תפריט
פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק - מה נכון לכם? 2

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק – מה נכון לכם?

איך אתם מחליטים האם לפרסם את העסק שלכם בגוגל או לפרסם אותו דווקא בפייסבוק?

איך אתם מחלקים את התקציב בין שתי הפלטפורמות הגדולות והחשובות הללו?

האם אתם נשענים על שיקולים מקצועיים או שדווקא על נקודת המבט שלכם כמשתמשים פרטיים בגוגל ובפייסבוק?

פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק הוא אישיו של ממש בעולם הפרסום הדיגיטלי, ועל אף שעל השאלה הזאת אתם רוצים לענות בסיוע משרד פרסום דיגיטלי שבונה עבורכם אסטרטגיית דיגיטל מקצה לקצה, אפשר וכדאי שתבינו גם את השיקולים המקצועיים העומדים ברקע, ועל כך נדבר בשורות הבאות.

פרסום בגוגל – פרסום רציונלי כאן ועכשיו

גוגל הוא כידוע, מנוע החיפוש הגדול בעולם, אך גוגל היא גם אחד התאגידים הגדולים ביותר בעולם, ולא לחינם. ליכולת שלנו לחפש מידע ספציפי באינטרנט יש ערך פנומנלי וגוגל היא החברה שהצליחה לבסס את עצמה כמונופול שממצה עבורנו את הערך הזה.

כשממקדים את השיח סביב עולם הפרסום, גוגל הוא אחד מכלי הפרסום הטובים ביותר בעולם בכלל, בכל הקשור ליכולת שלנו לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי שלנו בדיוק ברגע בו הוא מחפש אותנו.

עיתון, טלוויזיה, רדיו, מקומון, פלייר – קחו כל ערוץ פרסום שתרצו ותנתחו את אופן הפעולה שלו. מה שתגלו הוא שכל ערוצי הפרסום הקיימים הם ערוצים בהם אנחנו כמפרסמים שולחים את המסר שלנו אל העולם, בתקווה שהוא יגיע לכמה שיותר אנשים שאכן מתעניינים במסר הזה ועשויים גם לבצע פעולה בהתאם.

גוגל הוא ערוץ הפרסום היחיד שעובד אחרת. בגוגל אתם לא זורקים את המסר שלכם אל העולם, אלא מחכים שמישהו יחפש אתכם או את המוצר/ שירות שאתם מציעים, ובדיוק ברגע בו זה קורה, אתם מעלים את עצמכם מולו בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

לצד היתרון הייחודי, המיוחד והגדול הזה של פרסום בגוגל, בהשוואה פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק, צריך לזכור שלפרסום זה ישנם גם מספר חסרונות:

  • פרסום בגוגל הוא פרסום ממוקד מאוד ופונה לאנשים שיודעים בדיוק מה הם מחפשים. זה כמובן מצוין, אבל זה נתח אחד מתוך כלל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שאולי זקוקים לעוד חשיפה אחת או לעוד השראה אחת כדי להבין שהם צריכים אתכם – מול לקוחות פוטנציאליים אלה, גוגל לא יכול לעזור לכם.
  • פרסום בגוגל הוא פרסום תחרותי מאוד. המודעה שלכם מופיעה צמוד לעוד שתיים שלוש מודעות של המתחרים שלכם סביב אותו מוצר או שירות בדיוק, והיא ממש סמוכה לעוד שורה של תוצאות חיפוש של המתחרים הגדולים ביותר שלכם, אולי מובילי השוק. על זה תוסיפו את העובדה שמדובר במודעת פרסום טקסטואלית בסיסית כדי להבין שיהיה לכם קשה מאוד לבדל את עצמכם בדף תוצאות החיפוש, ולגרום למשתמש לבחור דווקא בכם.
  • פרסום בגוגל הוא פרסום נקודתי שאינו בונה תודעה. בניגוד לערוצי פרסום אחרים בהם אתם יכולים לייצר חשיפות מרובות שלאט לאט בונות תודעה ומערכת יחסים בינכם ובין קהל היעד, בגוגל המודעה שלכם והשפעתה מתפוגגים לגמרי ולנצח ברגע שסשן החיפוש מגיע לסיומו.

פרסום בפייסבוק – פרסום רגשי בונה תודעה

בניגוד לפרסום בגוגל, את הפרסום שלכם בפייסבוק לא תוכלו למקד בדיוק למי שמחפש אתכם בדיוק עכשיו, אבל זה גם לא מה שאתם רוצים להשיג מפייסבוק. בפייסבוק תוכלו להרחיב את קהל היעד שנחשף אליכם, ולייצר חשיפה מול כל המשתמשים שעשויים להתחבר אליכם ואל המוצר או השירות שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות בחירת מאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין ופעילות אונליין של המשתמשים, והגדרת מספר קהלי יעד אליהם אתם רוצים להפנות את המודעה שלכם.

מודל פרסום זה מאפשר לכם לייצר פנייה שהיא מספיק רלוונטית למי שנחשף אליה, מבלי להגביל את הפנייה אך ורק למי שמחפש אתכם בזה הרגע. לפרסום בפייסבוק ישנם יתרונות חשובים נוספים:

  • אפשרות שילוב מולטימדיה, תמונות, סרטי וידאו וקופירייטינג במודעה
  • אפשרות יצירת "לחץ חברתי" באמצעות שימוש בכלים חברתיים ("החבר שלך אוהב את…" – ולכן אולי גם כדאי לך לאהוב)
  • אפשרות ליצירת חשיפה ממושכת שבונה תודעה ומערכת יחסים בצורה מדורגת ולאורך זמן
  • אפשרות הצגת מודעות סלקטיבית על פי פעילות אונליין מחוץ לרשת החברתית (ביקרתם באתר של חנות רהיטים? כשתחזרו לפייסבוק תראו פתאום מודעות פרסום של חנויות רהיטים)

החיסרון המשמעותי של פרסום בפייסבוק הוא שמדובר בפרסום ארוך טווח, שהתוצאות שלו מגיעות לאורך זמן, וזאת בניגוד למיידיות האופיינית לפרסום בגוגל.

בשורה התחתונה, בהשוואה פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק, מדובר לא רק בשני ערוצי פרסום שונים, אלא בשתי אסכולות שונות של פרסום. מצד אחד, פרסום ישיר, ממוקד ומיידי ומצד שני פרסום מורחב, מדורג ותדמיתי.

אחת האקסיומות בעולם השיווק והפרסום היא שאנחנו אף פעם לא יודעים מהיכן יגיע הלקוח הבא שלנו, ועל כן, כל פעילות פרסום חייבת לכלול בתוכה גם פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק, אם כי את השילוב בין השניים כדאי לתכנן בסיוע איש מקצוע מומחה, על מנת להבטיח את האימפקט המיטבי עבורכם.