15 טיפים שיעזרו לכם לעשות קידום בגוגל כמו אלופים

תוכן עניינים

קידום בגוגל בקצרה

קידום בגוגל הוא תהליך ארוך וסיזיפי שמטרתו לשפר את נראות האתר שלכם בתוצאות החיפוש. עבודת הקידום בגוגל מורכבת מאספקטים שונים – החל מעבודה טכנית על יסודות האתר עצמו, דרך כתיבה והזנת תכנים בצורה אסטרטגית לאתר ועד לבניית שיתופי פעולה והקמת תשתיות יעודיות לצורך השגת קישורים איכותיים על בסיס קבוע מאתרים אחרים.

כמובן שבלתי אפשרי לרכז את כל אותם פרמטרים לעמוד האחד ולכן החלטנו לגעת בנקודות עיקריות מחלקים שונים של עבודת ה-SEO אשר יעזרו לכם להשפיע לחיוב על קידום האתר בגוגל.

קידום אתרים seo

כך תעשו קידום בגוגל כמו גדולים

#1 – בצעו מחקר מילות מפתח בצורה נכונה

השלב הראשון של כל עבודת הקידום (לאחר אפיון העסק ובניית האתר כמובן) הוא ביצוע מחקר מילות מפתח. ניתן להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל לשם כך, במחקר מתחרים, ברעיונות שמנוע החיפוש של גוגל נותן לנו, בכלי צד ג׳ חינמיים כגון Ubersuggest או Keywordtool, ובכלים בתשלום כגון Ahrefs או Semrush. מטרת מחקר מילות המפתח היא לוודא שאתם הולכים להשקיע את המאמץ במקומות הנכונים. לצורך כך אתם רוצים להתחשב בכמה מדדים:

  • רמת התחרותיות – בשל התחרות הרבה כמעט בכל תחום היום, מומלץ לשים לב למתחרים שמופיעים בתוצאות הראשונות על הביטויים שאתם רוצים לקדם ולהבין כמה זמן ומשאבים תצטרכו על מנת להשתוות אליהם. אם הפער קשה מדי לסגירה, נסו לשלב כמות נכבדה של ביטויי זנב ארוך במחקר שלכם. אמנם יש להם נפח חיפוש נמוך יותר, אך הם נחשבים לביטויים ממוקדים וממירים יותר ולרוב בעלי תחרות נמוכה יותר. התחלת עבודת הקידום על ביטויי זנב ארוך תאפשר לכם להתברג מהר יחסית על ביטויים רלוונטיים, לקבל פניות וטראפיק איכותי שיאפשרו לכם להמשיך ולטפס במעלי תוצאות החיפוש גם על יתר המילים.
  • נפח חיפושים – אל תבזבזו זמן ומשאבים על קידום ביטויים ללא נפח חיפוש או כאלו שמחופשים 10 פעמים בממוצע מדי חודש. לצורך העניין, אנו יודעים שהתוצאה הראשונה בגוגל מקבלת כ-30% מסך הגולשים שמחפשים ביטוי מסוים. גם אם הצלחתם להתברג במקום הראשון על ביטוי של 10 חיפושים, אתם תקבלו בערך 3 מבקרים בחודש. אל תשכחו שלא כל מבקר הופך לליד. במקרה הטוב (עם יחס המרה של כ-3%), בקצב הזה תקבלו פניה אחת בכל 10 חודשים. לא אטרקטיבי במיוחד.
    מנגד, ברוב המקרים לא כדאי גם לקדם ביטויים כלליים מדי, למרות שהם עשויים להיראות אטרקטיביים מאוד בשל נפח החיפוש הגבוה. הסיבה הראשונה לכך היא רמת תחרותיות גבוהה מאוד שקיימת לרוב בביטויים גדולים מאוד, והשניה היא שהגולש כנראה עדיין לא נמצא בשלב שבו הוא בשל לבצע עסקה. מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.
  • בשלות הגולש – תהליך הרכישה שלנו כבני אדם בנוי לרוב מארבעה שלבים: זיהוי צורך, חיפוש מידע, הערכת חלופות ולבסוף החלטת קנייה.
    גולש שמחפש ביטוי כמו קידום אתרים, נמצא בדרך כלל בשלב השני של הסקאלה. כלומר הוא יודע שהוא רוצה ללמוד על קידום אתרים או לשכור את השירות, אבל הוא עדיין לא מכיר את השחקנים בשוק, את המחירים והתמורה. לכן הוא רוצה להבין טוב יותר על מה מדובר ומחפש מידע.
    יכול להיות שבשלב השלישי הוא יחליט שהוא מעדיף חברת קידום אתרים על פני מקדם פרילנסר ואז הוא ימקד את החיפוש שלו ויתחיל להשוות בין חברות קידום אתרים. אולי אפילו יצמצם את החיפוש לחברות המתמחות בתחום הספציפי שלו. למשל אם הוא עו״ד, הוא יחפש כנראה משהו בסגנון של ״חברת קידום אתרים לעורכי דין״. למרות שלחיפוש הזה יש הרבה פחות נפח מאשר לביטוי ״קידום אתרים״, יש לו סיכוי גדול בהרבה להניב המרה מעורך דין שזקוק לשירות, מכיוון שהוא נמצא בשלב מתקדם יותר של תהליך הרכישה ובשל יותר לקבל החלטה.
    בחרו בביטויים שממקמים את הגולשים שיגיעו אליכם כמה שיותר קרוב לסוף התהליך ותהנו מאחוזי המרה מעולים.
  • מיקום גיאוגרפי – אם מדובר במחקר מילים עבור עסק פיזי שנותן שירותים באזור גיאוגרפי מסוים, אין טעם להתחרות על ביטויים כלל ארציים. שימוש בביטויים בעלי אופי גיאוגרפי כגון ״רואה חשבון בחולון״ במקום ״רואה חשבון״ יכולים לעזור לכם גם להשיג תוצאות מהירות יחסית (כי המתחרים הם רק רואי חשבון מחולון) וגם למנוע בזבוז זמן והתעסקות בפניות לא רלוונטיות.

#2 – העשירו את האתר בתוכן באופן קבוע

ללא תוכן האתר שלכם לא יוכל להתקדם בגוגל. כמובן שחשוב לשלב סוגים שונים של תוכן: תמונות, סרטוני וידאו וטקסטים, אולם התוכן העיקרי שלכם באתר צריך להיות טקסט כיוון שזהו סוג התוכן העיקרי שגוגל מתבסס עליו. חשוב לא רק לדעת על מה לכתוב ומה יכול לעניין את הגולשים שלכם – אלא לעשות זאת לעתים קרובות כדי לשמור על אתר מעודכן ופעיל.

התכנים יכולים להיות מידע מקצועי שאתם משתפים עם הגולשים, טיפים ומדריכים בתחום, עדכונים על חדשות בתחומכם וכו׳. עבור רוב האתרים, 2-4 פוסטים בחודש יעשו את העבודה. המדד העיקרי שלכם צריך להיות המתחרים שנמצאים היום בתוצאות הראשונות – כמה תכנים יש להם באתר? באיזו תדירות הם מוסיפים תכנים חדשים? המטרה שלכם היא ליישר איתם קו כמה שיותר מהר ולהמשיך משם.

#3 – שדרגו ועדכנו תכנים ישנים

בהמשך לטכניקה הקודמת נגלה לכם סוד קטן: גם שדרוג של תכנים ישנים באתר שלכם יכול לעשות שינוי גדול. כמובן שזה לא תחליף לתכנים חדשים שצריכים להעלות לאתר, אך חשבו על זה בצורה הגיונית – גוגל מעוניין להציג לגולשים תכנים טובים, רלוונטיים, בעלי ערך ומעודכנים לזמן בו הם מבצעים את החיפוש.

אם אתם רוצים לאותת לגוגל שהתוכן שלכם הוא לא רק יסודי ומקיף אלא גם מעודכן ורלוונטי להיום, יהיה זה רעיון טוב לעדכן את התכנים המרכזיים באתר לפחות פעם בשנה או במידת הצורך.

#4 – השיגו קישורים מאתרים אחרים

קידום בגוגל הוא תחום מורכב עם עשרות עד מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אך כאשר מדברים על הפרמטר המשמעותי ביותר (אחרי תוכן כמובן) – מדברים על קישורים נכנסים.

כאשר אתר א׳ מקשר לאתר ב׳, הוא למעשה אומר לגולשים ולגוגל ״יש שם מידע שיכול לעניין אותך״ או במילים אחרות – כדאי לכם לבקר שם. אם אתרים טובים שגוגל כבר סומך עליהם, ממליצים על האתר שלכם, כנראה שיש טעם להציג גם אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

נשו להשיג כמה שיותר קישורים מאתרים פופולאריים בתחומכם או בתחומים משיקים על מנת ״להיות חלק מהחבורה״ ולהתקדם בגוגל. יחד עם זאת, הקפידו על תמהיל קישורים טבעי ככל האפשר המבוסס על פיזור אנקור טקסט הגיוני על מנת לא להרים דגלים אדומים ולהימנע מענישה.

#5 – אל תשכחו את הקישורים הפנימיים

מקדמי אתרים רבים נוטים לדלג על החלק הזה, בין משום שאינם מודעים להשפעה העצומה שלו ובין שהם נרתעים מהעבודה הדי סיזיפית הכרוכה בכך.

מהו קישור פנימי? מדובר בקישור בין עמודי האתר עצמו. היישום די פשוט אך מחייב עבודה מסודרת ויסודית על מנת לקשר בין כל עמודי האתר בצורה נכונה.

הרעיון מאחורי הצורך בקישורים פנימיים הוא פעם אחת להעביר את הגולשים לעמודים נוספים שיכולים להרחיב על מה שהם קוראים עכשיו, ופעם שנייה עבור גוגל, כדי לפזר את ה-link juice שמגיע מקישורים נכנסים. כך למשל כל קישור מאתר חיצוני שיגיע לעמוד הזה, יועבר בחלקו גם לכל העמודים האחרים באתר שהעמוד הזה מקשר אליהם.

#6 – וודאו שהכל מותאם למובייל

נתח השוק של הסלולרי הולך וגדל בכל שנה. למעשה כבר עברנו את הנקודה שבה רוב המבקרים באתר שלכם היו מגיעים מהמחשב. הרוב המוחלט של הגולשים שלכם יגיעו לאתר דרך המכשיר הסלולרי שלהם ואתם פשוט חייבים לוודא שהם נהנים מחווית שימוש ללא דופי.

הפתרון הנפוץ ביותר הוא בניית אתר רספונסיבי אשר מתאים את פריסתו בהתאם למכשיר עליו הוא מוצג. אתרים גדולים כמו אתרי חדשות או רשתות חברתיות יציעו בדרך כלל גם אפליקציה ייעודית.

אם האתר שלכם לא יהיה קריא, הטקסט יהיה קטן מדי, העיצוב ייחתך, לא יהיה תפריט נגיש ועוד תקלות שונות שעשויות להיות באתרים שאינם מותאמים – הגולשים פשוט יעזבו את האתר וייתכן מאוד שגם לא יחזרו אליו. זה יגדיל את אחוזי הנטישה באתר, יפחית את זמן השהייה הממוצע בו וישלח לגוגל סיגנל על כך שהאתר שלכם לא ראוי להימצא בתוצאות הראשונות.

#7 – הכירו את המתחרים שלכם

אחד הדברים היפים בקידום בגוגל הוא שניתן לומר שזה כמו לשחק פוקר כשהקלפים של היריבים שלנו גלויים לחלוטין. למה הכוונה? גוגל אומר לנו מה הוא רוצה לראות באתר שמתיימר להיות במקומות הראשונים. אם אתר מסויים נמצא במקום הראשון לאורך זמן, כנראה שהוא עושה עבודה נכונה. על ידי הינדוס לאחור באמצעות לימוד וניתוח המתחרים שלנו, נוכל לזהות את הנקודות המשותפות לכל האתרים במקומות הראשונים ולהסיק מכך מה עלינו לעשות. 

על איזה ביטויים הם מתמקדים? איך בנוי האתר שלהם? כמה עמודים יש להם? כמה קישורים נכנסים? איך נראית הנוכחות שלהם ברשתות חברתיות וכו׳. ברגע שאתם מכירים את המתחרים שלכם לעומק, תוכלו להימנע מהמון רעשי רקע ולמקד את עבודת הקידום שלכם בכיוון העיקרי שגוגל אוהב בחיפוש הספציפי אליו אתם מכוונים (האלגוריתם שונה מעט עבור כל שאילתה).

#8 – שפרו את מהירות האתר שלכם

נתחיל בכך שגוגל הכריזו כבר ב-2018 שמהירות טעינת האתר היא פרמטר המשפיע באופן ישיר על המיקומים. שנית, מחקרים שנערכו בנושא מצביעים על כך שכמחצית מהגולשים ינטשו אתר אינטרנט שלוקח לו מעל 3 שניות להיטען. כ-80 מהגולשים אומרים שלא יחזרו לאתר איטי (מקור ונתונים נוספים). 

המסקנה פשוטה – אתר איטי פשוט נוגס לכם ברווחים ומוריד לטימיון את כל העבודה הקשה שעשיתם כדי להביא את הגולשים אליכם. איך משפרים את המהירות? נסו ליישם את הפעולות הבאות:

  • הקטינו את גודל התמונות באתר והתאימו אותן לגודל שבו הן מוצגות (לחצו כאן כדי ללמוד על כלים שיעזרו לכם לשפר את ביצועי התמונות באתר).
  • אחסנו את האתר על גבי שרת מהיר ועשו שימוש ב-CDN איכותי (למדריך בחירת שרת אחסון לחצו כאן).
  • במידה ואתם עובדים על אתר וורדפרס, עשו שימוש בתוספים ייעודיים לשיפור המהירות.
  • השתדלו לשמור על קוד קצר ונקי עד כמה שניתן. אם אינם מתכנתים, מומלץ לשכור את שירותיו של איש מקצוע לשם כך.
  • העלו סרטונים ליוטיוב והטמיעו באתר במקום להעלות ישירות לשרת שלכם.
  • אם אין הכרח ממשי בכך, הימנעו מאפקטים מיותרים אשר מצריכים javascript ומכבידים על ביצועי האתר.

#9 – תנו לגולשים חוויית שימוש זורמת וברורה

אם גולש נוחת באתר שלכם, לא מבין מה אתם רוצים ממנו והולך לאיבוד – הפסדתם אותו. 

הקפידו לעצב את האתר כך שיתאים למכנה המשותף הנמוך ביותר. אל תניחו שמה שברור לכם מובן באותה מידה לגולש הממוצע באתרכם. עזרו לו להתמצא באתר, הנגישו את העמודים החשובים ביותר שלכם, תדאגו שיהיה נעים לעין (פונטים בגודל מתאים, ריווח בין פסקאות, צבעים נעימים, שילוב של מדיה עשירה ועוד) והובילו אותו אל המטרה שלשמה הבאתם אותו לאתר.

לצורך העניין אם מדובר על קידום בגוגל של חנות מסחר אלקטרונית למכירת בגדים, אתם רוצים להציג את הקטגוריות בצורה ברורה ונוחה, לאפשר לגולש להגדיל את תמונת המוצר, לראות אותה בצבעים שונים (אם רלוונטי), להציג כפתור הוספה לסל באופן בולט ומעודד לפעולה, לאפשר תהליך צ׳קאוט זריז ופשוט וכו׳.

#10 – פיתחו כרטיס Google My Business לעסק שלכם

גוגל מציע לכם את האפשרות לפתוח כרטיס עסק חינמי אשר מוצג במפות שלו ובתוצאות החיפוש, כל זה לגמרי בחינם, לא תקחו? הוסיפו את העסק שלכם לגוגל מיי ביזנס, בצעו אימות מלא וקשרו אותו לאתר. מלאו כמה שיותר פרטים רלוונטים, הוסיפו תמונות אותנטיות מבית העסק ונתתם עצמכם עוד פוש גדול במאמץ קטן.

#11 – סדרו את כל תגיות המטא החשובות באתר

תגיות המטא באתר הן אותן תגיות קוד שעוזרות לגוגל להבין טוב יותר את הנושא הראשי של העמוד. למשל לפי תגית ה-title גוגל ידע את הנושא העיקרי של אותו עמוד תוכן. תגית זו, יחד עם תגית המטא דיסקריפשן, מופיעה בתוצאות החיפוש ליד כתובת האתר שלכם. המטא דיסקריפשן יהיה תיאור באורך של עד 160 תווים המתקצר את נושא הפוסט ויופיע מתחת לטייטל בתוצאות החיפוש בגוגל.

כמו שאתם מבינים, מעבר לכך שהן עוזרות לגוגל להבין את נושא הפוסט, תגיות המטא הן גם מה שמציג אתכם כלפי חוץ לפני שהגולש מקליק ומבקר באתר. כדי למקסם את ה-ctr שלכם מתוצאות החיפוש ולגרום ליותר גולשים להקליק על האתר שלכם על פני האחרים, הקפידו לשמור על הטייטלים והדיסקריפשנים באורך המומלץ על מנת שלא יקטעו. כמו כן, מעבר לשילוב מילות המפתח, כדאי מאוד לכתוב אותם בצורה מעניינת ומניעה לפעולה.

#12 – עבדו על שיפור ה-E.A.T

כשמדברים על קידום בגוגל בתחומי YMYL (הכסף שלכם או החיים שלכם), לנושא ה-E.A.T יש משקל משמעותי. כלומר אם אתם בתחום הפיננסים או הבריאות, זוהי נקודה משמעותית עבור הקידום בגוגל כבר עכשיו. ההערכה היא כי כוחו של פרמטר זה ילך ויחלחל לתחומים נוספים עם הזמן ולכן כדאי לכם להיערך מראש ולקחת אותו בחשבון גם אתם פועלים בתחומים אחרים

E-A-T הם הם ראשי תיבות של Expertise, Authoritativeness ו- Trustworthiness או בעברית: מומחיות, סמכותיות ואמינות. כלומר עד כמה גוגל מזהה שאתם מומחים בתחומכם, סמכותיים מספיק ואמינים.

איך בונים EAT?

  • השתמשו בתיבת מחבר עם שמכם, תמונה אמיתית ופרטים רלוונטיים נוספים בכל מאמר שאתם שאתם מפרסמים. כך אתם למעשה חותמים על התוכן ועומדים מאחוריו. אם מדובר בתוכן טוב שעונה על צרכי החיפוש – הקרדיט יהיה כולו שלכם. כך נראית תיבת מחבר לדוגמה:
    author box
  • חזקו את המוניטין והמיתוג שלכם ברחבי הרשת על ידי פתיחת פרופילים מלאים ומאומתים ברשתות החברתיות המובילות, רישמו את האתר שלכם לאינדקסים איכותיים בתחומכם ונסו לפרסם תכנים באתרים גדולים או בפורטלים פופולאריים בתחומכם.
  • היו פעילים בתחומכם – הקפידו לכתוב ולהגיב במקומות רלוונטיים ברשתות החברתיות, בפורומים מקצועיים, לייצר סרטונים מועילים ותוכן שזוכה לשיתופים בפלטפורמות השונות. המטרה היא ששמכם יוזכר בכמה שיותר מקומות סמכותיים בהקשר לתחום פעילותכם.
  • חזקו את סמכותיות האתר והתכנים המפורסמים בו על ידי הזרמת קישורים נכנסים מאתרים גדולים ומובילים בתחומכם. יש הבדל אם אתם כותבים שאתם מומחים במשהו ואם מישהו אחר מחזק את מה שאמרתם.
  • שפרו את האמינות שלכם על ידי פרסום גלוי וברור של הדמות או המותג שאותו האתר מייצג. בנוסף לכך, וודאו שיש באתר עמוד יצירת קשר, תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. קשרו את האתר לגוגל העסק שלי (שאמור להיות מאומת כמובן). כל עלו יעזרו לחזק את ההכרה של גוגל בכך שיש אדם או ברנד אמיתי ולגיטימי מאחורי האתר.

#13 – עשו סדר באתר

בכל מה שנוגע לקידום בגוגל באופן כללי ולתוכן באתר בפרט, איכות תמיד עדיפה על כמות. זה בסדר שיהיו לכם פחות עמודי תוכן מהמתחרים אם התכנים שלכם מספקים מידע ומענה מקיף לכל מה שהגולש חיפש. על אותו משקל, עמודי תוכן דלים מורידים את איכות האתר וחשוב לתת עליהם את הדעת. 

מה זה עמוד דל? עמודים שיש בהם יש מעט מאוד תוכן מקורי או ללא תוכן מקורי כלל (עמודי ארכיונים או תגיות למשל), עמודים שמציגים רק קישור לסרטון או תמונה כלשהי וכדומה.

מה עושים עם עמודים כאלה? אופציה אחת היא להעשיר אותם בתוכן ייחודי שנותן ערך כלשהו לגולשים ובכך להפוך אותם מעמודים דלים לעמודים ראויים. אופציה נוספת היא למחוק את העמודים במידה ואין בהם צורך (למשל בוורדפרס אפשר להחליט אם המערכת תיצור עמוד ארכיון לכותבים שונים, לתאריכים, תגיות ועוד). אופציה שלישית, שרלוונטית פעמים רבות באתרי מכירות, היא לבקש מגוגל לא לאנדקס את העמוד ו/או להגדיר כקנוניקל את העמוד הראשי בעל הערך האמיתי.

#14 – טפלו בעמודי 404

שגיאת 404 היא שגיאה המוצגת לגולש כאשר הוא מנסה לגשת לעמוד שלא קיים יותר. התסריט הנפוץ ביותר הוא שהגולש לוחץ על קישור פנימי או חיצוני כלשהו שמוביל אותו לעמוד 404. למה זה קורה? בדרך כלל כי מבצעים שינויים בכתובות האתר (או מוחקים עמוד לחלוטין) ולא מגדירים הפניית 301 לעמוד החדש. 

ככל שאתר קיים זמן רב יותר ומכיל כמות תכנים גדולה יותר, כך גדלים הסיכויים שיצוצו להם יותר ויותר עמודי 404. כדאי מאוד להציץ ברשימת שגיאות ה-404 שלכם בגוגל סרץ׳ קונסול ולתקן כל אחת ואחת מהן. עמודי 404 פוגעים בחווית המשתמש (ומגדילים את אחוז הנטישה), גורמים לגוגל לבזבז תקציב זחילה על עמודים שלא קיימים ומורידים לטמיון את כל ה-link juice שזורם אליהם.

#15 – הקפידו על אתר מאובטח

ככל הנראה הסעיף הקל ביותר ליישום אשר יהפוך לסטנדרט מוחלט בשנים הקרובות – התקנת תעודת ssl באתר. תעודת ssl מצפינה את התקשורת של הגולשים עם האתר, מחזקת את ההגנה ומפחיתה את הסיכוי לגניבת מידע פרטי. גוגל הכריזה עוד בשנת 2018 על כך שהיא מצפה מבעלי אתרים להעביר את האתר לגרסה מאובטחת והחלה לסמן אתרים לא מאובטחים באזהרות שונות (אגב גם בפרסום ממומן בגוגל, תעודת ssl היא חיונית ומשפרת את ציון האיכות של דף הנחיתה).

כל מה שצריך לעשות הוא לוודא שהאתר שלכם מאוחסן בשרת איכותי המציע תעודת ssl כחלק מהחבילה. לרוב תוכלו פשוט לבקש מהם להטמיע את התעודה עבורכם ולסמן וי על סעיף נוסף.

כמה מילים לסיום על קידום בגוגל

אז אם נסכם את כל מה שהיה לנו פה, נגענו למעשה בנקודות העיקריות שאתם יכולים ליישם כבר היום באתר שלכם על מנת לשפר את המיקומים שלו בגוגל. כמובן שהתייחסנו רק לחלק קטן ממכלול עבודת הקידום האורגני וקצרה היריעה מלפרט לעומק איך ליישם כל אחת מאותן המלצות.

אם כבר יש לכם ידע וניסיון בעולם קידום האתרים, כנראה שתוכלו לעבד את כל מה שדיברנו עליו וליישם בהצלחה. במידה ואתם מעדיפים לתת לחברה מקצועית לעשות זאת עבורכם, צרו עמנו קשר ונשמח לעזור.