כלים לקידום אתרים - כל כלי ה-SEO שאתם חייבים להכיר

תוכן עניינים

כל מקדם אתרים יודע כי ללא כלים שונים שבהם הוא נעזר הוא לא יוכל לבצע עבודת קידום מקצועית. זה הרבה מעבר לשירותי אוטומציה או ייעול העבודה. שימוש בכלים שונים יעזרו לנו להעריך את התנהגות הגולשים באתר שלנו, את המתחרים שלנו ואת הפעולות שאנו מבצעים. מהדוחות שנפיק ומהמידע שנקבל, נוכל לבצע עבודת קידום מקצועית יותר, מקיפה יותר, יסודית יותר ומוצלחת יותר. 

אם נכשלתם במבחן הבגרות למשל, ותדעו היכן הטעויות שלכם היו, תוכלו לחזק את הידע שלכם ולבצע חיזוקים לאותו נושא כדי לעבור את המועד השני של המבחן. במידה ולא תדעו היכן טעיתם – כיצד תוכלו לדעת במה להשתפר לקראת המועד השני? ובכן בקידום אתרים מועד ב' לא תמיד קיים וגם אם כן הוא יעלה ללקוח שלכם הרבה מאוד זמן וכסף שהוא השקיע בכם. 

במדריך מקיף זה נסקור כלים רבים שכל מקדם אתרים צריך להכיר. בדרך כלל אין צורך להשתמש ביותר מכלי אחד מכל קטגוריה אולם זה לגמרי נתון בהחלטתכם. חלק מהכלים הינם חינמיים לשימוש, אחרים יעלו כסף. בחרו את הכלים שלכם בתבונה ובצעו את עבודת הקידום שלכם בצורה נכונה ומקצועית יותר.

כלים לסטטיסטיקות ונתונים

מסוגי הכלים שבלעדיהם אנו יורים חיצים בערפל בעבודת הקידום שלנו. הם הכלים המציגים לנו נתונים סטטיסטיים ואחרים על האתר שלנו והגולשים בו. כלים אלו יכילו מידע מעמיק ומקיף אודות תנועת הגולשים באתר, עמודים פופולריים, עמודים בעלי אחוז נטישה גבוהים, זמן שהייה באתר, זמנים ממוצעים במהלך היום שבהם יש יותר מבקרים באתר שלנו, כמות מבקרים באתר לפי יום/תאריך ספציפי או אפילו חודש מסוים וכמובן עוד נתונים רבים אחרים. יש כמה כלים מומלצים בתחום זה אולם הכלים של גוגל הם Must בכל הליך קידום והם גם ניתנים לשימוש בחינם.

  • גוגל אנליטיקס – מודד את כמות המבקרים באתר, מקורות התנועה, מידע אודות שימוש הגלושים בעמודי האתר, מעקב המרות ועוד.
  • גוגל סרץ' קונסול –  מציג מידע על בריאות האתר, נתוני חשיפות והקלקות מתוצאות החיפוש, מיקומים עבור ביטויים שונים ועוד.
  • Hotjar – מאפשר הקלטה מלאה של פעולות הגולשים באתר, מפות חום ונתוני שימוש נוספים (ישנה גירסה חינמית המגבילה את מספר העמוד שניתן לעקוב אחריהם ואת כמות הקלטות המסך החודשיות. הגרסאות בתשלום מאפשרות גמישות רבה יותר).
 

כלים לבדיקת מהירות האתר

בדיקת המהירות של האתר היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתם רוצים לבדוק עם תחילת עבודת הקידום שלכם על האתר ואחת לכמה זמן לצורך ביקורת.

pingdom speed test

אתר עם טעינה איטית של העמודים בו וגלישה איטית בו תגרום לגולשים שלכם לנטוש במהירות את האתר שלכם. דבר שיפגע משמעותית בקידום האתר שלכם ובמדדים השונים המציגים לכם את חוויית המשתמש באתר. פגיעה בחוויית המשתמש בסופו של דבר תפגע גם במיקומים שלכם בגוגל. 

בדיקת מהירות האתר תוכל להציג לכם תמונת מצב לגבי מהירות הטעינה של עמודי האתר ומהירות הגלישה בו. בכלים שונים אף תוכלו לקבל תמונה של פירוק לגורמים של מהירות הטעינה של האתר והמלצות כיצד למהר את האתר. הנה כמה מהכלים המומלצים ביותר לבדיקת מהירות אתר:

 

כלים למחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא אחד מאבני היסוד של כל הליך קידום. בחירת מילות המפתח הנכונות לקידום חשובות מאוד כדי לא לבזבז את הזמן והכסף שלכם ושל הלקוחות שלכם כדי להשקיע בביטויי מפתח פחות רלוונטיים, ביטויים כלליים שלא בהכרח יביאו לקוחות או בביטויים שהתחרות בהם היא על גבול הבלתי אפשרי במסגרת המשאבים שיש לכם בשלב זה בקריירה שלכם. 

ubersuggest

כלים מקצועיים למחקר מילות מפתח יעזרו לכם למצוא מילות מפתח חדשות, רעיונות חדשים לביטויים שונים, לגבש רשימות של מילות מפתח קרובות או בעלות מכנה משותף או נישה משותפת, לחקור את המתחרים והביטויים שהם מקדמים, לגבי מושג לגבי מידת התחרות בקידום ביטויים מסוימים, מה נפח החיפוש החודשי של אותם ביטויים ועוד. 

הכלי שכדאי להתחיול איתו את מחקר מילות המפתח יהיה מתכנן מילות המפתח של גוגל שכן הוא מציג את הנתונים המדויקים ביותר הקשורים למנוע החיפוש של גוגל (שסביבו בדרך כלל אנו מבצעים את עבודת הקידום כולה). כדאי גם להיעזר בכלים נוספים שיסייעו לכם להעמיק את המחקר שלכם ולמצוא ביטויים רלוונטיים נוספים, אז הנה עוד כמה כלים שימושיים:

 

כלים למחקר שוק ובדיקת קישורים

כלים למחקר שוק אלו כלים טובים מאוד לניתוח נתונים או אתרים גדולים בנישות שונות. הכלים הללו יכולים להציג נתונים שונים אודות כמות התנועה המוערכת באתרים הללו, מהיכן מגיעה התנועה, קישורים לאתרים ואפילו מידע אודות הקהל באותו כמו מחולק לפי פרמטרים שונים כמו גיל, מגדר ועוד. כמו כן תוכלו להתרשם מכמות הגולשים לפי פלטפורמה (מובייל, דפדפן במחשב וכו'). איסוף הנתונים הללו יכולים לעזור לכם במחקר המתחרים שלכם, במחקר נישה ובאופן כללי לתת לכם אינדיקציות שונות לחלקים שונים בהליך הקידום שלכם.

semrush seo dashboard

בואו נתעכב רגע על עניין בדיקת הקישורים: קישורים הם חלק חשוב בעל משקל רב בכל הליך קידום אורגני. בין אם מדובר בקישורים פנימיים בין עמודי האתר ובין אם מדובר בקישורים נכנסים המגיעים ממקורות שונים ברשת. השימוש בכלים שונים לבדיקת קישורים יכול לעזור לנו לקבל מידע בעל רמת דיוק גבוהה (לא מושלמת) על כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר שלכם, על האנקור טקסט, לבדוק את הקישורים של המתחרים ועוד. 

הכלים המומלצים ביותר שיסגרו לכם את כל הפינות במחקר שוק ובדיקת קישורים:

 

כלים לבדיקת תוכן משוכפל

תוכן משוכפל הוא אחת הבעיות הגדולות ביותר שתוכלו להיתקל בהן בעולם ה-SEO. כל מקדם אתרים מתחיל צריך לדעת שאסור להעתיק אבל חלקים מתכנים קיימים באינטרנט כיוון שאם גוגל תסרוק את האתר שלכם ותגלה תכנים מועתקים ממקור אחר באינטרנט האתר שלכם, גוגל יתעלם מהתוכן שלכם ויענש את האתר. הבעיה היא כאשר בעלי אתרים מעלים תכנים בעצמם ואינם מודעים לחוקים הללו ולכן נוטים לעשות את הטעויות הללו. 

copyscape dashboard

לפני כל העלאת תוכן חדש לאתר מומלץ לבצע בדיקה באחד הכלים הבאים כדי לבדוק שאין תוכן מועתק מרחבי האינטרנט. במידה וקיבלתם לקדם אתר קיים שכבר יש בו כמות מסוימת של תוכן, כדאי לבצע בדיקות של התוכן הקיים כדי לוודא שאין חלקים מועתקים העשויים לפגוע בקידום האורגני של האתר. 

בכלים הנהדרים שתמצאו פה תוכלו גם לבדוק תכנים קיימים באתר שלכם כלומר אם יש תוכן משוכפל בתוך האתר שלכם. תוכלו להתרשם ממגוון נתונים בכלי כמו סייט ליינר למשל שמציג את אורכי התוכן באתר שלכם, אורך ממוצע ועוד. בכלים מסוימים תוכלו אף להשוות בין שני מאמרים שונים ועוד.

כלים לעריכת תמונות, וידאו ואנימציה

הוספת תכנים נוספים לאתר עוזרת לשיפור חוויית המשתמש באתר ולכן גם לקידום האורגני של האתר בגוגל. תחום זה נקרא מידע עשיר או תוכן עשיר. הכוונה היא להוספת תכנים מסוגים שונים לאתר שהם לא רק טקסט, לדוגמה: תמונות, אינפוגרפיקה, סרטונים ועוד. 

כאן נמליץ לכם על כמה כלים נהדרים שתוכלו להיעזר בהם לצורך עריכת תמונות, עריכה והפקה של סרטונים, מצגות ועוד. תוכלו לייצר קבצי סאונד, להמיר אותם לקבצים מסוגים שונים ועוד.

 

כלים ותוספים לוורדפרס

וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן המובילה באינטרנט. אחוז גבוה מאוד מהאתרים באינטרנט כיום בישראל ובעולם מבוססים על מערכת וורדפרס ואין הרבה מילים רעות להגיד על המערכת הזו אם בכלל. גם חברות בניית אתרים שמתגאות בשירותי בניית האתרים שלכם מאפס ממליצות בחום על בניית אתרים בוורדפרס

באמצעות וורדפרס יש לנו גישה לעריכה של כל חלק האתר, התבנית עליה מבוססת האתר ויש אפילו עשרות אלפי תוספים שניתן להתקין כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר, את עבודת הקידום באתר והשימושים השונים בו. 

חלק מהכלים כאן יעזרו לכם לבצע אופטימיזציה לתוכן לצרכי קידום, חלק מהם יעזרו לכם לשיפור האבטחה של האתר, חלק עוזרים לשיפור מהירות האתר ועוד. נציג בכמה מילים ליד כל תוסף/כלי במה הוא עוסק כדי שתוכלו להיות ממוקדים יותר בהכרת הכלים ולהשתמש באלה שאתם צריכים בלבד.

  • WP Super Cache – תוסף פופולרי מאוד ואיכותי שעוזר לטפל בקבצי קאש ולמהר את מהירות הגלישה באתר.
  • WP Rocket – מבצע את אותה עבודה של התוסף הקודם רק בגרסה מתקדמת שמטפלת בעוד הרבה דברים אחרים שמשפרים את מהירות הטעינה של האתר. התוסף בתשלום אבל שווה כל שקל.
  • Wordfence – תוסף אבטחה נוסף פופולרי מאוד לוורדפרס שיקשה על פורצים פוטנציאלים להזיק לאתר שלכם.
  • Yoast SEO – אחד מהתוספים הפופולריים בוורדפרס בכלל ואולי תוסף הקידום אתרים הכי פופולרי לוורדפרס. תוסף נהדר שגם הגרסה החינמית שלו נהדרת, מקיפה ושימושית מאוד. התוסף יעזור לכם לבצע התאמות מהירות לכל אתר לצרכי קידום לפי ההמלצות של גוגל ושל טובי המקדמים בעולם. בין היתר יעזור לכם לטפל בתגיות מטא, מפת אתר, האם לאנדקס או לא לאנדקס עמוד מסוים ועוד.
 

לקריאה על כלים שימושים נוספים, בקרו בפוסט הזה. לקריאה אודות תוספים מומלצים לשיפור ביצועי התמונות באתר, קיראו כאן.

מאגרי תמונות מומלצים

כל מקדם אתרים, משווק אינטרנט או בעל אתר זקוקים לתמונות. חלקן ניתן לייצר בעצמנו אולם כאשר מדובר באתר עם עשרות עמודים ויותר צריך לעדכן תמונות חדשות ולצורך כך נעשה שימוש במאגר תמונות. מרבית מאגרי התמונות הגדולים מחזיקים במיליונים של תמונות, אילוסטרציות ועוד. 

חלקם מאפשרים שימוש חינמי בתמונות, חלקם מאפשרים שימושי חינמי בתמורה לקרדיט, אחרים אינם מאפשרים שימוש חינמי בתמונות ותצטרכו לרכוש מנוי חודשי להורדת X תמונות בחודש או לשלם עבור בנק תמונות לניצול ללא הגבלת זמן בדרך כלל. כדאי לקרוא את תנאי השימוש של כל אחד מהמאגרים לפני השימוש בתמונות שלו כדי להימנע מהפרת זכויות יוצרים.

 

כלים לקידום אתרים טכני

בכתבה אחרת בבלוג שלנו כתבנו לעומק על קידום אתרים טכני וכמה הוא חשוב כחלק מהעבודה של כל מקדם. קידום אתרים טכני כולל למעשה כל מה שקשור בהיבטים הטכניים של העבודה על האתר, הקוד של האתר, המבנה הארכיטקטורי של האתר ועוד. כאן תוכלו למצוא כמה כלים נהדרים לעבודה הטכנית של הקידום:

  • Screaming Frog – כלי שעוזר לסרוק ולנתח את האתר בפן הטכני. חינמי לסריקה של עד 500 עמודים. מציג מידע אודות תגיות המטא של האתר, קובץ robots, מייצר ובוחן מפות אתר XML, מאתר קישורים שבורים ועוד.
  • Schema Markup Generator – כלי זה מסייע ביצירת קוד להפקת תוצאות עשירות בגוגל כמו דירוגים, ביקורות, מחירים, אירועים שונים ועוד. כלי נהדר שמסייע לשפר משמעותית את אחוז ההמרה של גולשים הנכנסים לאתר שלנו מגוגל.
  • גוגל סרץ' קונסול – אמנם הזכרנו אותו בתחילת הפוסט אך רלוונטי מאוד גם לפן הטכני של האתר מכיוון שהוא מציג כל כך הרבה מידע ונתונים הקשורים לאתר שלכם, לעמודים פנימיים בו, לגולשים ועוד. ניתוח הנתונים מהכלי הנהדר הזה יאפשרו לכם לשפר כל כך הרבה ביצועים טכניים הקשורים לאתר. לדוגמה עמוד עם אחוז נטישה גבוה – נוכל לבדוק את אותו עמוד ספציפי ולהסיק מדוע רוב הגולשים יוצאים ממנו.
 

כלים לבדיקת מיקומי האתר

אחד הריגושים הגדולים ביותר של כל מקדם היא לראות את האתרים שהוא מקדם עולים בדירוגים של גוגל. על מנת לקבל תוצאות כמה שיותר מדויקות, מומלץ לא להתבסס על בדיקות ידניות או כלים חינמיים למינהם אשר נוטים להיות פחות מדוייקים.

zefo website

ישנם שני כלים שאנו ממליצים עליהם בלב שלם אשר יעזרו לכם לבדוק את מיקומי האתר בצורה מיטבית. הכלים סורקים את כל האתרים ברשימה אחת ליום, מציגים תוצאות נפרדות לדסקטופ ולניידים, תוצאות של מיקומים במפות, אפשרות לייצוא דוחו״ת מפורטים ושלל פיצ׳רים שימושיים אשר בהחלט שווים את ההשקעה.

 

זהו זה, אם הגעתם עד הלום יש לכם את כל הכלים הנחוצים כדי לקדם אתרים בצורה מקצועית. חשוב לזכור שבתחום תחרותי, יסודי ומסועף כמו קידום אתרים אורגני, חשוב מאוד שיהיו לכם בארסנל כמה שיותר כלים מקצועיים, איכותיים וחשובים לביצוע עבודת הקידום. 

כלים אלו יכולים לעזור לכם החל משלבי הבסיס של מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים וחקירת השוק ועד לניתוח נתונים, איסוף מידע, מעקב קישורים, דיווח ללקוחות ועבודות קידום טכניות שונות. ככל שתעמיקו בעולם הקידום האורגני, ככל הנראה תמצאו את עצמכם עושים שימוש יומיומי בחלק ניכר מהכלים שהזכרנו. כדאי כמובן תמיד להישאר מעודכנים ולבחון כלים חדשים שיוצאים לשוק ואת מה שיש להם להציע.

פוסטים נוספים על כלים לקידום אתרים:

/* */