4 צעדים שימנעו מכם להיפגע בעדכון הבא של גוגל

אחרי כל עדכון אנחנו שומעים על עוד אתרים שנפגעו, הטראפיק אליהם נחתך והרבה כסף והשקעה ירדו לטמיון. לאף אחד אין ערובה של 100% להימנעות מפגיעה בפנדה או בפינגווין הבאים, אבל כאשר מבינים מה גוגל מנסה להשיג בעדכונים שלו ומכך להסיק מי נפגע ומי לא – אז גם ניתן לעשות יותר כדי להיות בצד של אלה שלא נפגעים.

הרציונל של גוגל

הקו המנחה של גוגל כאשר הוא מוציא עדכון חדש לשטח ברור: לשמור על האתרים הטובים שהוגלש מצפה לראות בתוצאות החיפוש ולפגוע בעיקר באתרי SEO שעושים מניפולציות על האלגוריתם שלו. הרציונל מאחורי זה פשוט, אם גוגל יעשה בלאגן בתוצאות החיפוש והגולש הממוצע לא ימצא את מה שהוא מחפש – הוא יחפש את זה במקום אחר. הפופולאריות של מנועי החיפוש של Bing ו-Yahoo הולכת וגדלה גם בלי שגוגל יתנדב לשלוח להם גולשים. כל יום שבו הגולשים יחפשו את מבוקשם במקום אחר, הוא יום שבו גוגל תפסיד מליוני דולרים.

אחרי שהבנו את הנקודה הזאת, בואו נראה איך גוגל מבצע מבדיל בין אתרים טובים שהגולש מצפה לראות לבין אלה שמנסים לתחמן את המערכת.

כדי לבודד את אתרי ה-SEO ולשמור על האתרים הגדולים, בבואם להוציא את עדכון הבא, גוגל בודקים מה משותף לרוב אתרי ה-SEO שאין באתרים ״רגילים״. הם עושים את זה בפינצטה ומחפשים רק את המחנה המשותף הנמוך ביותר, מכיוון שגם טעות קטנה אשר תשפיע ולו על 5% אחוז מהאתרים הלגיטימיים – עלולה לייצר בלאגן בתוצאות החיפוש ולהקשות על המון גולשים למצוא את מבוקשם (ואנחנו כבר יודעים מה קורה לאחר מכן). לכן תמיד בבסיסו של כל עדכון, גוגל תנסה לבדוק מה משותף לכל אתרי ה-SEO ומה משותף לכל האתרים שאינם אתרי SEO, כך שהעדכון ישפיע על אתרי ה-SEO בלבד.

אז בואו נסתכל על זה רגע, מה בבירור משותף כמעט לכל אתרי ה-SEO ולא קיים כמעט באתרים גדולים ולגיטימיים?

[easy-pricing-table id="418"]

אם תהיתם מה לגבי קישורי ספאם, אתם מוזמנים לבדוק את פרופיל הקישורים של כמעט כל אתר גדול. תמצאו שם לא מעט קישורי זבל. אז למה האתרים האלה לא נפגעים? כי הם מסווגים אצל גוגל כאתרי אוטריטה לגיטימיים ולכן הם מחוץ לראדר שלו – לשם אנחנו שואפים להגיע.

אז איך נמנעים מפנדה/פינגווין/החיה החמודה הבאה שגוגל הולך לזרוק עלינו?

מה שאנחנו מנסים לעשות זה להיראות יותר כמו אתר רגיל, רצוי כזה שמהווה אוטוריטה בתחומו ולא כאתר שעובד לפי אותם כללים כמו כל שאר האתרים המקודמים ברשת. אז איך עושים את זה?

  • פחות קישורים עם מילת המפתח, יותר קישורים עם כתובת האתר והשם שלו – כשהגולש הממוצע משתף משהו באינטרנט, הוא לרוב לא טורח לערוך את הקישור ומפרסם את כתובת האתר או את שמו לכל היותר. המטרה שלנו היא להידמות לאתרים הרגילים ולחזק את שם האתר (Brand) בעיני גוגל. לכן עדיף להוציא את רוב הקישורים עם אנקור שהוא כתובת האתר בצורות שונות יחד עם שם האתר. כך אנחנו גם מקבלים פרופיל קישורים עם טקסט עוגן מגוון שנראה אמיתי וגם מחזקים את שם האתר. העדכונים האחרונים חזיקו את האתרים הגדולים על חשבון אתרים קטנים ונישתיים. זאת המגמה שגוגל ממשיך בה ואנחנו רוצים להיות בצד של הגדולים כדי לא לחטוף בעדכון הבא.
  • הימנעות מאובר אופטימיזציה – אם אתם מנסים לקדם מילת מפתח והיא מופיעה בשם הדומיין, בכל תגי המטא ואז שוב ושוב בטקסט..אתם פשוט עומדים ומנופפים בדגל אדום לגוגל. זה לא אומר שצריך לוותר על אופטימיזציה באתר, זה אומר שצריך לעשות אותה עם קצת חשיבה. זה בסדר לא להשתמש בתגית מילות המפתח שגוגל לא מתייחס אליה גם ככה, זה בסדר אם מילת המפתח לא תופיע באחת הכותרות או תופיע בווריאציות שונות. ככה זה באתרים הגדולים והאמיתיים וככה אנחנו רוצים להיראות.
  • הימנעות מתבניתיות ומרדף אחרי מילות מפתח – אם כל הדפים באתר שלכם הם באורך 300, 400 או 500 מילה והמטרה של כל אחד מהם היא לקדם ביטוי או שניים, הגיע הזמן לשנות את זה. תברחו מתבניות כי זה שם אתכם במקשה אחת עם שאר אתרי ה-SEO ומקל על גוגל את העבודה. חישבו כמו הגדולים והתחילו ולייצר דפים סביב נושאים, כאשר כל דף נותן מענה מקיף לנושא וכולל בתוכו כמה מילות מפתח, במקום דפים רזים שכל אחד מהם מכוון לביטוי אחד. תשקיעו בתוכן שנמצא באתר שלכם כך שהגולש באמת יקרא אותו ואולי אף מעבר, מה שמוביל אותנו לסעיף 4.
  • סיגנלים חברתיים – אם האתר שלכם מקבל קישורים נהדרים מאתרים חזקים מכל רחבי הרשת אבל אף אחד לא מדבר עליו ברשתות החברתיות, שבהן מתרחשת כ-90% מהפעילות באינטרנט, זה נראה לכם הגיוני? כנראה שגם לגוגל לא. זה שזרקתם קישור למאמר האחרון שלכם בגוגל פלוס, לא ממש עובד לטובתכם בטווח הרחוק. אתרים גדולים מעלים תכנים מעניינים ועושים דברים שגורמים לאנשים לדבר עליהם ברשת. פרופיל קישורים טוב צריך להיות מגובה בסיגנלים חברתיים כדי להראות טבעי ולהכניס את האתר שלכם לרשימת האתרים הלגיטמיים.

לסיכום

אחרי שהבנו על מה מושתתים העדכונים של גוגל, מה הוא מנסה להשיג בהם ואיך, אנחנו יכולים לדעת איך להישאר בצד של אלה שנהנים מהעדכונים ולא אלה שנפגעים מהם. המטרה של ארבעת השלבים לעיל היא פשוט להוציא אתכם מקטגורית אתרי ה-SEO בגוגל ולהכניס אתכם לרשימה אחת עם האתרים הגדולים והלגיטימיים בתחומכם. אתרים גדולים כמעט ולא נפגעים מהעדכונים האלגוריתמיים של גוגל וזוכים ליותר ויותר כבוד בעמוד הראשון. כך שאם אתם בונים משהו לטווח ארוך ולא רוצים שהעדכון הבא יחרב לכם את העבודה הקשה – פשוט תיישמו אותם.