יציאה ממשבר הקורונה עם קידום אתרים

מהי אסטרטגית היציאה שלכם ממשבר הקורונה?

Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 6 דקות

קידום אתרים אורגני מאז ומתמיד הייתה טכניקת פרסום מובילה בעולם הפרסום בכלל ובעולם הדיגיטל בפרט, אך עכשיו עם משבר הקורונה הפוגע במשק כולו גם בישראל וגם בכל המדינות בעולם, חשיבותו אף עולה. משבר הקורונה גרם לנזק רב לעצמאיים ועסקים רבים, בכל תחום ובכל סדר גודל בישראל. עסקים נסגרו, חלקם חיים על זמן שאול ואחרים עוד מחפשים דרך להשתקם כאשר כספי הפיצויים מהממשלה לא בדיוק מכסים את הנזקים שנגרמו בחודשים הללו שהמדינה בהסגר. בתקופה זו של המשבר, דווקא כשעסקים רבים נפגעים, זוהי ההזדמנות של עצמאיים ובתי עסק שונים לעקוף את המתחרים שלהם בגוגל, להשקיע בקידום אורגני ולמצב את עצמם כחברה מובילה בתחום שלה. בדרך זו תוכלו להביא יותר לקוחות גם בתקופה הזו של הקורונה וגם להשיג דירוג גבוה בתוצאות החיפוש מה שיניב לכם תנועת גולשים ממוקדת שחלקם יהפכו ללקוחות לאורך הזמן.

על המשבר במשק בעקבות מצב הקורונה ואיך זה משפיע על עסקים

רגע לפני שנרחיב מעט יותר על החשיבות של קידום אתרים אורגני במהלך תקופת הקורונה ובכלל בואו נדבר מעט על המשבר עצמו וכיצד הוא נגרם. נגיף הקורונה הוא נגיף העובר באמצעות נוזל או מגע בחפץ נגוע. משום כך המדינה הורתה להוציא את העובדים לחל"ת ולסגור את רוב המשק למעט רשתות מזון, פארם ומזון לבעלי חיים. אם הסגר היה לכמה ימים, בתי העסק היו סופגים נזק נסבל, בולעים רוק ומתקדמים הלאה. ברגע שההסגר כבר מתקרב לחודשיים נכון לזמן כתיבת המאמר ואין לדעת כיצד פתיחת לאט לאט תשפיע על בתי העסק, על העובדים החוזרים מחל"ת, בכמה יפוצו בתי העסק ומה יהיה, הרי שכולם עוד בסימן שאלה לגבי מה יהיה.

בים אי הוודאות ישנם איים קטנים של תקווה, בדיוק עבור מי המחפש אותם ויודע לנתב את עצמו בכיוון הנכון, לבצע את ההשקעות הנכונות ולעבוד עם האנשים הנכונים. משבר הקורונה גרם לבעלי עסקים רבים להינזק כלכלית ועסקים קטנים רבים אינם יודעים כיצד יוכלו להתנהל לאחר הקורונה. זה הזמן להרים את הכפפה ולעקוף את המתחרים שלכם כדי לבסס את עצמכם בחזרה לשגרה.

אולי יעניין אותך:  כיצד גוגל מחליטה אם האתר שלכם הוא אוטוריטה או לא?

כיצד עסקים יכולים לנצל את משבר הקורונה לקדם את עצמם בגוגל יותר מהר?

עסקים רבים משכו את הכספים שלהם מחברות הפרסום והקידום האורגני. הם הפסיקו לפרסם את העסק, הפסיקו את הפעילות בעסק ולכן גם לא הרוויחו כסף במהלך המשבר וגם נכון לכתיבת מאמר זה. גם עם החזרה לשגרה יהיה קשה להתגבר על הנזקים הכלכליים שנעשו ורק חברות שיחלו מעכשיו להשקיע בפרסום דיגיטלי בכלל ובקידום אורגני בגוגל בפרט, יצליחו למצב את עצמם כעסק מוביל בתחום ולמזער את הנזקים בצורה יעילה ונכונה שגם תסייע בשנים רבות שלאחר המשבר. בזמן שרבים מבעלי העסקים מפסיקים את פעילות הקידום שלהם בגוגל ומפסיקים לשלם עליהם – זוהי ההזדמנות שלכם לקדם את הסמכות והמוניטין של האתר שלכם ולעקוף את המתחרים שלכם. לא רק שתרוויחו יותר לקוחות, תגדילו הכנסות ותוכלו להתגבר על המשבר הכלכלי יותר מהר מהמתחרים שלכם אלא גם תוכלו למנף את זה להצלחה והגדלת העסק לאחר מכן.

מדוע פרסום ממומן עכשיו, למרות שגוגל ופייסבוק הורידו מחירים, עדיין פחות יעיל מקידום אורגני?

בעקבות משבר הקורונה והעסקים הרבים שהפסיקו להשקיע בפרסום בתקופה הזו (כיוון שרבים מהם סגורים) גוגל ופייסבוק דיווחו על ירידה משמעותית בכמות ההכנסות מערכות הפרסום שלהן. בשל עובדה זו הן עדכנו על הורדה בחצי של עלויות הפרסום כך שבעלי עסקים יכולים לקבל יותר תוצאות בפחות כסף. הבעיה עם זה שמדובר בקמפיין ממומן הוא שמדובר בפרסומות דחיפה. אנשים פחות אוהבים פרסומות וגם אנשים רבים שאינם מחפשים להשקיע עכשיו כסף נחשפים אליהם. למרות שגוגל ופייסבוק הורידו מחירים לקמפיינים הממומנים הקידום האורגני הוא יותר יעיל מכמה סיבות.

  • האתר מתוחזק היטב ומטופל הן מבחינת אופטימיזצית התוכן הקיים באתר, הן מבחינת תכנים חדשים, בניית קישורים מרחבי הרשת ועוד. אתר מתוחזק היטב ומקודם בגוגל – יכול להמיר טוב יותר עם התנועה המגיעה אליו.
  • התנועה האורגנית המגיעה מגוגל הינה איכותית יותר מאשר תנועה המגיעה מפרסומת. אנו מדברים כמובן על מידת הבשלות של הלקוח לבצע רכישה/להוציא כסף מהכיס.
  • הקידום האורגני עובד לטווח הארוך כך שכל מה שתשקיעו כעת ויניב לכם תוצאות בהמשך ייתן תוצאות לאורך זמן וכל זמן שתמשיכו להשקיע וגם קצת לאחר מכן.
  • במסגרת העבודה על הקידום האורגני מטפלים בדברים נוספים הקשורים לאתר, ליחסי ציבור ברחבי הרשת ועוד. עובדה זו תורמת בעוד אספקטים הקשורים בעסק, בחוויית המשתמש ובשביעות רצונם של הלקוחות שלכם.
אולי יעניין אותך:  להופיע מעל המקום הראשון

החשיבות של קידום האתר שלכם לאורך זמן – ללא קשר למשבר הקורונה ועל היציבות של הענף לאורך השנים

קידום אתרים בגוגל היא טכניקת פרסום לטווח ארוך. זה לא שתשקיעו היום כסף ובמהלך החודש כבר תקבלו אלפי מבקרים חדשים לאתר שלכם. היתרון בהשקעה בקידום האורגני עכשיו בתקופת הקורונה היא לנצל את זה שהאתרים של המתחרים שלכם עומדים כעת במקום ולכם יש הזדמנות לעקוף אותם בדירוג בכל חודש שעובר תוכלו לקפוץ עוד בדירוג ולהגיע אל התוצאות הראשונות בגוגל.

כאשר תגיעו אל התוצאות הראשונות בביטויים מרכזיים בתחום שלכם או במגוון רחב של ביטויי זנב ארוך (ביטויים ארוכים יותר בעלי נפח חיפוש נמוך יותר אך קידום מהירות יותר לתוצאות הראשונות בשל תחרות נמוכה יותר) תוכלו בהחלט ליהנות מפירות ההשקעה שלכם ואף להוביל את התחום שלכם כאשר המתחרים שלכם יחליטו שהם חוזרים לפעילות. בזמן שהם יאחרו את הרכבת אתם תשבו בקרון הראשון. יתרה מכך – הקידום האורגני מניב את התוצאות הטובות ביותר מבחינה כלכלית בטווח הארוך ומשפיע בהרבה מאוד אפיקים של פרסום העסק ושביעות רצון הלקוחות.

היתרונות בהשקעה בקידום האורגני אל מול אפיקי פרסום אחרים לאורך זמן

  • עלויות נמוכות יותר פר מבקר באתר וכמובן פר ליד (אדם המשאיר פרטים באתר).
  • גם כאשר תפסיקו להשקיע כסף עדיין תוכלו ליהנות מפירות הפרסום שלכם לאורך זמן מסוים. בקמפיין ממומן ובשיטות פרסום אחרות – ברגע שאתם מפסיקים להשקיע כסף התנועה נעצרת.
  • במסגרת פעילות הקידום האורגני מבוצעות פעילות המשפרות את חוויית השימוש באתר, הליגה במובייל, מהירות הגלישה באתר, התאמת התוכן למנועי החיפוש לצד הענקת ערך לגולשים ועוד. כל אלה משפרים את יחס ההמרה באתר בין גולש ללקוח. כאשר אתם משקיעים באתר/דף נחיתה פעם אחת ואז רק משקיעים בקמפיין ממומן אתם מתרכזים רק בקמפיין עצמו ולא בתוצאות שהדף מניב.
  • עדכון האתר לעתים קרובות והענקת ערך חדש ללקוחות חוזרים. לתת להם סיבה לחזור אליכם, לעקוב ולהפוך ללקוחות לאורך זמן אם לא הפכו באותו הרגע.
אולי יעניין אותך:  האם הקידום האורגני הוא מלך אפיקי הפרסום ברשת?

שירותי קידום אתרים אורגני בחברת מסה מדיה

חברת מסה מדיה הנה חברת שיווק ופרסום המתמחה בקידום אתרים ושיווק הדיגיטלי. בין שירותיה המובילים של החברה הינו שירות קידום אתרים אורגני. כעת בתקופת הקורונה שבה המתחרים של לקוחותינו עוצרים את הסוסים, אנו עוזרים ללקוחותינו לרתום אותם למרוץ אל המקום הראשון בגוגל, מה שיספק להם לקוחות לא רק בטווח של כמה חודשים ספורים, אלא גם יעזור להם להוביל את התחום שלהם כשהמתחרים שלהם רק יתחילו להתעורר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
דניאל מסטר
דניאל מסטר
מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי משנת 2011. בעל תואר אקדמי בתקשורת עם התמחות בשיווק ופרסום. מייסד ובעלים של מסה מדיה - סוכנות בוטיק פורצת דרך המלווה לקוחות מכל התחומים להצלחה, בזכות פתרונות דיגיטל חכמים ומותאמים אישית.
אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: