5 עמודי התווך של עולם ה-SEO לשנת 2017

עולם קידום האתרים משתנה לנגד עינינו בקצב מסחרר מאי פעם. אם גם אתם מרגישים שאתם טובעים באובר אינפורמציה ולא בטוחים במה להתמקד בשנה החדשה – הפוסט הבא הוא בשבילכם.

ריכזנו עבורכם את חמשת העקרונות החשובים ביותר ליישום על מנת לבצע עבודת SEO איכותית אשר תייצר תוצאות גם ב-2017. השתדלנו להיות מאוד ממוקדים ולתת, מעבר לאינפורמציה, גם טיפים מעשיים עבור כל סעיף. אז בואו נתחיל.

1. מובייל

גוגל מתקדמת לעולם שכולו מובייל. זהו מהלך שמתבשל בשנים האחרונות, אך קיבל חיזוק משמעותי במהלך 2016.

זה התחיל בעדכון ה״מוביילגדון״ באפריל 2015 אשר מטרתו הייתה לתת עדיפות ברורה לאתרים ידידותיים למובייל על חשבון אחרים. המשיך עם שילוב טכנולגיית ה-Accelerated Mobile Pages) AMP) בתוצאות החיפוש למובייל ומתן עדיפות לאתרים שעושים בה שימוש.

כעת, קצת לפני כניסתנו ל-2017, גוגל הכריז כי יעבור לאינדוקס Mobile First, משמעות הדבר היא כי גוגל עוברים לסרוק ולאנדקס את האתר קודם כל דרך גרסאת המובייל שלו ורק לאחר מכן (או בהיעדר גרסת מובייל) יסתכלו על גרסאת המחשב של האתר.

כבר היום רוב הגולשים משתמשים ברשת מהמכשירים הסלולאריים ומהטאבלטים, מגמה זו תלך ותתחזק במהלך השנה הבאה. אם אתם לא רוצים להישאר מאחור, השקיעו בגרסאת המובייל שלכם לפחות כמו בגרסאת המחשב.

המלצות: וודאו כי האתר שלכם מותאם לצפייה במכשירים ניידים וידידותי לגולש. הטמיעו את טכנולוגית AMP.

2תוכן

גוגל הולכת ומשתפרת ביכולת שלה להבין טוב יותר את מה שאנחנו כותבים. למרות שמנוע החיפוש של גוגל ישראל עדיין מפגר לא מעט אחר אחיו האמריקאי, תהיה זו טעות לבנות על חולשה זו לאורך זמן.

היכולת של גוגל להבין את הסמנטיקה של הדברים ולהעריך את איכות התוכן הולכת ומשתפרת. אם אתם רוצים לתת לעצמכם הזדמנות אמיתית להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, השקיעו בתוכן המאכלס את האתר שלכם. תנו לגולש ערך אמיתי וספקו לו תשובות לשאלות שהוא עשוי להעלות. ההמלצה לכתוב עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש הולכת ומקבלת תוקף ממשי בשטח וחשוב להקפיד על כך.

שימו לב, רצוי מאוד להעשיר את הטקסט בסרטונים רלוונטים, תמונות ואינפוגראפיקות. הדבר יסייע לכם להשאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר, יגדיל את הסיכוי שלהם לשתף את הדף ברשתות החברתיות ויוביל לשיפור בחווית המשתמש הכללית של הגולש. מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.

המלצות: אל תחסכו במילים – התמקדו ביצרת תוכן מקיף, מעמיק ואינפורמטיבי. שלבו מדיה שונה בנוסף לטקסט כתוב.

3. התנהגות הגולשים וחווית משתמש

גוגל הצהירו כי ההמלצה הטובה ביותר שלהם עבור בעלי אתרים היא לגרום לגולש להיות מרוצה והשאר יגיע מעצמו. בעוד החלק השני של משפט זה נתון לדיון, אין ספק כי חלקו הראשון נכון מאי פעם.

לחווית המשתמש ולהתנהגות הגולשים באתר ישנה כבר היום השפעה לא מבוטלת על סיכויי האתר שלכם להתברג גבוה בתוצאות החיפוש. בראיה לעתיד, יהיה נכון להניח כי שלפרמטר הנ״ל תהיה השפעה הולכת וגוברת.

אז למה חשוב לשים לב? אנחנו יודעים כבר היום כי ה- CTR עוזר לגוגל להבין עד כמה האתר שמוצג לגולשים בתוצאות החיפוש, רלוונטי לחיפוש שלהם. ככל שיותר גולשים מקליקים על האתר שלכם לעומת אתרים אחרים שמוצגים בתוצאות, כך גוגל ישתכנע בקלות רבה יותר שעדיף לו להציג אתכם במיקום גבוה יותר.

לאחר שהגולש הגיע לאתר, חשוב לשים לב למהירות האתר. רוב הגולשים ינטשו את האתר במידה ויקח לו יותר מ-3 שניות לעלות. מעבר לכך, גוגל הכריזו בריש גלי שמהירות טעינת האתר היא פקטור חשוב המשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

הגולש הגיע לאתר והכל נטען בצורה מהירה. מה עוד?

השתדלו לגרום לו להישאר שם כמה שיותר ולעבור בין כמה שיותר עמודים (נקודה זו תקפה לרוב התחומים אם כי היא פחות רלוונטית לתחומים בהם הגולש מחפש מענה מהיר. אל חשש, האלגוריתם של גוגל עובד בצורה שונה עבור שאילתות שונות).

חשוב להקפיד על תוכן מעניין ועשיר במדיה, להציע לגולש חומר קריאה נוסף ובאופן כללי לעודד אותו לפעולה. זאת על מנת להשאיר אותו זמן רב יותר באתר – סיגנל חיובי עבור גוגל, ולמנוע אחוזי נטישה גבוהים – סיגנל שלילי עבור גוגל.

אם הגולש נכנס לאתר שלכם, הביט כמה שניות, עזב חזרה לתוצאות החיפוש ומצא את מבוקשו באתר אחר, סביר להניח שלא נתתם לו את מה שהוא חיפש. גוגל מבין זאת היום והיכולת שלו להבין זאת ב-2017 תלך ותשתפר.

המלצות: בצעו את האופטימיזציה הנדרשת כדי לגרום לאתר להיטען תוך פחות משתי שניות. השתמשו בטייטלים מתוחכמים ומניעים לפעולה על מנת לעודד יותר גולשים להקליק על האתר שלכם מתוצאות החיפוש. אל תשעממו את הגולשים, תנו להם סיבות לייצר אינטרקציה עם האתר שלכם ולהיות היעד הסופי לחיפוש שלהם.

4בניית מותג (Brand) ברשת

גוגל צועדת לכיוון בו ברנדים מופרדים מאתרים מזדמנים ולא מוכרים. לא קשה לנחש מי מהקבוצות הללו תקבל עדיפות בתוצאות החיפוש ב-2017.

אנחנו רואים זאת כבר היום בצורה ברורה בחו״ל ובתחומים מסויימים גם בישראל: בחיפושים רבים, התוצאות הראשונות מאוכלסות על ידי מותגים מוכרים ואתרים גדולים וותיקים.

הסיבה לכך שזורה בנקודות שציינו לפני כן: הגולשים מכירים את שמות הברנדים, סומכים עליהם יותר מאתרים אנונימיים מזדמנים ולכן מקליקים עליהם יותר בתוצאות החיפוש. האתרים הללו נוטים להיות בעלי תוכן איכותי ולספק חווית שימוש טובה לגולשים מה שגורם להם להישאר, לשתף עמודים וסרטונים ברשתות החברתיות, ולחזור בעתיד.

איך גוגל קובע אם אתם מותג או סתם אתר מזדמן? ישנם פרמטרים רבים לכך אך החשובים והבסיסיים שבהם הם: נוכחות במקומות החשובים והרלוונטים לתחומכם, אחידות בשם העסק, מספרי הטלפון והכתובת שלכם (המוכרים בקיצור כ-NAP) ברחבי הרשת, כמות האינטרקציות והשיתופים שהעסק שלכם זוכה להם ברשתות החברתיות, כמה גולשים מחפשים את שם המותג שלכם בגוגל ועוד.

אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם בשנת 2017 ובשנים שיבואו אחריה, התמקדו בלהפוך את עצמכם למותג, הן בעיני גוגל והן בעיני הגולשים.

המלצות: הראו לגוגל שהברנד שלכם קיים, שהוא אמין ושהגולשים אוהבים אותו.

5קישורים

רבים ממהרים להספיד אותם בכל שנה מחדש, כל עדכון באלגוריתם גובה קורבנות נוספים בשל בניית קישורים לא מקצועית, אך גם ב-2017 קישורים נכנסים יהיו הגורם היחיד המשפיע ביותר על קידום אתרים בתוצאות החיפוש.

אמנם לאורך השנים ירדה קרנם של הקישורים ממצב בו הם היו הפקרטור הכמעט בלעדי שהשפיע על קידום האתר, למצב שבו הם מהווים ״רק״ 40%-50%, בעודם מפנים מקום לפקטורים הנוספים עליהם דיברנו בפוסט זה. יחד עם זאת, מי שמקווה להתקדם בתוצאות החיפוש, במיוחד בתחרותיות שבהן, כדאי שיקפיד על בניית פרופיל קישורים איכותי, רלוונטי ומגוון.

איך עושים זאת? קודם כל זיכרו שאיכות עדיפה על כמות – נסו להשיג קישורים מהאתרים החזקים והרלוונטים ביותר לתחומכם תוך שימוש בתכנים איכותיים שמועילים לגולש.

שימרו על גיוון: בנו קישורים עם אנקור טקסט שונה שמכיל גם את שם המותג וקישורים ״עירומים״ (כתובת האתר בלבד), השיגו קישורים מפלטפורמות שונות (לא רק וורדפרס), הקפידו על קישורים מכתובות IP שונות ועוד.

כמו כן, חשוב לתכנן את ולבצע את בניית הקישורים לאורך זמן, בצורה טבעית ככל הניתן. לא להגזים ולבנות כמויות אדירות של קישורים בזמן קצר.

המלצות: וודאו כי האתר שלכם זוכה לקישורים טובים לכל אורך השנה. העדיפו איכות על כמות.

יישמו בחכמה את העקרונות המוזכרים בפוסט זה במהלך 2017, וגם האתר שלכם יקבל הזדמנות אמיתית להתברג היכן שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים אתכם.