תפריט
שיפור יחסי המרה באתר - הדרך להפיק יותר ממה שכבר קיים 2

שיפור יחסי המרה באתר – הדרך להפיק יותר ממה שכבר קיים

ישנן כל מיני טכניקות ושיטות לגרום לכך שגולשי האתר שלכם יבצעו רכישות, יירשמו לניוזלטר, או יבצעו כל פעולה שאתם מעוניינים שהם יבצעו בעודם גולשים באתר שלכם. לא פעם, אתרי אינטרנט סובלים מיחסי המרה נמוכים, ויש כמה דברים שכדאי לזכור בכדי לנסות לתקן ולהעלות את יחסי ההמרה שלכם באתר.

אז מה עושים אם אף אחד לא נרשם לניוזלטר באתר? ומה עושים אם יש לנו אתר מכירות אבל יחסי ההמרה עומד על פחות מחצי אחוז? באופן כללי, אתרי אי-קומרס (E COMMERCE אתרי מכירות אונליין) בדרך כלל לא מטפסים מעל שלושה אחוזים של יחסי המרה. במילים פשוטות, אם לאתר מכירות און ליין כלשהו ישנן 3,000 כניסות גולשים ביום, 10-30 אנשים ירכשו איזשהו מוצר או יירשמו לניוזלטר, יורידו קובץ או ישאירו פרטים עבור יצירת קשר. האוקיינוס הדיגיטלי הזה שאנחנו חיים בו, מחייב את השמת הדגש באופן שגרתי ובשוטף, כלומר, יש תמיד לוודא את תנועת הגולשים, אחוזי ההמרה ועוד. זכרו, מתחרים חדשים תמיד קמים ושיטות השיווק, גם הן תמיד מתפתחות ומשתכללות. הצטרף מתחרה משמעותי וחדש בנישה שלכם? סביר להניח שהוא ישתמש ב"ציוד כבד" כדי "לתקוף" את שלל הזירות הדיגיטליות המיועדות לצרכי SEO, שיווק ומיתוג בגוגל. כדאי תמיד לוודא, בעזרת כלים שונים שמיד נדבר עליהם, את יחסי ההמרה באתר, את ההתנהגות של הגולשים באתר שלנו (היכן הם נוטים למשל לנטוש את האתר, האם יש נקודה בעייתית שגורמת לעזיבה?) ועוד.

איך משפרים יחסי המרה באתר

קודם כל, כבר ניתן את התשובה מראש, ונציין שתמיד כדאי לעבור תהליך משמעותי עם מקדמי אתרים מומלצים או חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה, שיספקו לכם ליווי של מספר חודשים (לפחות). במהלך המסע הזה של קידום אתרי אינטרנט, תוכלו למשל להשתמש בשיטה הנקראת A/B TESTING, בה בעצם בודקים ומוודאים את היעילות של דפים שונים באתר שלכם.

במהלך בדיקת A/B TESTING בעצם בודקים גרסאות שונות של עיצובים, טקסטים, מחירים ועוד. רואים שאיזושהי גרסה מצליחה להעלות את אחוזי ההמרה? מצוין. אם לא, אפשר להמשיך הלאה לגרסה אחרת כלשהי שתכננתם ובניתם. קיימות דרכים נוספות עבור מדידת אחוזי המרה ועבור שיפור האחוזים, ואם אתם בוחרים מקדמי אתרים מומלצים ומביני עניין, זכרו שהם חייבים להשתמש גם בכלים המודדים התנהגות הגולשים. אחד הכלים הללו, הוא למשל גוגל אנליטיקס, כלי שניתן באמצעותו לקבל נתונים ב-LIVE על אתר האינטרנט שלכם.

שיטות מתקדמות להערכת התנהגות הגולש

אם אנחנו מדברים על שיטות מתקדמות להעלאת יחסי המרה ומדידת התנהגות גולשים, הרי שחובה לציין למשל שימוש במפות חום. מפות חום בעצם מספקות לנו מידע של ההתנהגות הפיזית של הגולש. כן, קצת מפחיד, אבל לא באמת, היות ומפות החום למעשה מודיעות לנו היכן היד עם העכבר מתעכבת (אולי בכדי להתעניין? חשוב לדעת), באיזה חלק באתר אולי עשויים להיות כשלים בניתוב של הגולש? ניתן להשתמש בכלי כמו Hotjar המציע לא מעט פיצ׳רים, אפילו בגרסה החינמית.

אם מדברים על ימים עתידיים, הרי שכיום יש גם ממש רובוטים המודדים את ההתנהגות שלנו בתור גולשי אינטרנט. לדוגמה, ישנן שיטות למדוד את התנועה של העיניים, בכדי לראות היכן אנשים מתעכבים, על מה הם מדלגים ועוד. אם תחשבו על זה לרגע, עוד מספר שנים כבר ימדדו ויעריכו את הרגשות שלנו, בכדי לראות מה מפעיל אותנו, מה מניע ומה מרגש, מה גורם לנו  להתאכזב ולנטוש האתר וכו'.

לאחר שאולי הפחדנו קלות…בואו נחזור לרגע לדסקס על יחסי המרה, אחוזי המרות וכדומה. יחסי המרות יכולים לטפס ולנסוק באופן משמעותי, ולפעמים התהליך הזה קורה תוך מספר חודשים ספורים (עלייה ביחסי המרות עשויה להתרחש גם לאחר שבועות, אך מיותר לדבר על זה כי בכל מקרה תהליך SEO מוצלח הוא תהליך ארוך יותר ממספר שבועות). מעבר לשיטות שציינו כאן למעלה, ישנן טכניקות אחרות למדידת יחסי המרה, וגם שיטות נוספות עבור העלאת אחוזי המרות באתר.

בכדי להבין את התהליך, תמיד תוכלו לפנות אל מומחי SEO וצוותים מקצועיים שינחו אתכם לאורך התהליך, יוודאו פרטים חשובים וכדומה.