארוך יותר, שיישמר את הצופים – זמן הצפייה הוא פרמטר חשוב בדירוג סרטונים בחיפוש יוטיוב
  • בסוף הסרטון, הוסיפו קריאות לפעולה להעניק לייק לסרטון ולהירשם לערוץ שלכם – יסייע לכם בבניית קהל קבוע וישלח אותות חיוביים לאלגוריתמים של יוטיוב
  • בצעו אופטימיזציה לתמונת הסרטון הממוזערת – בחרו תמונה מסקרנת שמושכת את העין
  • הטמיעו/ שלבו את הסרטון בחלק העליון של הדף שבחרתם (Above the Fold – בחלק שמופיע לפני הגולש מייד עם עליית הדף, עוד לפני גלילתו מטה)

כללים אלה יעניקו לסרטון שלכם את ההזדמנות הטובה ביותר לדירוג גבוה בחיפוש יוטיוב וגוגל. כדי לקבל טיפים נוספים לקידום SEO ביוטיוב, קראו את המאמר המומלץ של בריאן דין.

בדוגמא שהבאנו קודם לכן, בדף האתר של Driver Easy, יהיה נכון לשלב את הסרטון מתחת ל-5 ראשי הפרקים של המדריך. בצורה זו, הסרטון ייראה בחלקו העליון של הדף (Above the Fold), אך לאחר ההקדמה שתעניק לקורא את הקונטקסט הנדרש לגבי תוכן העמוד והסרטון.

מאחר וביטוי החיפוש how to sync xbox one controller, נהנה מנפח חיפוש של 12,000 חיפושים (לפי SEMrush), הצגת הסרטון בדף פעיל של Driver Easy, תאפשר לכידה של כמות נאה של צופים, שתיתן בוסט לסרטון בחיפוש יוטיוב.

בהתאם לנוסחת PPP של בריאן דין, ההקדמה לסרטון אמורה להיראות כך:

Preview – בסרטון זה, אראה לכם כיצד לבצע סנכרון מהיר בין בקר ה-Xbox One שלכם ובין הקונסולה.

Proof – זהו התהליך שבו השתמשתי כבר עשרות פעמים לסנכרון הקונסולה שלי ללא תקלות.

Preview – הסרטון יפרט 5 אפשרויות שונות לסנכרון הבקר שלכם.

מאחר והסרטונים הקיימים מפרטים דרך אחת לסנכרון הבקר לקונסולה, הצגת היתרון של 5 אפשרויות שונות מייד בתחילת הסרטון, יכולה להעניק לו יתרון ברור בעיני הצופים המתעניינים בנושא.

כדי להמשיך ולשפר את המפגש הראשוני של הצופה עם הסרטון, אפשר ליצור תמונה ממוזערת צבעונית ורלוונטית (בקר, קונסולה, מסך וכן הלאה), ולצידה טקסט המפרט את 5 האפשרויות השונות. קשה להפריז בחשיבותה של תמונה ממוזערת אטרקטיבית, תמונה שיכולה להעניק לתוצאת החיפוש של Driver Easy לבלוט מעל התוצאות והסרטונים המתחרים, שמציגים יכולות עיצוב חלשות למדי.

סיכום – התהליך כולו בכמה שורות

באמצעות הנדוס לאחור (Reverse Engineering) של נכסי ה-SEO בדף בו יוטמע הסרטון, יכולה Driver Easy לשלב סרטון בדף המתאים באתר שלה, במטרה לסייע לו להגיע לראש תוצאות החיפוש ביוטיוב, ואף להעניק ערך מוסף לדף עצמו ולסייע לו להתרומם לתוצאות הראשונות בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

כדי לסכם את הדברים, הנה התהליך שיסייע לכם ליהנות מדירוג גבוה ביוטיוב בתוך פחות מ-30 ימים:

  • בחרו דף פופולרי באתר שלכם, שאין בו סרטון וידאו – הדף צריך להיות בעל דירוג סביר/ טוב בגוגל, ולייצר זרם קבוע של תנועה לאתר
  • בדקו את הצורך וההתאמה של הדף לסרטון וידאו:
    • האם התוכן ניתן לתרגום לסרטון וידאו?
    • כמה צפיות מקבלים סרטונים המדורגים בראש תוצאות החיפוש ביוטיוב וגוגל סביב שאילתת החיפוש הרלוונטית (הנושא בו עוסק הדף)?
    • האם ישנם סרטוני וידאו המדורגים בשני דפי תוצאות החיפוש הראשונים בגוגל סביב שאילתת החיפוש הרלוונטית?
  • בנו סרטון וידאו איכותי עם אופטימיזציית SEO טובה:
    • לכדו את הצופים ב-15 השניות הראשונות של הסרטון
    • צרו סרטון ארוך ומלהיב כדי להאריך את זמן הצפייה בסרטון
    • הוסיפו קריאות לפעולה כדי להנחות את הצופים מה עליהם לעשות הלאה (לייקים, רישום לערוץ וכו')
    • עצבו תמונה ממוזערת אטרקטיבית לסרטון
    • הטמיעו את הסרטון בחלקו העליון של הדף (Above the Fold)

זהו זה…

כעת אתם מוכנים ליצור סרטון ולהביא אותו אל ראש תוצאות החיפוש ביוטיוב, ובאותה הזדמנות לסייע גם לאתר שלכם ליהנות מדירוגים גבוהים יותר בגוגל.