מה השתנה בפינגווין 4 + למה מדובר בעדכון מצויין לתעשיית ה-SEO

הפוסט הבא הולך להיות קצר, ענייני ומטרתו להבהיר מה הרציונל של גוגל מאחורי עדכון פינגווין האחרון ומה ההשלכות שלו על מי שעוסק בקידום אתרים.

פינגווין (ממש) בקצרה

ראשית, חשוב שנבין על מה מדובר: גוגל משתמשת בפינגווין, כחלק מהאלגוריתם שלה, ומטרתו היחידה היא למנוע מאתרי ספאם להופיע בראש תוצאות החיפוש.

איך פינגווין מגדיר אתרי ספאם? בשני אופנים עיקריים:

  • הוא מסתכל על כל הקישורים שאתר x מקבל ועל איכותם.
  • הוא מסתכל על האנקור טקסט שהקישורים הללו משתמשים בהם.

התוצאה פשוטה – אם לאתר x יש כמות גדולה של קישורים לא רלוונטים, באיכות נמוכה אשר מפנים אליו, יחד עם אופטימיזציית יתר של האנקור טקסט (שימוש נרחב ולא טבעי במילות המפתח בקישורים) – פינגווין מעניש את האתר.

אז מה השתנה בעדכון האחרון?

השינוי המשמעותי ביותר של עדכון פינגווין 4 הוא הפיכתו לחלק מהאלגורתים של גוגל כך שהוא פועל ברקע כל הזמן ותוצאותיו נראות בזמן אמת.

ננסה לחדד: אם בעבר נדרשו לגוגל מספר חודשים כדי לזהות אתרים מועדים לפורענות ולהעניש אותם על ידי פגיעה במיקומים שלהם בתוצאות החיפוש, הרי שכעת, מיד עם סריקת האתר על ידי גוגל, פרופיל הקישורים עובר דרך הפילטר של פינגווין, שקובע מיד האם האתר עבר על הנחיות האיכות של גוגל או לא. במידה וכן, הענישה מופעלת מיידית.

הפעלתו של פינגווין בזמן אמת, גרמה לשינויים חדים בתוצאות החיפוש מכיוון שהיא ביטלה את ההמתנה לגזר הדין עבור כל אתר בנפרד. כל האתרים אשר פרופיל הקישורים שלהם חרג מהכללים – נענשו בבת אחת.

פינגווין בשירות ה-SEO

למרות הקריאות הקבועות שזוקעות כי ה-seo מת והשמיים נופלים, העדכון האחרון הוא דווקא חדשות מצויינות עבור מקדמי אתרים. זאת משום שהפיכתו של פינגווין לחלק מהאלגוריתם, מקלה מאוד על עבודתם של אנשי ה-SEO.

איך? ראשית מכיון שאם אתם בונים קישורים איכותיים לאתרים שלכם – העדכון לא ישפיע עליכם כלל וסביר להניח שזכיתם לבוסט נאה בתוצאות החיפוש.

שנית, בשל הפידבק המיידי וביטול הצורך בהמתנה ארוכה לתוצאות הקישורים שאנו בונים, ניתן לדעת בקלות רבה יותר האם קישור מסויים שנבנה לאתר שלנו, עובד לרעתנו או לטובתנו. זאת מבלי שנצטרך לחכות 3-4 חודשים כפי שהיה עד כה.

אם אנו עובדים בצורה מסודרת ועוקבים אחר הקישורים שאנו בונים ללקוח, נוכל לזהות בקלות האם אחד הקישורים שבנינו לאחרונה פגע באתר או עזר לו לטפס עוד קצת במיקומים. במידה והשפעתו של הקישור שלילית, נוכל לקבל את הפידבק בזמן אמת (יחסי) ולפעול להסרתו או לשינוי האנקור טקסט – ושוב לבחון את ההשפעה בתוצאות החיפוש. במידה והקישור גרם לתגובה חיובית בתוצאות החיפוש, ניתן להסיק במידה רבה של בטחון כי עדיף לנו לחתור להשגה של קישורים נוספים מסוג זה.

שורה תחתונה

בסופו של יום, מדובר בעדכון נוסף לאלגוריתם של גוגל אשר נועד לסנן אתרים ברמה נמוכה מתוצאות החיפוש ולהעניק חווית שימוש טובה יותר למשתמשי הקצה. תוצאות חיפוש שעונות על הצורך של הגולשים = שימוש חוזר במנוע החיפוש = הרבה מאוד כסף לגוגל. חשוב להפנים זאת כאנשי SEO ולהתמקד ביצירת תכנים איכותיים, בעלי ערך אמיתי לגולשים, כחלק בלתי נפרד מעבודתינו.

יחד עם זאת, בכל הנוגע לעבודת ה-off site, העובדה שפינגווין הוא כעת חלק בלתי נפרד מהאלגוריתם, מאפשרת לנו, כאנשי seo, לקבל פידבק טוב ומהיר יותר לעבודה שאנו מבצעים. עבור מי שעובד בצורה נכונה ומקפיד לעקוב ולתעד את בניית הקישורים, העדכון האחרון יכול לשמש כמצפן מעולה. זאת משום שהוא מכוון אותנו בדיוק לסוג הקישורים שגוגל ״אוהב״ בעוד הוא מזהיר אותנו מקישורים בעלי השפעה שלילית.

אז מה השתנה בעבודת ה-SEO לאחר עדכון פנגווין האחרון? כמו ברוב העדכונים האחרונים, אחרי שהאבק שקע, ניתן לומר שלא הרבה.
יסודות עבודת הקידום נותרו כפי שהיו, ומה שהיה נכון טרם עדכון פנגווין 4 – נכון גם אחריו. אם תמשיכו לייצר תוכן מקצועי ומעניין שיגרום לאינטרקציה מצד הגולשים, יחד עם בניית קישורים איכותיים ורלוונטים לאתר שלכם, כנראה שגם אתם תזכו באהבתם של מנועי החיפוש.