שיווק דיגיטלי – תמונת מצב 2017

באוקטובר 2016, ערך מגזין האינטרנט Search Engine Journal מחקר מקצועי, שבא לבחון את תמונת המצב הנוכחית של עולם השיווק הדיגיטלי. במחקר זה, נבחנו שאלות כדוגמת כיצד פועלים מנהלי שיווק דיגיטלי? כמה כסף הם משקיעים והיכן? וכיצד הם מודדים את הצלחתם? במחקר השתתפו 230 מנהלי שיווק דיגיטלי, ולאחר חודשים של ניתוח המידע שנאסף, כעת מתפרסמים ממצאי המחקר.

הממצאים שפורסמו, מצביעים על סוגיות רבות בזירת השיווק הדיגיטלי, בהן לא חל כל שינוי, לעומת סוגיות אחרות שחוות התפתחות ושינויים תדירים, אליהם חשוב להסתגל.

מי הם המשתתפים במחקר?

מחקר השיווק הדיגיטלי של המגזין, התבסס כאמור על תשובותיהם של 230 מנהלי שיווק דיגיטלי, על פי ההתפלגות הבאה:

  • מומחי SEO: 34%
  • מנהלים: 28%
  • בעלי עסקים: 12%
  • מומחי תוכן שיווקי: 10%
  • מומחי PPC: 9%
  • מומחי מדיה חברתית: 7%

מרבית המשתתפים במחקר, נעזרים בדיוני פודקאסט על מנת להישאר מעודכנים במגמות וטרנדים בעולם השיווק הדיגיטלי. וובינרים נחשבים אף הם כערוצים אטרקטיביים ללימוד על השוק ועל השינויים המתרחשים בו.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization)

במובנים רבים, ניתן להקביל את תהליך הבקרה של אתרי אינטרנט, לביקורים אצל הרופא. כדי לשמור על בריאותו של האתר שלכם, או של לקוחותיכם, עליכם לערוך לו בדיקות תקופתיות. בדיקות אלה מסייעות בזיהוי תקלות ונקודות לשיפור האתר.

השאלה היא, מהי התדירות הנכונה לביצוע בדיקות לאתר? ובכן, 47% מהנשאלים מבצעים בדיקה מקיפה ויסודית לאתר בכל 6 חודשים, ורק 43% מהנשאלים, או פחות ממחצית מומחי ה-SEO, מבצעים בקרה רציפה לאתרי הלקוחות שלהם.

המשימה של בדיקת האתר יכולה להיות משימה מייגעת, ועצם המחשבה עליה יכולה להעלות בכם תחושות של מיאוס, אלא שמדובר בפרקטיקה חשובה וחיונית, שיש לבצע מעת לעת, ואף בצורה רציפה. אם אינכם יודעים היכן להתחיל, תוכלו למצוא מדריכים מלאים, המתארים תהליכים מובנים ושיטתיים לביצוע בדיקות אתר.

ממצאים נוספים בתחום ה-SEO:

  • 31% מהנשאלים משקיעים 51$-300$ בחודש בממוצע, על כלי SEO, בעוד שכמעט רבע מהנשאלים (23%) מצליחים לממן את הפעילות עם פחות מ-50$ בחודש.
  • 68% מהנשאלים עושים שימוש ברימרקטינג
  • 66% מהנשאלים רואים ברימרקטינג כלי קידום אפקטיבי

(Pay-per-Click (PPC

PPC ממשיך למלא תפקיד חשוב וחיוני בפעילות השיווק הדיגיטלי. על פי המחקר שנערך, 42% מהנשאלים מקצים את רוב תקציב השיווק הדיגיטלי שלהם, לטובת פעילות PPC ומודעות פרסום באתרים.

וכמה משקיעים מנהלי שיווק דיגיטלי במסעות ה-PPC שלהם? על פי הסקר שנערך, כ-17% מהנשאלים משקיעים פחות מ-50$ בחודש, בעוד שמהצד השני 16% משקיעים יותר מ-5,000$ בחודש למטרה זו. פלח הנשאלים הגדול ביותר, אם כי רק במעט (18%) משקיע 51$-300$ בחודש לטובת מסעות פרסום PPC.

עוד מראה הסקר כי נוכחות ב-3 המקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש SERP, מוביל למספר ההקלקות הגבוה ביותר למודעה, ברמת CTR ממוצעת של 2%-3%.

מדיה חברתית

בקרב שבין רשתות חברתיות, פייסבוק היא המנצחת הבלתי מעורערת בקרב מנהלי שיווק דיגיטלי, עם 62% מהנשאלים שמצהירים כי יבחרו בפייסבוק על פני כל פלטפורמה חברתית אחרת. מנהלי השיווק הדיגיטלי מסכימים גם על כך שפייסבוק היא פלטפורמה מצויינת עבור עסקים קטנים, עם 80% מהנשאלים המצהירים כי, פרסום ברשת החברתית של פייסבוק הוא עדיין הפורמט האפקטיבי ביותר להשתמש במשאבי הפרסום העומדים לרשותם.

כשזה מגיע למדידת האפקטיביות של קמפיינים במדיה החברתית, שלושת המדדים החשובים ביותר שנבחנים על ידי מנהלי השיווק הדיגיטלי הם:

  • מעורבות (לייקים ותגובות): 39%
  • המרות (Conversions): 31%
  • טראפיק: 13%

המשמעות היא, כי לתפישתם של אותם מנהלי שיווק, מעורבות במודעות בפייסבוק היא בעלת קשר ישיר למספר הביקורים באתר המפרסם ולשיעור ההמרה. מדדים נוספים שנבחנים כוללים:

  • הגעה/ חשיפה (Reach): 6%
  • מספר עוקבים: 2%

ממצאים נוספים בתחום המדיה החברתית:

  • 27% מהנשאלים משקיעים 51$-300$ בחודש בממוצע, על קמפיינים מודעות סושיאל, בעוד 19% משקיעים עד 50$ בחודש, ורק 16% משקיעים 301$-1,000$ בחודש.
  • 46% מהנשאלים מאמינים כי בתי עסק יכולים להשתמש במדיה החברתית בצורה אפקטיבית גם ללא קמפיינים ממומנים, בעוד שאותו פלח מהנשאלים מאמינים בדיוק בהיפך, ורק 8% אינם יודעים לענות על שאלה זו.

תוכן שיווקי

לשאלה מהו ההיבט האפקטיבי ביותר של שיווק דיגיטלי, ענו 56% מהנשאלים כי, זהו השילוב בין תוכן שיווקי, SEO, מדיה חברתית ובניית קישורים. יחד עם זאת, בתוך השילוב הזה, חושבים המשתתפים בסקר כי תוכן שיווקי הוא האלמנט המוביל מבין הארבעה. למעשה, 53% מהנשאלים מצהירים כי הם פועלים על פי אסטרטגיית תוכן שיווקי כתובה ומובנית.

לעניין סוגי התוכן האפקטיביים ביותר ליצירת לידים איכותיים, פוסטים לבלוג מובילים את הרשימה עם 41%, ובמרחק רב אחריהם (14%) תכנים ארוכים כדוגמת White Papers וספרי e-books. סוגי תוכן נוספים כוללים סרטוני וידאו עם 12%, וובינרים עם 7% ופודקאסט עם 3%.