8 מגמות אשר ישנו את חוקי המשחק בעולם קידום האתרים של 2018

עם יותר מ-200 כללים באלגוריתם של גוגל, אפשר להחשיב את ה-SEO למדע מורכב, אלא שהאתגר האמיתי הוא לא בהיקף המידע שעלינו לאחוז ולשלוט בו על מנת לפעול בעולם זה, אלא בשינויים הבלתי פוסקים המלווים אותו מאז היווצרו. בניסיון המתמיד לשפר את ביצועיהם מול המשתמשים, מבצעים מנועי החיפוש שינויים רציפים במשתני הדירוג של אתרי האינטרנט, חלקם מסתכמים בשינויים נקודתיים, חלקם נעלמים כלא היו וחלקם מתווספים כמשתני דירוג חדשים לגמרי.

בשורות הבאות נפרט בפניכם את המגמות הבולטות ביותר בעולם ה-SEO לשנת 2018, ולצידן נציג טיפים שינחו אתכם בהתמודדות איתן. בזירה תחרותית שהופכת להיות יותר ויותר קשוחה בכל יום, תסייע לכם ההיכרות עם מגמות אלה לשמור על היתרון התחרותי שלכם, ולהביא אותו לידי ביטוי בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

1. שינוי יסודי במבנה של דף תוצאות החיפוש

האם אתם עדיין מאמינים שהמרדף אחרי המקום הראשון של תוצאות החיפוש האורגניות בדף החיפוש, היא הדרך להגביר את התנועה לאתר שלכם? אולי תרצו לחשוב על זה שוב. ככל שעובר הזמן, הופכות התכונות הייחודיות של דף תוצאות החיפוש (SERP – Search Engine Results Page), למרכיב יותר ויותר חשוב ומשפיע בדף. תכונות אלה, כדוגמת תיבת שאלות ותשובות, תוצאות מקומיות, תקצירים עשירים, תמונות והצעות חיפוש, מושכות אליהן יותר ויותר קליקים ותשומת לב, ונוגסות באפקטיביות של התוצאות האורגניות הרגילות.

אם בודקים את הדברים לעומק, אפשר לזהות את האבולוציה של דף תוצאות החיפוש של גוגל, מדף בסיסי עם 10 לינקים פשוטים:

לדף מורכב, מובנה ומעוצב יותר, שמעניק מקום רב לתכונות החדשות שהפכו לחלק בלתי נפרד ממנו:

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

עם התפתחות והתרחבות התכונות בדף תוצאות החיפוש, חשוב לאמץ שתי דרכי פעולה חדשות:

  • עקבו אחר הדירוג שלכם בתוך התכונות השונות, ולא רק בסקשן של התוצאות האורגניות
  • בדקו את התכונות הספציפיות שמוצגות סביב ביטויי המפתח שלכם, ובפוטנציאל גם גונבות מכם תנועה של משתמשים פוטנציאליים

תוכלו לעשות זאת באמצעות פשוטים וחינמיים או אלטרנטיבות אחרות בתשלום. בידקו ומצאו את מה שעובד לכם הכי טוב.

באמצעות המידע שתאספו, תוכלו לגלות הזדמנויות חדשות שתוכלו למנף באמצעות תכונות SERP של גוגל. האם תוכלו להשתלב בתוצאות הלוקאליות? האם תוכלו לקבל תקציר טקסט עשיר עם תמונה?

2. מידע מובנה (Structured Data)

מידע מובנה היא שיטה לעיצוב HTML תוך שימוש בהוראות ייעודיות, המספרות למנועי החיפוש כיצד לפרש את המידע הנכלל בקוד ה-HTML וכיצד להציג אותו בדף תוצאות החיפוש.

גוגל מעולם לא אישרה כי מידע מובנה מהווה פרמטר בדירוג אתרים, ולכשעצמו נראה כי הוא אכן לא. אם כך, מדוע בכלל לטרוח? ובכן, מידע מובנה מאפשר לכם להדגיש את התוצאות שלכם ולהגביר גם את התנועה לאתר וגם את הדירוג שלכם: תקצירים עשירים (Rich Snippet) יכולים להגדיל את ביצועי ה-CTR שלכם עד כדי 30% ביחס לתקצירים רגילים (Regular Snippet). יותר קליקים על התוצאה שלכם במנוע החיפוש, משמעם כמובן יותר תנועה לאתר, אבל גם דירוג גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

עם התחרות ההולכת וגוברת על מיקומים במנועי החיפוש, אי אפשר להתעלם מהזדמנות לבלוט מעל כל השאר. למעשה, כדאי שתעשו את זה אתם ושתעשו את זה עכשיו, לפני שאחד המתחרים שלכם יעשה זאת במקומכם.

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

שלבו את כללי המידע המובנה באתר שלכם באמצעות שימוש ב-Schema.org

3. רק המהירים ביותר שורדים

מהירות הוא נושא קריטי. לא רק שהוא יכול להוות מרכיב חשוב בדירוג שלכם בגוגל, הוא גם משפיע מאוד על חוויית המשתמש, שבתורה משפיעה שוב על הדירוג במעין מעגל אינסופי. השאלה היא כמה מהר זה מהר, ובהיבט זה גוגל דורשת שדפים יעלו בתוך 3 שניות לכל היותר.

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

תחילה, בצעו את בדיקת המהירות של גוגל. בדף הבדיקה, הזינו את כתובת האתר שלכם ובתוך שניות ספורות תקבלו דו"ח המפרט את מהירות העלייה של האתר בגרסת דסקטופ ובגרסת מובייל בנפרד. כמו כן, גוגל תציע לכם נקודות לשיפור עם פירוט של האלמנטים בדף אותם יש לתקן על מנת להאיץ את עליית האתר.

4. רלוונטיות 2.0

ככל שעובר הזמן, היכולת שלכם לשכנע את גוגל שיש לכם תוכן מעולה, כשבפועל אין לכם תוכן כזה, הופכת להיות יותר ויותר מוגבלת ויותר קשה להשגה. למעשה, ניסיון להתבסס על טקטיקות הטעיה מסוג זה, יכול להוביל לענישה מצד גוגל. גוגל עושה שימוש במספר כלים על מנת לבחון את איכות התוכן באתר, והבולט שבהם הוא Latent Semantic Indexing (LTI). באמצעות סריקה בלתי פוסקת של מיליארדי דפי טקסט ברחבי האינטרנט, לומדת גוגל אילו ביטויים מתייחסים ומתקשרים זה עם זה, ומייצרת ציפיות לצירופי ביטויים שאמורים לכאורה להופיע בקונטקסט מסויים. כלי זה מסייע לגוגל להחליט האם תוכן מסויים הוא מקיף ויסודי דיו.

באמצעות כלי RankBrain, יכולה גוגל לבצע אנליזה נוספת של תוצאות החיפוש שזוכות לביצועים הטובים ביותר (בהתאם למדדי שביעות הרצון של גוגל, למשל מספר קליקים וזמן שהייה בדף לאחר לחיצה על תוצאה), וזאת באמצעות זיהוי של תבניות דומות וחוזרות בין התוצאות הללו. תבניות כאלה יכולות להפוך למשתנה דירוג עבור ביטוי החיפוש הספציפי.

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

איך אתם יכולים לדעת שהתוכן שלכם מקיף ויסודי דיו עבור גוגל? ובכן, תוכלו לדעת זאת על ידי בחינת תוצאות החיפוש המדורגות במקומות הגבוהים ביותר בנישה שלכם, ובחינת התבניות המשותפות להן, בדיוק כפי שעושה RankBrain. מן הסתם, לא תוכלו לבצע את התהליך באופן ידני עבור כל אחד מביטויי המפתח שלכם, ולשם כך תוכלו להשתמש בכלי TF-IDF Tool בחבילת התוכנה של WebSite Auditor.

ב-WebSite Auditor גשו ל-Content Analysis, בחרו באפשרות TF-IDF ובחרו דף. התוכנה תבצע חיפוש אוטומטי בגוגל, תנתח את 10 התוצאות הראשונות בדף תוצאות החיפוש ותחשב את ציון TF-IDF לכל אחד מהביטויים בהם נעשה שימוש בכל דף. בתום הניתוח, תוכלו לקבל רשימה של מילות מפתח וביטויי מפתח רלוונטיים, ממוינים על פי מספר המתחרים שמשתמשים בהם.

5. חיפוש קולי – העתיד כבר כאן

עדיין סקפטיים לגבי עתידו של החיפוש הקולי? בואו תכירו את הנתון הבא: גוגל מדווחת כי 55% מבני הנוער ו-40% מהמבוגרים, משתמשים בחיפוש קולי באופן יומיומי, ושיעור השימוש בסוג זה של חיפוש עולה מדי יום ביחס לחיפוש בהקלדה. העניין הוא שחיפוש קולי מכתיב שינוי מהותי במחקר ביטויי המפתח: מחפשים קוליים משתמשים בשפה טבעית ונורמלית, ולא בשאילתות החיפוש התמציתיות בהן אנו מורגלים להשתמש בחיפוש המוקלד.

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

Rank Tracker הוא כלי מצויין לבחינת ביטויי המפתח בהם סביר שישתמשו מחפשים קוליים. הפעילו את הכלי, גשו ל-Keyword Research ושם בחרו באפשרות Suggest Keywords. בחרו בשיטה Common Questions והזינו את ביטויי המפתח שלכם. בתוך דקות ספורות, התוכנה תייצר עבורכם רשימה של מאות שאלות בהן עשויים להשתמש מחפשים קוליים, ושאותן תוכלו לטרגט.

6. אי אפשר יותר להתעלם מהמובייל

עם עלייתו של החיפוש הקולי, עם יותר מחצי מהחיפושים שנערכים בגוגל באמצעות מכשירים ניידים, עם האינדקס של גוגל Mobile First ועם ידידותיות המובייל כמשתנה דירוג בגוגל, כבר אי אפשר להתעלם יותר ממשימת ה-SEO במובייל.

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

תחילה, בדקו האם דפי האתר שלכם הם ידידותיים למובייל. תוכלו לעשות זאת על ידי בדיקת ידידותיות למובייל של גוגל. בתום בדיקה של מספר שניות, תספק לכם גוגל תוצאה שמאשרת או שוללת את מידת הידידותיות של האתר שלכם למכשירים ניידים, ועל פי הצורך תספק לכם נקודות לתיקון.

7. אזכורים ללא קישור – חשובים כמו קישורים?

במשך שנים, היו הקישורים הנכנסים מדד מפתח בדירוג אתרים על ידי גוגל. למעשה, מדובר בתחום שבו השקיעו מקצועני SEO את מרבית מרצם על מנת לשפר את דירוג האתר. אזכורים ללא קישור הם למעשה אזכורים של שם העסק שלכם באתרים שונים, מבלי שיוצא מהם קישור לאתר שלכם. אם בעבר אזכור כזה לא היה זוכה כלל לתשומת ליבם של מנועי החיפוש, הרי שהזמנים משתנים ואזכורים שלכם באתרים חשובים, גם אם אינם כוללים קישור אליכם, יכולים להוות מרכיב חיובי בדירוג שלכם.

מנועי חיפוש יכולים לבחון בקלות אזכורים של מותגים מובילים, ולהיעזר בהם בכדי לקבוע את מידת האוטוריטה של האתר. במנועי החיפוש של בינג כבר אישרו כי אזכורים ללא קישור מהווים פרמטר בדירוג האתרים, וניתן להעריך שהדברים נכונים גם לגבי גוגל, אם כי לא קיים אישור רשמי לנושא.

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

בנוסף לבדיקות הקישורים הנכנסים שלכם, השתמשו גם בכלי לניטור הרשת סביב אזכורים של שם העסק, המותג או המוצרים שלכם. Awario, עם האינדקס העצמי לרשת האינטרנט בזמן אמת, הוא כנראה הכלי הטוב ביותר למטרה זו. באמצעות כלי זה תוכלו לגלות אזכורים שונים שלכם ברשת, שכלל לא הייתם מודעים לקיומם, וכן לקבל פירוט של אזכורים אלה על פי סדר החשיבות של האתרים בהם הם פורסמו.

8. דף תוצאות חיפוש מותאם אישית

דפי תוצאות חיפוש מותאמים אישית, מבוססים לא רק על משתני הדירוג הגנריים של גוגל, אלא גם על המידע הספציפי שבו אוחזת גוגל על המשתמש הספציפי (מיקום, היסטוריית חיפושים, תחומי עניין, מידע שנאסף באמצעות פיקסל רימרקטינג וכדומה). דף תוצאות חיפוש מותאם אישית הוא לא סיפור חדש. שיטה זו מיושמת על ידי גוגל, בינג ויאהו וכבר בשנת 2011 נעשה ניסוי שהראה כי כמחצית מדפי תוצאות החיפוש המוצגים באינטרנט מוצגים בהתאמה אישית למשתמש. ניתן בהחלט להעריך שמספר זה רק הלך ועלה לאורך השנים.

מה אנחנו יכולים לעשות בנדון?

התאמה אישית של דף תוצאות החיפוש לא אמורה לפעול נגדכם. כשמישהו מבצע חיפוש באמצעות ביטויי המפתח שלכם, עליכם לעשות את כל המאמץ הנדרש כדי להופיע בראש דף תוצאות החיפוש הגנרי. אם המחפש לוחץ על הקישור שלכם, אתם הופכים להיות התוצאה המועדפת עליו וסביר להניח שחיפושים עוקבים של אותו משתמש, יכללו בתוכם גם אתכם.

מה שחשוב לעשות הוא להבטיח שמעקב הדירוג שלכם הוא מדויק. אם אתם רוצים לבחון את הדברים בדפדפן שלכם בעצמכם, עליכם לוודא שאתם עושים זאת במצב "גלישה בסתר" (Incognito).

מילים אחרונות

ברכותיי, אם הגעתם עד הלום, סימן שאתם רציניים מאוד בנוגע לאסטרטגית הקידום שלכם לשנה הקרובה. עכשיו נשאר רק ליישם את הכללים ולהישאר מעודכנים לאורך השנה בשינויים הבאים (ובהחלט יהיו כאלה).

לא בטוחים כיצד לעשות את הדברים? רוצים שהמומחים של מסה מדיה יעשו את העבודה בשבילכם? פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע.

נשמח לשמוע את דעתכם