קידום אתרי מכירות לבעלי חנויות אינטרנטיות

כל חנות אונליין רוצה למשוך כמה שיותר טראפיק לאתר, ולייצר כמה שיותר מכירות פר מבקר. אבל גם כשכבר גיבשתם אסטרטגיה בסיסית, עדיין עומד בפניכם האתגר של גיבוש טקטיקות השיווק הנדרשות, ואלו יכולות להיות מאוד שונות עבור משיכת טראפיק מחד ועבור יצירת מכירות מאידך. בנוסף, אתגר זה רק הולך ונעשה יותר ויותר מורכב ככל שמתרחבת זירת המסחר האלקטרוני עם עוד ועוד חנויות חדשות שנפתחות חדשות לבקרים, עם התחרות שנעשית יותר ויותר צפופה בהובלת הענקיות אמזון, איביי ועלי אקספרס, ועם הלקוחות עצמם, שהופכים ליותר ויותר בררניים וחשדנים.

בעוד רובם המכריע של האתרים העסקיים ברשת, הם אתרי תדמית המיועדים לספק מידע ראשוני ללקוח אודות העסק, אתרי מכירות הם העסק עצמו, ולכן כל ההתנהלות השיווקית עבורם צריכה להתבצע בצורה שונה לחלוטין. בשורות הבאות נבחן אלמנטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בתהליך של קידום אתרי מכירות, הן בהיבט של יצירת טראפיק ומשיכת לקוחות חדשים, והן בהיבט של יצירת המרות והפיכת לקוחות מבקרים ללקוחות משלמים.

למשוך את הלקוחות לחנות האינטרנטית שלכם

אז האתגר הראשון שעומד בפניכם הוא משיכת לקוחות חדשים, ובהיבט הזה אין שום קסם ואין שום גביע קדוש שאתם יכולים ליישם מחר וליהנות מתנועה בלתי פוסקת לאתר. המדובר בתהליך עסקי קבוע וארוך טווח, אותו עליכם ליישם בשיטתיות באופן רציף. בנוסף לכך, חשוב להבחין בין לקוחות חדשים לגמרי אותם אתם רוצים למשוך אל האתר, ובין לקוחות קיימים אותם אתם רוצים לעודד להגיע לביקור חוזר.


קידום חנות וירטואלית מתבסס למעשה על קידום המוצרים עצמם, וכולל בתוכו טכניקות של קידום בגוגל תמונות, יצירת תיבות תקציר בגוגל, יצירת דפי שאלות ותשובות שמפנות לאתר המכירות, הצגת תיבת מוצר בגוגל עבור חיפוש ישיר של מוצרים וכן הלאה. אלמנטים אלה צריכים לבוא לידי ביטוי גם בערוצים הקידום האחרים שאותם נפרט כעת, ובהתאמה לאופי השימוש בערוצים אלה:

קידום בגוגל

לעמוד מול עיניו של הלקוח שמחפש אתכם בדיוק ברגע שהוא מחפש אתכם היא אולי התוצאה הטובה ביותר שיכול כל איש שיווק לבקש לעצמו, וזה בדיוק מה שמציע לכם מנוע החיפוש של גוגל. קידום בגוגל כולל תהליך של יצירת תכנים טקסטואליים וויזואליים תוך שימוש בביטויי מפתח, המשמשים את הלקוח הפוטנציאלי הטיפוסי כדי למצוא אתכם. עם השנים הפך תחום זה ליותר ויותר מורכב, תוך התבססות על סל רחב של פרמטרים אותם בוחנת גוגל באופן רציף, ולכן חשוב לבצע את הקידום בצורה מקצועית ובליווי גורם המתמחה בתחום של קידום בגוגל בכלל ובתחום של קידום חנות אינטרנטית בפרט.

שיווק פוש

שיווק פוש הוא מונח גג הכולל שליחת ניוזלטרים ללקוחות קיימים או רשימת תפוצה קיימת, קידום ממומן ברשתות חברתיות, באתרים קשורים, באפליקציות מובייל ובגוגל, קידום דרך מובילי דעת קהל באינסטגרם ובפייסבוק וכדומה. מרכיב זה דורש שורה של יכולות מתמחות כדוגמת כתיבת תכנים מקצועיים, הפקת סרטוני וידאו וסרטוני לייב, הגעה לקבוצות ודפים קשורים, יצירת סטים של מודעות פרסומת וביצוע A/B Testing.

רימרקטינג

רימרקטינג היא טקטיקת שיווק יעילה מאוד וייחודית לעולם האונליין. טכניקה זו מאפשרת לכם לזהות אנשים שביקרו באתר שלכם, ולאחר מכן להציג להם מודעות ממומנות בכל מקום אליו יפנו באינטרנט – בפייסבוק, באינסטגרם, במובייל, בגוגל, באתרי חדשות וכן הלאה. טכניקה זו מתבססת על ההנחה שאם אדם ביקר באתר שלכם, הוא מתעניין במה שאתם מוכרים ואולי הוא צריך לראות אתכם עוד מספר פעמים כדי לחזור שוב אל האתר, ובדרך כלל זה עובד מצויין אם עושים את זה נכון.

שלושה ערוצים אלה, הם הערוצים המרכזיים בהם אתם רוצים להתמקד, וסביבם ישנה שורה של פעולות וטקטיקות שיווק אפשריות, שצריכות לקחת בחשבון את סף הגירוי שהולך ועולה בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. גורם מקצועי, המתמחה בתחום של קידום אתרי מכירות ידע לספק לכם את הקופירייטינג המתאים, להפיק עבורכם סרטוני וידאו מוכרים וויראליים ולייצר עבורכם נוכחות בכל הערוצים, במטרה להעלות את הסבירות שמי שמחפש אתכם, אכן ייתקל בכם באחד הערוצים הללו. אחד הדברים החשובים להבין הוא, שמשימת משיכת הטראפיק היא משימה אמיתית שיש להתמיד בה, ואין שום פטנט של זבנג וגמרנו.

כעת צריך גם למכור

לאחר שמשכנו את הלקוחות אל האתר, צריך להבטיח שהם גם יקנו, ולשם כך יש לנקוט בשורה של צעדים, המיועדים למקסם המרות. צעדים אלה כוללים בתוכם היבטים של עיצוב, תוכן ותהליכים.

עיצוב

אתר האינטרנט שלכם חייב להיות מעוצב בצורה כזאת שמעניקה לכם סמכות מקצועית, שיוצרת אמון אצל הלקוחות הפוטנציאליים ושמספקת להם את הנוחות בהגעה למוצר המבוקש ובבחינתו מא' ועד ת'. מעבר לצבעים וצורות, עיצוב בהיבט זה חייב לעמוד בשורה של עקרונות מקצועיים שנבחנו והוכחו כמעודדי המרות (תמונות באיכות גבוהה, תכנון מבנה דף, מיקום כפתורי רכישה, פופ-אפים וכן הלאה), וגורם מקצועי המתמחה בתחום של קידום חנויות מקוונות ידע לעשות זאת עבורכם.

תוכן

היבט התוכן עוסק במלל שפוגש הלקוח באתר שלכם, החל מעמוד הבית ועד תיאור המוצר, מדיניות השירות והמשלוח והמיקרוקופי שאמור לעודד אותו להכניס את היד לכיס. המדובר בתחום מאוד מקצועי, שדורש מעורבות של קופירייטר מקצועי אותו תספק לכם חברת קידום אתרי מכירות.

תהליכים

רכיב התהליכים כולל בתוכו את כל התהליכים שמיועדים להעביר את הלקוחות שלכם במשפך המכירות, מרגע הכניסה לאתר ועד שהם מגיעים לדף התשלום ומשלימים אותו בהצלחה. תהליכים אלה מבוססים על זיהוי הצרכים של הלקוח בכל שלב ושלב בתהליך הקנייה, ומתן המענה המבוקש בצורה כזאת שתוביל אותו אל ביצוע הרכישה. מכלל הרכיבים, זהו אולי הרכיב החשוב ביותר, אך כזה שמתבסס על יתר הרכיבים, קרי עיצוב ותוכן – מעין אינטגרציה של שניהם, בתוספת כלים טכנולוגיים המיועדים להוביל את הלקוח לאורך משפך המכירות.

מדידת הצלחה ושיפור מתמיד

מרכיב מפתח להצלחה בתהליך של קידום אתר מכירות באינטרנט הוא מדידת ההצלחה של הפעילות כולה, ומדידת ההצלחה פר מוצר. מדידה זו מבוצעת באמצעות שילוב של כלים טכנולוגיים האוספים את כל הפרטים על הלקוחות המבקרים באתר, הדפים בהם הם מבקרים, זמן השהות שלהם בכל דף, המקור ממנו הגיעו אל האתר וכן הלאה, ובהתאם לכך מפיקים דו"חות מהם ניתן ללמוד מה עובד יותר ומה דרוש תיקון. בשלב זה, נוצרות שורה של טקטיקות חדשות כדוגמת:

• הפחתת נטישה של עגלת הקנייה – למשל באמצעות "ניוזלטר חיזוק"

• מבצעי מכירה מניעים לפעולה עבור מוצרים שזוכים לעניין רב אך פחות המרות – הנחה לזמן מוגבל, קופון בזמן אמת, הטבה מיידית וכן הלאה

• שיפור הניווט והחיפוש באתר והוספת מוצרים משלימים – "אולי יעניין אותך גם…" או "אנשים שקנו מוצר זה, קנו גם…"

• הוספת צ'ט חי עם נציגי מכירות

• הוספת פרסונליזציה היכן שניתן – לקוחות קיימים, לקוחות מתעניינים שהשאירו פרטים

• אופטימיזציית דפים שאינם זוכים לחשיפה מספקת

כאמור, הנושא של קידום אתרי מכירות הוא נושא מאוד מקצועי, שרק הולך והופך ליותר ויותר מאתגר ותחרותי. אם אתם רוצים להגדיל את התנועה לאתר, ולהבטיח שהמבקרים בו גם ישלימו את תהליך הקנייה בהצלחה, אתם חייבים לבסס תהליך קידום ארוך טווח בליווי חברה מקצועית בעלת התמחות ומובילות מחשבתית בתחום הספציפי.

שנצא לדרך?