קידום אתרים בגוגל 2020

קידום אתרים בשנת 2020 – מגמות מרכזיות והדרך להצלחה

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 4 דקות

תחום קידום האתרים נחשב לדינמי בגלל השינויים הרבים והעדכונים הבלתי פוסקים באלגוריתם של גוגל, מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל וברחבי העולם. כל אנשי ה-SEO מנסים להבין מה משפיע על תוצאות הדירוג בגוגל, הם מחפשים שיטות חדשות לקידום אתרי הלקוחות שלהם. אסטרטגיות וטכניקות מלפני עשור כבר אינן מתאימות לקידום אתרים כיום, לכן כדאי להתעדכן ולהכיר את המגמות והטרנדים החדשים שצפויים להשפיע על תחום קידום האתרים לקראת שנת 2020 ההולכת ומתקרבת אלינו בצעדי ענק.

תשובות לשאלות בראש דף תוצאות החיפוש

לאחרונה ניתן לראות שגוגל שינה את אופן הצגת התשובות לשאלות שונות, אם עד לא מזמן מנוע החיפוש הציג את תוצאות החיפוש האורגניות במהירות גבוהה כדי לספק לגולשים תשובה עניינית מהירה ולאפשר להם לגלוש לאתרים רלוונטיים, כעת גוגל מנסה להשאיר את הגולשים בדף תוצאות החיפוש כמה שיותר זמן.

למעשה, גוגל מציג בראש הדף תשובות רלוונטיות בהתאם לשאלה שהקליד הגולש במנוע החיפוש, כך הגולשים נשארים יותר זמן בדף והם נחשפים גם לפרסומות ומודעות שונות, ובעצם גוגל דואג לשורת הרווח שלו. השירות החדשני בגוגל מסייע לגולשים כיוון שהגולש יכול לקבל תשובה איכותית לשאלה המעניינת אותו, ללא צורך לגלוש לדף או לאתר אחר.

לכן, אחת המגמות החדשות בקידום אתרים לשנת 2020 היא שימוש ב- Featured Snippets, כאשר גוגל מחלץ פסקה רלוונטית בהתאם לשאלה של הגולש מתוך האתרים ומציג אותם בראש דף תוצאות החיפוש עם קישור לאתר ממנו המקטע לקוח, והאתר זוכה לחשיפה גדולה בתמורה.

אופטימיזציה עם הקשרים רחבים יותר

עולם קידום האתרים משתנה בתדירות גבוהה, בעיקר בגלל תכיפות העדכונים באלגוריתם של גוגל. אנשי ה-SEO התמקדו במשך שנים בקידום אתרים באמצעות אופטימיזציה טכנית לאתר, לרבות מחקר מילות מפתח ושילוב הביטויים בכותרות, בטקסטים וכדומה. מאחר וגוגל משנה את כללי המשחק אחת לכמה זמן, כעת יש לבצע אופטימיזציה בעלת הקשרים רחבים יותר כיוון שמנוע החיפוש מציג בדף תוצאות החיפוש לא רק קישור לאתרים אלא גם גרפים, תשובות לשאלות וסרטונים קשורים.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  כל השינויים הבולטים בגוגל ב-2019 ומה אתם חייבים לדעת עליהם

חברת גוגל משקיעה משאבים עצומים בשיפור הנראות של דפי תוצאות החיפוש, כבר היום ניתן לראות תוצאות ויזואליות יותר עם תמונות, גרפים וסרטוני וידאו. מקדמי האתרים חייבים להתייחס לכך ולבצע אופטימיזציה בהתאם.

חיפוש קולי

בשנת 2018 פרסמה חברת גוגל את עדכון מובייל פירסט (Mobile First), העדכון נבע בגלל שינויים בהרגלי הגלישה של גולשים בכל העולם. כיום, רוב הגולשים בגוגל משתמשים בסמארטפון שלהם ולא במחשב אישי או בלפטופ, לכן החיפוש הקולי הופך לטרנד חדש בקידום אתרים לשנת 2020.

אופציית החיפוש הקולי מתאימה לגולשים המגיעים לגוגל ממכשירים ניידים, זהו פתרון איכותי וחדשני המאפשר לגולשים לקבל תשובות תוך כדי תנועה וללא צורך בהקלדה.

נכון לשנת 2018 כ-20% מהחיפושים בגוגל באמצעות המובייל היו באמצעות חיפוש קולי, המגמה צפויה להימשך גם בשנת 2020 והמומחים טוענים כי יותר ויותר גולשים ישתמשו באופציה זו בגלל הנוחות שלה.

עדיפות למדריכים ולתכנים מקיפים ומעמיקים

כולם יודעים שגוגל אוהב תוכן איכותי, אך גם בתחום זה יש שינויים שחשוב להתייחס אליהם. לקראת שנת 2020 אפשר לראות בצורה ברורה שגוגל החליט להעניק דירוג גבוה יותר לאתרים המציעים תכנים מקיפים, איכותיים, מקוריים ומעמיקים. למעשה, אם עד לא מזמן מקדמי אתרים המליצו להעלות לאתר של הלקוח הרבה מאמרים ותכנים קצרים יחסית, כעת מסתפקים בתוכן ארוך ומקיף הכולל בתוכו ביטויי מפתח כלליים וביטויי זנב ארוך.

במקום תוכן באורך 350 או 400 מילה, המגמה בשנת 2020 היא להעלות תכנים ארוכים של 1,000 מילה או יותר, ויש לשלב בהם ביטויי זנב ארוך, כיוון שכך גוגל מבין כי זהו תוכן מקיף ומעמיק, והוא יעדיף להציג אותו בפני הגולשים.

למעשה, אסטרטגיית התוכן עוברת שינויים מהירים בשנה האחרונה, וחלפו הימים בהם חברות קידום אתרים הפיצו מאמרים קצרים עם חזרה מרובה על מילות המפתח. לקראת שנת 2020 ההתמקדות היא בתוכן ארוך ואיכותי, כאשר יש לחשוב מראש איזה תוכן מתאים לגולש ומה הוא רוצה לקבל, ובהתאם לכך לכתוב את הטקסט.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  ה-21 באפריל הוא ההזדמנות האחרונה שלכם להתכונן לעדכון הגדול ביותר של גוגל

האלגוריתם של גוגל מעדיף כיום תוכן מקיף, מעמיק ואיכותי, וכאשר גוגל סורק דפים ומבין כי זהו תוכן איכותי, הוא מעניק דירוג גבוה יותר לאתר המקודם ומתייחס לאתר כאוטוריטה בתחום. לכן, חשוב שחברת קידום האתרים תשלב גם קישורים מאתרים איכותיים וסמכותיים בתחום רלוונטי הקשור לאתר המקודם.

חוויית משתמש כגורם קריטי לקידום האתר

לקראת שנת 2020 ידוע כבר שגוגל מעניק דירוג גבוה יותר לאתרים המציעים חוויית משתמש איכותית וייחודית. לכן, חשוב לוודא כי חברת הקידום שלכם מתייחסת לנושא חוויית המשתמש ומבצעת שיפורים באתר כדי לשפר את חוויית הגלישה באתר. חשוב לזכור כי האלגוריתם של גוגל מציע ניקוד גבוה יותר לאתרים בהם זמן השהייה ארוך מהממוצע, הגולש מבקר בכמה דפים באתר, התוכן באתר איכותי, מקורי ובעל ערך לגולשים ועוד. יש חשיבות גם למהירות טעינת דפי האתר.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
/* */