קידום אתרים אורגני עם מסה מדיה

השיגו חשיפה מקסימלית בגוגל וזרם קבוע של לקוחות חדשים

קידום אורגני בגוגל – למה אתם רוצים אותו בעסק שלכם

קידום אורגני נחשבת לאחת מטכניקות הפרסום המובילות בשיווק הדיגיטלי ובעיני רבים גם המובילה שבהן. למה הקידום האורגני כל כך חשוב עבור העסק? הרי יש דרכים נוספות להביא תנועה לאתר אז מה מיוחד בתנועה המגיעה מהקידום האורגני? מדוע כדאי לשים את הכסף והמשאבים על הקידום האורגני בגוגל? והאם יש לכך יותר מסיבה אחת או שתיים? כדאי להמשיך לקרוא.

רגע לפני שנציג לכם מגוון רחב של סיבות מדוע אתם חייבים להשקיע בקידום אורגני עבור העסק שלכם, לאלה מכם שנחשפים לביטוי "קידום אורגני" או "קידום אתרים" בפעם הראשונה ואינם מבינים מספיק במה מדובר – הנה הגדרה בסיסית שתוכלו להיעזר בה: קידום אורגני היא טכניקת פרסום שבה המקדם (יכול להיות חברת קידום, מקדם פרילנסר או בעל האתר לצורך העניין) המבצע פעולות שונות המעודדות את גוגל לקדם את אתר העסק במעלה תוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש של גוגל לביטויים מחופשים.

מנוע החיפוש של גוגל מוכר לכולם. הביטויים המחופשים הם אותם ביטויים שאנשים מחפשים ורצו להיות מקודמים אליהם כדי שאותם גולשים יגיעו אליכם לאתר ואולי יהפכו ללקוחות שלכם. הדרך לראש תוצאות החיפוש היא ארוכה ולכן בדרך כלל שוכרים את שירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה לביצוע עבודה זו.

קידום אתרים seo

קידום אתרים vs. פרסום ממומן בגוגל

אחת הסיבות העיקריות שבעלי עסקים הנחשפים קצת יותר לעומק בתחום השיווק הדיגיטלי מתלבטים לגבי הקידום האורגני היא ההיכרות עם הפרסום הממומן. פרסום ממומן בגוגל היא דרך נוספת להביא תנועת גולשים (ולקוחות פוטנציאליים למעשה) לאתר שלכם. כל שצריך הוא להקים קמפיין פרסום במערכת הפרסום של גוגל, לשלם לגוגל כסף והם ישלחו תנועה לאתר שלנו ואפילו באופן כמעט מדי. מדוע אם כן להשקיע בקידום האורגני אם יש לנו את אופציית הפרסום הממומן? ובכן על היתרונות והחשיבות של הקידום האורגני לעסק שלכם נרחיב מיד אחרי השלמת פסקה זו, אולם אנו חושבים שכדאי להתחיל מהחסרונות של הפרסום הממומן במקרה הזה.

הפרסום הממומן היא טכניקה נהדרת להביא תנועת גולשים במהירות לאתר שלנו אך לא מתאימה לכל עסק או מיזם ובטח שלא לכל תקציב. העלות לקליק עשויה להגיע בשקט לכמה שקלים לקליק (כלומר כמה שקלים לכל גולש שפוקד את האתר שלכם שהגיע דרך לחיצה על המודעה שלכם) וזה לא מבטיח לכם שהוא יהפוך ללקוח או אפילו ישאיר פרטים. בדרך כלל מדובר בטכניקה יקרה יותר, פחות משתלמת כלכלית עבור עסקים רבים ולכן מתאימה יותר לעסקים בתחומים ספציפיים. כמו כן – ברגע שתפסיקו להזרים כסף התנועה תיגמר וכך גם זרימת הלקוחות החדשים לעסק. בואו נראה כעת חלק גדול מהסיבות מדוע כדאי להשקיע בקידום האורגני.

המחשת עבודתו של מקדם אתרים מקצועי

20 סיבות טובות להשקיע בקידום אורגני עבור העסק שלכם

#1 – זה או אתה או המתחרים שלך

עם למעלה מ-2 מיליארד אנשים הגולשים באינטרנט ברחבי העולם, כאשר מעל 90% מהפעילות האינטרנטית מתחילה דרך מנועי החיפוש (ובראשם גוגל) – אתם פשוט חייבים להיות שם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל לביטויים הקשורים בעסק שלכם. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד – אם אתם לא תהיו שם – המתחרים שלכם יהיו ויקבלו את כל הלקוחות שאתם יכולתם לקבל אליכם. אז מה אתם מעדיפים? להרוויח את הלקוחות בעצמכם או להגיש אותם על מגש של כסף לחברות מתחרות שלכם?

#2 – תנועה רבה יותר

קידום אורגני היא טכניקת פרסום המובילה בעולם הפרסום הדיגיטלי ואחת הסיבות העיקריות לכך היא כיוון שהיא מזרימה הרבה יותר תנועה מכל טכניקת פרסום אחרת. לעתים רבות תקבלו תנועה של גולשים עבור ביטויים שאפילו לא ידעתם שאתם מקודמים אליהם. הסיבה לכך היא כמובן בשל העובדה שעבודת הקידום שאתם משקיעים עבור האתר שלכם תורמת גם לביטויי שארית נוספים שאין להם כמעט תחרות או בעלי תחרות נמוכה ומספיק שהביטויים הללו מופיעים בעמוד עם תוכן איכותי באתר שלכם כדי להתברג בין התוצאות הראשונות.

#3 – גם כמות וגם איכות

יתרון נוסף של הקידום האורגני הוא שהתנועה שלו איכותית יותר ובשלה יותר לביצוע רכישה. כמובן שחשוב לוודא שמקדמים ביטויים ממוקדים יותר, כאלה שבאמת מובילים קהל בשל יותר ולא סתם ביטויים כלליים, אך מאינספור מחקרים שנבדקו בנושא עולה האבחנה שהתנועה האורגנית איכותית יותר מאשר תנועה שהגיעה מפרסום ממומן.

#4 – לא רק תנועה אלא גם מוניטין

היום להתברג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל זה כבר לא רק תנועת גולשים אלא גם מוניטין. מי שמופיע בתוצאות הראשונות לביטויי מפתח בתחום שלו נחשב יותר כביכול. לפחות בעיני רבים זה כך. יש סיבה שיש יותר כניסות לתוצאות הראשונות וככל שתתקרבו יותר לתוצאה הראשונה כך תשיגו יותר כניסות לאתר שלכם. אנשים פשוט מאמינים יותר לתוצאות הראשונות כחברות אמינות וגדולות/חזקות יותר בתחומן. לא משנה באיזה תחום מדובר – התברגו גבוה בביטויים הקשורים בתחום שלכם ותרוויחו תוספת משמעותית למוניטין שלכם.

#5 – עלות נמוכה יותר לכל גולש

קידום אורגני ידועה כטכניקת פרסום שבטווח הארוך העלות שלה לגולש וליד היא הרבה יותר נמוכה מאשר בקמפיין ממומן או בטכניקות פרסום אחרות. לא רק שתרוויחו תנועה רבה ואיכותית יותר, היא גם תעלה לכם פחות מאשר בקמפיין ממומן. מה גם שאם תפסיקו להזרים כסף לקמפיין הממומן התנועה תפסיק להגיע לאתר שלכם מה שלא כך המקרה בקידום האורגני ועל כך נסביר כעת.

#6 – תנועה באתר גם בתקופה שאחרי הקידום האורגני

אם השקעתם תקופה ארוכה בקידום אורגני והאתר שלכם מקודם היטב אין זה אומר שאתם צריכים להפסיק את הקידום כיוון שאז לא תישארו בטופ לאורך זמן. עם זאת, עדיין תוכלו ליהנות מפירות הקידום בחודש שלאחר מכן ואולי בכמה חודשים שלאחר מכן וליהנות ממבקרים רבים ולקוחות העשויים לפקוד את האתר שלכם עוד לפני שהמתחרים שלכם עוקפים אתכם. בקמפיין ממומן ברגע שאתם עוצרים את תזרים המזומנים הקמפיין נעצר ולא תגיעה יותר תנועה לאתר שלכם. ברגע שתעצרו את עבודת הקידום של האתר שלכם, במידה והשקעתם בקידום מספיק זמן לפני ועשיתם התקדמות שהביאה לכם כמות יפה של תנועה – התנועה תמשיך להגיע עוד קצת קדימה עד שלאט לאט האתר יאבד את הכוח שלו והמתחרים יעקפו אותו.

#7 – עובד עבורכם 24/7

יתרון חשוב נוסף של הקידום האורגני הוא שהוא עובד עבורכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. הקידום האורגני אינו ישן ותמיד יש אנשים ברחבי הארץ (וגם בעולם אם אתם מקדמים אתר לקהל יעד בחו"ל) הערים ואפילו עובדים במהלך הלילה, מחפשים מידע, מוצרים, שירותים ואינספור דברים ויכולים להגיע אל האתר שלכם די אי אילו חיפושים. אנשים יכולים לבצע הזמנות בלילה ואתם תראו את המכירות בבוקר שלמחרת שתקומו ליום העבודה החדש שלכם.

#8 – גולשים מכווני מטרה

כאשר מדובר על קהל המגיע מהקידום האורגני אתם יכולים להיות בטוחים שהקהל הזה הוא מוכוון מטרה. הוא ממוקד יותר למה הוא מחפש. כאשר מישהו נכנס לפרסומת שעניינה אותו יכול להיות שהיא הסיחה את דעתו והוא רצה לבדוק במה מדובר – אך כאשר אדם מבצע חיפוש לביטוי מסוים בגוגל ונכנס לאחת התוצאות האורגניות הרלוונטיות למה שהוא חיפש – ככל הנראה התשובה לכך נמצאת בעמוד שלכם באתר שהוא נכנס אליו. הגולש מכוון יותר מבחינת המידע/המוצר/השירות שהוא חיפש וסביר יותר שירצה לבצע רכישה או להתקדם במסנן השיווקי שלכם.

#9 – אנשים יזכרו שאתם קיימים

גם אם באותו הרגע אנשים לא נכנסנו לאתר שלכם אבל ראו את כתובת האתר שלכם בתוצאות ואולי אפילו את שם האתר שלכם באחד החיפושים שלהם – הם יהיו מודעים לקיום שלכם. גם כך מרבית הלקוחות לא מבצעים את הרכישה באופן מידי או שאינם בשלים לבצע רכישה כעת כלל ולכן יצירת חשיפה והישארות בתת המודע של הגולשים הנה חשובה לגולשים חוזרים שיראו אתכם בתוצאות שוב ושוב ומתישהו עשויים להיכנס לאתר שלכם ואולי אפילו להפוך ללקוחות שלכם.

#10 – רוב האנשים נכנסים לתוצאות האורגניות

האפ ידעתם שכ-70%-80% מהגולשים נכנסים לתוצאות האורגניות ולא לתוצאות הממומנות המופיעות בעמוד התוצאות של גוגל? הסיבה לכך היא שלאנשים יש מחסום בכל מה שקשור למודעות ופרסומות או משהו שנראה כפרסומת. אנשים מפתחים מחסומים כל הזמן ומכיוון שהם מרגישים שעשויים לדחוף להם משהו שהם לא רצו, לא חיפשו ולא צריכים – הם מעדיפים להיכנס לתוצאות האורגניות הנחשבות למהימנות יותר. כשאתם משקיעים בקידום אורגני אתם יכולים ליהנות מתנועה רבה ואיכותית יותר.

#11 – השקעה בקידום אורגני תוביל ליותר שיתופים ברשתות החברתיות

כאשר האתר מקודם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל הוא נחשב לאתר איכותי, סמכותי ואמין יותר ולכן אתר כזה גם זוכה ליותר שיתופים מהגולשים הממליצים עליו ברחבי הרשת. כמו כן כאשר אתם מפרסמים את האתר שלכם או עמוד ספציפי דרך הקמפיין רק אותו עמוד מקבל תנועה. כאשר אתם משקיעים בקידום אורגני כל עמודי האתר מאונדקסים וקידום כללי של האתר יכול לחזק גם עמודים נוספים באתר שיכולים לקבל הפניות נוספות. השקעה בקידום תסייע גם בהרחבת כמות העמודים באתר, עדכון תכנים חדשים ובעצם הגדלה והגברה של כל מה שקשור בהרחבת החשיפה של האתר ברשת.

#12 – יותר תוכן באתר שלכם

התוכן הוא חלק מרכזי בקידום האורגני והוא גם חשוב מאוד להעברת מסרים, להנעה לפעולה וליצירת תחושות את הגולשים שלכם. גולשים המחפשים משהו בגוגל, בין אם מדובר בפיסת מידע, מוצר או שירות, יוכלו להגיע אליכם אם יהיה לכם תוכן איכותי היוצר עמוד סמכותי עבור אותו ביטוי מחופש. כמו כן אם הגולש יגיע אל העמוד שלכם אבל התוכן בו לא יהיה טוב ורלוונטי עבורו הוא יעזוב את האתר. לתוכן משמעות קריטית על האתר שלכם וכך גם לשמירה על אתר מעודכן המוזן בתכנים חדשים מספר פעמים לפחות במהלך החודש. במהלך עבודה על קידום אורגני חייבים להשאיר את האתר מעודכן עם תכנים חדשים במהלך החודש ובמסגרת ההשקעה הכספית שלכם בקידום חברת הקידום כבר דואגת לכל נושא התכנים באתר שלכם ומחוצה לו.

#13 – שיפור חוויית המשתמש באתר והגדלת אחוזי המרה

מושג חדש שנכנס ללקסיקון הקידום האורגני בשנים האחרונות הוא חוויית המשתמש. מדובר למעשה בכל מה שקשור לחוויית השימוש של הגולש באתר ובממשקים המחוברים לאתר: טפסי יצירת קשר, רכישה באתר, דף התשלום, משרד אחורי, עמוד המשתמש, מערכת פנימית כלשהי ועוד. ככל שתקפידו לשפר את חוויית המשתמש באתר (אפשר לעשות זאת באמצעות עשרות פרמטרים ויותר) כך סביר שתקדמו את עצמכם בגוגל גבוה יותר. רק דוגמה קטנה מיני רבות: אם תשפרו את מהירות הטעינה של עמודי האתר שלכם יותר גולשים המגיעים אל האתר באמת יישארו ואז ימשיכו לקרוא בעמודים נוספים באתר שלכם. רק הנתון הזה ישפר את זמן השהייה הממוצע של גולש באתר שלכם ויקטין את אחוזי הנטישה של הגולשים – מה שאמור לשפר את ציון האיכות של האתר שלכם ולתת לכם בוסט נחמד לקידום האורגני שלכם.

#14 – דאגה לכמות נרחבת של אספקטים

אחד היתרונות המרכזיים של הקידום האורגני הוא העובדה שהוא מכסה עשרות רבות של פרמטרים שבהם אנו בעצם מטפלים במהלך החודש. תחזוקת האתר כוללת מגוון רחב של דברים וכאשר מוסיפים את עבודת הקידום האורגני אנו מקבלים רשימה ארוכה של משימות המצריכות זמן, משאבים, כסף ויכולת מקצועית לטפל בהם. כאשר אנו שוכרים את שירותיה של חברת קידום אורגני לקידום האתר שלנו אנו יכולים להיות רגועים שכל מה שקשור באתר מטופל כי זו הדרך לקדם את האתר שלנו: החל מעדכון תכנים באתר, הוספת מפת אתר, שיפור התפריטים, שיפור העיצובים השונים באתר, התקנת הקודים הנדרשים למעקב ואיסוף נתונים, שיפור מהירות הגלישה באתר ועוד מגוון רחב של דברים שחשוב לטפל בהם.

#15 – קידום אורגני הוא אפיק מדיד

ניתן לבצע שינויים באתר ולראות כיצד זה משפר או פוגע בדירוגים שלנו ובכמות הכניסות לאתר. כמו כן ניתן לאסוף אינספור סוגים של נתונים אודות האתר, אודות הגולשים וההתנהגות שלהם, אודות כמות המכירות ועוד. הקידום האורגני הוא מדיד. תוכלו לראות אילו ביטויים הגולשים חיפשו כדי להגיע אליכם, אילו ביטויים אנשים חיפשו אך לא נכנסו שם לאתר שלכם, לאילו עמודים הם נכנסו, אילו עמודים באתר שלכם בעלי אחוזי נטישה גבוהים יותר ועוד. איסוף הנתונים הוא חלק חשוב בכל עסק וכך תוכלו גם לדעת כיצד לשפר את הביצועים שלכם ולהגדיל את יחס ההמרות באתר שלכם על ידי הכנסת תנועה איכותית יותר אליו.

#16 – קידום אורגני תורם גם למכירות אופליין

אם יש לכם חנות פיזית או עסק פיזי כלשהו (כמו מסעדה, פיצריה, חנות בגדים וכד') כמה מהלקוחות שלכם אמרו שחיפשו אתכם באינטרנט? כשהם מתחפשים לחיפוש באינטרנט הם מתכוונים לחיפוש בגוגל. הם רצו לבדוק עליכם מידע נוסף או למצוא מוצרים או שירותים הקשורים במה שאתם מספקים ולכן חיפשו אותם בגוגל כדי לעשות מחקר, השוואת מחירים ועוד – לפני שהם באים לחנות לקנות. גם במקרה כזה אתם רוצים להופיע שם בתוצאות הראשונות לאותם ביטויים מחופשים כדי לא לאפשר ללקוחות שלכם לעבור למתחרים.

#17 – קידום אורגני יכול לתת יתרון לחברות קטנות על פני הרשתות הגדולות

אחד הדברים המייחדים את העדכונים של השנים האחרונות של גוגל, מלבד תשומת הלב לחוויית המשתמש ושיפור היחס למדדים הקשורים באיכות והערך הניתנים לגולשים, הוא שעסקים קטנים פתאום יכולים למצוא את עצמם בראש תוצאות החיפוש לביטויים מסוימים ולעקוף את הרשתות הגדולות.

בדרך כלל שטחי הפרסום אופליין ולעתים רבות שטחי הפרסום הממומנים באונליין תפוסים על ידי חברות גדולות בתחום שלכם או בתחום קרוב שגם משווק את המוצרים שלכם ואלה משקיעים עשרות או מאות אלפי שקלים בחודש בפרסום כדי להיות בכל מקום. משהו שאתם כמובן לא יכולים להתחרות איתו ולכן קידום אורגני, למשל קידום בעל אופי מקומי (קידום לוקאלי) יכול להוות פתרון נהדר עבורכם.

קידום של ביטויים ארוכים וספציפיים יותר, קידום של ביטויים בעלי מיקום דמוגרפי – לדוגמה: חנות פרחים בחיפה, חברת קידום אורגני בראשון לציון, ספר בתל אביב וכו'. ניתן אפילו לרדת לרזולוציות של אזור/רחוב בערים מסוימות. כל שצריך הוא מחקר מילות מפתח טוב ובחירה של הביטויים הנכונים לקידום.

#18 – הגדלת שווי האתר

להתברג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל ובכלל השקעה בקידום האורגני לאורך זמן אומרת פיזור מאמרים ברחבי הרשת, הזנת תכנים חדשים באתר, סידור וארגון האתר מכל הבחינות ותנועה הזורמת לאתר באופן קבוע. אם יום אחד תחליטו למכור את העסק או את האתר שלכם – הערך שלו יהיה גבוה הרבה יותר ככל שהוא יהיה מקודם יותר בגוגל.

#19 – קידום אורגני יתרום גם לכמות העוקבים שלכם ברשתות החברתיות

מכיוון שההשקעה בקידום האורגני מבוססת על הבאת תנועה רבה לאתר שלנו, הרי שככל שנביא יותר תנועה לאתר שלנו ובאתר נוביל את התנועה הזו גם לרשתות החברתיות, לערוץ היוטיוב שלנו ולכל מקום ברשת שבו אנו נמצאים – הרי שהקידום האורגני יכול למעשה לתרום לנו גם לכל המדדים הללו. ככל שנכניס יותר אנשים למסנן השיווקי שלנו כך זה יתרום לנו יותר בכל אספקט של המסנן השיווקי.

#20 – קידום אורגני יעזור לכם לבנות רשימת תפוצה לעסק

וטיפ אחרון למאמר ארוך זה שנוכל לתת לכם הוא לבנות רשימת תפוצה מבוססת תנועה איכותית המגיעה מקידום אורגני. בניית רשימת תפוצה היא אחד האתגרים הגדולים של כל בעל עסק ובנייתה בלבד לא מספיקה כדי להגדיל עמה את ההכנסות בעסק חשוב גם לבנות יחסים עם הגולשים, להזין אותם בתוכן טוב כל הזמן ועוד. למרות זאת, בניית הרשימה לכשעצמה היא אתגר לא קטן ועם זרימה קבועה של גולשים לאתר שלכם מדי יום המגיעים ממנוע החיפוש טוב שיש על מה להתבסס בלבנות את רשימת התפוצה. בעלי עסקים רבים מקבלים הרשמות לתפוצה שלהם על בסיס יומי רק מהתנועה המגיעה אליהם מגוגל.

קידום אתרים בגוגל

מי מבצע את עבודת הקידום של האתר שלי ואיך מתחילים?

עבודת הקידום האורגני דורשת משאבים, זמן וטיפול בעשרות פרמטרים שונים, החל מתכני האתר, שיפור חוויית השימוש בו, תחזוקה שוטפת, תכנות, תגיות, אופטימיזציה ועוד הרבה מאוד דברים שצריך לטפל בהם באתר ומחוצה לו.

חברת מסה מדיה מתמחה בקידום אורגני ברשת ומרבית לקוחות החברה משקיעים קודם כל בקידום האורגני של אתר העסק שלהם והם מכירים רק חלק מהסיבות שהזכרנו כאן למעלה. אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל ולקבל תנועה ממוקדת ואיכותית לאתר שלכם מדי יום צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לתת לכם שירות.