7 טכניקות SEO פשוטות ומוצלחות למתחילים

מחפשים טקטיקות SEO מוצלחות, שיסייעו לכם לייצר תוצאות מהירות מבלי לשבור את חשבון הבנק? אספנו עבורכם 7 טכניקות, שתוכלו ליישם באתר שלכם כבר היום ולגלות את השפעתן בתוך זמן קצר.

ייתכן שאתם כבר מיישמים תהליכי SEO באתר שלכם, עושים שימוש בביטויי מפתח המתאימים לתחום הפעילות שלכם, דואגים לאופטימיזציה של קוד האתר, וייתכן שאפילו בניתם מפת XML לאתר. העניין הוא, שאתם לא ממש מצליחים לראות תוצאות, ולא ממש מצליחים לעקוף את המתחרים שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

אפשרות אחת שעומדת בפניכם, היא לבצע שדרוג מקיף ויסודי של האתר ולהתחייב לתהליך SEO ארוך טווח, שאולי אין לכם את המשאבים והיכולת ליישם אותו. האפשרות השניה והריאלית יותר עבורכם היא להכיר וליישם מספר טקטיקות SEO פשוטות, שיוכלו לייצר השפעה כבר בטווח הקרוב. אם האפשרות השניה מדברת אליכם יותר, אתם יכולים להפסיק לחפש מכיוון שאספנו עבורכם 7 טקטיקות SEO שלא ידרשו מכם השקעה גבוהה של כסף או זמן, ושאינן דורשות שינוי משמעותי באתר עצמו. סקרנים? תמשיכו לקרוא.

1. פזרו את כוחו של דף הבית לדפים חשובים אחרים באתר

דף הבית הוא באופן טבעי הדף שמושך את הכמות הגדולה ביותר של קישורים באתר שלכם. אסטרטגיית SEO מוצלחת, מחייבת פיזור של הכוח הזה לעמודי האתר החשובים האחרים, ועל אף שגוגל יודע לפענח JavaScript ו-AJAX ברמת יעילות גבוהה, ההימור הטוב ביותר עבורכם הוא דווקא HTML.

m_28מן הסתם, דאגתם לשלב בתפריט הראשי של דף הבית את דפי הקטגוריות באתר שלכם. מה דעתכם להוסיף בתוך הגוף (body) של דף הבית, גם קישורים למוצרים הבולטים ביותר שלכם, או למוצרים שאותם אתם הכי רוצים לקדם? אם אין לכם מוצרים, תוכלו לייצר קישורים לתכונות או תכנים אחרים שחשוב לכם לקדם באתר. שילוב קישורים בגוף של דף הבית, ויותר מכך בפוטר (Footer), היא טקטיקה אפקטיבית יותר לפיזור הכוח של דף הבית ביחס לקישורי ניווט.

שילוב קישורים אלה בדף הבית היא פרקטיקה נכונה גם מבחינת חוויית המשתמש וקלות הניווט באתר, כך שבהחלט מדובר בטקטיקה מנצחת מכל בחינה אפשרית.

2. הפסיקו להשתמש בתמונות גדולות

אם אתם רוצים להעניק למבקרים באתר שלכם חוויית גלישה נוחה ומהירה, ואם אתם רוצים לתת להם את התחושה שאתם גורם מקצועי מחד ומכבדים אותם ואת זמנם מאידך, מדוע אתם משתמשים בתמונות כל כך גדולות? מרבית מעצבי האתרים אינם לוקחים בחשבון שיקולים טכניים ופונקציונליים, ומתמקדים באסתטיקה כגורם בלעדי העומד בפני עצמו. אותם מעצבים אפילו לא טורחים לשקול את השפעת התמונות על מהירות הגלישה ותפקוד האתר, ואינם טורחים להפחית את רזולוציית התמונות כנדרש.
הקטנת תמונת 800dpi באמצעות תכונות הקוד רוחב ואורך, לא רק שמייצרת פגיעה במהירות העבודה של האתר, אלא גם מעליבה את המבקרים בו. תמונה כזאת יכולה להכביד מאוד על קצב עליית האתר, ולפגוע בחוויית השימוש בו ובדירוג שלכם בגוגל, מה שבסופו של דבר יבוא לידי ביטוי בשיעור ההמרה הנמוך.

שימוש בתמונות אופטימליות היא אולי הדרך הקלה, החשובה והמהירה ביותר לשפר את מהירות האתר שלכם. תוכלו לעשות שימוש בכלי בדיקת עמוד כדי לבחון את גודל התמונות בכל דף, ולמי שמתמחה בדפדפן כרום, אפשר לעשות זאת גם דרך כלי המפתח בדפדפן. הקפידו ללמד את כל בעלי המקצוע העוסקים בניהול האתר שלכם, לבצע אופטימיזציה לגודל התמונות באתר לפני כל פרסום שהם מבצעים בו.

3. בדקו שלא קיימים קישורים חיצוניים לדפי 404 באתר שלכם

חפשו דפים שמחזירים דף שגיאה 404 באתר שלכם ושיש להם קישורים חיצוניים המפנים אליהם. תוכלו לעשות זאת באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל (Google Search Console) שמאפשרת לכם לאתר בדיוק את אותם דפים, על פי כמות הקישורים החיצוניים המפנים אליהם. אם מצאתם דף 404 עם קישורים חיצוניים המפנים אליו, תקנו זאת בדחיפות, שכן כל רגע שעובר במצב זה, פוגע בדירוג שלכם בגוגל. שחזרו את תוכן הדף והפעילו אותו מחדש – אין דרך קלה יותר מזו להשיג נצחון SEO מהיר.

free-404-error-vector-pageכדי למצוא את אותם דפים, בקונסולת החיפוש של גוגל היכנסו ל Crawl > Crawl Errors > Not Found ולחצו על כל אחד מהקישורים שמחזירים 404. גוגל יסדר אותם עבורכם מהחשובים ביותר לחשובים פחות, והחשובים ביותר הם אלו שישנם קישורים חיצוניים המפנים אליהם. לחיצה על לשונית Linked From תציג לכם את הקישורים החיצוניים לאותו עמוד. בצעו הפניית 301 מאותו עמוד, לעמוד הפעיל הרלוונטי ביותר באתר שלכם.

4. מנפו את הכתבה, הסרטון או המיקרוסייט, שאינם נמצאים באתר שלכם

סרטוני וידאו, מאמרים או מיקרוסייט שבניתם, הם כלים מעולים לחשיפת המותג בפני קהל היעד שלכם. יחד עם זאת, אם אתם מארחים את אותם תכנים באתרים אחרים, אתם כנראה מפספסים הזדמנות SEO יקרה ויוצאת דופן. לאחר שכל הצפיות והביקורים באותו התוכן דעכו והבאזז נעלם, נותר התוכן, בתקווה, עם קישורים רבים שתוכלו לנצל. אם אותם קישורים מצביעים על אתרים אחרים ולא על האתר שלכם, מדובר בהפסד SEO משמעותי עבורכם.

המינימום שאתם יכולים לעשות הוא להוסיף באותו התוכן, קישור המפנה אל האתר שלכם, אך בראיית SEO מקצועית, הדבר הנכון ביותר הוא לשלב את אותו התוכן באתר שלכם מלכתחילה, ואם הוא אכן צובר תנועה וקישורים רבים, מומלץ לפזר את הכוח שלו לדפים החשובים באתר (כמתואר בסעיף הראשון).

5. סרקו פורומים ואתרים חברתיים כדי לזהות ביטויי מפתח טרנדיים לפני המתחרים שלכם

סריקת פורומים ואתרים חברתיים יכולים לסייע לכם בשתי צורות: תוכלו לאתר בהם שאלות, נושאים וביטויים חדשים סביב תחום הפעילות שלכם, ובהתאם לכך לייצר תכנים סביב אותם נושאים בבלוג אצלכם באתר, ותוכלו גם להבטיח שהתכנים באתר שלכם עוסקים בנושאים הבוערים ביותר בתחום, אותם תחומים שמייצרים המון באזז בפורומים ואתרים חברתיים.

twitter-292994_1280-1טקטיקה זאת יכולה לחשוף אתכם לביטויי מפתח שכלל לא חשבתם שיכולים להתאים לכם, ולהעניק לכם יתרון תחרותי בתוצאות החיפוש של גוגל. ביטויי המפתח שמעניינים אתכם הם לאו דווקא רק ביטויי המפתח הקשורים ישירות למוצרים שלכם, אלא ביטויי מפתח הקשורים ישירות לקהל היעד שלכם ולמה שהוא מחפש באינטרנט. את אלה כאמור, תוכלו למצוא בפורומים ואתרים חברתיים רלוונטיים.

6. הגדילו את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל באמצעות תקצירים עשירים

חתלתולים הם דברים חמודים, אבל חתלתול עם עניבת פרפר הוא חמוד הרבה יותר. כאשר קהל היעד שלכם צופה בדף תוצאות החיפוש, הוא רואה הרבה חתלתולים חמודים שמעניינים אותו, אבל אתם רוצים להיות אלה שחובשים את עניבת הפרפר.

תקצירים עשירים מתחילים בתג כותרת ובתג Description מושקעים שמעמידים אתכם ברמה אחת מעל כולם. שני אלה צריכים לשדר דבר אחד: אתם ספקים מקצועיים ומצויינים שמציעים מוצר נפלא ומעולה. תקצירים עשירים יכללו גם את דירוג הכוכבים שלכם בגוגל, ויעניקו לכם נראות בולטת ויתרון חשוב על יתר המתחרים. הצגת מחיר המוצר וההצהרה שהמוצר נמצא במלאי יתנו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם עוד פיסת מידע שתקפיץ את רמת האמון והעניין שלהם בכם.

תקצירים עשירים אמנם לא יגדילו את הדירוג שלכם בגוגל, אבל עבור הדירוג הקיים שלכם, הם בהחלט יסייעו לכם למשוך יותר תנועה לאתר.

7. השתמשו בכלי ניתוח לקישורים, כדי לזהות את הלינקים הטובים ביותר של המתחרים

כבר ברור לכולם שקישורים איכותיים הוא נושא קריטי בקביעת הדירוג בגוגל. יצירת קישורים כאלה היא אולי המשימה המאתגרת ביותר עבור בעלי אתרים שאינם מומחי SEO. דבר פשוט שתוכלו לעשות כבר היום הוא לזהות אתרים מרכזיים, המכילים קישורים רבים למתחרים שלכם ומתפקדים כמעין מרכז עצבים בתחום הפעילות שלכם. אלו יכולים להיות מגזינים מקצועיים, אתרי ביקורת, בלוג או פורום, אותם תוכלו לזהות באמצעות כלים כמו Majestic או SEOprofiler. אותם מרכזי עצבים כבר מקשרים לאתרים דומים לזה שלכם, כך שזאת לא אמורה להיות בעיה מבחינתם לשלב גם אתכם.

מצאו את אותם אתרים, צרו איתם קשר בטלפון או באימייל, ובקשו להוסיף את האתר שלכם. אין דרך קלה יותר מזאת לבניית קישורים איכותיים, שישדרגו מאוד את מעמדכם בגוגל.