google updates 2019
דניאל מסטר
דניאל מסטר

כל השינויים הבולטים בגוגל ב-2019 ומה אתם חייבים לדעת עליהם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
תוכן עניינים
זמן קריאה: 6 דקות

אחת לתקופה חברת גוגל מבצעת שינויים ועדכוני חומרה ותוכנה, גם אפליקציית החיפוש הפופולרית עוברת שינויים גדולים ומשמעותיים. בשנת 2019 מקדמי האתרים נאלצו לעקוב אחרי עדכוני המערכת מבית גוגל, כדי להתאים את עבודתם ולסייע ללקוחות שלהם לשמור על מיקומם הגבוה.

בחודש מאי התקיים כנס המפתחים של גוגל, 2019 O/I, במהלך הכנס הציג מנכ"ל החברה סונדר פיצ'אי שינויים משמעותיים במנוע החיפוש, למשל שילוב מציאות רבודה במנוע החיפוש עצמו. לדברי מנכ"ל גוגל, החברה שינתה מעט כיוון בהתייחסותה למנוע החיפוש, וכעת היא מעוניינת להפוך את החברה לארגון הגורם לדברים שונים להתרחש ולא רק כחברה המסייעת לגולשים למצוא תשובות לשאילתות שלהם במנוע החיפוש, לכן המטרה היא לשדרג את החיפוש ולהפוך אותו ליעיל ושימושי עוד יותר.

שני עדכוני ליבה משמעותיים בשנה האחרונה

כשלושה חודשים לאחר העדכון הגדול בגוגל, החברה הכריזה בספטמבר 2019 על עדכון ליבה נוסף, חשוב ומשמעותי לא פחות מהעדכון הקודם. מקדמי אתרים שמו לב לשינויים הגדולים לקראת סוף חודש ספטמבר, ורבים מבעלי האתרים חוו שינוי של עד כ-20% בתנועה האורגנית, אך היו ביטויים שזכו לקידום אורגני מהיר יותר וביטויים אחרים ירדו.

גוגל טענה כי עדכוני הליבה לא נועדו להשפיע על עבודת מקדמי האתרים אלא רק לצורך עדכון המערכת כדי לשפר את איכות התוצאות עבור הגולשים ואת התאמת התוצאות בצורה מיטבית לשאילתה של הגולש. למעשה, עדכוני הליבה של גוגל נועדו לשפר את חוויית הגלישה ולספק תוצאות איכותיות יותר, לכן חשוב לקרוא את ההנחיות שגוגל פרסמה בנוגע למדרגי האיכות. אם אתם מעוניינים שהאתר שלכם יקודם אורגנית היטב וישמור על מקומו הגבוה, עליכם לבצע התאמות באתר כדוגמת תוכן מקורי ואיכותי המותאם לכוונת ולצורכי הגולש, ולא תוכן המשמש רק אתכם ומחזק את המותג שלכם.

שינוי נוסף בעדכוני הליבה של גוגל משפיע על הקישורים הנכנסים, לאחר העדכון רבים התלוננו כי הם אינם רואים בדוחות המופקים מהכלים השימושיים של גוגל את כל הקישורים הנכנסים. ככל הנראה החליטו בחברה להעניש אתרים המשתמשים בקישורים נכנסים לא איכותיים ומאתרים לא סמכותיים, לכן כדאי להסיר קישורים אלה ולבנות קישורים איכותיים יותר.

בדיקת דירוג כללית של האתר

עדכוני גוגל האחרונים בשנת 2019 מלמדים על כוונת החברה ומטרותיה. גוגל מנסה לאסוף מידע יותר מפורט אודות הגולשים, ובמקביל היא מעדכנת את האלגוריתם ואת מערכת הליבה של מנוע החיפוש על מנת לדמות את המח האנושי, ולמעשה לספק תוצאות מיטביות לגולשים.

לכן, חלק מעדכוני המערכת קשורים למהירות טעינת דפי האתר, ועדכונים אחרים משפיעים על הקישורים הנכנסים והשפעתם על קידום האתר, ועדכונים אחרים במערכת משפיעים על דירוג התוכן באתר שלכם. לכן, הפעולה הראשונה שכדאי לבצע היא לבדוק את מהירות טעינת האתר ובהתאם לצורך לבצע שינויים כדי לשפר את זמן טעינת העמודים. באמצעות כלי הדירוג של גוגל תוכלו לבדוק מהו הציון שהמערכת נותנת לאתר שלכם מבחינת מהירות טעינתו, ועליכם לבצע שינויים כדי להשיג ציון A, הציון הגבוה ביותר.

בנוסף, כדאי לעקוב אחר השינויים שגוגל מבצעת בכלי המהירות החדש שלה שמופיע בסרץ' קונסול. כדאי לבדוק את זמן טעינת האתר במובייל ובמחשב כדי לבצע שינויים בהתאם. גוגל מייחסת חשיבות רבה למהירות טעינת האתר, ובעדכון האחרון נכנסו שינויים המשפיעים על דירוג האתר שלכם על פי מהירות טעינתו.

שיפור התוכן באתר

עדכוני גוגל האחרונים נועדו בין השאר להציג בפני הגולשים מידע מהימן יותר, לכן אחת ממטרות העדכון החדש היא להציג את התוצאות לשאילתה של הגולש מתוך מידע המופיע באתרים השייכים לגופים מוסמכים ומוכרים. עדכון גוגל מדיק הוא רק יריית הפתיחה לקראת השינויים הצפויים, העדכון מלמד אותנו שחברת גוגל החליטה לספק לגולשים מקורות מידע אמינים ומהימנים יותר, לכן אתרים המספקים מידע איכותי אך מטרתם היא עסקית, כלומר האתר משמש כמקור ההכנסה של בעליו, זוכים לדירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש.

לאחר הוצאת עדכון מדיק של גוגל, אתרים העוסקים בתחומים שונים ברפואה עברו שינויים משמעותיים ובעוד הדירוג של אתרי קופות חולים וגופים רפואיים מוכרים ואמינים עולה מעלה, הדירוג של אתרים ופורטלים המשמשים כמקור הכנסה לבעלים נפגעו והמיקום של האתרים שלהם ירד, לעיתים באופן משמעותי עד לעמוד השני או השלישי.

ראוי לציין כי העדכון האחרון במערכת הליבה של גוגל כוללת הרחבה לתחומי YMYL (Your Money or Your Life) נוספים, מעבר למדיק (רפואה). כעת העדכון משפיע גם על אתרים העוסקים בתחומי פיננסים, חדשות, קמעונאות וגיימינג.

משקל רב יותר לתגיות מיקום

כפי שציינו בתחילת הכתבה, גוגל מייחסת יותר משמעות לכוונה המדויקת של הגולש, ומטרת העדכונים האחרונים היא לספק לגולש מידע איכותי ומדויק יותר. כך לדוגמה, כאשר ביצענו חיפוש בגוגל של ביטוי נפוץ כמו נופש בתל אביב, בעבר קיבלנו תוצאות המבוססות יותר על מיקום, לכן ראינו בדף תוצאות כמו אטרקציות בתל אביב, מלונות בתל אביב, בילויים בתל אביב וכדומה. לאחר העדכון האחרון, גוגל מציג תוצאות מדויקות בלבד המבוססת על מיקום וכוונת הגולש, לכן יש להשקיע בתגיות הקשורות להגדרת מיקום, להוסיף בדסקריפשן ובטייטל ביטוי הכולל מיקומים, ומומלץ לבצע התאמה בין תגיות h1 לתגית הטייטל.

שאלות ותשובות

גולש המבצע כיום חיפוש בגוגל שמטרתו לקבל ידע בתחום מסוים, זוכה בדף התוצאות לתצוגה פרקטית של המידע הרלוונטי עבורו, לרוב בצורה של שאלות ותשובות או תשובות המסודרות בבולטים, סימני פיסוק ומספורים. גוגל מסוגל לקחת מידע ענייני מאתרים הנחשבים מהימנים ולהציג תשובה מפורטת לגולש. המידע בצורת שאלות ותשובות מופעי בראש הדף, מתחת לתוצאות הממומנות ומעל התוצאות האורגניות.

לכן, כדאי לשדרג תכנים איכותיים באתר ולנסח שאלות נפוצות, וכמובן לענות עליהן במקצועיות כדי לספק ערך מוסף לגולש, וכך זוכים מגוגל לדירוג גבוה יותר.

גוגל רוצה תוכן איכותי יותר

העדכון האחרון מבית גוגל מוכיח כי אנשי החברה הבינו כי גודל ופופולריות האתר לא בהכרח משקף את איכות תכניו. עדכוני הליבה משפרים את יכולת האלגוריתם לזהות תכנים מגמתיים, שיווקיים ותכנים לא אובייקטיבים או פייק ניוז. גוגל נלחמת במידע שקרי ובאתרים הכוללים דפים עמוסים בפרסומות ומידע לא נכון. לכן, העדכון מאפשר לאתרים עם תוכן איכותי, אמין ובעל ערך לקבל דירוג גבוה יותר, וניתן להבחין בשינויים לאחר העדכון האחרון.

ה-SEO חי ומשתנה במהירות

אנחנו במסה מדיה עוקבים כל הזמן אחרי השינויים והעדכונים במערכת הליבה של גוגל, ואנו מבצעים שינויים בהתאם לאחר ניסיונות ובדיקות מקיפות וקפדניות. תחום ה-SEO ממשיך להתקדם ולהתמקצע, ולמרות שיש הטוענים כי התחום מת, האמת רחוקה מכך. למעשה, תחום קידום האתרים האורגני משתנה בעקבות עדכוני גוגל, וכעת ההתייחסות היא מקיפה ומעמיקה יותר כדי לקדם את האתר שלכם. אנחנו במסה מדיה מגבשים אסטרטגיה כוללת ובוחרים שיטות פעולה לטווח הארוך, במקום מניפולציות רגילות שמקדמי אתרים נוטים לבצע עבור הלקוחות שלהם.

כאשר מגבשים אסטרטגיה כוללת ומקיפה, ניתן לראות כיצד האתר מקודם אורגנית אך יש להתמיד בפעולות הקידום, לשדרג תכנים וקוד, לשפר את מבנה האתר ומהירות טעינת הדפים, להוסיף תכנים ארוכים ובעלי ערך לגולשים, וכמובן להמשיך להתעדכן בשינויים של גוגל כדי שהאתר יופיע במיקום גבוה ככל האפשר ויהפוך לנכס דיגיטלי משמעותי ולאוטוריטה בתחום.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: