אופטימיזציה לאתר בתהליך קידום אתרים

מטרת האופטימיזציה לאתר (On Page Optimization) היא להתאים את האתר בצורה מיטבית עבור מנועי החיפוש והביטויים המקודמים. On Page מתייחס למקום שבו מבצעים את האופטימיזציה הזו, כלומר בעמודי האתר עצמם. זאת בניגוד לאופטימיזציית אוף פייג׳ (Off Page) המתבצעת מחוץ לאתר.

המרכיבים העיקריים אשר נלקחים בחשבון בעת ביצוע אופטימיזציית און פייג׳:

  • התאמת תכני האתר לביטויי החיפוש (אם יש צורך, הוספת תוכן חדש)
  • שיפור מהירות האתר
  • שיפור חווית המשתמש
  • הגדרות טכניות המתבצעות בתכנים עצמם כגון הגדרת כותרת ראשית (H1) וכותרות משנה בהתאם לצורך (H2, H3, H4)
  • הגדרת תגיות ALT לתמונות באתר
  • הגדרת תגיות מטא כגון מטא טייטל ומטא דיסקריפשן
  • יצירת מפת אתר xml עם כל עמודי האתר שרוצים להציג לגוגל

אופטימיזציית און פייג׳ מתבצעת ברובה בעת תחילתו של פרוייקט קידום אתרים ומטרתה ״להכין את השטח״ לקידום השוטף. יחד עם זאת, אלמנטים מסוימים השייכים לקטגוריית האון פייג׳ כגון הוספת תכנים, שיפור תגיות המטא על מנת להגדיל את ה-CTR, ממשיכים ללוות את הקידום האורגני ונשארים רלוונטיים לאורך כל הדרך.