קידום אתרים ושיווק באינטרנט לתחום הרפואה

עולם הרפואה יצא כבר לפני זמן רב מבתי החולים, והוביל להתפתחות הרפואה הפרטית שפתחה אפשרויות חדשות בפני קהל הרופאים המקצועיים, אך גם יצרה שורה של אתגרים עסקיים ושיווקיים עימם אמורים להתמודד אותם רופאים, כמו כל בעל עסק אחר. האתגר הבולט ביותר הוא כמובן משיכת לקוחות חדשים והגדלת היקף ההכנסות, איתו אמורים הרופאים להתמודד בכפוף למגבלות הפרסום החלות עליהם במסגרת האתיקה הרפואית.

קידום אתרים הוא אחד מערוצי השיווק הטובים ביותר הקיימים כיום, ויעיד על כך השימוש הנרחב בו על ידי המותגים המסחריים הגדולים ביותר. עבור רופאים המנהלים קליניקות פרטיות, יכול קידום אתרים לרופאים לעשות את ההבדל בין קליניקה קטנה ושולית, ובין מותג רפואי אליו נוהרים לקוחות מכל רחבי הארץ. קידום זה מתאים לכל סוגי ההתמחויות הרפואיות, ובכלל זה כירורגיה פלסטית, רפואת שיניים ורפואת הפה, רפואת ילדים, נוירולוגיה, כירורגיה כללית, פסיכולוגיה ופסיכיאטריה, חוות דעת רפואיות ועוד.

רופאים ומנתחים, מדוע חשוב שתשקיעו בקידום האתר שלכם?

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, אך הוא גם לב ליבו של האינטרנט. כל חיפוש מידע, איש מקצוע, מוצר או שירות, עובר בראש ובראשונה דרך גוגל. לקוחות פוטנציאליים המחפשים אתכם, יעשו זאת דרך גוגל, וכאשר הם עושים זאת, אתם רוצים להיות הראשונים שיעלו מול עיניהם. אתם בהחלט יכולים לבנות גם על השיווק מפה לאוזן ממנו אתם נהנים כבר היום, אבל את כל אותם לקוחות שמחפשים את השירות הרפואי שאתם מספקים בגוגל, תוכלו לגייס אך ורק אם תוכלו להגיע אל ראש תוצאות החיפוש.

עבור עולם השיווק, היכולת לפגוש את הלקוח בדיוק ברגע בו הוא מחפש אותנו, היא פסגת העבודה השיווקית, ועבור עולם הרפואה הכפוף לרגולציה אתית בתחום הפרסום והשיווק, מדובר גם בערוץ היחיד שעומד לרשות רופאים פרטיים על מנת לחשוף את שירותיהם לקהל הרחב.

מה מעניק לכם תהליך קידום האתר?

קידום אתרים הוא תהליך עסקי לכל דבר ועניין, ולכן הוא נמשך לאורך זמן. יחד עם זאת, בתוצאות התהליך ניתן להבחין כבר לאחר מספר שבועות, כשהאתר שלכם מתחיל להתקדם במעלה דף תוצאות החיפוש. לתהליך הקידום שתי מטרות מרכזיות:

יצירת תנועה אל האתר

המטרה הראשונה אותה אמור התהליך של קידום אתרים לרופאים להשיג היא יצירת תנועה של לקוחות פוטנציאליים אל האתר. מטרה זו מושגת באמצעות שורה של פעולות:

  • מחקר ביטויי מפתח – בחינת הביטויים בהם עושים לקוחות פוטנציאליים שימוש בכדי לחפש אתכם בגוגל, או בכדי לחפש מידע הקשור לפעילותכם. כך למשל, אם אתם מנתחים פלסטיים, ביטויי מפתח אפשריים יהיו "הרמת חזה", "ניתוח אף", "מנתח פלסטי מומלץ", "שאיבת שומן בבטן" וכדומה. ביטויים אלה משולבים בתכנים שונים באתר ומחוצה לו בכדי "להודיע" לגוגל על כך שהאתר שלכם קשור אליהם.
  • אופטימיזציית אתר – בשלב זה, מבוצעת אופטימיזציה של קוד האתר, ובכלל זה כותרות הדפים, כותרות H1, תגיות מטא, תגיות תמונות וסרטונים, תיאור דפים, טיוב דף הבית, דף האודות ודפי השירותים, הוספת בלוג, הוספת חומרים ויזואליים בצורת תמונות וסרטונים וכדומה.
  • קישורים וציטוטים – קישורים נכנסים וציטוטים הם אינדיקטורים חשובים עבור גוגל בדירוג האתר שלכם. ככל שאתם מוזכרים יותר ברחבי הרשת, וככל שהאתר שלכם נהנה מיותר קישורים נכנסים, כך הדירוג שלכם גבוה יותר. במסגרת זו, מיוצרים תכנים המופצים באתרי תוכן, אתרי מאמרים, אינדקסים עסקיים, אתרים מקצועיים כדוגמת הסתדרות הרופאים, משרד הבריאות וכדומה, ובהם אזכורים שלכם וקישורים המובילים אל אתר האינטרנט שלכם.

המרת מבקרים ללקוחות

לאחר שהבאנו את הלקוחות הפוטנציאליים אל האתר, המטרה כעת היא להמיר אותם ממבקרים ללקוחות. לשם כך, דרוש תוכן מקצועי מעולה שמספק תשובות לכל השאלות שמטרידות את הלקוח הפוטנציאלי, עיצוב מקצועי ובר סמכא וטאצ' שיווקי שמניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה, קרי קביעת פגישה או יצירת קשר. כך למשל, אם אתם רופאי שיניים המבצעים השתלות שיניים, חשוב שהתוכן על טכניקות ההשתלה השונות יהיה מקיף וממצה, יתאר את התהליך מקצה לקצה, ויענה על כל השאלות שעשויות להטריד את הלקוח הפוטנציאלי כדוגמת "מה עושים במקרה של חוסר בעצם הלסת?", "מהי השתלת All on 4?", "מהם שתלים זיגומטיים?" וכדומה.

במיוחד בתחום הרפואה, ישנה חשיבות רבה לסמכות המקצועית שמשדר האתר שלכם. לקוח פוטנציאלי שיבין מקריאה באתר שלכם, שאתם אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים וגם רוצים לסייע לו עם כל מידע אפשרי, סביר להניח שיבחר בכם לביצוע הפרוצדורה הדרושה. בבחירת הגורם המקצועי שיקדם עבורכם את האתר, אתם רוצים להבטיח שיצירת התכנים לאתר תהיה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, שכן קידום אתרים זה לא רק מקום ראשון בגוגל, אלא קודם כל מקום ראשון במכירות.

בקרה ושיפור מתמיד

כדי לבחון את התוצאות המתקבלות, מבוצעת בקרה רציפה על פעילות הקידום של האתר. בראש ובראשונה, נבחן מיקומו של האתר בדף התוצאות של גוגל, ובמקביל נבחנים נתוני התנועה לאתר כדוגמת מספר המבקרים בכל דף, זמן השהייה בכל דף, דפים פופולאריים מול דפים רדומים, דפים שמייצרים המרות (לחיצות על כפתורים, השארת דוא"ל וכדומה), ובהתאם לכך מבוצע טיוב של הדפים על מנת למקסם את התוצאות.

בכל יום שאינך נוקט בפעולה, המתחרים מגדילים את הפער

התהליך של קידום אתרים לרופאים, כשמו כן הוא, תהליך, ולכן חשוב לצאת לדרך כמה שיותר מוקדם. תהליך קידום המבוצע בצורה מקצועית ויסודית יבטיח לכם זרם קבוע של לקוחות והרחבת קהל לקוחותיכם אל מחוץ לגאוגרפיית הפעילות שלכם. מקליניקה קטנה ועלומה, תוכלו להפוך לשם דבר בתחום ההתמחות שלכם, ולא בגלל שמדובר בקסם – אתם פשוט תהיו הראשונים שעולים מול עיניהם של אלו שמחפשים אתכם. זה כל מה שנדרש להצלחה, וזה בדיוק מה שתקבלו.

שנצא לדרך?