מדריך קידום אתרים (SEO) - צ׳ק ליסט מקיף עם 15 סעיפים פשוטים שיאפשרו לכם להתחיל לקדם אתרים בגוגל

תוכן עניינים

עבודת קידום אתרים מקצועית תכלול עשרות פעולות שיבצע המקדם באורך חיי עבודת הקידום שלו על פרויקט מסוים. ישנם מאות פרמטרים המשפיעים על מיקום אתר במנועי החיפוש (ובראשם במנוע החיפוש של גוגל) כאשר עשרות פעולות שיבצע המקדם ישפיעו על אותם פרמטרים לטובה או לרעה ויעניקו לאתר את ה"נקודות" שיקבעו היכן הוא יהיה מדורג בהיררכיית התוצאות של גוגל ומנועי החיפוש האחרים.

מדריך קידום אתרים זה יהיה מדריך מקיף שיציג לכם חלק גדול מאותן פעולות שהמקדם צריך לבצע, מדוע הן חשובות ולעתים גם נמליץ על כלים לשימוש באותו התחום. כמובן שאנו ממליצים לקרוא ולהעמיק את הידע שלכם עם מאמרים מקיפים ומפורטים יותר לכל נושא ייעודי הנמצאים בבלוג שלנו. את המדריך הזה חילקנו לשני תחומים מרכזיים בקידום האורגני: on site ו- off site. כלומר, עבודת קידום המתבצעת באתר עצמו ועבודת קידום המתבצעת מחוץ לאתר.

קידום אתרים On-Site

קידום אתרים און סייט (On-Site) כולל פעולות רבות המבוצעות בתוך האתר. פעולות אלו חשובות מאוד גם לקידום האורגני של האתר וגם לשיפור ביצועי האתר עם הקשרים שונים: יחסי המרה, חוויית משתמש ועוד. במילים אחרות – ביצוע פעולות שמטרתן היא לשפר את כל האספקטים האפשריים בתוך האתר לטובת קידום המטרות השיווקיות שלנו.

1. בניית אתר, עיצוב ומבנה

עבודת הבסיס מתחילה כמובן מבניית האתר והעיצוב שלו. בתחילת כל עבודת קידום או בנייה של אתר צריך לאפיין תחילה את העסק, את האתר ואת קהל היעד. ניתוח של כל הנתונים האלה יעזור לכם לבנות את האתר בצורה כזו שהמסנן השיווקי באתר יוביל את הגולשים לאנשהו: להשאיר פרטים באתר, לרכוש מוצר, להוריד ספר, להירשם לאתר ולהגיב בו ועוד. לעתים יש יותר ממטרה אחת לאתר (בשונה למשל מדף נחיתה שלו יש מטרה אחת בלבד).

בניית חווית משתמש באתר

בניית האתר והעיצוב שלו ישפיעו על הרושם הראשוני על הגולשים המגיעים לאתר וכן על חוויית המשתמש באתר. אלה ישפיעו על מדדים שונים כמו שיעור נטישה, זמן שהייה באתר, מעבר בין עמודים באתר, תגובות, שיתופים ומדדים שונים שגם גוגל מייחסת להם חשיבות לבניית המוניטין של האתר ועל כן גם על המיקומים של האתר בגוגל. המבנה הארכיטקטורי של האתר קשור יותר בהיררכיית התוכן באתר שלכם שתשפיע על חשיבות ביטויי המפתח שאתם מקדמים ועל הסמכות שלהם בעיני גוגל.

1.1. בניית אתר המותאם לקידום אורגני

בוני אתרים רבים אינם לוקחים בחשבון את נושאי ההתאמה למנועי החיפוש בתהליך בניית האתר. לעיתים משום שלא נדרשו לכך ולעיתים מהסיבה הפשוטה שאינם מכירים טוב מספיק את רזי ה-SEO. לכן חשוב לוודא שהאתר נבנה תוך התחשבות בצרכי הקידום שבאים לאחר מכן.

ישנן מספר פעולות שניתן לנקוט בהן תוך כדי בניית אתר שיחסכו לכם אחר כך הרבה מאוד זמן וכסף כאשר תרצו להתחיל לבצע את תהליך הקידום. כמו למשל: התאמת האתר למובייל, שימוש במינימום קוד מיותר ותוספים, העלאת תמונות בגדלים מתאימים, בניה על פלטפורמה ידידותית לקידום אורגני (כמו וורדפרס הפופולרית למשל), יצירת היררכית תוכן נכונה וכדומה. בשורה התחתונה, הקפידו להעמיק מעט בנושא ולוודא שהאתר שלכם יהיה כבר מוכן מראש לתחילת עבודת הקידום.

1.2. עיצוב פרקטי של האתר ושיפור חוויית המשתמש

עיצוב האתר הוא לא רק באנרים ולוגו הוא כל מה שקשור למבנה האתר, לצבעים בו, לתבנית ולחוויית השימוש באתר בהקשר של "פני השטח" מה שנקרא. כאשר תיכנסו לאתר חדש, במידה והצבעים יסנוורו אתכם, במידה ותראו בלוקים גדולים של תוכן ללא סדר, במידה ותראו עומס יתר של תוכן שאתם לא מבינים מי נגד מי ובמקרים רבים אחרים שבהם העיצוב לוקה בחסר – אתם תרצו לעזוב מיד את האתר ולחפש מענה הולך באתר אחר.

גם אם אין לכם ניסיון בעיצוב וגם אם בונה האתרים שבחרתם אינו מעצב גרפי ואין לו בצוות מעצב גרפי שמתמחה בעיצוב אתרים, כדאי לכם לאפיין ביחד עם בונה האתר שלכם את האתר, כיצד הוא יראה, מהם הדברים החשובים, על מה ניתן לוותר כדי לשמור על עיצוב מינימליסטי ולהעביר את הגולשים בדיוק היכן שאתם רוצים ואפילו כדאי לשאוב השראה מאתרים מובילים של מתחרים.

1.3. ארכיטקטורת אתר, תפריטים וניווט נוח ויעיל

לכל בניין יש שלד עליו נבנה הבניין. אם משהו לא טוב בשלד הבניין עשוי לקרוס. אם אין חדר מדרגות או מעלית זה יפגע משמעותית באיכות החיים של הדיירים והם אולי אפילו לא ירצו לגור בבניין הזה ואפילו לא לשהות בו יותר מדי זמן גם כן.

במעבר חד לעולם האינטרנט, אתר אינטרנט ללא יסודות טובים עשוי לגרום לפגיעה בקידום האורגני בגוגל ובחוויית המשתמש של הגולשים באתר. בשני המקרים הפגיעה במיקום האתר בגוגל תהיה משמעותית ואפילו יותר חשוב – אלה שכבר יגיעו לאתר יתקשו לנווט בו ולמצוא את מה שהם מחפשים ועל כן הם יעזבו במהירות את האתר וככל הנראה יגיעו אל המתחרים שלכם. כאשר אנו מדברים על ארכיטקטורת האתר ועל תפריטים וניווט נוח ויעיל אנו מדברים על:

  • עיצוב נעים ונוח לעין.
  • ניצול נכון של שטח לבן באתר.
  • תוכן המוצג בצורה מסודרת. כלומר הגולש מבין מהו תפריט עליון, מהו תפריט צדדי ומהו האזור בו מוצג התוכן המרכזי.
  • ניהול נכון של תפריטי הניווט באתר. לדוגמה: תפריט צדדי אם לא צריך שיופיע בדף הבית עדיף לשמור אותו רק לעמודים הפנימיים. התפריט הראשי יהיה בחלק העליון של האתר אך לא יתפוס הרבה מקום משטח התצוגה של התוכן ומצד שני לא יתחבא בתוך התוכן ויאפשר מציאה וניווט קל ונוח.
  • הוספת תוסף נגישות לאתר כדי לאפשר לבעלי מוגבלויות גלישה נוחה ונעימה יותר.
  • לא להעמיס פרטים על הגולש מיד כשהוא מגיע לאתר.
  • הוספת אזור חיפוש לביצוע חיפוש מהיר באתר.
  • הצגת מספר אפשרויות מהירות ליצירת קשר עם בעלי האתר/בית העסק כדי שהגולשים לא יחפשו יותר מדי את אפשרויות יצירת הקשר וכן כדאי להציג מספר אפשרויות (מייל, טלפון, וואטסאפ, צ'אט וכו') שכל אחד יבחר מה שנוח לו.

1.4. בחירת אחסון לאתר

קידום האתר מתחיל כבר בשלבי בחירת האחסון. יש כמה סוגי אחסון שכדאי להכיר ומה הכי טוב לאתר שלנו. כמו כן יש חבילות אחסון שבהן מתחזקים אתר בודד ויש חבילות אחסון שניתן להעמיד עליהם מספר אתרים – מה עדיף ומתי זה עדיף? כיצד גודל חבילת האחסון שלנו יכולה להשפיע על מהירות הטעינה של האתר? האם החבילה תואמת את גודלת האתר שלנו או הגודל הצפוי שלו? האם השרתים נמצאים בישראל או קרוב לישראל? במידה והשרתים יהיו רחוקים גיאוגרפית מישראל וקהל היעד של האתר הוא ישראלי ייתכן וזה יפגע במהירות הגלישה באתר שלכם. בחירה לא נכונה של אחסון יכולה לגרום לאתר לקרוס לעתים קרובות, לאבד גולשים רבים ואפילו לפגוע במיקום שלכם במנועי החיפוש.

2. כתיבת תוכן לאתר ואופטימיזציה לתוכן קיים

התוכן הוא חלק בלתי נפרד ואפילו עיקרי בכל הליך קידום אורגני. מנועי החיפוש מבוססים על סריקת התוכן באתר שלכם. הם אינם סורקים תמונות, סרטונים מלבד הקודים והתגיות שלהם שאתם מגדירים ולכן האופן שבו מנועי החיפוש מקשרים את הגולשים לעמודים ספציפיים באתר שלכם היא על ידי התוכן הטקסטואלי באתר שלכם.

תוכן הוא המלך

למבנה המאמר שלכם, אורך המאמר, שילוב נכון של ביטויי המפתח, ביצוע התאמות שונות לצרכי קידום מצד אחד אך כמתן מענה ללקוחות מצד שני – כל אלה ופרמטרים נוספים אחרים יהיו קריטיים בכל הקשור לקידום האתר שלכם ולכן חשוב להעמיק בהם את הידע שלכם ולדעת כיצד לבצע אותם בצורה נכונה ומקצועית.

2.1. כיצד להתאים את התוכן באתר שלנו לקידום אורגני?

דיברנו על זה שהתוכן הוא חלק חשוב מאוד בהליך הקידום האורגני ואולי אפילו החלק הכי חשוב בו, אך מה לגבי האופן שבו התוכן צריך להראות? הרי מצד אחד יש פרמטרים שונים שצריך לעמוד בהם כדי להציג לגוגל "היי, הנה העמוד הזה עושה בנושא כך וכך" ומצד שני אנו רוצים שהתוכן יהיה טבעי, עם קריאה שוטפת ומעניינת ככל האפשר וכמובן כזו שנותנת מענה לצורך ללקוח.

כלומר שאם בכותרת כתוב "מדריך לבניית פרגולה לגינה" אז בתוכן עצמו באמת נקבל מדריך בנייה בשלבים של פרגולה ולא רק תוכן שמדבר על החשיבות של פרגולה לגינה, כמה עולה לבנות פרגולה ולהציע את שירותי החברה שאליה עולה המאמר. אולי המאמר יהיה ייחודי ואולי יהיה בו הרבה תוכן, אבל בפועל – מה שהגולש רצה זה מדריך מעשי איך לבנות את הפרגולה בעצמו.

לכן זה שילוב לא טוב של תוכן באתר, קודם כל מבחינת הגישה שלכם לגולשים שלכם וזה גם יפגע בקידום של אותו עמוד. אנשים רבים יעזבו את העמוד במהירות, לא יטרחו אפילו לקרוא (כיוון שהם יכולים לרפרף כמה שניות על המאמר עם העיניים ולקרוא רק את כותרות המשנה ולהבין שמדריך אמיתי אין שם). כן היה נכון לכלול מדריך אמיתי כאשר בסופו תוכלו לרשום "אם תרצו שאיש מקצוע יעשה את העבודה אז אנחנו כאן בשבילכם… צרו קשר להצעת מחיר." וכו'.

להלן כמה פרמטרים נוספים חשובים:

  • מבנה המאמר – מאמר צריך להיות בנוי מפסקאות מסודרות עם כותרות משנה בין פסקה לפסקה או בין 2-3 פסקאות כל עוד הן קשורות כמובן תחת אותה כותרת. כדאי לשלב גם בוליטים (רשימות כאלה ממוספרות כמו רשימה זו) כדי לשפר את המבנה, לגוון אותו ולשומר על סדר וניקיון. מלבד החשיבות של הכותרות ברמת הקידום חשוב גם לאפשר לגולש קריאה נוחה ונעימה באתר.
  • אורך המאמר – הקפידו להעלות לאתר שלכם תכנים של לפחות כמה מאות מילים לעמוד. 300-400 מילים זה המינימום, כאשר כתבות של 500 מילים עשויות להיות סטנדרט נהדר. אם תוכלו להגיע לסטנדרט של 1000-2000 מילים של כתבות איכותיות זה בכלל יהיה מצוין, כל עוד התכנים לא חוזרים על עצמם בתוך המאמר כמו מסטיק כמובן.
  • ביטוי מפתח – לכל עמוד צריך להיות ביטוי מפתח מרכזי. כדאי לחזור עליו בכותרת הראשית של העמוד, באחת מכותרות המשנה ועוד כמה פעמים בתוך המאמר עצמו אבל לא בצורה מוגזמת. כלומר לא יותר מ2% חזרות מסך המילים במאמר. כדאי לשלב את הביטוי גם בוורסיות שונות שלו אבל כחלק מכמות החזרות הרגילה שלו כדי לא ליצור ספאם מיותר סביב הביטוי.
  • קישורים – כדאי להוציא קישור פנימי אחד לפחות מתוך העמוד שלכם לעמוד אחר באתר שלכם. כדאי להעמיק את הידע בנושא כדי לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה. כמו כן מדי פעם אל תתביישו לקשר גם למקור חיצוני מוסמך (כמו ויקיפדיה ואתרים מובילים אחרים) כדי לשפר את חוויית המשתמש של הגולשים שלכם משהו שגם גוגל יעריכו.
  • תמונות – כדאי להוסיף לכל כתבה באתר שלכם תמונת נושא אחת. בנוסף, חשוב לתת לה תגית ALT מתאימה וגם כותרת מתאימה. ניתן גם להוסיף תמונה או אינפוגרפיקה לתוך הטקסט אך לא להגזים בכמות התמונות באותו עמוד שכן זה מכביד על מהירות הטעינה שלו.

2.2. איך למצוא נושאים מעניינים לכתיבה לאתר?

נושאים חדשים ומעניינים לכתיבה לאתר שלכם תוכלו למצוא בכמה דרכים. אלה יהוו את הבסיס לייחודיות ואיכות התוכן באתר שלכם. כלומר – נושאים שחוזרים על עצמם יותר מדי או כתיבה על דברים מובנים מאליהם עשויים לשעמם את הגולשים שלכם ולכן חשוב תמיד לחפש אחר מקוריות ועניין, כמו גם לקלוע לצרכים של הלקוחות שלכם ולשלב ביטויי מפתח בנושא המאמר בצורה נכונה. יש כמה דרכים למצוא רעיונות לנושאים, מעבר לרעיונות שעולים לכם באופן טבעי בראש כאשר אתם מתחילים להכין את הרשימה הראשונית שלכם:

  • להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל לחפש אחר ביטויי מפתח רלוונטיים בעלי נפח חיפוש ולבסס סביבם את הנושאים למאמרים. כאשר תקבלו ביטוי מפתח מסוים ועם הניסיון שלכם בתחום תוכלו להעלות רעיונות לנושאים. לדוגמה, אם אתם מורים פרטיים וביטוי המפתח הוא "מורה פרטי למתמטיקה" אז תוכלו להעלות רעיונות למאמרים לאתר שלכם סביב הביטוי הזה. למשל: האם מורה פרטי למתמטיקה יכול להעביר שיעורים פרטיים דרך ה-Zoom ואיך זה מתבצע? או "איך מורה פרטי למתמטיקה יכול לשפר את אחוזי ההצלחה של הילד שלכם בבוגרת ב-87% אחוזים?" וכו'.
  • לבדוק את המתחרים שלכם – כנסו לאתרים של מתחרים שלכם שכבר חשבו לפניכם או במקביל אליכם על רעיונות חדשים למאמרים מעניינים לאתר שלהם. תוכלו לקבל השראה ולגלות נושאים שטרם כתבתם עליהם. כמובן שתצטרכו לתת לכם את הפאן האישי והגישה הייחודית שלכם ולא להעתיק מהמתחרים.
  • לראות מה אנשים שואלים ובאילו בעיות הם נתקלים – לפשפש בקבוצות פייסבוק רלוונטיות, פורומים, אתרים בהם אנשים שואלים שאלות על התחום כמו Quora, Reddit, סטיפס וכדומה.
  • ניתן לחפש את שם התחום שלכם באנגלית בתוספת המילה Articles ולהיכנס ל-5-10 התוצאות הראשונות בגוגל ולגלות בכל אחת מהן עשרות ואף מאות מאמרים בתחום שלכם. כל שצריך הוא לתרגם את הנושאים לעברית ויש לכם רעיונות לכתיבה.
  • השלמות אוטומטיות וחיפושים דומים – הקלידו ביטוי מפתח מסוים בשורת החיפוש של גוגל וגוגל תציע השלמות שונות למשפט ארוך יותר בהתאם למה שאנשים מחפשים. בצעו את אחד החיפושים ובדקו את הביטויים הנוספים שגוגל מציע בתחתית עמוד תוצאות החיפוש. שיטה זו תעזור לכם גם לשלב בתוכן ביטויים שגוגל מזהה כרלוונטיים לאותו תום ובכך לשפר את סיכוייכם לייצר תוכן שקולע למטרה.
 

2.3. איך לבדוק שהתוכן שאנו מעלים לאתר ללא חלקים מועתקים?

תוכן מועתק שעולה לאתר שלכם עשוי לגרום לגוגל להעניש את האתר בצורה קשה. ענישה שכזו יכולה להשפיע גם על אתרים נוספים שלכם הנמצאים על אותו שרת לצורך העניין. אבל ללא קשר לאתרים אחרים – האתר אליו עולה התוכן המועתק יכול לגרום לבעיית מוניטין קשה בגוגל כיוון שיש להם אפס סבלנות לאנשים שמעלים ספאם או תכנים מועתקים לאתרים.

גם אם לא עשיתם את זה בכוונה או התכוונתם רק לצטט פסקה או משפט ממקור אחר באינטרנט – כדאי לבדוק את התכנים ב-Copyscape לפני שאתם מעלים אותם לאתר. הכלי הנהדר הזה אולי יעלה לכם כמה סנטים בודדים לכל בדיקה שכזו אבל הוא בהחלט שווה לכם את הראש השקט בלילה כאשר אתם מעלים תכנים חדשים לאתר שלכם.

2.4. תדירות העדכון של האתר

כמה מאמרים בחודש זה מספיק? ובכן אין לכך תשובה אחידה. לצד אתרים בתחומים מסוימים שבהם מאמר בשבועיים עשוי להספיק להשאיר את האתר בראש תוצאות החיפוש, הרי שיש אתרים שמעלים כמה כתבות ביום ויותר כמו אתרי חדשות, פורטלים למיניהם, אתרי מאמרים ועוד.

המטרה שלכם תהיה לעדכן את האתר בתדירות שהיא מינימום התדירות שבה המתחרים המובילים שלכם בגוגל מעלים. כלומר, עקבו במשך חודש-חודשיים אחר קצב העלאת התכנים לאתרים המובילים בגוגל בתחום שלכם. אם אתרים הללו מעלים מאמר אחד בשבוע – הקפידו גם אתם לפחות על מאמר אחד בשבוע.

2.5. תכנים לאתרי חנות ומסחר מקוון

כאשר מדובר באתרי חנות ומסחר מקוון יש כמה סוגים של עמודי תוכן באתר שצריך להתייחס אליהם. יש את בלוג האתר אליו ניתן להעלות כתבות רגילות באורכים של כמה מאות מילים ויותר ויש את עמודי המוצרים.

סביר להניח שבעמוד המוצר, בוודאי בחנויות מקוונות שבהן יש מאות או אלפי מוצרים באתר, לא תתחילו להכין פוסט שלם לכל מוצר. אבל בהחלט מומלץ לכלול פסקה או שתיים על המוצר, לפרט ככל הניתן עליו ולהוסיף מידע אמין ככל הניתן כמו מידות, משקל, חומר גלם, מחיר וכו'.

אפשרו לאנשים לדרג את המוצרים מ-1 עד 5 כוכבים ואף להשאיר ביקורות על המוצר. זה עשוי לשפר את המיקום שלכם בגוגל ואף להציג אתכם בתוצאות העשירות של גוגל שהוא סרגל תוצאות המציג מוצרים של חנויות מקוונות באופן ישיר בתוצאות החיפוש של גוגל בעת חיפוש מוצר מסוים. בעמודי הקטגוריות של המוצרים, השתדלו לכלול אפילו מעט יותר תוכן, גם אם זה בחלק התחתון של העמוד לאחר הצגה של כמות מסוימת של מוצרים לגולשים.

3. הגדרת תגיות מטא

אחת מעבודות הטכניות של הקידום האורגני הגדרה נכונה של תגיות המטא באתר. בעבר היו יותר תגיות מטא שימושיות וחשובות לקידום אורגני אולם לאורך השנים לאחר מספר עדכונים של גוגל חלקם הלכו ונעלמו. כיום יש כמה תגיות מטא בודדות שנותרו חשובות, ביניהן תגית הכותרת ותגית התיאור. שתי אלה ביחד עם קישור לאתר שלכם בונים את הסניפט של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

3.1. סוגי תגיות מטא שעדיין רלוונטיות

תגיות מטא הן שורות קוד הנמצאות מאחורי הקלעים של האתר שלכם, כלומר בחלקת הקוד שגוגל סורק אבל גולשים לא רואים בחזית האתר. תגיות אלו משולבות בקוד של אותו עמוד ספציפי וכיום יש כמה תגיות מטא החשובות מאוד להליך הקידום האורגני והן להזניח אותן. תגיות המטא שעדיין רלוונטיות הן:

  • Title תגית כותרת המציגה את הכותרת הראשית שתופיע במנוע החיפוש. מומלץ לכלול כותרת של עד 65 תווים לכל היותר. חשוב לבדוק שהיא לא נחתכת בתצוגת המובייל בשל אורכה.
  • Description תגית התיאור המציגה עד 160 תווים המרכיבים משפט או משפט וחצי המופיעים מתחת לכותרת שלכם בסניפט שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • Keywords – תגית מילות מפתח. תגית זו אינה מופיע בתוצאות החיפוש או בשום מקום אחר מלבד קוד האתר שלנו. תגית זו מיועדת למנועי החיפוש בלבד כדי להתריע להן על ביטויי המפתח המרכזיים לאותו עמוד. גוגל כבר לא מייחסת חשיבות רבה לתגית זו אולם מנועי החיפוש האחרים עדיין כן אבל בדרך כלל כדאי עדיין לעדכן אותה אך לא חובה.

3.2. איך להשתמש בתגיות המטא לצרכי קידום?

יש גם תגיות נוספות אך אלה החשובות ביותר. מבחינת ההתאמה שלהן לצרכי קידום חשוב להבין תחילת שאם לא תעדכנו אותן ידנית גוגל תבחר את הכותרת והתיאור ברירת המחדל מתוך התוכן ואלה לא תמיד ישרתו אתכם כמו שצריך. לכן כדאי לעדכן אותם ידנית.

seo tags

כמו כן, יש כמה הנחות יסוד בסיסיות שכדאי לעבוד לפיהן כדי שאלה יתאימו לצרכי הקידום האורגני ועל הדרך ישפרו את יחס ההמרה שבין כמות החשיפות של התוצאה שלכם במנועי החיפוש אל מול כמות האנשים שבאמת נכנסו אליכם לאתר. ראשית – כדאי לשלב את ביטוי המפתח המרכזי לאותו עמוד גם בטייטל וגם בתגית התיאור.

בתגית התיאור ניתן להוסיף גם ורסיה שונה של ביטוי המפתח אם זה אפשרי. חשוב שהתגיות יהיו באורך המתאים ולא ייחתכו לא בדפדפן ולא בתצוגת המובייל שהיא מצומצמת יותר. חשוב לכלול כותרת מעניינת ומושכת שתגרום לגולשים לרצות להיכנס לאתר שלכם ולקרוא עוד ולא סתם לשים את ביטוי המפתח בפני עצמו ככותרת.

4. תוכן עשיר

אחת הדרכים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם וכן גם ל"התחנף" אל גוגל במקצת היא להעשיר את התוכן באתר שלכם. הכוונה היא להוסיף תכנים נוספים שאינם בהכרח טקסט ויכולים להעשיר את התוכן המוצג באתר. לדוגמה: תמונות, אינפוגרפיקה, סרטוני וידאו, קבצי אודיו, מצגות, ספרי PDF ועוד. 

יש המון דרכים לעשות זאת ועל אף שגוגל ומנועי החיפוש האחרים לא סורקים את התמונות או הוידאו עצמם אלא את התגיות שקשורים אליהם – הרי שברגע שגוגל ימצאו שהעשרתם את האתר שלכם בסוגי תכנים נוספים לשיפור חוויית השימוש באתר שלכם זה ללא ספק יזכה אתכם בנקודות זכות. מעבר לגוגל עצמה כמובן שגם הגולשים שלכם ייהנו יותר מהאתר ומהתכנים בו וימשיכו לחזור לאתר, לעקוב אחר תכנים נוספים שלכם ועוד.

4.1. סוגים נוספים של תכון עשיר

כפי שכבר הזכרנו לא פעם – הטקסטים הם לא התכנים היחידים העולים לאתר שלכם וכדאי להשתמש בתכנים מסוגים נוספים, כדי "להעשיר" את התוכן המשותף באתר. גם גוגל מעריכים את זה יותר אולם חשוב לזכור לבצע אופטימיזציה עם תגיות מתאימות לתכנים הללו כדי שגוגל ידעו לזהות אותם ועל מה הם מדברים. הנה כמה סוגי תכנים שמומלץ לשלב באתר שלכם, או לפחות חלק מהם:

  • סרטונים
  • תמונות
  • אינפוגרפיקה
  • קבצי אודיו
  • מצגות
 

4.2. מדוע העשרת התוכן באתר יכולה לעזור לנו לקידום וגם לחוויית המשתמש באתר?

גוגל עובדת לפי ההנחה הבסיסית שהגולש נמצא במרכז ולכן היא רוצה להציג לגולשים שלה את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר. על פי מחקרים רבים שנעשו, מרבית האנשים הינם ויזואליים (כלומר בעלי אינטליגנציה ויזואלית כאינטליגנציה הראשית שלהם) ולכן תמונות וסרטונים למשל או כל סוג קובץ שמשלב משהו ויזואלי יכול לתרום לגולשים.

אם זה תורם לחוויית המשתמש של הגולשים ולאטרקטיביות שלהם – זה גם טוב לגוגל ולמדדים רבים אחרים שישתפרו כתוצאה משיתוף התוכן העשיר שלכם באתר. תכנים נוספים כמו פורומים וקהילות או כלים ומחשבונים למיניהם יכולים גם הם לתרום לשיפור המעורבות עם הקהילה ובכלל. על כן כדאי להוסיף גם סוגי תכנים אלו לאתר שלכם אם זה מתאפשר.

5. מהירות האתר

אחד הנושאים החשובים ביותר לחוויית השימוש באתר שלכם היא נושא מהירות הטעינה של האתר ומהירות הגלישה בו. ככל שהאתר יהיה יותר מהיר יהיה יותר נוח ונעים לגלוש בו ולעבור בין עמודי האתר. 

בדיקת מהירות מסה מדיה

אתר שיגרום לנו "לסבול" כשאנו גולשים בו יגרום לנו פשוט לצאת מהאתר מה שיפגע במדדים שונים המשפיעים על הקידום האורגני של האתר וגם בלי קשר לזה – מפסידים לקוחות פוטנציאליים שיוצאים עצבניים מהאתר שלנו ככל הנראה בדרכם לאתרים של מתחרים שלנו. יש כמה דרכים לשפר את מהירות הטעינה של האתר. כמו כן יש לזכור כי מהירות הגלישה במובייל נפרדת ממהירות הגלישה בדפדפן ולכן כדאי לטפל בשני הפרמטרים במקביל ולשפר את הביצועים בהם.

5.1. היתרונות של אתר מהיר:

  • רושם חיובי – בין אם מדובר בביקור הראשון של הגולש באתרכם ובין אם מדובר במבקר חוזר, אתר מהיר משדר מקצועיות ומעיד על כך שלעסק אכפת מהלקוחות שלו והוא משקיע את המקסימום בכל נקודות המגע שלהם עם המותג. הדבר עוזר לבנות ולחזק את תדמית החברה.
  • מעורבות גבוהה של הגולשים באתר – אתר מהיר מאפשר לגולשים ליהנות מגלישה זריזה וחלקה יותר באתר שלכם, כולל דפדוף מהיר בין עמודי האתר, חיפוש אחר תכנים/מוצרים וביצוע רכישה.
  • גוגל אוהב אתרים מהירים – מעבר לכך שגוגל הצהירו במפורש כי מהירות אתר היא אחד מהפרמטרים החשובים באלגוריתם, אתר עם מהירות טעינה איטית עלול לגרום לגולשים לעזוב אותו במהירות, מה שיגרום  לעלייה באחוז הנטישה באתר וירידה בזמן השהייה בו. מדדים אלו הם שניים מהמדדים החשובים ביותר בעיני גוגל לבחינת חוויית המשתמש באתר וחשוב לתת עליהם את הדעת.

5.2. איך לבדוק את מהירות הטעינה של האתר שלנו?

ישנם מגוון כלים לבדיקת מהירות האתר וביצועי: הכלי הרשמי של גוגל, GTMetrix ו-Pingdon. כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האתר שלכם ולהמתין לתוצאות. הניתוח עשוי לקחת חצי דקה – דקה ולעתים מעט יותר אז היו סבלניים. 

בסיום הסריקה תוכלו לראות את תוצאותיה המחולקים על פני פרמטרים שונים: מהירות טעינה מלאה של האתר, מהירות טעינה ראשונית ועוד. ניתן לבחון את הנקודות הבעייתיות וההמלצות לשיפור המוצעות לכם.

5.3. איך לשפר את מהירות הטעינה של האתר?

ישנם גורמים רבים אשר משפיעים על ביצועי האתר שלכם. בהתאם לפלטפורמה שבה האתר בנוי, תוכלו לשלוט על חלק מהגורמים הללו או על כולם. אם בדיקות המהירות בכלים השונים לא הניבו תוצאות מספקות, להלן ה-best practices שכדאי ליישם באתר:

  • לאחסן את האתר בשרת איכותי ויציב
  • להשתמש ב-CDN
  • לעשות שימוש בקאש (ישנם מספר תוספים מעולים לכך)
  • לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר ולהפחית ממשקלן (מומלץ לקרוא עוד כאן)
  • להסיר CSS, JS ושורות קוד שאינם בשימוש
  • להשתמש ב-Lazy Load (טעינת מדיה רק כשהגולש מגיע אליה מבלי לעכב את כל טעינת הדף מראש)
  • לעשות שימוש במינימום הכרחי של תוספים (כל תוסף נוטה להוסיף שורות קוד שמכבידות על האתר)
 

6. יחסי המרה ושיפור מדדים

יחס המרה הוא יחס בין שני פרמטרים שאנו בוחנים כדי לבדוק את התוצאות והביצועים שלנו בשטח. ניתן לבחון יחסי המרה בקטגוריות שונות, למשל: 

  • היחס בין כמות הגולשים באתר לכמות המכירות באותו היום.
  • היחס בין כמות האנשים שנחשפו לתוצאה שלנו בגוגל אל מול כמות האנשים שבאמת לחצו על הסניפט שלנו ונכנסו לאתר.
  • כמה אנשים מתוך האנשים שנכנסו לאתר הפעילו סרטון וידאו מסויים.
 

שיפור יחס ההמרה באתר יכול להיות מושפע מאינספור מדדים הקשורים לאתר שלנו. הרבה מאותם מדדים חופפים גם לשיפור חוויית המשתמש באתר ולקידום האורגני של האתר שלנו ולכן חשוב מאוד לבצע את העבודה הזו מבעוד מועד וכן להשתמש בכלים שונים לנתח את הנתונים ולייצר דוחות כדי לעקוב אחר שיפור הביצועים לאורך הזמן.

6.1. אילו יחסי המרה הכי חשוב לנו למדוד בהקשר של הקידום האורגני?

אין תשובה אחידה לשאלה הזו. מרבית בעלי העסקים המשקיעים בקידום אורגני מעוניינים לשפר כמה סוגים של יחסי המרה. את המקדם יכול לעניין בעיקר יחס ההמרה שבין כמות החשיפות של הסניפט שלכם בגוגל אל מול כמות הנכנסים לאתר בפועל.

conversions

את הלקוח מעניין התכלס – התוצאות בסופו של דבר. כלומר כמה אנשים נכנסו אליו לאתר ומתוכם כמה הזמנות היו היום. ככל שתקפידו לבנות את המשפך השיווקי שלכם בצורה חכמה יותר כך תוכלו לבצע שיפורים לחלקים נוספים במסנן. לדוגמה:

  • כמה אנשים נחשפו למודעה שלכם.
  • כמה מתוכם נכנסו לאתר.
  • כמה מתוכם השאירו פרטים באתר/יצרו קשר לפרטים נוספים.
  • כמה מתוכם הזמינו.
  • כמה מתוכם מילאו משוב על השירות/המוצר.
  • כמה מתוכם ביצעו רכישה חוזרת באתר.
  • כמה מתוכם המליצו על המוצר ו/או נרשמו לתוכנית השותפים שלנו.
 

6.2. פעולות שנוכל לבצע לשיפור יחסי ההמרה באתר

ובכן יש המון פעולות שתוכלו לבצע כדי לשפר יחסי המרה באתר שלכם. אלה יהיו בהתאם לשלב במסנן שאתם רוצים לבחון. אם למשל אתם לוקחים בחשבון את יחסי ההמרה שבין הנחשפים לסניפט שלכם בגוגל אל מול האנשים שבפועל לוחצים עליו ומגיעים לאתר שלכם – הרי שכדי לשפר את יחסי ההמרה כאן תצטרכו לשפר את תגיות המטא שלכם (תגיות הכותרת והתיאור) או לספק תוצאות עשירות יותר במקרים מסוימים (למשל בעמודי מוצר).

במידה ושיפור יחס ההמרה הוא בין אנשים שביקרו בעמוד של מוצר מסוים לאנשים שרכשו אותו בפועל – אז תוכלו להיכנס לעמוד המוצר ולבדוק היכן הבעיה ואף לשאול חברים: לבקש מהם להיכנס לעמוד המוצר ולספק לכם חוות דעת אובייקטיבית כצרכנים. לעתים התמונות לא תהיה ברורה, לעתים יהיה חסר ללקוח מידע טכני אודות המוצר, לעתים לקוחות לא יזמינו כי פשוט לא ברור להם אם המבצע תקף לגבי הספציפי הזה וכו'.

לשיפור יחסי ההמרה שבין מבקרים באתר לאנשים שמשאירים פרטים למשל תוכלו לספק יותר אפשרויות ליצירת קשר אתכם. ישנם אנשים שלא מעוניינים לקבל תמיכה טלפונית ולכן יעדיפו לשלוח הודעה בצ'אט באתר או אפילו דרך הוואטסאפ או המייל. יש גם כאלה שיעדיפו להשאיר לכם פרטים ושאתם תחזרו אליהם. יכול להיות שבעמוד שהם נמצאים הם גם מתקשים למצוא את אזור יצירת הקשר אתכם וכו'.

7. שיפור חוויית המשתמש באתר

חוויית משתמש הוא מונח וותיק בתחום השיווק והפרסום אולם בהקשר של השיווק הדיגיטלי והקידום האורגני בפרט הוא צבר משמעות נרחבת יותר רק בשנים האחרונות. בעוד גוגל מנסה לשפר את מנוע החיפוש של כל הזמן כדי שיציג את התוצאות הטובות, הרלוונטיות והאיכותיות ביותר לגולשים שלה – הרי שאנו צריכים כל הזמן לבצע את ההתאמות שגוגל רוצה כדי שתציג את האתרים שלנו בראש תוצאות החיפוש.

תכנון היררכית אתר

גוגל מדברת כל הזמן על בניית האתרים והתוכן בו עבור הגולשים. כלומר להעלות את הערך לגולשים ובתמורה לכך מדדים רבים הקשורים בכך ישתפרו וגוגל תתגמל אותנו בהתאם. הרי גוגל רוצה להציג תוצאות טובות לגולשים שלה – אז אם אנו ניחשב לאתר טוב, רלוונטי, ייחודי ואיכותי גוגל תציג אותנו בראש תוצאות החיפוש.

שיפור חוויית המשתמש באתר יכולה להקיף תחום נרחב של נושאים, החל ממהירות הגלישה באתר, דרך התאמת האתר למובייל ועד לתוכן המוצג באתר או אפילו טופס הזמנה של מוצר באתר. הנה כמה מהנושאים החשובים בתחום חוויית המשתמש באתר:

  • ערכו את התוכן באתר לשפה שהגולש יבין – כתיבה ברמה גבוהה או בקצה השני שלה – ברמה של ילדים בגן – לא מתאימה לאתר של עסק. הגולש הממוצע הוא גם בעל עברית ממוצעת ולכן צריך לדבר אליו בגובה העיניים. לא בצורה מתנשאת ומצד שני גם לא לשדר חובבניות. כמו כן אתם לא רוצים להניח שהקהל שלכם מבין בדיוק מה אתם רוצים ממנו. לדוגמה בעמוד התשלום כאשר תבקשו את ספרות הביקורת של כרטיס האשראי (אלה המופיעות בחלקו האחורי של האשראי) כדי לצרף תמונה קטנה או לינק לתמונה נפתחת עם הסבר היכן אלה נמצאות על הכרטיס.
  • בדקו שהאתר מותאם רספונסיבית – מכיוון שחצי מהגולשים היום באינטרנט עושים את זה דרך המובייל הרי שאם לא תתאימו את האתר לגלישה במובייל ובכלל לגלישה במסכים שונים (טאבלטים, ניידים, טלפונים בגדלים שונים וכו') הרי שאתם יכולים להפסיד לקוחות רבים. אם לא יהיה להם נוח לגלוש ולקרוא באתר הם יברחו ממנו מהר מאוד וימצאו את מבוקשם אצל המתחרים שלכם. ההתאמה הרספונסיבית נעשית על ידי מתכנת מקצועי כמובן. כדי לבדוק איך האתר שלכם נראה במובייל תוכלו לעשות שימוש בכלים שונים או פשוט להיכנס לאתר דרך המובייל ולבדוק ביתר קלות.
  • דאגו שכבר מהרגע הראשון הגולש ידע היכן הוא נמצא ויקבל את מה שהוא צריך – אם הבטחתם לגולשים משהו במטא טייטל (הכותרת שהם קראו בסניפט של תוצאת החיפוש בגוגל) ודאו שהם מקבלים הם מבוקשם בעמוד אליו הם נכנסו. בעלי אתרים רבים מנסים ל"דוג" מה שנקרא את הגולשים מגוגל אליהם לאתר על ידי כותרות מפוצצות שמבטיחות דברים וכאשר הם מגיעים לאתר הגולשים מתאכזבים לגלות שמרחו אותם או עבדו עליהם. גולש שכועס עליכם הוא לא גולש שירצה לרכוש מכם, לעקוב אחריכם או לבנות אתכם יחסים.
  • אל תעמיסו בפרסומות או להוסיף פרסומות שחוסמות את התוכן – נצלו היטב את השטח הלבן באתר, סדרו את התוכן לפי אזורים אך אל תעמיסו יותר מדי על הגולש שמגיע לאתר. כמות גדולה מאוד של תוכן, פרסומות או אנימציות שזזות לו מול העיניים עשויות להבריח אותו.
  • הנעה לפעולה – השתמשו בהנעה לפעולה בכל עמוד באתר. נווטו את הגולשים ממקום למקום. יש גולשים שמעדיפים שיניעו אותם לפעולה ויובילו את דרכם באתר ויש כאלה שההנעה לפעולה עוזרת לדחוף אותם לדעת מה צריך לעשות הלאה. כמו כן הנעות לפעולה מסוגים שונים כמו המלצה לקרוא תכנים נוספים באתר יכולה לסייע לגולשים לקרוא תכנים נוספים באתר, להעלות את זמן השהייה באתר, להפחית את אחוז הנטישה וכן ככל שהגולש יקרא יותר תכנים באתר ויאהב את התכנים הללו הוא יתחבר אלינו יותר ויש יותר סיכוי שהוא יקנה מאתנו.
  • הגיבו למשתמשים שלכם – אם אתם רוצים לשפר את חוויית המשתמש באתר הרי שאחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי תגובות חוזרות למשתמשים שלכם. אתם מבקשים מהמשתמשים להגיב לכם בפורום המצורף לאתר או כתגובות מתחת לכתבות שלכם באתר – אבל אם אתם רוצים שהם באמת ייהנו מהחוויה שלהם באתר הרי שלקבל מכם תגובה חוזרת תשפר את ההרגשה שלכם משמעותית ואף תדחוף אותם להגיב עוד ועוד באתר.

8. אופטימיזציה לתמונות באתר

כמעט בכל אתר יש תמונות ובאתרים שאין בהם תמונות או תכנים נוספים מלבד טקסט – כדאי שיוסיפו תמונות. מלבד העובדה שזה מעשיר את תצוגת האתר ואת התוכן המוגש ללקוחות באתר, הרי שהן יכולות להוסיף גם לשיפור יחסי ההמרה באתר, להצפת רגשות אצל הגולשים ועוד. אפילו במחקרים שונים שנעשו ברשתות החברתיות נצפו שיעורי תגובה ושיתופים רבים יותר לפוסטים הכוללים תמונה (מאשר פוסטים הכוללים רק טקסט).

העניין הוא שגוגל לא קוראים תמונות ולכן כדי שהם יבינו במה עוסקת התמונה ומה הקשר שלה לתוכן בעמוד בו היא מוצגת – משתמשים בתגיות alt ובמתן כותרת לתמונה. פרמטרים אלו מסייעים לגוגל להבין את התמונה, להציב אותה גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל תמונות וכך גם להציג את התמונה במידה ומדובר בתוצאות עשירות בגוגל (למשל הצגה של תמונות מוצרים ישירות בסרגל החיפוש של גוגל).

אופטימיזציה של תמונות מתייחס לא רק לגודל התמונה המתאים או לתגיות התמונה אלא גם למשקל התמונה ולמקום שהיא תופסת בשרת האחסון שלכם וכיצד היא משפיעה על מהירות הטעינה של עמודי האתר שלכם.

8.1. מהו alt תג, היכן הוא מופיע ואיך להגדיר אותו?

תגית alt היא תגית שמשתמשים בה כדי לתאר תמונה באתר שלכם. מגדירים תגית זו לכל תמונה בנפרד ויש לה שני תפקידים עיקריים: התפקיד הראשון הוא לבעלי מוגבלויות אשר עושים שימוש בכלים שונים לקריאת התוכן באתר – אז אלה יקראו גם את תגית התמונה ויתארו אותה.

התפקיד השני האו עבור מנועי החיפוש שעדיין לא יכולים לסרוק ולהבין במה עוסקת התמונה אז הם מבינים את זה מהתיאור שלה. את תגית ה-alt ניתן יהיה לערוך בקובץ ה-html של העמוד בו מופיעה התמונה ו/או באמצעות עריכת התמונה במערכת ניהול התוכן שאתם עושים בה שימוש שבדרך כלל תכלול אופציה כזו מובנית.

8.2. אילו עוד דברים כדאי להגדיר בתמונה?

יש כמה דברים נוספים שכדאי לכלול ולתאר בתמונה. ראשית שם קובץ התמונה במחשב שלכם, לפני שזה עולה לאתר שלכם, כדאי להחליפו לשם באנגלית או ביטוי באנגלית עם מקפים – כאלה בין מילה למילה. שמות קבצים בעברית יכולים לעשות לכם בלגן בהמשך ולא מומלצים בכל מקרה.

דעו כי גם גוגל יודעת לתרגם מילים וביטויים מאנגלית לעברית כדי להבין את ההקשר בין המשמעות של התמונה לתוכן כך שאין לכם בעיה. בנוסף, מומלץ לתת גם מטא טייטל לתמונה, כלומר כותרת, שתהיה שונה מ-alt תג שלה ותתאר הכי טוב את מה שקורה בתמונה.

8.3. איך להקטין את משקל התמונות עם כמה שפחות פגיעה ברזולוציית התמונה?

משקל תמונה מומלץ יהיה בדרך כלל באזור ה-50 עד 80 ק"ב. ברגע שהוא עובר את המשקל הזה משמעותית (נניח לאזור ה-120 ק"ב ומעלה) כדאי לבצע פעולות שונות כדי לצמצם את משקל התמונה עם כמה שפחות לפגוע באיכות שלה. ככל שיש יותר תמונות באתר שלכם ואלה שוקלות יותר – זה תופס מקום משטח האחסון בשרת שלכם. במידה ושטח האחסון שלכם יהיה מלא האתר עשוי לקרוס ולפגוע במוניטין שלכם, לגרום לכם להפסיד קהל רב ואף יכול לפגוע בקידום שלכם בגוגל במידה ויישאר מספיק זמן לא באוויר מבלי שתשימו לב לכך. 

כמו כן גם כאשר יש עומס והאתר עובד מהירות הטעינה שלו תהיה מאוד איטית. בנוסף, התמונות בדרך כלל שוקלות הכי הרבה מבין התכנים המשותפים באתר כך שעמוד מסוים שיש הרבה תמונות עשוי לגרור זמן תגובה איטי של השרת ומהירות טעינה איטית ולפגוע בחוויית המשתמש באתר.

כדי לצמצם את משקל התמונות באתר תוכלו להקטין את הגודל של התמונה באמצעות כלים כמו פוטושופ ואחרים (יש גם כלים חינמיים באינטרנט המאפשרים לעשות את זה). תוכלו להמיר את התמונה לפורמט JPG או JPEG ששומר יחסית על איכות התמונה ומקטין את המשקל שלה. בתמונות בתצוגה מוקטנת באתרים מסוימים כדאי לכלול תמונות קטנות עם משקל נמוך ולא להשתמש בתמונות הגדולות כברירת מחדל מה שיגדיל את המשקל של התמונות באתר.

9. קישורים פנימיים

קישורים בכלל הם חלק חשוב מאוד בעבודת הקידום האורגני אולם רבים נוטים לייחס חשיבות לקישורים הנכנסים לאתר (אלה המגיעים מרחבי הרשת ומקשרים אל האתר שלנו) ואינם מבצעים טיפול יאה ונכון לקישורים הפנימיים באתר. מדובר בעבודה יחסית פשוטה (אך עדיין כזו שצריכה להיעשות בצורה נכונה) שכאשר לומדים לבצע אותה בדרך הנכונה היא יכולה לקחת מספר דקות בחודש בלבד ועם זאת המשמעות שלה היא גדולה.

כבר יצא לנו להיתקל בכמה לקוחות שרק הכנסנו קישורים פנימיים באתר שלהם לעמודים אחרים באתר ובתוך מספר ימים כבר בוצעו שיפורים רציניים בדירוגים של כמה מביטויי המפתח המקודמים של האתר. כלומר – אסור לזלזל בערכם של הקישורים הפנימיים וחשוב לבצע את העבודה בצורה נכונה כדי להימנע מספאם מיותר או אובר אופטימיזציה שיכולה לעשות את הפעולה ההפוכה.

9.1. איך לבנות קישורים פנימיים בתוך האתר שלנו?

קישורים פנימיים באתר שלנו עוזרים לגולשים ולקידום בכמה פרמטרים: את עוזרים לגולשים להתמצא באתר. הם מעבירים כוח לעמודים פנימיים אחרים. הם מאפשרים לנו לחזק יותר עמודים ספציפיים באתר שאנו מרגישים שצריכים חיזוק ובנוסף להכול קישורים פנימיים מסייעים בניצול מיטבי של תקציב הזחילה של סורקי גוגל אצלנו.

כדי לקשר בצורה מקצועית בין עמודי האתר צריך להבדיל בין הקישורים שבתפריטים לבין הקישורים שיוצאים מתוך הטקסט שבתוך העמודים. ראשית תצטרכו לבנות היררכיה נכונה של תוכן באתר. לאחר שיש לכם אסטרטגיה תהיה לכם תמונה מלאה יותר לגבי העמודים שאתם רוצים לחזק. כעת, תוכלו להיכנס לכל אחת מהכתבות שהעליתם לבלוג למשל ולקשר לעמוד אחר באתר.

שיטה מקצועית ונכונה לעשות זאת כאשר מדובר באתר עם תוכן רב היא לחפש בגוגל עם הפקודה site: את כל העמודים באתר שלנו המקודמים לביטוי מסוים שאנו רוצים לקדם. לדוגמה אם יש לנו עמוד באתר שאנו רוצים לקדם בנושא "מתנות לחגים" אז נבצע חיפוש בגוגל:

מתנות לחגיםSite:www.yourwebsite.co.il

וגוגל יציג לנו כעת את כל העמודים המקודמים באתר שלנו לביטוי מתנות לחגים. מלבד התוצאה הקשורה לעמוד עצמו שאנו רוצים לקדם, נוכל להיכנס לתוצאות האחרות, להיכנס לעריכה שלהם במשרד האחורי של האתר ומתוך אנקור טקסט רלוונטי (כלומר מתוך ביטוי המפתח שממנו נרצה להוציא קישור) נקשר אל העמוד שאנו רוצים לקדם ונחזק אותו.

9.2. מהו תמהיל נכון של בניית קישורים פנימיים?

תמהיל נכון של בניית קישורים הוא עבודה של ממש. צריך להתחשב בהיררכיית התוכן באתר וכן בפרמטרים רבים אחרים. אנו רוצים שהקישורים גם יראו טבעיים ככל האפשר ולכן אי אפשר שכל הקישורים לאותו עמוד יקשרו מאותו ביטוי אפילו אם הוא ביטוי המפתח המרכזי של אותו מאמר. לעתים צריך לקשר בוורסיה שונה שלו, לפעמים מתוך משפט שלם וכו'. 

לדוגמה אם ניקוי את ביטוי המתנות לחגים שדיברנו עליו אז לפעמים גם נקשר מתוך הביטוי "מתנה לחג", או "מתנות למשפחה", או "לקריאת מדריך איך לבחור מתנות לחגים לחצו כאן" וכו'. כמו כן אי אפשר להוציא מכל עמוד באתר שלכם 20-30 קישורים כיוון שזה גם ייחשב לספאם וגם מפחית ממיץ הקישורים, כלומר מהכוח שלהם. ולכן גם את זה צריך לעשות בצורה נכונה כאשר המטרה היא בדרך כלל לחזק עמודים ראשיים יותר באתר או כאלה המקדמים ביטויי מפתח חשובים או עמודים שאנו מרגישים שצריכים חיזוק.

10. התאמת האתר לגלישה במובייל

חצי מהגולשים באינטרנט עושים זאת באמצעות המובייל. אם יצא לכם להיכנס פעם לאתר שאינו מותאם למובייל ולראות כיצד המסך והתוכן נחתכים מול עיניכם וכמה לא נוח לגלוש, לקרוא ולנווט בו אתם מבינים על מה אנו מדברים. לא רק אתם למעשה, אלא כל אותם האנשים שיתקלו במקרה כזה יעזבו מיד את האתר ויעברו לאתר של מתחרים.

התאמה רספונסיבית של האתר היא השם המקצועי להתאמת האתר לגלישה במסכים בגדלים שונים. כלומר זה יכול להתאים לסמארטפונים עם מסכים בגודל שונה, לגלישה בנייד, בנייח או בטאבלט. לכל אלה מסכים בגדלים שונים ואילו אתר מותאם יהיה נגיש לכל סוגי המסכים ביעילות המרבית מה שישפר משמעותית את חוויית השימוש באתר, תוך שמירה על יותר מחצי מהמשתמשים באינטרנט שימשיכו לגלוש באתר שלכם ולא יברחו ממנו ברגע שנכנסו.

10.1. איך להתאים את האתר לגלישה במובייל?

את עבודת ההתאמה לגלישה במובייל יבצע מתכנת מקצועי כמובן. מרבית העבודה תתבצע באמצעות קוד ולכן חשוב גם לבקש מהמתכנת לא להשאיר אחריו שאריות קוד CSS לא שימושיות שיכולות להאט את מהירות הטעינה של האתר. נקודות חשובות שאתם רוצים להתייחס אליהם בהתאמת האתר שלכם למובייל הוא אזור ה-header עם הכניסה לעמוד הבית ובכלל לעמודים שונים באתר.

מכיוון ששטח התצוגה במובייל הוא מצומצם יותר ממחשב הרי ששטח נדל"ן יקר זה על מסך הטלפון של הגולש צריך לכלול גם את התוכן המבוקש וכמה שיותר ממנו. כמו כן בדקו שגודל הכתב במובייל הוא מספיק גדול ונוח לקריאה. אם יש תוספים או חלונות קופצים המותאמים למחשב, וודאו שהם לא קופצים במובייל או חוסמים תוכן. אם יש לכם באנרים או פרסומות באתר – בדקו שאלה לא חוסמים תוכן בגלישה במובייל גם כן.

התאמה רספונסיבית של האתר היא התאמה של מבנה, עיצוב והתוכן באתר למסכים בגדלים שונים. לכן חשוב לבקש מהמתכנת שיבצע את ההתאמות הנדרשות גם לרזולוציות מסך נוספות על הדרך גם אם זה יעלה לכם עוד כמה מאות שקלים עבור העבודה זה יהיה שווה את זה בטווח הארוך.

11. התקנת תוספי SEO לאתרי וורדפרס

מרבית האתרים באינטרנט היום מבוססים על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס. מערכת זו ידידותית מאוד בעיני גוגל בעיקר בשל הקוד הקריא והמסודר עבור הזחלנים של גוגל אך גם בשל המוניטין החיובי של המערכת והאתרים שלה. בין שלל היתרונות השונים של מערכת וורדפרס יש יתרון נוסף ומשמעותי לא פחות והוא אזור התוספים.

למערכת יש בין עשרות למאות אלפי תוספים שונים עבור אינספור נושאים שאמורים לסייע בשיפור התצוגה של האתר, התנהלות הגולשים, שיפור המהירות של האתר, תוספי עזר לקידום, תוספי אבטחה, תוספי אנטי ספאם ועוד. כדאי לכם להכיר לפחות כמה תוספים חשובים שמלבד שיפור חוויית המשתמש באתר שלכם יכולים גם לסייע לכם לקידום האורגני:

  • יוסט SEO – תוסף קידום אתרים נהדר לוורדפרס שגם הגרסה החינמית שלו מאוד שימושית. מלבד העובדה שהוא יעזור לכם לבצע אופטימיזציה והתאמות לתוכן באתר לצורך הקידום הוא גם יוכל לעזור לכם להכין מפת אתר ועוד.
  • WP Rocket – תוסף פרימיום נהדר שעוזר לשפר את מהירות הגלישה והטעינה באתר בכמה מישורים. התוסף עולה כסף אבל בהחלט מומלץ.
  • Broken Links Checker– כידוע קישורים שבורים יכולים לפגוע בקידום האתר שלכם. תוסף זה מגלה קישורים שבורים או תמונות בעייתיות ומאפשר לתקן אותם במהירות דרך מסך התוסף.
  • Asset CleanUp: Page Speed Booster – עוזר לזהות קטעי קוד מיותרים של פלאגינים, ערכות עיצוב ושאר שאריות לא רצויות באתר על מנת שתוכלו להסירם ולזרז את פעילות האתר.
  • Imagify / ShortPixel / TinyPNG / Smush – כולם תוספים נהדרים שיעזרו להקטין את משקל התמונות באתר שלכם מבלי לפגוע באיכותן. רובם גם מציעים תמיכה בהצגת תמונות בפורמט Webp שגוגל מאוד אוהב ואפשרות להצגת התמונות דרך CDN מובנה, מה שמשפר עוד יותר את מהירות האתר וחווית המשתמש.
 

קידום אתרים Off-Site

הליך קידום אורגני הוא הרבה מעבר לאתר עצמו. למעשה ישנם פרמטרים רבים שצריך להתייחס אליהם ועבודה שצריך לבצע הנמצאים מחוץ לאתר או מובילים מחוץ לאתר ואליו. כך למשל הטמעת כלים שונים באתר ואיסוף נתונים, התאמת האתר לגלישה בפלטפורמות שונות ובמסכים שונים, מחקרים שונים שיש לבצע כמו מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח, מחקר קישורים ועוד. חלק זה במדריך מקיף פרמטרים רבים החשובים לקטגוריות אלו בעבודת הקידום ואנו בהחלט ממליצים בחום לא לדלג עליו כיוון שמדובר בחלק השני של עבודת הקידום.

12. מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא מחקר שמבצעים אותו עם תחילת עבודת הקידום בדרך כלל. המחקר יכול לעזור לנו בכמה מטרות שונות:

  1. לגבש רעיונות חדשים למילות מפתח וביטויים שכדאי לקדם את האתר בהם.
  2. לסנן ביטויי מפתח כלליים או תחרותיים מדי שייקח זמן רב לקדם אותם ו/או שלא יהיו ממוקדים מספיק עבור הלקוח להבאת לקוחות.
  3. בדיקת מידת התחרות ונפח החיפוש החודשי המשוער של הביטויים הנבחרים כדי להעריך את פוטנציאל התנועה באתר והאם כדאי להשקיע בקידום של ביטוי מסוים.
  4. ועוד.

מחקר מילות מפתח מקצועי יכול לקחת אפילו כמה שעות טובות ולעתים יכלול גם מחקר מתחרים ואילו ביטויי מפתח הם מקדמים ולבחון האם גם כדאי לקדם בהם את האתר שלנו. כמות הביטויים לקידום תלויה בתקציב ובאסטרטגיית הקידום כמובן.

12.1. אילו ביטויי מפתח אנו רוצים לקדם?

כאשר אנו באים לבצע מחקר מילות מפתח ולבחור את ביטויי המפתח הרלוונטיים לקידום האתר שלנו אנו רוצים לחשוב בצורה אובייקטיבית. כלומר, ייתכן ובעל העסק יחליט מתוך רגש או חוסר ניסיון שהוא רוצה להיות ממוקם ראשון לביטוי X במנוע החיפוש. זה בסדר גמור אולם אם הביטוי המדובר הנו מאוד תחרותי עשוי לקחת שנים עד שתגיעו בו לתוצאה הראשונה או לשלושת התוצאות הראשונות. כמו כן אם הביטוי כללי מידי (וזה קורה בהרבה מאוד תחומים) ייתכן ואנשים רק מחפשים מידע או משהו אחר בתחום שהוא לא מה שאתם מספקים.

כאשר אנו באים לבחור ביטוי מפתח אנו רוצים לחשוב על הרלוונטיות שלו לעסק, האם קהל היעד שלנו באמת עשוי לחפש אותו והאם יש לו נפח חיפושים סביר שכדאי להשקיע בו זמן ומשאבים. כלומר – ביטוי עם 0-10 חיפושים בחודש לא בהכרח יהיה שווה את המאמץ שלכם לתת עליו עבודה במשך כמה חודשים במה שבסופו של דבר לא בהכרח יניב רווחים. דבר נוסף שכדאי אולי להתחשב בו הוא מיקוד. ככל שהביטוי יהיה יותר ארוך או ספציפי יש סיכוי גבוה יותר להתברג במהירות בתוצאות הראשונות  והתחרות בו תהיה נמוכה יותר. ביטויים בעלי אופי מקומי למשל יכולים להתאים: "קידום אתרים בחיפה", "משלוח פרחים בכפר סבא", "יועץ משכנתאות בשרון", "חנות מחשבים בנהריה" וכו'.

12.2. כמה ביטויים אנו רוצים לקדם?

התשובה לכך תלויה לגמרי בתקציב הלקוח. יש חברות תיירות, משכנתאות, בנקים, חברות אשראי וחברות בתחומים נוספים שמשקיעים בקידום של עשרות ביטויים מדי חודש, אולם התקציב שלהם מאפשר זאת. עסק קטן-בינוני לרוב ישקיע בקידום של 10-15 ביטויים בממוצע ועסקים קטנים יותר אף ישקיעו בפחות ביטויים. קידום יותר ביטויים יכול לתרום במישורים הבאים:

  • נפח גדול יותר של תנועה פוטנציאלית להגיע לאתר. לכל ביטוי יש נפח חיפוש מסוים – לכן התברגות בתוצאות הראשונות ליותר ביטויים שווה יותר תנועה לאתר.
  • יותר תנועה לאתר ביחס עם יחס המרה טוב זה אומר יותר הכנסות לעסק.
  • יותר ביטויים מקודמים בתוצאות הראשונות זה מוניטין גבוה יותר של העסק על פני המתחרים, גם בעיני המתחרים וגם בעיני הגולשים.
  • הגעה של קהל יעד רב ומגוון יותר שיכול לחפש ביטויים בגרסאות שונות או מוצרים שונים תחת אותה קטגוריה (לדוגמה אתר חנות למכירת ציוד ספורט. יש אלפי סוגים של מוצרי ספורט. האתר יכול לקדם קטגוריות או מוצרים ספציפיים. ככל שהוא יהיה מוקדם על יותר מוצרים ספציפיים בתוצאות בגוגל כך הוא ירוויח יותר תנועה ויותר לקוחות).
 

העניין עם יותר ביטויי לקידום היא מסת העבודה שעבודת הקידום דורשת. אם התקציב שלכם מוגבל – עדיף להשקיע יותר עבודה בפחות ביטויים אבל בביטוים עם נפח חיפוש טוב מאשר להתפרס על פני כמות משוגעת של ביטויים, לירות חצים לכל עבר, אבל להשקיע מעט משאבים בעבודה בכל ביטוי בשל התקציב הדל. התייעצו עם חברת הקידום שלכם לגבי כמות הביטויים וסוג הביטויים המומלצים לקידום עבור העסק שלכם.

12.3. אילו כלים מומלצים למחקר מילות מפתח?

הכלי המומלץ ביותר לטעמנו למחקר מילות מפתח הוא כלי מילות המפתח של גוגל. כלי זה מציג בצורה המדויקת ביותר את הערכת התנועה והתחרות בגוגל (כיוון שזה מנוע החיפוש שלהם) לביטויים מסוימים. כמו כן הוא מציע גם מגוון רחב של ביטויים קרובים שכדאי לחשוב עליהם לצרכי קידום.

ניתן להרחיב את תהליך המחקר באמצעות כלים נוספים (חלקם חינמיים במידה מלאה או חלקית, וחלקם בתשלום) אשר יסייעו לכם למצוא גם ביטויים ארוכי זנב: UbberSuggest, KeywordTool ו-KWFinder.

13. בניית קישורים לאתר

בניית קישורים לאתר הוא אולי החלק החשוב ביותר בתהליך הקידום האורגני (אך הוא לבד לכשעצמו לא יספיק לביצוע עבודת קידום טובה, בוודאי שלא בתחומים תחרותיים). בשונה מבעבר, כיום לאיכות הקישורים יש משמעות גדולה יותר מכמות הקישורים ולכן חשוב לבנות קשרים ושת"פ ולמצוא היכן כדאי לקשר לאתר שלנו, לקבל רעיונות חדשים, לטפח אתרי תמיכה ועוד.

בניית קישורים לאתר צריכה להיעשות בכמויות נכונות, בצורה נכונה, בתמהיל נכון של סוגי הקישורים והאנקורים ועוד. ככל שתתמקצעו בתחום הקידום תצטרכו להכיר את סוגי הקישורים השונים, לבחון את איכותם הפוטנציאלית, מהיכן כדאי להוציא קישורים ומהיכן לא, אילו קישורים יכולים להזיק ואילו קישורים יכולים להועיל ועוד. כמו כן תוכלו להיעזר בכלים שונים כדי לחקור קישורים המובילים לאתרים של מתחרים עיקריים שלכם ובכך לקבל רעיונות נוספים מהיכן לקשר לאתר שלכם.

13.1. איך לבדוק אילו קישורים יהיו טובים לאתר שלנו?

איכות הקישור חשובה יותר מכמות גדולה של קישורים לא איכותיים. אין זה אומר שתצטרכו לרדוף רק אחר קישורים סופר איכותיים כיוון שזה יהיה מאוד יקר וגם לא טבעי בעיני גוגל, אבל חשוב לא לכלול קישורי ספאם בבניית הקישורים שלכם וכן לשלב כמה שיותר קישורים איכותיים לצד קישורים פחות איכותיים לצורך גיוון (קצת על תמהיל הקישורים בהמשך). כדי לבדוק את איכות הקישורים שלכם ובכלל מידע נוסף על האתרים המקשרים אליכם תוכלו להיעזר בשני כלים נהדרים שאנו ממליצים עליהם בחום: Ahrefs ו- Majestic SEO.

שני הכלים הללו הם כלים פרימיום שעולים דמי מנוי חודשי אולם כל מקדם מקצועי כדאי שישתמש לפחות באחד מהם. תוכלו לבדוק האם הקישורים המפנים לאתר שלכם הם follow או no-follow. תוכלו לבדוק מאילו ביטויים (אנקור טקסט) הקישורים מפנים אליכם. תוכלו לקבל מאותם כלים ציון איכות שלהם לגבי איכות הקישורים וזהו המדד החשוב שתרצו גם להסתכל עליו כדי לבחון את איכות הקישורים. ציוד האיכות של הקישורים ב-Ahrefs נקרא DR ובמג'סטיק הוא נקרא Trust Flow.

13.2. איך לבדוק קישורים של מתחרים ולקבל רעיונות נוספים מהיכן לקשר?

בהמשך ישיר לפסקה הקודמת. נוכל להשתמש ב-Ahrefs לריגול אחר הקישורים המובילים לאתרים של מתחרים שלנו ולגבי איכות הקישורים. כך נוכל למצוא מקורות נוספים שכדאי לקשר אליהם לאתר שלנו וגם למצוא מקורות לקישורים איכותיים יותר. כמו כן, תצאו מנקודת הנחה שאם אתם מקשרים לעצמכם מאיפה שהמתחרים שלכם מקשרים אבל אתם מקשרים גם ממקורות נוספים זה יכול לתת לכם יתרון נוסף על פני המתחרים שלכם.

מהיכן נוכל להשיג קישורים לאתר שלנו?

  • החלפת קישורים – יש כמה סוגים של החלפות קישורים אולם לא תמיד הן האופציה הטובה ביותר. גוגל נותנים פחות כוח לאתרים שמליפים ביניהם קישורים ולכן כיום מלבד האופציה הזו יש שת"פ שמקדמים או בעלי אתרים עושים של החלפות קישורים כולל אתרי צד ג'. כלומר – אתה תקשר לאתר X מאתר Y שלך ואני אקשר לאתר Y שלך מאתר Z שלי.
  • אתרי תמיכה – כל מקדם אתרים מקצועי דואג כיום לתשתית של אתרי תמיכה בתחומים שונים. חלקם פורטלים בתחומים שונים ואחרים אתרי נישה ספציפיים. יש מקדמים עם עשרות אתרים כאלה ויש חברות קידום גדולות שמתחזקות מאות אתרים כאלה. התחזוקה השוטפת שלכם היא הרבה מעבר לעלויות הדומיין והאחסון שלכם כיוון שצריך גם לייצר אליהם קישורים ולייצר לאתרים הללו תוכן. ככל שהאתרים עצמם יהיו יותר איכותיים כך הקישורים מהם יהיו איכותיים וטובים יותר.
  • קניית קישורים – ניתן לשלם לבעלי אתרים או חברות פרסום/קידום המחזיקות בכמות גדולה של אתרי תמיכה, מגזינים ואתרים טובים שכאלה ולשלם להם בעבור פרסום כתבות עם קישורים לאתרים שלכם. כך תוכלו לחסוך את כל העניין של שת"פ ופשוט לשלם עבור הקישורים.
  • אינדקסים – יש אינדקסים ספאמיים אבל יש אינדקסים באמת טובים שכדאי להירשם אליהם. להירשם עם פרופיל מלא מידע ולא רק קישור לאתר, זאת כדי שעמוד ממנו יוצא הקישור יהיה עמוד איכותי וטוב יותר. כמו כן ישנם אתרי המלצה למיניהם הכוללים אנשי מקצוע מומלצים בתחומים שונים. גם לשם כדאי להירשם.
  • אתרי מאמרים – מומלץ להעלות מאמרים לאתרי מאמרים מובילים ולקשר מהם לאתר שלכם.
  • רשתות חברתיות – מומלץ לפתוח דפים עסקיים או פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות ולקשר מהם לאתר שלכם.
  • כתבות יח"צ – כתבות ארוכות ואיכותיות יותר שתוכלו לפרסם בתשלום באתרים גדולים ומובילים.
 

13.3. החשיבות של בניית קישורים בצורה מושכלת עם תמהיל נכון

תמהיל נכון של קישורים הוא ויסות נכון של כמות הקישורים, בתדירות הנכונה ומתוך האנקורים הנכונים במהלך החודש. חלק משמעותי בתהליך הקידום הוא ליזום קישורים בעצמכם, אולם על הנייר גוגל לא ממש אוהבים את זה. כל המקדמים בעולם יוזמים את הקישורים בעצמם וגוגל גם לא יעשו עם זה כלום, כיוון שכך עובד האינטרנט, כך עובדים כולם ואין דרך אחרת שעוקפת את המשמעות של קישורים מרחבי הרשת כדרך לבניית סמכות של אתר מסוים.

תמהיל נכון של קישורים יכלול קודם כל חלוקה הגיונית של קישורים. כלומר פיזור בתדירות הגיונית. אם אתם לא מקשרים לאתר חודש שלם ופתאום יום אחד בחודש מכניסים אליו 30 קישורים במכה זה לא טבעי ולא הגיוני. כמו כן אם האתר שלכם כמעט ללא כניסות בחודשיו הראשונים ואתם מקשרים אליו 300 קישורים בחודש גם זה לא הגיוני (שוב כיוון שגוגל מחפשת אחר טבעיות).

מלבד תדירות הקישורים החודשית כדאי להתייחס גם לאיכות הקישורים. יש קישורים איכותיים יותר ויש פחות. באופן טבעי אתר שיקבל הרבה שיתופים והמלצות ברחבי הרשת מהגולשים ואנשים שונים שימליצו על האתר – זה אומר שהקישורים יהיו בחלקם איכותיים יותר ובחלקם איכותיים פחות. לכן אתר שמקבל רק קישורים מאוד איכותיים אבל ללא קישורים עם פחות ערך – גם זה לא טבעי וידליק נורה אדומה לגוגל.

דבר אחרון שנרצה לדבר עליו בהקשר של תמהיל הקישורים הוא הטקסט שממנו יוצא הקישור – או בשפה המקצועית האנקור טקסט. אם אתם יוזמים קישורים לקידום האתר שלכם ואתם רוצים שזה יראה טבעי תדאגו שהקישורים יהיו מגוונים. לדוגמה: אם אתם רוצים לקדם עמוד באתר שלכם בנושא קידום אתרים. אז חלק מהביטויים שתקשרו מהם יהיו קידום אתרים, חלק יהיו קידום אורגני, חלק יהיו מקדם אתרים וכו'. מומלץ גם לשלב קישורים מתוך שורה/ביטוי ארוך יותר. מומלץ לשלב קישורים מתוך שם העסק שלכם ולעתים מומלץ לשתף את הקישורים באופן ישיר ללא אנקור טקסט – כלומר ישירות את כתובת האתר שלכם.

14. שימוש בכלי אנליטיקס

כלי אנליטיקס הם חלק בלתי נפרד מעבודת הקידום. בלעדיהם אנחנו למעשה עיוורים בכל הקשורים לפעילות הקורית באתר שלנו. ללא הכלים הללו אין לנו דרך לבדוק כמה גולשים נכנסו לאתר שלנו, היכן הם ביקרו, מאיזה עמוד הם עזבו את האתר, כמה זמן הם שהו באתר, באילו שעות היו רוב הגולשים ועוד מידע רב שנוכל לאסוף באמצעות שימוש בכלי אנליטיקס שונים. הכלים המומלצים ביותר בתחום זה יהיו כמובן גוגל אנליטיקס וסירץ' קונסול. שניהם כלים של גוגל ומציגים מידע מאוד מדויק ונרחב.

14.1. אילו נתונים נוכל לקבל בגוגל אנליטיקס ובגוגל סרץ' קונסול?

שני הכלים החינמיים הללו של גוגל יספקו לכם מידע רב וכלים חשובים לביצוע עבודת הקידום שלכם ובכלל למעקב אחר האתר שלכם, אחר תנועת הגולשים בו וההתנהגות שלהם ועוד. אם יש לכם חשבון Gmail חינמי תוכלו להשתמש בכלים הללו גם כן. ניתן לחבר את הכלים הללו לכלים אחרים וכמובן לחבר גם בין שני הכלים עצמם לסנכרון נתונים.

כלים אלו יאפשרו לנו למצוא מידע רב כמו כמות המשתמשים הנכנסים לאתר לפי זמנים, שעות, ימים ותאריכים. כמו העמודים הנצפים באתר, כמות ממוצעת של צפיות לכל ביקור, זמני שהייה ממוצעים לביקור באתר, יחסי המרה, אחוזי נטישה, היקף מכירות ועוד. כמו כן תוכלו לשגר לגוגל מפת אתר וקובץ Robots.txt באופן ישיר ולחסוך את זמן ההמתנה לסריקה עצמאית של גוגל. במילים אחרות אלו כלי חובה לכל מקדם ולכל בעל עסק בכלל.

15. בדיקת מיקומים והפקת דוחות

כל מקדם שואף בסופו של דבר לשפר את המיקום של האתר בתוצאות החיפוש ולכן מעקב אחר דירוג האתר לביטויי המפתח המקודמים הוא אחד החלקים האטרקטיביים בעבודת הקידום. עבור הלקוחות לעתים רבות מדובר "בשורה התחתונה" של העבודה שלכם ומדוע הם משלמים לכם כסף.

לכן לראות את האתר שאתם מקדמים משתפר משמעותית בתוצאות מחודש לחודש יהיה משהו שאתם בהחלט רוצים לייחל לו והוא גם יהיה באיזשהו אופן סוג של חותמת לרמת העבודה שלכם. יש כלים רבים ושונים שתוכלו להשתמש בהם לבדיקת הדירוגים, איסוף מידע נוסף והפקת דוחות. חלקם כלים המיועדים לעבודה זו בלבד וחלקם כלי All In One.

לסיכום

זהו זה! תנו לעצמכם טפיחה יפה על השכם על שהגעתם עד הלום. כעת יש בידכם את כל הידע הראשוני והמשמעותי ביותר אשר נדרש כדי לקדם אתרים בצורה אורגנית. אנו ממליצים להתחיל ולהתנסות בכל מה שזה עתה למדתם ותוך כדי תנועה להיעזר במדריכים הנוספים באתר שלנו על מנת להרחיב על הנקודות השונות שהוזכרו במדריך זה. בהצלחה!

פוסטים נוספים להעמקה בנושאים שונים: