האם הקידום האורגני הוא מלך אפיקי הפרסום ברשת?

קידום אתרים אורגני הוא כנראה הכלי הטוב ביותר לקדם את העסק שלכם באינטרנט. יחד עם זאת, ככל שעובר הזמן, הופכת המשימה ליותר ויותר קשה ולכן מחייבת רמת התמחות גבוהה יותר, השקעה גדולה יותר וסבלנות רבה יותר. אבל כשהתוצאות מגיעות, אי אפשר עוד להטיל ספק בכך: הקידום האורגני מציע יתרונות שאף ערוץ פרסום או קידום אחר באינטרנט אינו יודע להציע. בשורות הבאות נדבר בדיוק על היתרונות הללו.

מדוע הפך הקידום האורגני לכל כך מורכב?

בימיו הראשונים של מנוע החיפוש של גוגל, כל שהיה צריך כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש היה לכתוב מספר מאמרים עם ביטוי מפתח ספציפי, ולהעלות אותם לאתר. מספר האתרים היה כה מצומצם ועוד יותר מצומצם היה מספר האתרים שהשקיעו בקידום של עצמם באינטרנט, כך שפעילות מצומצמת זו הספיקה לטובת השגת המטרה.

כיום, כשמאות ואלפי אתרים מתחרים על אותם ביטויי מפתח, האתגר הוא גדול הרבה יותר, אך לאור הפיכתו של גוגל למנוע חיפוש חכם הרבה יותר כבר לא מספיקה רק כמות, והעיקר הפך להיות האיכות. אבל פרט לעובדה זו, מהם היתרונות של הקידום האורגני על פני הפרסום הממומן. להלן התשובות:

התוצאות הרגילות הן טבעיות וסמכותיות יותר

לקוח המגיע לאתר שלכם לאחר שהופעתם בראש תוצאות החיפוש בגוגל, מגיע אליו כשהוא נותן בכם יותר אמון ורואה בכם גוף יותר סמכותי. דומה הדבר למוצר ששמעתם עליו מפרסומת בטלוויזיה אל מול מוצר ששמעתם עליו מחבר או מאיש מקצוע מומחה. להופעת השם שלכם בראש תוצאות החיפוש של גוגל ישנה הילה של סמכות ואמינות, ובעיקר של יכולת.

אם הצלחתם להתברג למקום הראשון, כנראה שאתם יודעים מה שאתם עושים וכנראה שרבים אחרים כבר בחרו בכם. זאת לעומת פרסומת ממומנת שכל אחד עושה, גם העסקים הקיקיוניים ביותר שאינם מצליחים להשיג את התוצאות שאתם השגתם בגוגל – והלקוחות שלכם מודעים לכל זה.

במרבית המקרים קידום אתרים הוא האפיק הזול יותר

כפי שאמרנו קודם לכן, לכמות בהחלט יש משמעות בקידום אורגני, אך היא לא המפתח המרכזי להצלחה. מעבר לכמות חשובה גם איכות הקידום שאתם מבצעים, ואם אתם משאירים את המשימה בידיו של מומחה, תוכלו להשלים את המשימה של הגעה לראש תוצאות החיפוש של גוגל בתקציב נמוך הרבה יותר מאשר בפרסום ממומן.

קידום אתרים עסק על המפהחשוב להשקיע בתכנים איכותיים, חשוב לפזר את הקידום על פני ערוצים שונים ולעשות שימוש במדיה כמו תמונות, וידאו וכדומה, לקדם ברשתות חברתיות על מנת להגדיל את התנועה לאתר ולהעלות את דירוג האתר בעיני גוגל, אבל כל זה ניתן לעשייה גם בתקציבים נמוכים יחסית לאלו המקובלים בתחום הפרסום הממומן.

תוכן, ולא רק למטרות קידום

כאשר אתם מייצרים תכנים לקידום האתר שלכם, אתם גם נהנים מתוכן שמשרת את הלקוחות שלכם ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. במידה ואתם אכן משקיעים בתוכן איכותי, התוכן הזה יכול לשמש אתכם גם כדי להגדיל את שיעורי ההמרה באתר.

לקוח הנכנס לאתר שלכם וקורא מאמר מאיר עיניים, מאמר אוטוריטה שמעניק לכם הילה של סמכות מקצועית, יכול בהחלט לקבל את ההחלטה שאותה הייתם רוצים שיקבל – לעבוד איתכם. בצורה זו אתם תופסים שתי ציפורים במכה אחת – גם קידמתם את האתר וגם ייצרתם לעצמכם תכנים איכותיים לטובת הלקוחות שלכם.

אחרי שאמרנו את כל זה, בכדי ליהנות מהמקסימום שיודע המרחב הדיגיטלי להעניק לכם, תמיד כדאי לבנות תמהיל של קידום אורגני וקידום ממומן. את שיעורי התמהיל תוכלו לקבוע בעצמכם, ורצוי בסיוע איש מקצוע, אך את עיקר המאמץ כדאי תמיד להשקיע בקידום האורגני ולעשות את זה בצורה חכמה שתשרת אתכם גם בבניית דמות סמכותית בשוק, גם בייצור תכנים איכותיים שימלאו את האתר שלכם ויהפכו אותו לאתר מרתק בעל חשיבות ענפית וגם כמובן, תמשוך טראפיק לאתר שלכם ותוביל להגדלת היקפי המכירות בעסק כולו.

נשמח לשמוע את דעתכם