קידום אתרים ב-2019

עולם קידום האתרים אינו מפסיק להתפתח, וגם בשנה הקרובה צפויים שינויים שילכו ויהפכו את המשימה של קידום אתרים באינטרנט למשימה יותר מקצועית ויותר מתמחה. מה שהיה פעם כבר לא יהיה, וכל מי שהצליח בעבר להתברג איכשהו לדף תוצאות החיפוש הראשון של גוגל, גם ללא סיוע מקצועי, כבר לא יצליח ב-2019, וכנראה שגם לא מצליח כבר היום.

פיתוח בינה מלאכותית על ידי גוגל

אחד מגורמי המפתח המובילים את השינויים הגדולים בתחום קידום האתרים הוא פיתוח הבינה המלאכותית של מנוע החיפוש של גוגל. בעבר היה ניתן "לעבוד" על מנוע החיפוש באמצעות השתלת ביטויי מפתח בטקסטים פשוטים וזולים. היום גוגל כבר לא מסתמכת על ביטויי המפתח כמרכיב המרכזי בדירוג האתר. למעשה, דירוג האתר הפך להיות תהליך מורכב הרבה יותר, שבו בוחנת גוגל לא רק את הדף הספציפי בו מופיע הביטוי, אלא את האוטוריטה של האתר כולו. היום יודעת גוגל גם לנתח את הטקסט, להבין את ההקשרים הטקסטואליים המופיעים בו, לבחון את היקף התנועה בדף ואת היקף העניין שהוא מייצר בקרב הגולשים, ובהתאם לכך להעניק את הדירוג לדף הספציפי.

משימת הקידום הופכת למורכבת ומקצועית יותר

המשמעות היא שבשנת 2019, קידום אתרים כבר לא יהיה משימה של העלאת כמה שיותר תכנים זולים עם ביטויי מפתח, אלא העלאת תכנים איכותיים שמיועדים לקריאת הגולשים ולא לרובוטים של גוגל. לאורך שנים, נהנתה גוגל מהמחשבה שהיא הצליחה לייצר תעשייה שלמה של ייצור תכנים רק כדי לעמוד בסטנדרטים שהיא מכתיבה ולהתברג לדף תוצאות החיפוש הראשון. כיום, גוגל כבר התרגלה למעמד שלה, והיא מעוניינת לטייב את שירות ללקוח, קרי להציג לו את האתר הטוב ביותר באמת, עבור כל ביטוי חיפוש שהוא מזין במנוע החיפוש, ולשם כך היא פיתחה שורה של כלים שמסרבלים למקדמי האתרים את העבודה.

המשמעות הנוספת היא, שבשנת 2019 כבר לא ניתן יהיה לקדם אתרים באופן עצמאי על סמך כתיבת עוד ועוד תכנים. משימת הקידום הופכת ליותר מקצועית, דורשת היכרות יותר מעמיקה עם עולם הקידום ועם הטרנדים החמים שהציבור כלל אינו מכיר ואינו מודע להם, ואת זה יודעים לספק אך ורק אנשי קידום מומחים שחיים את השוק הזה יום יום ויודעים בדיוק כיצד לפעול בכדי לקדם כל עסק, סביב כל ביטוי מפתח בכל תנאי התחרות הרלוונטיים.

שילוב קידום אורגני ופרסום ממומן

מגמה נוספת שאנו צפויים לראות יותר ויותר היא מגמת השילוב בין הקידום האורגני והקידום הממומן. סוכנויות קידום אורגני שלא תדענה להציע ללקוחותיה תמהיל שלם ומקיף של קידום באינטרנט, לרבות ערוצים אורגניים וערוצים ממומנים, לא תוכל לייצר את התוצאות הנדרשות עבור לקוחותיה. יש להניח שגוגל בוחנת גם את פעילות הקידום הממומן של העסק, בכדי להבין האם מדובר בעסק רציני, או בעסק שרוצה לכאורה "להשיג את הכל בחינם", ומסקנותיה בהקשר זה משוקללות אל תוך דירוג האתר.

אבל עוד מעבר לכך, קידום הוא כמו מערבולת – הקידום אמור לייצר טראפיק, והטראפיק בתורו הוא פרמטר חשוב בדירוג האתר. על כן, במרבית המקרים נדרש קידום ממומן על מנת לייצר את הטראפיק ההתחלתי שבהמשך הדרך יעניק לאתר את התנופה האורגנית לה הוא זקוק. כמו כן, קידום המודעות הממומנות לראש תוצאות החיפוש, עוד לפני התוצאות האורגניות, יחייב בתי עסק להשקיע כסף בקידום ממומן עבור הביטויים החשובים ביותר שלהם, אם ברצונם להופיע ממש בראש הרשימה.

2019 לא אמורה להביא איתה הפתעות חדשות, ואת כל מה שקורה היום ומה שצפוי לקרות עד סוף השנה, יכול כל אחד העוסק בתחום לצפות בעצמו. הפיכת התחום למורכב יותר ומקצועי יותר היא אינה חדשה, ומדובר בתהליך של שנים, שלאורכן נדרשו האנשים העוסקים בתחום להתמקצע עוד ועוד וללמוד עוד ועוד על מנת לעמוד בסטנדרטים שמכתיבה גוגל.

בין שאתם חושבים שאתם יודעים איך לקדם את האתר שלכם ובין שלא, חשוב שתשבו עם איש מקצוע המתמחה בתחום של קידום אורגני, ותקבלו תמונה כללית על מצב התחום היום. אתם עשויים לגלות שכל מה שחשבתם שנכון כבר לא נכון, וכל מה שאתם חושבים שאתם יודעים, אתם בעצם לא יודעים, וזאת סיבה מספיק טובה לפנות לגורם מקצועי.