בחירת חברה לקידום אתרים

איך לבחור חברת קידום אתרים – המדריך המקיף בישראל לשנת 2020

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 11 דקות

קידום אתרים אורגני היא טכניקת פרסום מהמובילות הקיימות בעולם הפרסום כיום ובפרט בעולם הפרסום הדיגיטלי. בעוד אנשים רבים מתחבטים בנוגע לשיטות פרסום אחרות הרי שכל בעל עסק היה רוצה להופיע ראשון בגוגל לביטויי מפתח בתחום שלו. כל בעל עסק מכיר כיום בחשיבות של קידום אורגני לאתר העסק שלו ולכן זוהי טכניקת הפרסום הראשונה שהוא חושב להשקיע בה. כמו בכל תחום, ישנם הרבה אנשי מקצוע וקשה מאוד לבחור ביניהם. בתחום הקידום האורגני בישראל יש אלפי אנשים העוסקים בתחום ומציעים שירותיהם לבעלי עסקים.

חלקם מקדמי אתרים עצמאיים העובדים מהבית, חלקם מחזיקים חברות קטנות של כמה עובדים בשלבי צמיחה וחלק מאנשי המקצוע הללו מחזיקים בחברות פרסום גדולות המספקות שירותי קידום אתרים מקצועיים עם עובדים שעברו הכשרה בתחום אך אותן חברות גם מספקות שירותים נוספים. לצד כל אלה ישנם תמיד את האנשים שחושבים שלמדו את התחום מכמה מאמרים וסרטונים ברשת והם מוכנים כעת לקבל כסף על השירות שהם מציעים לכם. כיצד נוכל לבחור מבין כל המקדמים הללו? איך נפחית את הסיכון בבחירת חברת קידום מקצועית וטובה?

החשיבות של קידום אתרים בגוגל כיום על פני שיטות פרסום אחרות

רגע לפני שנתחיל לדבר על חברות קידום ואיך לבחור חברת קידום מקצועית בואו נדבר רגע על חשיבות הקידום בגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם והאתר הגדול בעולם. יש בו עשרות או מאות מיליוני כניסות ביום ממשתמשים שונים ברחבי העולם וכל אדם שנכנס לגוגל הוא נכנס לשם כדי לחפש מידע כלשהו במנוע החיפוש. הוא מקליד את ביטוי החיפוש שלו ומתקבלות תוצאות. אתם רוצים להופיע בראש התוצאות כיוון שמעל 90% מהגולשים נכנסים ל-3 התוצאות הראשונות על פי מחקרים רבים.

ככל שהתוצאה רחוקה יותר מהמקום הראשון כך פחות אנשים נכנסים אליה עד כדי כך שתוצאות בדף השני ואילך כמעט ולא מקבלות כניסות מגוגל. החשיבות של הקידום האורגני היא הרבה מעבר לתנועת הגולשים. היא משפיע על המוניטין של החברה בתחום ביחס למתחרים שלה, על האמון בעיני הגולשים (חברה המדורגת גבוה בביטויי מפתח בתחום שלה נחשבת לחברה אמינה, גדולה ומוכרת בתחום) ועוד. כמובן שגם במסגרת העבודה על קידום האתר מתבצעות פעולות רבות המיטיבות עם האתר ומגדילות את יחסי ההמרה וחוויית השימוש של הגולשים באתר.

מהי חברה לקידום אתרים?

חברת קידום אתרים היא כל חברה הקוראת לעצמה כך. כלומר במילים פשוטות – ייתכן ותעבדו מול חברה שמגלגלת מיליונים בחודש ויודעת את העבודה, חיה את התחום, מעסיקה אנשי מקצוע חריפים, מתעדכנת מידי יום בחידושים ועדכונים של גוגל אודות מנוע החיפוש, מחזיקה במחלקת מחקר ואיסוף נתונים לראות כיצד שינויים שונים משפיעים על דירוגי האתרים של לקוחותיה ועוד. כמו כן יכול להיות שתיפלו על ילד בן 16 שלמד קידום אתרים דרך האינטרנט, קידם כמה בלוגים שלו ומוכן לקבל עכשיו כסף כדי לקבל לקוחות.

לא שזה לא בסדר וזה אפילו נפלא שבחור צעיר (לא משנה אם בגיל 16,18,20) יודע מה הוא רוצה ורוצה להרוויח כסף בעצמו – אבל יש כמה וכמה דברים שצריך לבחון. ראשית – הבחור הצעיר לא היה שם כשהיו עדכונים גדולים וחשובים לאורך השנים במנוע החיפוש אשר השפיעו רבות על התעשייה ודירוג האתרים. דבר נוסף הוא – האם יש לאותו מקדם את כל הכלים לבצע את העבודה בצורה מקצועית ונכונה? אנו לא מדברים רק על חבר'ה צעירים הרוצים לדרוך בעולם השיווק הדיגיטלי אלא בכלל על מקדמים עצמאיים העובדים לבד מהבית.

ייתכן ותרצו להעסיק מקדם אתרים העובד לבד מהבית, כל זמן שהוא יכול לספק לכם את העבודה ברמה הנדרשת, בצורה חוקית ובזמן עבודה סביר. כך תוכלו לחסוך בעלויות הגבוהות יותר הכרוכות בעבודה עם חברה גדולה יותר אבל הסיכוי להצליח הוא פחות גדול ולכן ההחלטה היא בידכם ומה שתבחרו זה בסדר גמור.

אולי יעניין אותך:  7 העקרונות שיעזרו לכם לקבל יותר טראפיק אורגני

החשיבות של בחירת חברה לקידום אורגני של האתר שלכם

בחירת חברה לקידום אורגני של האתר שלכם הינה קריטית. כיום בעלי עסקים רבים חושבים שאם יקראו קצת מאמרים באינטרנט על קידום אתרים הם יוכלו לקדם את האתר שלהם בעצמם ויחסכו את העלויות של חברת הקידום. ראשית – ישנם מקרים יוצאי דופן של בעלי אתרים/עסקים אשר השקיעו רבות, לקחו קורס קידום אתרים, השקיעו בעבודה סיזיפית בעצמם בקידום האתר שלהם, שילמו דמי מנוי בעבור כלים מקצועיים ובהחלט הצליחו לקדם את האתר שלהם כראוי.

שימו לב כי זה דורש זמן רב, התעסקות, התמקצעות, כלים מתקדמים, צבירת ידע וניסיון ועוד. סביר להניח שכבעלי עסק אין לכם את הזמן הזה ותצטרכו להתעסק בתפעול העסק, העובדים בו ולטפל כמובן בלקוחות. לכן כדאי להשכיר את שירותיה של חברה לקידום אורגני שתהיה מקצועית ותספק את העבודה על הצד הטוב ביותר כשזה מה שהיא עושה למחייתה במשרה מלאה.

נסו למזער את הנזקים כדי לא ליפול על חברת קידום אתרים לא מקצועית אשר עשויה במקרה הטוב לבזבז לכם זמן וכסף ללא תוצאות ובמקרה הגרוע לגרום לענישת האתר שלכם בגוגל בעקבות שימוש בטכניקות כובע שחור או טריקים זולים שכגוגל תעלה עליהם היא תעניש את האתר שלכם.

העבודה מול חברת קידום אתרים בגוגל ותיאום ציפיות

העבודה מול חברת קידום אתרים בגוגל תיעשה בראש ובראשונה עם הסכם עבודה מסודר. על הסכם זה נרחיב מעט בהמשך המאמר. כיצד מתנהלת העבודה מול חברת קידום? לאחר חתימה על ההסכם והסדרי התשלום, אפיון העסק, בחירת ביטויי מפתח לקידום והתחלת העבודה של חברת הקידום מתחיל השלב שבו בעל העסק צריך לחכות. מה הכוונה לחכות? הכוונה היא שכעת חברת הקידום מתחילה בעבודה על אתר העסק. ישנם עשרות פרמטרים שחברת הקידום עוברת עליהם והעבודה מתפרסת במהלך כמה חודשים קדימה בהתאם לגודל חבילת הקידום המסוכמת בין הצדדים וזמן ההשקעה והמשאבים המושקעים בקידום אתר העסק.

מדי חודש בדרך כלל חברת הקידום תנפיק דוח חודשי לבעל העסק כאשר לכל חברת קידום יש המפרט שלה המופיע בדוח. חלק מחברות הקידום שולחות רק דוח מיקום ביטויי מפתח וכמות כניסות לאתר. חלק מצרפות קישורים שנבנו לטובת קידום האתר, חלק מצרפות רישום בנקודות של משימות בולטות שבוצעו עבור האתר וכו'. חשוב לתאם ציפיות בין חברת הקידום ללקוח כיוון שלקוחות שאינם מבינים בתחום הקידום ו/או מבינים שהם משקיעים בטכניקת פרסום לטווח הארוך עשויים להיות מאוכזבים אם לא יקבלו תוצאות באופן כמעט מיידי.

איך לבחור חברה לקידום אתרים בגוגל

  • ניסיון – כאשר מדובר בתחום כמו קידום אתרים אין תחליף לניסיון. גם מקדם שנמצא 5 שנים בתחום יכול להיות מקדם נהדר. מקדם שנמצא שנתיים בתחום יכול להיות סופר מקצועי וקפדן בעבודה שלו. אך מקדם עם ניסיון יהיה בעל יתרונות נוספים שכן הוא היה שם כשהיו שינויים גדולים במנוע החיפוש של גוגל, הוא ראה כיצד שינויים אלו השפיעו על האתרים שלו ושל לקוחותיו ומבין לעומק יותר את השינויים ומה צריך כעת כדי להתכונן לשינויים מסוג זה ולמזער את הנזקים לאחר שהשינויים יוצאים לאור.
  • אמינות – חברת קידום אמינה היא קודם כל חברה שלא תמרח אתכם בסיפורים, שלא תרגישו שנציג המכירות מחליק אתכם רק כדי לזכות בכם כלקוח אלא שבאמת אכפת לו ולחברה מכם. חשוב לתאם ציפיות לגבי זמן הקידום, לגבי תוצאות אפשריות ועוד.
  • כלים מתקדמים – חברת קידום ללא כלים מתקדמים לקידום האתר לא יכולה לספק את התוצאות הנדרשות ללקוח, קל וחומר כאשר מדובר בתחומים תחרותיים יותר. מכאן שחשוב לבחור בחברה המשקיעה בכלים מתקדמים. חלקת אף מפתחות כלים משל עצמן ובהתאם לצרכים שלהן אולם בשורה התחתונה עושות שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים למעקב, שיפור ביצועים, ניתוח נתונים ועוד.
  • מיקום בגוגל – האם למיקום בגוגל יש באמת השפעה על מקצועיותה של חברת הקידום? ובכן כמובן שאתם לא רוצים חברת קידום שלא מקודמת בגוגל כלל כיוון שאם היא לא מקדמת את עצמה איך היא תקדם אתכם? מצד שני אין מקום בדף הראשון לכל חברות הקידום ועם 10 תוצאות בכל עמוד תוצאות של גוגל הרי שאי אפשר לכלול את כולן. סביר להניח שיש לפחות כמה עשרות קידום ברמה גבוהה מאוד ועוד כמה עשרות שמספקות שירות טוב+ אך כדאי לבדוק היכן הן ממוקמות בגוגל לביטויים שונים בתחום הקידום אתרים.
  • שירות – השירות הוא היבט חשוב מאוד בכל תחום, בוודאי גם בתחום הקידום האורגני. לשלם אלפי שקלים בחודש לחברת קידום היא כמו להכניס אותם כ"שותפים" שלכם בעסק לפחות מבחינת מידת האכפתיות שלהם להצלחה של העסק. אם הקידום לא יניב תוצאות והעסק לא יתפתח בזכות זה – אתם תפסיקו את ההשקעה ולכן גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מקצועית חברת הקידום תרצה להביא לכם תוצאות, לתת לכם שירות אדיב ומקצועי ולשמור עליכם לאורך זמן.
  • תיק עבודות – כדאי להסתכל על תיק העבודות של החברה לא רק מבחינת ביצועים וביטויי מפתח מקודמים אלא מבחינת חוויית השימוש באתרים של הלקוחות, המלצות של הלקוחות, תחומים שבהם החברה מקדמת לקוחות בגוגל ועוד. כדאי לבדוק גם שרוב הביטויים המוצגים בתיק העבודות של החברה הם אינם ביטויים של 0 חיפושים חודשיים בגוגל אלא רק ביטויים שנשמעים טוב – כיוון שאלו ביטויים שגם ילד יוכל לקדם את האתר שלכם בהם.
  • שירותים נוספים – חברת קידום יכולה בהחלט לספק שירותים נוספים אם היא מעסיקה עובדים המתמחים בשירותים שלו. היזהרו מחברות קידום של איש אחד או 2-3 עובדים המספקות את כל השירותים שבעולם. זה בסדר לספק כמה שירותים, כל עוד יש כוח אדם מקצועי האחראי על השירותים הללו. כמו כן, חברה שמסוגלת לספק לכם כמה שירותים במקום אחד: שירותי פרסום נוספים, בניית אתר, תוכן וכו'… יכולה להוות יתרון בהצעת המחיר המרוכזת ועבודה מול גורם מקצועי אחד.
  • התרחקו מהבטחות שווא – חברת קידום מקצועית ככל שתהיה לא יכולה להבטיח לכם תוצאות. היא יכולה לתאם אתכם ציפיות. היא יכולה לומר לכם שהיא מעריכה שתוכלו לקבל תוצאות תוך X זמן מניסיונה אך לא תוכל להבטיח לכם תוצאות בטוחות. ישנם מקדמי אתרים בתחילת דרכם שמבטיחים תוצאות כדי לזכות בלקוחות ולהתקדם אך מדובר בניצול של אנשים שאינם מבינים בתחום ואם העבודה לא תבוצע כראוי אותם אנשים יבזבזו כסף רב על מקדם אתרים שרצה להתגלח עליהם. הסיבה שחברות קידום לא יכול להבטיח תוצאות בטוחות היא מכיוון שלאף אחת מהן אין שליטה על גוגל, גדולה ככל שחברה זו תהיה, והיא איננה אחראית לשינויים שגוגל מכניסה במנוע החיפוש מפעם לפעם. שינויים מסוימים עשויים להפיל אתרים בתוצאות מבחינה משמעותי ואז מה חברת הקידום תגיד ללקוח שלה?
אולי יעניין אותך:  המדריך המלא - איך להגיע למקום הראשון ביוטיוב תוך 30 יום

 

מה חשוב שיהיה בהסכם עם חברת SEO?

הסכם מסודר בין חברת הקידום לבעל העסק הוא הכרחי. אף אחד מהצדדים לא רוצה להגיע לבית משפט ובתחום שמושקע בו הרבה כסף, בעלי עסקים מסוימים דורשים תוצאות. זה בסדר לרצות לראות תמורה להשקעה אולם ללא תיאום ציפיות והסכם עבודה מסודר היחסים בין הצדדים עשויים להעכיר ולפגוע במוניטין של שני הצדדים וכמובן לפגוע באחד הצדדים גם מבחינה כלכלית. אף אחד לא רוצה להגיע לזה או לגרור מישהו אחר לזה ולכן כדאי ואף חובה שיהיה הסכם מסודר בין הצדדים.

הסכם מקצועי בין חברת קידום לבעל עסק תגן על שני הצדדים ולא רק על חברת הקידום. חברת קידום המכבדת את לקוחותיה, תכבד את הכסף שקיבלה עבור השירות ותכניס סעיף בחוזה שגם לאחר שהלקוח הפסיק את שירותיו עם החברה, במידה ולא הפר על דעת עצמו את ההסכם עם החברה, אינה תפגע בעבודת הקידום שביצעה בתקופת העבודה שקיבלה עליה שכר. לדוגמה אם יש הסכם בין הצדדים לחצי שנה של קידום אורגני. הלקוח עמד בהסכם אך לאחר חצי שנה החליט שלא להמשיך עם חברת הקידום. כל הקישורים, המאמרים והעבודה שחברת הקידום בוצעה באותם 6 חודשים בהם קיבלה שכר על העבודה שלה – ימשיכו להתקיים גם לאחר עזיבת הלקוח.

חברות קידום מסוימות המעוניינות לנקום בלקוחות שעזבו אותם מורידות מאמרים מהאוויר, מוחקות קישורים שהן בנו במסגרת הקידום עבור אותו לקוח ועוד. סעיפי התשלומים צריכים להיות בחוזה גם כן עם סכומים, מועדי תשלום וכו'. כדאי לכלול גם כמה סעיפים של תכנים, קישורים ו/או מפרט קצר של חלק מעבודות הקידום שהלקוח יקבל בוודאות במהלך העבודה, כולל דוחות ומתי הם מונפקים.

טעויות נפוצות בבחירת חברת קידום אתרים

  • לעבוד עם חברת קידום אתרים שהאתר שלה עצמה לא מופיע בגוגל על אף ביטוי משמעותי.
  • לעבוד עם חברה שהסכם הקידום שלה מגן רק עליה ולא על הלקוח.
  • לעבוד עם חברת קידום אורגני המבטיחה לכם מקום ראשון בגוגל ועוד בזמן קצר.
  • חברת קידום המתחמקת מלהציג תיק עבודות מסודר בטענה שלקוחותיה לא מוכנים להיחשף או בשל תירוצים אחרים. זה בסדר שחלק מלקוחות החברה לא רוצים להיחשף בתיק העבודות שלה אולם אי אפשר להיות חברת קידום באמת טובה עם תיק עבודות של 2-3 לקוחות.
  • חברה קטנה המתפזרת בגדול – אם אתם עובדים מול מקדם עצמאי בתחום העובד לבד או שיש לו חברה קטנה של 2-3 עובדים כולל אותו – החברה יכולה להתמחות בקידום אתרים ואולי בעוד שירות אחד אך לא יכול גם להתמחות בכל טכניקות הפרסום הקיימות. ייתכן ויש לה ידע ואולי אפילו ניהלה כמה קמפיינים ממומנים אך מעט כוח אדם לא יכול להתפזר ברמה מקצועית גבוהה על פני מספר תחומים שכל תחום דורש התמקצעות, ידע, ניסיון, ללמוד אודות החידושים בתחום, לבצע ניסוי וטעיה על בסיס יומי ועוד. תפסת מרובה לא תפסת ולכן השתדלו לעבוד עם חברות שיודעות מה הן רוצות מעצמן.
אולי יעניין אותך:  ה-21 באפריל הוא ההזדמנות האחרונה שלכם להתכונן לעדכון הגדול ביותר של גוגל

מסה מדיה – חברה לקידום אתרים

מסה מדיה הנה חברת פרסום ושיווק המציעה ללקוחותיה מגוון שירותי שיווק ופרסום עם דגש על שירותי קידום אתרים אורגני. החברה מעסיקה צוות מקצועי איכותי ומלומד, החי ונושם את תחום הקידום האורגני ובעל הסמכות מקצועיות בתחום התקשורת והפרסום בכלל ובתחום הקידום האורגני בפרט. החברה בעלת אישורים והסמכות מטעם גוגל מה שמעיד על כך שהחברה עובדת לפי חוקי האתיקה של גוגל. השאיפה למצוינות של החברה מורגשת אצל כל לקוח בכל אספקט של העבודה, החל משיחת הטלפון הראשונה, הפגישה עם בעל העסק, אפיון העסק והעבודה יחד. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: