לכבוש את המיקום הראשון בחיפוש התמונות של גוגל ב-5 צעדים פשוטים

אם ביקרתם לאחרונה בדף תוצאות החיפוש של גוגל, בוודאי הבחנתם בכך שתיבות התקציר עברו שינוי קטן. בעוד שבעבר, לו הדף שלכם נבחר להופיע בתיבת התקציר, גם התמונה לתיבה הייתה נשלפת מאותו הדף, הרי שהיום התמונה שתוצג בתיבה תהיה התמונה שמדורגת כמספר 1 בחיפוש תמונות.

אם אתם הם אלו שזכו לתיבת התקציר, זה לא נעים, אבל גם לא נורא. מצד שני, אם הצלחתם לקדם את התמונה שלכם לדירוגים גבוהים בחיפוש התמונות של גוגל, מדובר עבורכם בהזדמנות מצויינת ליהנות מחשיפה רחבה באמצעות תיבות התקציר. אבל תחילה, למה כדאי להשקיע בקידום תמונות בגוגל, ומהן התועלות שיכולות לנבוע עבורכם מקידום כזה?

התועלות בדירוג תמונות

1. מיתוג

הוסיפו את המותג שלכם לתמונה בצורת סימן מים (Watermark), באופן שיחשוף אתכם בתוצאות החיפוש של גוגל סביב ביטויים מתחרים.

2. טראפיק

בכפוף לענף הפעילות שלכם, אופטימיזציית תמונות יכולה להוסיף כמות נאה מאוד של טראפיק לאתר העסק. במיוחד, אתרי מסחר יכולים להפיק מכך ערך רב.

כך למשל, אתר אופנה יכול ליהנות מהצגת העיצובים שלו בדירוג הראשון, גם עבור ביטויים מתחרים. מאחר ואנשים נוטים להתבונן ולבחון היטב את העיצוב באמצעות תמונה כחלק מתהליך הקניה, קידום תמונות האתר לבדן, יכול לתרום באופן משמעותי להיקף התנועה לאתר.

מאמרי "איך עושים את זה?" (How to…?) יכולים גם הם להפיק ערך רב מקידום תמונות, שכן אנשים המחפשים מידע על האופן בו מבצעים דבר מה, בוחרים תמיד ללמוד את התהליך גם בצורה ויזואלית.

3. תקצירים עשירים

בתקופה האחרונה, זוכה נושא התקצירים העשירים (Rich Snippets) לדיון ער סביב השאלה: כיצד להשיג דירוג מוביל לתקציר עשיר ולתמונות תקציר מוביל. המסקנה הנוכחית היא כי, תקצירים עשירים מושכים לעיתים תמונות, מאתרים שאינם מדורגים אפילו בדף תוצאות החיפוש הראשון של גוגל עבור ביטוי המפתח הספציפי. בפועל, האמת היא, שבמרבית המקרים התמונות נשלפות בכלל מתוצאות הדירוג של חיפוש התמונות של גוגל, ולא מתוצאות החיפוש הכללי.

דמיינו לעצמכם שהמתחרה שלכם זוכה לתקציר עשיר בראש דף תוצאות החיפוש, אבל התמונה המוצגת בו היא תמונה שלכם שגם מפנה לאתר שלכם – זה יכול לייצר לכם לא מעט טראפיק, שנלקח ישירות מן המתחרה שלכם.

4. בידור

שימו לב לבחור הזה שדירג את עצמו במקום הראשון סביב הביטוי best looking guy in San Diego. כפי שניתן לראות, התחרות היא קשה אל מול הגברים חשופי החזה שהוצעו ליד תמונתו. אבל בשורה התחתונה, הוא זכה לדירוג במקום הראשון ויכול היה להשוויץ בפני חברתו הנדהמת, אימו הגאה והחברים המקנאים.

האם חשבתם אי פעם שאופטימיזציית תמונות יכולה להיות כל כך משעשעת ורבת עוצמה גם עבור העסק שלכם?

איך לדרג תמונות בגוגל? (צעד אחרי צעד)

דירוג תמונות בגוגל מתבצע בצורה דומה מאוד לדירוג סרטונים ביוטיוב. למעשה, בפועל מדובר במשימה קלה ופשוטה יותר, שכן התחרות היא מעטה (מעטים הם האנשים המשקיעים באופן מכוון בדירוג התמונות שלהם בגוגל). בשורות הבאות נפרוש בפניכם 5 צעדים פשוטים שיסייעו לכם ליהנות מדירוג גבוה בחיפוש התמונות של גוגל:

1. תגית Alt

תגית ה-Alt של התמונה צריכה להתאים במדויק או לכלול בתוכה את ביטוי המפתח שסביבו אתם מעוניינים לקדם את התמונה.

2. תוכן

התוכן המקיף את התמונה בסמוך אליה, חייב להיות בעל רלוונטיות גבוהה לביטוי המפתח שאותו אתם מקדמים עבור התמונה.

3. אוטוריטה

סעיף זה רלוונטי במיוחד לעניין רמת התחרות סביב הביטוי שאותו אתם מעוניינים לקדם עבור התמונה. אם אתם מתכוונים "לגנוב" את שטח התמונה בתקציר עשיר, כך שיציג את התמונה שלכם מהאתר שלכם, רמת האוטוריטה של האתר שלכם צריכה להיות דומה לזו של האתר שממנו נלקח הטקסט להצגה בתקציר העשיר.

הנה דוגמא ל"גניבה" קלאסית של תמונת תקציר:

בבחינת הטקסט בתגית ה-Alt של התמונה, תוכלו להבחין בכך שהיא כוללת את ביטוי המפתח המקודם. כמו כן, תוכלו לראות שרמת האוטוריטה של אתר התמונה, דומה מאוד לזו של האתר "המארח" בתקציר.

4. סינדיקציה/ הפצה

הפיצו את התמונה שלכם לכל אתרי שיתוף התמונות ברשת.  בכלל זה, הפיצו אותה לאתרים הבאים: גוגל פלוס, Flickr, Google Picassa ועוד. הדבר החשוב ביותר: קשרו את התמונה למקור באתר שלכם.

5. סחטו את התמונה שלכם עד תום

הטמיעו את התמונה שלכם במספר אתרי בלוגים פרטיים, בדיוק כפי שהייתם עושים אם הייתם רוצים לקדם סרטון וידאו ביוטיוב. הקפידו על כך שקוד ההטמעה מפנה לקוד המקור של האתר המארח אותה.

זהו זה. אלה היו 5 הצעדים הפשוטים שעליכם לבצע כדי ליהנות מדירוג גבוה של תמונות באתר שלכם, ואולי גם מ"גניבת" שטח התמונה של תיבות תקציר בראש דף תוצאות החיפוש הראשי של גוגל. בכפוף לרמת התחרות האורגנית ולרמת האוטוריטה של האתר המארח, תוכלו לנסוק מהר מאוד אל ראש תוצאות החיפוש.