תפריט
מה זה Search Engine Branding ולמה הוא קריטי לתמהיל ה-SEO של האתר שלך? 2

מה זה Search Engine Branding ולמה הוא קריטי לתמהיל ה-SEO של האתר שלך?

שינוי התפיסה לגבי האופן שבו האלגוריתם של גוגל מעריך ומדרג אתרים, קיבל תפנית משמעותית כבר בתחילת 2009. עד אז, אפשר לומר שתוצאות החיפוש היו ג׳ונגל אחד גדול. התוצאות היו מלאות באתרים באיכות ירודה, אתרים פיקטיביים וכאלה שברוב המקרים הכילו תוכן אשר נועד לתמרן את גוגל במקום לתת ערך לגולשים.

העדכון, אשר יצא לאוויר העולם ב-18/01/2009 תחת השם ״Vince״, הוגדר בזמנו כעדכון פשוט, אך הלכה למעשה הניע את אחד השינויים המשמעותיים ביותר באופן שבו אתרים מדורגים בתוצאות החיפוש.

בקצרה, מה שעשה העדכון היה לגרום לאלגוריתם להעדיף מותגים גדולים, סמכותיים ומוכרים (ברשת ומחוצה לה) על פני אתרים קיקיוניים או כאלה שהוודאות לגביהם מוטלת בספק. העדכון גרם לזעזוע משמעותי ועשה סדר בתוצאות החיפוש שהטיב עם הגולשים. אחריו הגיעו עדכונים נוספים כאשר הבולטים והמוכרים שבהם היו פנדה ופינגווין. כל אחד בתורו עזר להשלים וללטש את המשימה שעדכון וינס החל.

איך גוגל יכול לקבוע מי מותג גדול ומי לא?

ישנם מספר פרמטרים אשר האלגוריתם של גוגל לקוח בחשבון בבואו לקבוע האם האתר שלכם מייצג בראנד אמיתי וחזק או שמה מדובר בעוד אתר שאינו בעל חשיבות מיוחדת לגולשים.

פרמטרים חשובים אשר נלקחים בחשבון הם:

  • חיפושי מותג (Brand Searches) – במילים פשוטות, כמה אנשים מחפשים את שם העסק או החברה שלכם מדי חודש? איך הם מחפשים אותו? למשל אם אנחנו חברה שעוסקת בקידום אתרים, גוגל מצפה לראות לא רק את חיפוש השם ״מסה מדיה״ אלא וריאציות כמו ״מסה מדיה קידום אתרים וכדומה.
  • היקף האתר שלכם ואיכות התוכן – האם יש לכם אתר רזה ובסיסי שמכיל 5 עמודים גנריים או שמה יש לכם עשרות ומאות עמודי תוכן בתחום העיסוק שלכם המעניקים לגולשים מידע משמעותי ותשובות לשאלות שלהם?
  • הצבעות אמון מאתרים אחרים – האם האתר שלכם זוכה להצבעות אמון (בדמות קישורים או אזכורים) מאתרים סמכותיים וחזקים בתחום שלכם? גם לאיכות וגם לכמות יש משמעות גדולה.
  • נוכחות ואיזכורים בפלטפורמות הפופולאריות ביותר – כל המותגים הגדולים והמשפיעים מחזיקים עמוד פייסבוק פעיל, לינקדאין, טוויטר ועוד. בישראל סביר להניח שיהיה להם גם כרטיס עסק בדפי זהב, b144 וכו׳. באופן כללי, יש להם נוכחות במקומות הבולטים ביותר ברשת.

בעוד שחיפושי שם המותג הוא עניין בפני עצמו וישנן לא מעט דרכים לגשת אליו, ונושא התוכן באתר הוא משהו שאתם כנראה כבר מודעים אליו, בפוסט הזה נתמקד במיתוג בתוצאות החיפוש וכיצד הוא משתלב עם שני הסעיפים האחרונים ברשימה לעיל.

למה לי להשקיע במיתוג בגוגל?

מעבר ליתרונות הברורים שיש לכך עבור מותגים שרוצים להציג חזות חיובית וחזקה בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שמם, יש לכך יתרונות עצומים והשפעה מכרעת על האופן שבו גוגל תופס את הבראנד שלכם.

האם יתכן שעסק גדול ולגיטימי לא יהיה נוכח בפייסבוק בשנת 2019? האם הגיוני שלא יהיה לו כרטיס עסק בגוגל או אזכור בדפי זהב? ברור לנו שלא וזה ברור גם לגוגל. זאת הסיבה הראשונה והקריטית אשר ממחישה את חשיבות פעולת המיתוג. אם גוגל מסווג את האתר שלכם כאתר קטן ולא רלוונטי, שאינו סמכותי ומוכר, הסיכוי שלכם להתברג בתוצאות הראשונות עבור חיפושים משמעותיים, קטן מאוד.

מה שמוביל אותנו לסיבה השנייה להשקיע ב-Search Engine Branding: קישור (או אזכור) מאתר כמו פייסבוק, פירושו קישור (או אזכור) מדומיין סמכותי ביותר, פופולארי וכאשר הוא מגיע מעמוד או פרופיל עם שם העסק ותחום העיסוק שלכם, הוא גם הופך להיות סופר רלוונטי. השילוב האידיאלי עבור הקישור (או האזכור) המושלם.

יותר מזה, קישורים מאתרים כאלו הם במקרים רבים קישורי NoFollow, עם אנקור נקי (ה-URL של האתר שלכם) והם אפילו ישלחו אליכם מבקרים מזדמנים לאתר. הקישור הכי טבעי שיכול להיות עם סיכויים אפסיים לפגוע באתר שלכם בעתיד הנראה לעין.

אז המיתוג ברשת עוזר לגוגל להבין שהעסק שלכם הוא מותג רציני ורלוונטי. יחד עם זאת הוא גם מעניק לכם קישורים מאתרים סופר חזקים, רלוונטיים, בטוחים ברמה הגבוהה ביותר, ועוד לא ציינו את החלק הכי טוב – הם לגמרי בחינם!

איך עושים Search Engine Branding?

לעשות Search Engine Branding (מיתוג במנועי החיפוש) משמעותו לתבוע בעלות על המותג שלכם בכל הפלטפורמות הפופולאריות ברשת. אם אתם בעלי עסק או חברה בחו״ל, ניתן להשתמש בשירותים כמו knowem.com או yourbrand.ai כדי לזהות מאות מקורות פוטנציאליים. פשוט מזינים את שם העסק ורואים היכן כבר השתמשו בו כדי לפתוח כרטיס/עמוד והיכן ההזדמנות מחכה לכם. ניתן כמובן לעשות את כל העבודה לבד או לשלם להם כדי שיעשו אותה עבורכם.

חלק נכבד מהאתרים יהיו רלוונטיים גם לישראל – הרשתות החברתיות המוכרות יותר והמוכרות פחות, אתרי web 2.0 כמו וורדפרס, בלוגר ועוד רבים וטובים. ישנן גם לא מעט פלטפורמות ישראליות גרידא שניתן להשתמש בהן, לדוגמה: קפה דה מרקר, תפוז, b144, דפי זהב ועוד.

דגשים חשובים ליישום בפתיחת כרטיס/פרופיל/דף עסקי:

  • עבור כתובת הדף, השתמשו בשם העסק שלכם, לדוג׳ עמוד פייסבוק עסקי כדאי שיהיה בכתובת facebook.com/your-business. זכרו שאתם רוצים לחזק את שם המותג ובאמצעותו את מיקומי האתר על מילות המפתח העיקריות שלכם. אנחנו רוצים להפיץ את שם העסק שלכם בצורה אחידה. את הרלוונטיות לתחום נייצר בשלבים הבאים.
  • הזינו טקסטים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם ושלבו מילות מפתח שונות באופן טבעי במקומות המיועדים לכך (אזור אודות, מידע אישי, תגיות – משתנה מאתר לאתר). חשוב: אל תעשו העתק – הדבק לתכנים שכבר פרסמתם. השתמשו תמיד בניסוחים מקוריים בלבד.
  • הוסיפו קישור לאתר שלכם היכן שיש אופציה כזו.
  • שלבו את ה-(NAP (Name, Address, Phone שלכם היכן שאפשר. שימו לב להקפיד על אחידות בניסוח של כל אחד מהם. למשל אם במקומות אחרים כתבתם ״רחוב מנחם בגין״, אל תכתבו ״רח׳ מנחם בגין״ או ״רחוב בגין״. פרט קטן אך חשוב מאוד.

לסיכום

מיתוג רוחבי נכון לאורך כל הפלטפורמות הפופולאריות ברשת, עוזר לעסק שלכם לבסס את עצמו כמותג אמיתי עם נוכחות במדיות החשובות ביותר. המיתוג הזה, יחד עם הקישורים הנכנסים שהאתר שלכם זוכה להם כתוצאה ממנו, הם אלמנטים שיעניקו לכם נקודות זכות רבות בתוצאות החיפוש ויגדילו את הסיכוי שלכם להתברג במילות חיפוש תחרותיות.

נקודה מעניינת היא, שרוב הקישורים הללו לא יופיעו בכלים כגון Ahrefs, Majestic ודומיהם. זאת אומרת שיכול להיות שהמתחרים שלכם כבר עושים בהם שימוש והדבר מסייע להם לעקוף אתכם בתוצאות. מצד שני, במידה והם לא מודעים לכך, ייתכן וזה בדיוק ״הגרוש ללירה״ שחסר לאתר שלכם כדי לחלוף על פניהם, מבלי שהם יוכלו לגלות זאת ולהתחקות אחר הקישורים שבניתם.

בסופו של יום, כדי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות, גוגל רוצה לדעת שהאתר שלכם מייצג עסק אמיתי, סמכותי שמספק ערך לגולשים ועוזר להם למצוא את מה שהם מחפשים. הקפידו לבצע מיתוג יסודי בגוגל ועיזרו לו לעזור לכם.