כותרות head

כותרות (HEADER TAGS)

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 4 דקות

למי שאינו יודע כל עמודי האינטרנט שאנו גולשים בהם, כל הפיצ'רים בעמודים הללו, הטקסטים המוצגים וכל דבר בעצם – הנו מידע המבוסס שורות קוד. הבסיס לשורות הקוד הללו נקרא HTML (שאינה נחשבת לשפת תכנות למרות שהרוב קוראים לה כך), CSS שזוהי שפת עיצוב של התוכן ואלה מובילים לשפות תכנות שונות המסדרים את הטקסטים, התמונות וקבצי המדיה השונים באינטרנט בצורה שבה הגולשים, משתמשי הקצה, רואים אותם. כותרות, HEADERS אם תרצו, הן סימון תגית של משפט מסוים בטקסט שאנו רוצים לסמן אותו ככותרת. כותרות אלו מסומנות בתגיות H ומתחלקות בין H1, H2 וכך הלאה עד H6 שהיא הכותרת הקטנה ביותר. בהמשך המאמר נסביר על ההבדל ביניהן אך ראשית בואו נדבר על החשיבות שלהן.

החשיבות של כותרות מעל ומתחת לפני השטח

  • עבור הגולשים – משתמשי הקצה רואים את הטקסט כפי שהוא בלי שורות קוד. לרוב ניתן לזהות את הכותרות כיוון שאלה יהיו לרוב בגודל פונט גדול יותר מהטקסט הרגיל ובאתרים מסודרים גם יהיו מופרדות מפסקת התוכן שבאה לאחר מכן. הלקוח בדרך כלל מכיר את הכותרת הראשית של העמוד וכותרות משנה המופיעות לאורך עמוד התוכן. הוא אינו מייחס חשיבות להיררכיית התוכן, לסדר הכותרות או לדברים אחרים. לכותרות חשיבות אדירה בעיני הגולשים כיוון שרוב הגולשים כיום רוצים למצוא במהירות את פסקת המידע אותה הם מחפשים ומשתמשים בכותרות לרפרוף עם העיניים בין סוגי התכנים השונים באתר או בעמוד התוכן אליו הגיעו כדי לראות אם יש בו את מה שהם מחפשים. אם הכותרת מעניינת אותם הם ימשיכו לקרוא מעט את התוכן שבא לאחריה. מלבד החיסכון בזה, תוכן מסודר יהיה תוכן שיחולק לכותרות, פסקאות, בוליטים ויאפשר לגולש קריאה נעימה ונוחה יותר.
  • עבור הזחלנים של מנועי החיפוש – בעיני הזחלנים של מנועי החיפוש ובראשם מנוע החיפוש של גוגל, לכותרות יש תפקיד נוסף. אותו קוד H שאתם משתמשים בו כדי לסווג את הכותרות בעמוד שלכם, מציגה למנועי החיפוש את הנושא העיקרי שבו עוסק התוכן באותו עמוד. כך מנועי החיפוש יודעים במה עוסק העמוד שלכם, כאשר לכותרת הראשית של העמוד יש משקל גדול בניתוח התוכן של אותו עמוד בעיני הזחלן של מנועי החיפוש.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  המדריך המלא ליצירת, הטמעת ובדיקת מפת האתר שלכם

בניית היררכיית תוכן באתר באמצעות חלוקה לכותרות – כיצד לעשות זאת נכון?

ניתן לחלק את הכותרות באתר שלכם מH1 עד H6. לכל עמוד יש כותרת H1 אחת וזה גם המומלץ ביותר (אם בטעות סימנתם יותר מכותרת אחת ב-H1 כדי לסמן את הכותרת הראשית של העמוד ב-H1 בלבד אחרת זה יפגע בניתוח העמוד שלכם). אנו יכולים לראות כי סימון של כותרת בתוך מאמר שאנו מעלים לאתר, לרוב גם תשנה את הגודל של המשפט ואף תדגיש אותו. בעיקרון ניתן להשתמש ב-CSS לסדר את הגודל של הכותרות ועדיין לשמור על אותו מספר של תגית H. אז מה ההבדל בין תגיות הH ? בהיררכיית התוכן באתר. הכותרות באתר שלכם או בעמוד תוכן באתר שלכם נחשבות לנושאים ותתי נושאים של התוכן העיקרי שאתם משתפים באותו עמוד. ביטויי המפתח בכותרות יקבלו חשיבות גבוהה יותר מאשר הביטויים שיהיו בטקסט מבחינת ניתוח העמוד על ידי מנועי החיפוש. כותרת H2 תהיה כותרת משנה וחשיבותה פחותה יותר מהכותרת הראשית של התוכן שהיא H1… כותרות H3 יהיו בעלות חשיבות פחותה יותר (בדרך כלל כותרות של סקשנים בתפריט צדדי באתר) וכותרות H4 בעלות חשיבות נמוכה יותר וכך הלאה… (לדוגמה כותרות של סקשנים באזור הFOOTER). תוכלו לחלק את הכותרות כרצונכם אולם חשוב לדעת את ההבדל ביניהם.

איך ניתן לסמן כותרות באתר שלנו עם תגיות H?

ברוב מערכות התוכן קוד פתוח שעושים בהם שימוש כמו וורדפרס, ג'ומלה ואחרות – יש פונקציה המאפשרת לסמן משפט כלשהו ולתת לו תגית כותרת 1 עד כותרת 6 (שזה במילים אחרות הוספה של תגית H לאותה כותרת). ניתן כמובן להיכנס לעריכת HTML של אותו עמוד ולסמן את התגית בעצמכם. כל שאתם צריכים לעשות או בין ההתחלה לסוף המשפט של הכותרת להוסיף: [h1] הכותרת שלך [/h1]
כמובן שניתן להחליף את התגית בין 1 ל-6 בהתאם לסוג הכותרת שאתם רוצים. בדרך כלל לא מומלץ להשתמש בתגיות מעבר לH3 אלא אם כן אתם ממש צריכים את זה מבחינת סידור ההיררכיה של האתר.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
/* */