אופטימיזציה לעמודי האתר
דניאל מסטר
דניאל מסטר

איך לזהות עמודים בעייתיים באתר ולטפל בהם?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
תוכן עניינים
זמן קריאה: 4 דקות

תהליך מקצועי של קידום אתרים מתחיל באופטימיזציה (SEO), בעיקר למנוע החיפוש גוגל הנחשב לפופולרי ביותר בישראל ובכל העולם. יש לזהות ולאתר עמודים בעייתיים באתר ולטפל בהם במקצועיות כדי לא לפגוע בפעולות הקידום של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש רלוונטיים אחרים. ישנם מספר כלים מתקדמים באמצעותם ניתן לזהות עמודים בעייתיים באתר, למשל הכלי החינמי מבית גוגל הנקרא Google Search Console.

הכלי החינמי של גוגל מאפשר לבעלי אתרים ולחברות קידום לבדוק את הנראות, החשיפה וסטטוס אינדוקס העמודים באתר מסוים, זהו כלי יעיל במיוחד לאיתור בעיות טכניות באתר אותו מעוניינים לקדם במנוע החיפוש, ולאחר איתור הבעיות אפשר לתקן אותן כדי לשפר את החשיפה ו/או הנראות של האתר בדף תוצאות החיפוש של גוגל. יש סוגים שונים של עמודים בעייתיים, למשל עמודים עם תוכן משוכפל או מועתק, טעינה איטית של הדף, עמודים שאינם מותאמים לגלישה במובייל, עמודים ריקים וללא תוכן, עמודים עם תוכן דמה, תוכן בעייתי או לא עדכני, קישורים שבורים (שגיאה 404), הפניות בעייתיות (שגיאה 301), דפים עם תגיות המונעות סריקה על ידי העכביש של גוגל ועוד.

איתור עמודים בעייתיים באתר שלכם

זיהוי העמודים הבעייתיים באתר שלכם אינו דבר של מה בכך. רוב בעלי האתרים לא מחזיקים בידע הנדרש לאיתור בעיות טכניות ודפים בעייתיים באתר, לכן מומלץ לפנות לחברת קידום מקצועיות על מנת שתאתר את העמודים הבעייתיים ותטפל בהם במומחיות כדי לא לפגוע במאמצי הקידום של האתר שלכם.

כאמור, אחד הכלים המקצועיים החשובים ביותר בעבודתם של מקדמי האתרים הוא הכלי החינמי של גוגל. בעזרת כלי ה-Search Console מאמתים מול גוגל בעלות על הדומיין ולאחר קבלת האישור הכלי מספק התראות שונות ומגוונות של בעיות טכניות ובעיות SEO אחרות באתר שלכם, החל משגיאות 404 הנחשבות לנפוצות ביותר, ועד בעיות הגורמות לגוגל להעניש את האתר או לשלוח התרעה לבעל האתר לפני הורדת מיקומים בתוצאות החיפוש.

ראוי לציין כי גוגל עלול להעניש אתכם בגלל בעיות קישורים יוצאים ו/או נכנסים ועקב בעיות בתוכן המופיע בעמודים מסוימים באתר שלכם. אחת לתקופה גוגל משחררת עדכון לאלגוריתם שלה, לכן יש לעקוב אחרי העדכונים ולהיעזר בכלים המתקדמים כדי לאתר מחדש עמודים בעייתיים לפני שגוגל מעניש אתכם ומוריד את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש, במקרים מסוימים גוגל יכול להעלים לגמרי את העמודים הבעייתיים ולהרחיק את האתר שלכם לצמיתות ממנוע החיפוש.

אגב, גם שיטות קידום פסולות עלולות לגרום לגוגל להעניש אתכם. שיטות הקידום הפסולות כוללות בין השאר תוכן מועתק או משוכפל מאתרים אחרים או מעמודים אחרים באתר שלכם, הצגת תוכן אחד לגוגל ותוכן אחר לגולש (הסוואה), הסתרת טקסט בעמוד ושילוב ביטויי מפתח רבים, צפיפות גבוהה בתוכן של מילות מפתח, קניית קישורים בעייתיים ועוד.

כיצד לטפל בעמודים בעייתיים באתר?

טיפול בעמודים בעייתיים מחייב ידע מקצועי רחב ומקיף, לכן מומלץ להשאיר את המלאכה רק לאנשי קידום אתרים המתמחים בכך. אם מזהים שעמודים שונים באתר לא נסרקים על ידי העכביש של גוגל יש לפתור את הבעיה במהירות כדי לייעל את הקידום האורגני. חשוב לבדוק האם יש תגיות בקוד העמוד והאתר המונעות מהעכביש של גוגל לסרוק את הדפים באתר, למשל שימוש בתגיות כגון No Follow או שימוש לא נכון בקובץ Robots.txt.

כמו כן, בהגדרות האתר שלכם יש לבדוק האם נבחרה האפשרות להגבלת קצב הסריקה של גוגל, מומלץ לאפשר לגוגל לקבוע לבד את הקצב האופטימלי ביותר לסריקת האתר.

אחת הפעולות החשובות ביותר לאחר שאיתרתם עמודים בעייתיים מבחינת תוכן היא לתקן תכנים וקישורים שבורים. יש להימנע מבעיות כמו דפי 404 ושגיאה 301. שגיאה 404 מציינת קישור שבור ויש לתקן את הבעיה באמצעות הקלדה נכונה של הקישור, הסרת הקישור הבעייתי או בדיקה האם הקישור עדיין פעיל. חשוב לתקן גם שגיאה 301 באמצעות תיקון ההפניה.

בנוסף, כדאי לעבור על התוכן בעמודים השונים באתר ולזהות דפים עם תוכן משוכפל ומועתק. ישנו כלי מצויין בשם Copyscape אשר יכול לעזור לכם בכך. כל עמוד חייב להיות בעל תוכן מקורי ואיכותי, יש לשלב בטבעיות ביטויי מפתח, להימנע מצפיפות גדולה של הביטויים, להקפיד על כותרות איכותיות, מומלץ לכתוב לפחות כותרת אחת בשילוב הביטוי אותו מקדמים, וחשוב לוודא כי העמוד נטען במהירות. ניתן לבדוק את מהירות האתר ולקבל המלצות מעשיות לשיפור בכלי החינמי של גוגל. קחו בחשבון שגוגל מעניש אתרים שנטענים לאט, ומעבר לכך הגולשים חסרי סבלנות ולרוב הם יינטשו את האתר במהירות, לכן הדירוג של האתר נפגע, לפעמים בגלל עמוד בעייתי אחד.

גם עמודים עם קישורים שבורים או בעייתיים עלולים לגרום לפגיעה בדירוג האתר, לכן חשוב לטפל בקישורים במקצועיות, אם הקישור שבור יש למחוק אותו או לתקן את הכתובת, ומומלץ ליצור קישורים לאתרים איכותיים ורלוונטיים, כך גם מאלצים את גוגל לסרוק את האתר שלכם ואפשר לקבל דירוג גבוה יותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: