פייסבוק

5 הסודות של המותגים הגדולים לכתיבת פוסטים מוצלחים

כאשר גולש עושה לייק לדף העסק שלך, הוא מצהיר שיש לו עניין במה שיש לך להציע. משמע הוא רוצה לקבל ממך עדכונים והצעות בניוז פיד שלו. יחד עם זאת, ישנו גבול דק בין קידום העסק או המוצרים שלך בצורה נעימה לבין הפיכה למטרד עבור האוהדים שלך.

רוצה לדעת מה הסוד לכתיבת פוסטים מוצלחים שיוצרים מעורבות מצד האוהדים? בדיוק בשביל זה החלטנו לחשוף כמה מהשיטות בהן נוקטים המותגים הגדולים ביותר בעולם כדי לייצר פוסטים מעניינים שגם מגדילים את החשיפה של העסק לקהל פוטנציאלי שטרם עשה לייק. מוכנים? הנה זה בא:

1. שיתוף או לייק – ככל הנראה השיטה הפופולארית ביותר להשגת מעורבות גולשים בפוסטים שלכם. איך זה עובד? יוצרים תמונה של שני מוצרים ומבקשים מהגולשים להצביע איזה מהמוצרים הם מעדיפים על ידי לחיצה על מקש שיתוף למוצר א' או לייק למוצר ב'. מיותר לציין שאתם מרווחים בשני המקרים, כי גם לייק וגם שיתוף חושף את הפוסט לחברים של האוהדים ופותח את הדלת ללקוחות פוטנציאלים נוספים. אם ההשוואה היא בין שני מוצרים מעניינים (לדוגמא אייפון 6 או גלקסי 5 במידה ואתם חנות למכירת מכשירים סלולריים), יהיה לפוסט פוטנציאל להפוך לויראלי ו"לצאת משליטה".

כך וולמרט עשו זאת בזמן סדרת הפיילאוף של ה-NBA:

wallmart like share

2. שאלות העדפה – שאלו את האוהדים שלכם איזה מהמוצרים שלכם הם אוהבים יותר? הציגו 2-3 אפשרויות ותנו להם להצביע. עוד דוגמא מוצלחת מבית היוצר של וולמרט:

wallmart

השיטה קלה ליישום ומתאימה למגוון רחב של עסקים. יתרונה הגדול הוא בכך שהיא גורמת לאוהדים בדף העסק שלכם להביע רגשות חיוביים כלפי המוצרים שלכם מה שמחזק אותם בעיני הכלל. מעבר לכך, השיטה מקלה על אנשים להגיב כי כל מה שנדרש מהם זה לכתוב מילה או שתיים, התגובות של הגולשים צוברות לייקים מגולשים אחרים ודיונים חיוביים (בדרך ככלל) אודות המוצרים שלכם מתפתחים בפוסט. שימו לב לכמות המדהימה של הלייקים והשיתופים לפוסט שלהם.

3. שימוש בהומור עצמי – קל לאנשים להתחבר למותגים או לאנשים שנתפשים כקלילים ומצחיקים. אל תתביישו לצחוק קצת על עצמכם או על חלקים מסויימים מהעבודה שלכם. האוהדים שלכם ישמחו לפרגן לכם בלייק וגם ישתפו את הסרטון או התמונה שהעלתם אם הוא יצחיק אותם.

Playstation funny instructional video

בדוגמא לעיל, פלייסטיישן העלו סרטון קצרצר (22 שניות בלבד) שאמור להראות כיצד ניתן להעביר משחקים בין חברים בפלייסטיישן. השניות הראשונות נראות רציניות כאשר הפרזנטורים מסבירים על נושא העברת המשחקים מאחד לשני. כאשר מגיעים לחלק המעשי, המציג הראשון פשוט לוקח את דיסק המשחק ונותן אותו לאדם שעומד לידו – הופ! העברתם משחק לחבר 🙂

כמו שאתם יכולים לראות, הסרטון זכה לכמעט 7,000 שיתופים וקרוב ל-40,000 לייקים בזמן קצר מאוד.

4. קופונים והטבות בלעדיות – מי לא אוהב מבצעים, מתנות ודילים מיוחדים? נצלו את כוחה של הרשת החברתית כדי להשיג חשיפה אדירה בעלות מינימלית בעזרת שיטה זו. ניתן ליישם את השיטה בכמה דרכים: למשל הצעה לקנייה קבוצתית של מוצר או שירות במחיר מוזל. אם ההצעה אטרקטיבית, האוהדים שלכם ישתפו אותה מרצונם כדי להשיג מספיק חברים לקבלת ההטבה. במקרה הזה תזכו לחשיפה בקרב מעגל החברים של האוהדים שלכם שלאו דווקא מכירים אתכם ותעלו את הסיכוי לזכות בלקוחות חדשים. אפשרות נוספת היא לבקש מהגולשים להגיב ולכתוב למה דווקא להם מגיע לזכות ב-X והגולש או הגולשים שיזכו בהכי הרבה לייקים, יקבלו את הפרס. פוסט כזה יגרור המון תגובות, כאשר כל מגיב יעשה את המקסימום על מנת להשיג לעצמו כמה שיותר לייקים. אלו הן רק שתי דוגמאות פשוטות ליישום השיטה, עם קצת יצירתיות ניתן לקחת אותה להמון מקומות מוצלחים. הרווח שלכם כתוצאה מהחשיפה והפרסום שהעסק שלכם יזכה להם, הוא כאין וכאפס לעומת עלות ההטבה או המתנה שתחלקו.

וכמובן דוגמא קטנה לאיך עשו זאת בענקית השוקולדים סקיטלס:

Skittles sweesptakes facebook

 

5. האשטג – כלי יחסית חדש שהיה קיים בטוויטר ואומץ גם על ידי פייסבוק לאחרונה. מה שאנחנו רוצים לעשות עם השיטה הזאת הוא ליצור פוסט עם תמונה או סרטון (לא מחייב אך רצוי) שיתחיל לרוץ בפייסבוק, כאשר גולשים אחרים יגיבו או יעלו משהו משלהם תחת אותו האשטג. בדוגמא הבאה נוכל לראות איך מותג המכוניות מרצדס עשו זאת:

Mercedes hashtags facebook

מרצדס נידבו קצת מידע היסטורי לאוהדים חובבי המותג ויצרו האשטג עם שם המותג והמילה "היסטוריה". כל גולש יכול להוסיף מידע פיקנטי משלו שקשור לנושא על ידי כתיבת סטטוס והוספה של ההאשטג המדובר. בלחיצה על ההאשטג, יוכל מי שחפץ בכך, לראות את כל הפוסטים שפורסמו תחתיו. גם במקרה הזה, כמו בדוגמאות האחרות שהבאנו, אפשר לקחת את זה לאינספור מקומות יצירתיים שיעזרו לכם בחשיפת העסק שלכם בחינם ובקלות.

כמה מילים לסיום

הרי לכם 5 שיטות בהן משתמשים המותגים הגדולים ביותר בפייסבוק. להם זה מצליח מאוד – וגם אתם יכולים. יישמו את העקרונות שזה עתה למדתם וגם אתם תוכלו לכתוב פוסטים שיזכו ליותר מעורבות מצד האוהדים שלכם, יותר חשיפה למותג שלכם ויותר לקוחות לעסק שלכם.

זיכרו שהרשתות החברתיות הן רק פרוסה אחת מעוגת השיווק באינטרנט. אם ברצונכם לשפר את המוניטין שלכם ברחבי הרשת, למתג את עצמכם בצורה חיובית יותר ולקבל עוד לקוחות – צרו עימנו קשר עוד היום ונשמח לעזור גם לכם עם פתרונות כוללים ומוכחים לשיפור הנראות שלכם ברשת.