5 אסטרטגיות לשיפור הקופי למודעות שלכם

תוכן מודעות פרסומת, ובשמו המקצועי, קופי, הוא מרכיב בעל חשיבות עליונה בפרסום אונליין, אך את ההתייחסות אליו אפשר להגדיר בדרך כלל כ"שגר ושכח" – כותבים את הקופי, מעלים לפרסום ושוכחים.

קופי מודעת פרסומת הוא אחד האלמנטים המרכזיים בהם יש להתמקד על מנת לשפר את הביצועים של מודעות פרסומת, ואם מיישמים תהליך מחזורי של שיפור הקופי באופן דינמי, ניתן לשפר את ביצועי המודעה בצורה דרמטית. בשורות הבאות, נמנה מספר צעדים שבאמצעותם תוכלו להכניס קצת פלפל למודעות הפרסומת שלכם, ולשפר את סך הביצועים שלהן, אך לפני שנתחיל, שלושה קווים מנחים כלליים:

  • רעיונות טובים דורשים זמן ומחשבה. על כן, הקדישו לקופי שלכם את הזמן והמחשבה הנדרשים. ערכו סיעור מוחות, בשלו את הרעיון במוחכם והצטיידו בכלי כתיבה צמוד, כדי ללכוד ולתעד את הרעיונות המצויינים שיצוצו במוחכם, דווקא כשלא תחשבו על הנושא. ערכו קבוצת מיקוד או התייעצו עם קולגות ולקוחות כדי לקבל משוב, וכדי לדייק את הדברים בצורה טובה יותר.
  • הקופי חייב להיות תמציתי וממוקד. עצם העובדה שעומד לרשותכם שטח פרסום, לא אומר שאתם אמורים לנצל אותו במלואו. למעשה, ישנן עדויות רבות על כך שכותרות קצרות יותר, מייצרות שיעור המרה גבוה יותר, ביחס לקופי ארוך.
  • בנו לעצמכם תכנית לבחינה ושיפור דינמיים של קופי המודעות שלכם. תזכורת ביומן האישי, אפשרי אחת לשבועיים או אפילו חודש, יכולה לסייע לכם בכך.

כעת, נוכל להתחיל ולסקור את 5 האסטרטגיות שיסייעו לכם לשפר את הקופי של מודעות הפרסומת שלכם. האסטרטגיות מפורטות בצורה אקראית, ולא על פי סדר חשיבותן. מומלץ ליישם את כולן, זו על גבי זו, על מנת להשיג את האימפקט החזק ביותר.

1. הפחיתו את חרדת הקניה

אנשים רבים עדיין חוששים לבצע רכישות אונליין, ואחת הדרכים הטובות ביותר ללכוד את ליבם היא להפיג את חששם. שלבו בקופי שלכם מסרים שיסייעו להפיג את החשש ולהעצים את הנינוחות והאמון בכם. את המטרה הזו, של המרת חשש באמון, תוכלו להשיג באמצעות שימוש במילים המדגישות את רמת האמינות של חברתכם: "כפי שנראה בטלוויזיה", "נוסד 1982", "כפי שפורסם בעיתון…" וכן הלאה.

את אלו תוכלו להעצים באמצעות דירוג וביקורות גולשים, שיכולים לשחק תפקיד מאוד מרכזי בהגברת רמת האמון כלפיכם וכלפי מודעות הפרסומת שלכם, ובהתאם לכך לסייע ללקוחות הפוטנציאליים להרגיש נינוחים יותר בביצוע רכישה מכם.

במידה ועלול להיווצר אצל הקורא חשש למלכודת, השתמשו במשפטים מרגיעים כדוגמת "ללא חיובים נסתרים ", "ללא התחייבות", "ללא מגבלת מינימום" וכן הלאה. לחילופין, תוכלו לקחת את כל עניין החרדה, צעד אחד קדימה וליצור "חרדה חיובית" בצורת מחיר מיוחד לזמן מוגבל, והצגת מונה עם ספירה לאחור עד תום המבצע. במקרה זה, אפשר ללוות את הקופי עם משפטים כדוגמת "אל תפספסו!", "למה לפספס?" וכדומה.

2. הפחיתו חסמי קניה

באמצעות הקופי שלכם, עליכם להפחית גם חסמי קניה גנריים, אותם חווים רבים מאיתנו לפני ביצוע רכישה. הדגשת קלות הרכישה, הבטחה לאפשרות החזרה וכל מסר אחר שמעניק בטחון ודוחף את הלקוח לביצוע הרכישה, יכולים לסייע בהפחתת חסמים אלה. הנה מספר דוגמאות:

  • קבלה מיידית – "משלוח בתוך 24 שעות", "זמין במלאי"
  • מדיניות החזרות – "החזרות חינם", "החזרות עד 30 יום", "החזרות ללא שאלות"
  • קלות שימוש – "בתוך דקות", "מהיר וקל", "3 צעדים פשוטים"

בהקשר זה, ישנה חשיבות רבה גם לקלות השימוש באתר הרגיל/ אתר המובייל שלכם. אנשים רבים נוטשים את תהליך הרכישה בגלל ממשק מסובך ו"נודניק". הפכו את החוויה כולה לפשוטה, מהירה וחכמה.

3. צרו ניגודיות

צורה אפקטיבית להתבלט בשטח, היא ליצור ניגודיות בינכם ובין המתחרים. לשם כך, עליכם לשלוט בצורה מלאה בחבילת הערך שאתם מספקים ובנקודות המכירה הייחודיות שלכם (Unique Selling Points). אלמנטים אלה חייבים לשדר על אותו גל עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, על כן קחו את הזמן כדי לבחון את המילים המדויקות שיעוררו אצלם את התגובה הנדרשת.

מודעות הפרסומת עצמן, יכולות לסייע לכם לבחון בדיוק מה הן הנקודות החזקות שלכם ומהי הצעת הערך שמדברת ישירות אל ליבם של לקוחותיכם. בקופי המודעה, מומלץ לעשות שימוש לפחות בנקודת מכירה ייחודית אחת ובהצעת ערך אחת, ולנסות שילובים שונים כדי לבחון מהו השילוב האפקטיבי ביותר. דוגמאות:

  • איכות: "איכות גבוהה", "עמיד", "הנמכר ביותר"
  • מחיר נמוך: "מחיר נמוך באחריות", "החל מ-10 ₪", "מחירי רצפה", "מחירים סיטונאיים"
  • מבחר: "יותר מ-5,000 פריטים במלאי", "מבחר עצום במלאי"

4. ספקו תמריצים

תמריצים יכולים להגביר מאוד את המוטיבציה של לקוחות פוטנציאליים לבצע קניה, כך שיש היגיון רב בשילובם במודעות פרסומת. להלן מספר דוגמאות משכנעות:

  • הצעות הנחה: "עד 50% הנחה", "חסכו 25% אקסטרה"
  • הצעות חינמיות: "אי-בוק חינם", "קנו אחד – קבלו אחד חינם"
  • משלוח חינם: "משלוח חינם", "משלוח חינם בתוך 24 שעות"

5. מילים "צבעוניות" למשיכת תשומת לב ויצירת השראה

להתבלט על פני האחרים הוא מפתח חשוב להצלחה בעולם הפרסום, ולכן חשוב לזהות את המילים שיסייעו לכם לבלוט מעל כל השאר. תוכלו לקחת את הקופי הנוכחי, ופשוט להחליף בו מספר מילים למילים חיות וצבעוניות יותר. דוגמאות:

  • מגפי מותג מדהימים – הזיזו את המגפיים שלכם היום!
  • מעדן קורנפלקס אורגני – פתיתים מתוקים ונימוחים

עכשיו הגיע תורכם. עברו על מודעות הפרסומת שלכם ושפרו את הקופי על פי 5 האסטרטגיות שפירטנו עבורכם. עשו זאת באופן רציף, וצפו בביצועי המודעות שלכם הולכים ומשתפרים לאורך זמן.