הודעת דחיפה (Push Notification)

אם יש לכם סמארטפון והורדתם אי אילו אפליקציות שימושיות שונות, אפליקציות של משחקים, כלים שונים וכד' – ייתכן ונתקלתם כבר במה שנקרא "הודעת דחיפה". הודעת דחיפה היא הודעה הקופצת לכם אל הטלפון כמעין עדכון או התראת פרסומת מאפליקציה מסוימת שהורדתם לטלפון. בכל אפליקציה שיש לה הודעות דחיפה ישנה גם האפשרות להשתיק/לכבות את הודעות הדחיפה אולם לא כל אחד מהמשתמשים יודע את זה או מוצא את זה. משום כך, צריך לעבוד עם הודעות דחיפה בצורה נכונה ומקצועית. שימוש בהודעות דחיפה יכול לעלות את כמות המבקרים החוזרים באפליקציה שלכם במאות או מאות אחוזים, לשפר את ההכנסות מהאפליקציה ולשפר מדדים רבים אחרים. לעומת זאת, שימוש יתר בהודעות אלו או שליחתן בשעות לא מתאימות, עשויות לגרום למשתמש הקצה למחוק את האפליקציה ולא לרצות לחזור אליה יותר.

מה היתרון של הודעות דחיפה?

הודעות דחיפה בעלות יחס פתיחה גבוה יותר גם ממיילים וגם מSMSים. הם לא מצריכים ממשתמש הקצה להירשם במיוחד לתפוצה שלכם אלא מספיק שהוא יוריד את האפליקציה בדרך כלל ולא יבטל את האפשרות שלכם לשלוח לו הודעות דחיפה. ניתן להשתמש בהודעות דחיפה לקדם ביקורים חוזרים של המשתמשים, להציג להם אירועים, מבצעים ולשפר את המכירות בעקבות כך. ניתן לחלק את הודעות הדחיפה ולשלוח אותם רק לחלק מהמשתמשים באפליקציה לפי סוגי פילוח שונים או לכל המשתמשים באפליקציה. משום כך היא יוצרת יתרון רב לבעלי האפליקציה ועוזרת להם למקסם את הרווחים מהאפליקציה.

שימושים פופולריים להודעות דחיפה:

  • קידום אירועים שונים.
  • קידום שוברים והנחות.
  • הודעה למישהו שלא השתמש הרבה זמן באפליקציה.
  • קידום חדשות או עדכונים מיוחדים.
  • מתן פרסים.
  • תזכורות (למשל לאסוף תיבת מטבעות יומית במשחק)
  • עדכונים הקשורים למיקום המשתמש.
  • ועוד…

דוגמאות לשימושים בהודעות דחיפה:

  • אם אתם מקדמים עסק של אטרקציות לפי אזורים בארץ – תוכלו להקפיץ מודעה לפי מיקום המשתמש.
  • אם יש לכם אפליקציה של מסעדה או משלוחי אוכל – תוכלו לקדם מבצעים מיוחדים או אירועים מיוחדים.
  • אם יש לכם אפליקציה של משחק – תוכלו לקדם את הבונוס היומי למשל או אירוע מיוחד של המשחק.
  • אם אתם מקדמים אפליקציה של מכירת כרטיסים למשל – תוכלו לעדכן על האירוע החם הבא.
  • ועוד…

הכול חלק מדבר הנקרא RETENTION:

שימוש בהודעות דחיפה הוא נפוץ וחשוב מאוד כדי לעלות מושג הנקרא RETENTION , כלומר החזרת המשתמשים אל האפליקציה. ככל שיותר משתמשים ישתמשו יותר באפליקציה כך אחוז הRETENTION שלכם יגדל. ככל שהאפליקציה שימושית יותר, בעלת אחוז רטנשן גבוה יותר ויש לה פידבקים חיוביים יותר, כך חנויות האפליקציות של גוגל ואפל מדרגות גבוה יותר את האפליקציה בתוצאות החיפוש שלהן. הנושאים בעלי אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר בהודעות דחיפה הם הצעות מפתחות להנחות מיוחדות או שוברים, לאחר מכן סטטוס הזמנה (לדוגמה אם הזמנתם אוכל או בגדים) ועוד.