האשטאג (Hashtag)

שימוש בהאשטאג הוא פופולרי מאוד כיום ברשתות החברתיות והוא מסייע רבות למפרסמים לקטלג פוסטים ותכנים המועלים לפי נושאים ותחומי עניין מסוימים. התיוג של האשטאג נעשה באמצעות טקסט המוצמד לסולמית # וללא רווחים. לכן מדי פעם מדובר במילה עד 3 מילים המוצמדות אחת לשנייה ללא רווחים ולעתים האשטאג יופיע כראשי תיבות מקוצרות לאותו משפט.

למה שנרצה להשתמש בהאשטאג?

ובכן, שימוש בהאשטאג פופולרי בישראל ובעולם כולו. אנשים מתייגים את התכנים שלהם לפי תחומי עניין ואתם יכולים להצטרף לקבוצות דיון בהאשטאגים פופולריים. ניתן לעשות שימוש בתוכנות מסוימות למצוא האשטאגים פופולריים ולפיכך להצטרף לקבוצות דיון מדוברות על סדר היום או לחילופין לקטלג את התוכן שלכם כדי שאחרים יוכלו להצטרף להאשטאגים שאתם פתחתם כמו למשל בתי עסק המקדמים אירוע או כנס מיוחד ומתייגים אותו בהאשטאג מיוחד לאותו כנס/אירוע והקהל שלכם שרואה את הפרסום יכול לתייג את עצמו במקום או להעלות תכנים מאותו מקום ולתייג את עצמו וכו'.

דוגמה נהדרת לשימוש בהאשטאג:

בעל עסק המקיים תחרות או אתגר מסוים (משהו מאוד פופולרי ברשתות החברתיות) ומחליט לתת לו האשטאג ייחודי. הוא מפרסם את הפוסט לקהל הרחב (נניח באמצעות פרסום ממומן) ואנשים המעוניינים להשתתף באתגר או בתחרות משתמשים באותו האשטאג. בלחיצה על ההאשטאג הזה ניתן אחר כך לראות את כל התכנים המקושרים לאותו האשטאג, כלומר לאותה תחרות או לאותו אתגר. זוהי דוגמה נהדרת לתיוג תוכן לפי האשטאג.

איך זה יכול לעזור לנו בפרסום?

ניתן להשתמש בכלים שונים לביצוע מחקר האשטאגים. מחקר זה פופולארי מאוד לפני קידום פוסטים ותכנים שונים בתחומים מסוימים או לפני הפעלת קמפיין ממומן ברשתות חברתיות תומכות בהאשטאגים כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם למשל, כאשר רוצים למצוא נושאים או ביטויי מפתח רלוונטיים עם האשטאגים פופולריים הקשורים לתחום שלנו או של מה שאנו רוצים לקדם.