21 טכניקות שיעזרו לכם לעשות קידום בגוגל כמו מקצוענים

עבודת קידום בגוגל היא לא פשוטה כמו שאתם אולי חושבים. כל בעל עסק שרוצה לקדם את האתר שלו בעצמו או מקדם אתרים מתחיל העוברים קורס קידום אתרים ראשוני או קוראים קצת מאמרים באינטרנט, צופים בכמה מדריכים, יורדים למסקנה שהקידום האורגני הוא תוצאה של טיפול ב-4-5 מרכיבים עיקריים ואלה מספיקים להביא את האתר לתוצאות הראשונות. כמובן שקידום בגוגל הוא הרבה מעבר לכך ומקדמי אתרים מקצועיים עושים שימוש בכלים מקצועיים רבים (שרבים מהם גם עולים הרבה כסף בכדי להשתמש בהם) ודואגים לעשרות פרמטרים שונים המשפיעים על דירוג האתר במנוע החיפוש. אז אם אתם רוצים לשכלל את עבודת הקידום שלכם ולבצע אותה בצורה יותר מקצועית שתביא לכם תוצאות אמיתיות – תוכלו להיעזר בטכניקות הבאות לעשות זאת.

המחשת עבודת קידום אתרים של מקדם אתרים מקצועי

הכלים והטכניקות החשובות עבור קידום בגוגל

#1 – גוגל אנליטיקס

הסיבה שאנו מתחילים דווקא מגוגל אנליטיקס היא כיוון שלאחר בניית אתר ורגע לפני שאתם מתחילים לקדם אותו ולבצע שינויים – טוב תעשו אם תתקינו גוגל אנליטיקס על האתר. זה מתבצע בצורה פשוטה ומדובר בכלי חינמי של גוגל שכל משווק אינטרנט ומקדם אתרים משתמש בו. גוגל אנליטיקס מספק לנו מידע אודות תנועת הגולשים שלנו באתר, קישורים והפניות לאתר, המדינות והמקורות להגעה לאתר, הדפים הפופולריים באתר ועוד מידע רב אודות התנהגות הגולשים וביצועי האתר. כל שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לחשבון שלכם בגוגל אנליטיקס עם הג'ימייל שלכם, להוסיף נכס חדש (את האתר שלכם), לאמת אותו לפי ההוראות שם ולבדוק שהאימות בוצע בהצלחה והכלי מתחיל לאסוף נתונים. מדוע חשוב להתקין אותו בהתחלה? כדי לראות כיצד השינויים והפעולות שתבצעו בקידום האתר ישפיעו על הגולשים ועל ביצועי האתר, מקורות התנועה ועוד.

#2 – סרץ' קונסול

Google Search Console הוא כלי נוסף של גוגל המשמש אותנו לאיסוף מידע נוסף בשיתוף עם גוגל אנליטיקס ומידע שאין בכלי זה כמובן. גם בגוגל קונסול תצטרכו לאמת שאתם בעלי האתר ולאחר מכן תוכלו לחבר את הנכס שלכם בין גוגל אנליטיקס לסרץ' קונסול וליהנות מדוחות מידע מפורטים יותר. באמצעות כלי זה נוכל לבדוק את אחוזי ההמרה של עמודים פנימיים שלנו, לראות אילו עמודים מקבלים הכי הרבה לחיצות, לבדוק עמודים עם שגיאות העשויים לפגוע לנו בקידום, לעקוב אחר קישורים פנימיים וחיצוניים, לבנות SITEMAPS לאתרים שלנו ועוד.

#3 – תכנים חדשים באתר

ללא תוכן האתר שלכם לא יוכל להתקדם בגוגל. כמובן שחשוב לשלב סוגים שונים של תוכן: תמונות, סרטוני וידאו וטקסטים, אולם התוכן העיקרי שלכם באתר צריך להיות מבוסס טקסטים כיוון שזהו סוג התוכן העיקרי שגוגל יכולה לקרוא כרגע ומנוע החיפוש סובב סביבו בעיקר. חשוב לא רק לדעת על מה לכתוב ומה יכול לעניין את הגולשים שלכם – אלא בפועל לעשות זאת לעתים קרובות כדי לשמור על אתר מעודכן ופעיל. כמובן שמאמר בשבוע באתרים כמו עריכת דין ותחומים אחרים שבהם גם המתחרים לא מעלים מאמר או יותר ביום – זה עשוי להספיק. אם אתם רוצים לקדם פורטל תוכן או בלוג בתחום תחרותי – תצטרכו להשקיע קצת יותר במאמרים שלכם, הן מבחינת האיכות שלכם, האורך שלכם, סוגי התכנים המשותפים בהם וגם בתדירות שבה אתם מעלים לאתר שלכם ושומרים עליו מעודכן.

#4 – שדרוג תכנים ישנים

בהמשך לטכניקה הקודמת נגלה לכם סוד קטן: גם שדרוג של תכנים ישנים באתר שלכם יכול להועיל. כמובן שזה לא תחליף לתכנים חדשים שצריכים להעלות אל האתר, אך חשבו על זה בצורה הגיונית – גוגל מעוניינת להציג לגולשים שלה תכנים טובים, רלוונטיים, בעלי ערך ומעודכנים לזמן בו הם מבצעים את החיפוש. באתרים שבהם יש אלפי מאמרים זה קצת יותר קשה לחדש את התכנים אך באתרים שבהם יש עד 100-200 מאמרים בהחלט ניתן אחת לשנתיים-שלוש לערוך כמה עשרות מאמרים ישנים ולעדכן אותם בתכנים חדשים, רלוונטיים לאותם ימים מבחינת התוכן, החוקים וכו'.

#5 – קישורים חיצוניים

קידום בגוגל הוא תחום מורכב עם ככל הנראה בין עשרות למאות פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל אך כאשר מדברים על פרמטר המשפיע במשקל רב יותר מהשאר – מדברים על קישורים חיצוניים. כמובן שקישורים רבים לאתר לא יספיקו לקדם את האתר בגוגל ולהביא תנועה רבה לאתר אך ללא ספק שעם עבודת קידום נכונה, סבלנית ועם תמהיל קישורים נכון – לאורך הזמן עבודת הקישורים החיצוניים שתעשו ותרחיבו תיתן תוצאות מרשימות. קישור חיצוני למי שלא יודע הוא קישור מאתר חיצוני אל האתר שלכם. יש סוגים שונים של קישורים חיצוניים וכדאי לקרוא על כך בהרחבה במאמר נפרד. האיכות של הקישור חשובה יותר מהכמות אך אין לזנוח לגמרי קישורים בעלי איכות נמוכה יותר כיוון שגוגל רוצה לראות תמהיל קישורים טבעי ככל האפשר ולא הגיוני שרק אתרים גדולים ואיכותיים מקשרים לאתר שלכם, אלא אם כן אילצתם את הקישורים האלה וגוגל רוצה "טבעיות" ככל האפשר.

#6 – קישורים פנימיים

מרוב שאנשים מייחסים חשיבות רבה לקישורים החיצוניים הם ממעיטים בערכם וחשיבותם של הקישורים הפנימיים. סוד נוסף שאנו יכולים לגלות לכם היא שמדובר בטכניקה חשובה מאוד שאסור להזניח אם אתם עובדים על קידום בגוגל. קישור פנימי הוא קישור שנכנס מאזור אחד באתר שלכם לאזור אחר באתר שלכם. לדוגמה לקשר מתוך מאמר באתר שלכם לעמוד המציג מידע על שירות שלכם או לחילופין למאמר אחר באתר שלכם למידע נוסף. מלבד החשיבות של הקידום האורגני שהרי אתם מחזקים בעיני גוגל את הסמכות של אותו עמוד המספק מידע מסוים ועל הדרך עוזרים לגוגל להבין יותר טוב במה עוסק אותו עמוד, הרי שאתם גם משפרים את חוויית המשתמש באתר שלכם שכן אתם מספקים למשתמש מקור מידע נוסף בלחיצת כפתור. גם קישור מתפריט כלשהו באתר (תפריט עליון, פוטר, תפריט צדדי, תתי קטגוריות וכו') נחשב כקישור פנימי.

#7 – התאמת האתר למובייל

זה לא סוד שרוב קהילת הגולשים היום בישראל ובעולם עושים זאת באמצעות הסמארטפונים, הטאבלטים והמחשבים הניידים. גם עבור מחשבים נייחים עשויים להיות מסכים בגדלים שונים ורזולוציות שונות. התאמה רספונסיבית של האתר היא הכרחית כדי להתאים את האתר לגלישה במסכים שונים ובעיקר במובייל שבו לפחות חצי מהאנשים גולשים היום באינטרנט. אם האתר שלכם לא יהיה קריא, הטקסט יהיה קטן מדי, העיצוב ייחתך, לא יהיה תפריט נגיש ועוד תקלות שונות שעשויות להיות באתרים שאינם מותאמים – הגולשים פשוט יעזבו את האתר וייתכן מאוד שגם לא יחזרו אליו. זה יגדיל את אחוזי הנטישה באתר, יפחית את זמן השהייה הממוצע בו ומלבד העובדה שהגולשים בורחים מהאתר הרי שאנו גם נפגעים בקידום שלנו בגוגל. דאגו שהאתר שלכם יהיה מותאם רספונסיבית לגלישה במסכים שונים.

#8 – מחקר מילות מפתח

השלב הראשון של כל עבודת הקידום (לאחר אפיון העסק ובניית האתר כמובן) תהיה ביצוע של מחקר מילות מפתח. ניתן להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל לשם כך, במחקר מתחרים, ברעיונות שמנוע החיפוש של גוגל נותן לנו, בכלי הנקרא AHREFS ובכלים נוספים לצורך ביצוע מחקר מילות מפתח. במחקר זה אתם רוצים לוודא שאתם עושים קידום נכון בגוגל לביטויים שהם לא רק רלוונטיים לעסק שלכם אלא באמת יכולים להניב לכם תוצאות. לצורך כך אתם רוצים להתחשב בכמה מדדים:

  • תחרות נמוכה – בשל התחרות הרבה כמעט בכל תחום היום מומלץ לעשות שימוש בביטויי זנב ארוך שיש להם נפח חיפוש נמוך יותר אך נחשבים לביטויים רלוונטיים יותר ובעלי תחרות נמוכה יותר. פריסה רחבה על ביטויים בעלי תחרות נמוכה ועם נפח חיפושים סביר יכול להניב תוצאות מהר יותר מאשר התמקדות בביטויים בעלי תחרות גדולה.
  • נפח חיפושים – אתם לא רוצים לבזבז זמן ומשאבים על קידום ביטויים ללא נפח חיפוש כלל אך גם לרוב לא תרצו לקדם ביטויים כלליים בתחום שלכם למרות שיש להם את כמות החיפושים הגדולה ביותר. לא רק בשל התחרות הגבוהה יותר אלא גם בשל העובדה שהקהל לא בשל לבצע רכישה דרכם בדרך כלל.
  • בשלות הגולש – כאשר גולש מחפש ביטויי כללי הוא לרוב מחפש מידע נוסף. גם כך צריך לצאת מנקודת הנחה שהגולש לא בשל לביצוע רכישה מיידית וייתכן ויצטרך להגיע אל האתר שלכם מספר פעמים או לנבור בו מעט כדי להתחיל לסמוך עליכם ולראות לקנות מכם או להזמין שירות. בחרו בביטויים שהגולש יכול לחפש כי הוא רוצה לקנות את המוצר כעת או להזמין את השירות עכשיו.
  • אולי גם מיקום דמוגרפי – שימוש בביטויים בעלי אופי דמוגרפי יכולים לעזור לכם לעשות זאת: הדברות בבאר שבע, מקדם אתרים בחיפה, חנות פרחים בדיזינגוף תל אביב וכו'.

#9 – מחקר מתחרים

מחקר המתחרים שלכם יכול לעזור לכם בכמה מישורים. ראשית תוכלו לקבל רושם ראשוני לגבי האתרים המובילים בתוצאות החיפוש בתחום שלכם: איך הם בנויים, מה מיוחד בהם, אילו פיצ'רים מיוחדים יש להם שאין באתר שלכם ולקבל מושג כללי לגבי הביטויים שהם מקדמים, השירותים, המוצרים ועוד. אם לא תכירו את היריבים שלכם לתחרות על ראש תוצאות החיפוש תתקשו מאוד לעבור אותם. מחקר המתחרים שלכם יעזור לכם גם לראות מהיכן הם מקבלים קישורים ולקבל רעיונות בעצמכם מהיכן עוד כדאי לקשר אל האתר שלכם. פרט נוסף הוא למצוא רעיונות לתוכן חדש לאתר שלכם, ביטויי מפתח חדשים לקידום ועוד. תוכלו לחקור את המתחרים שלכם ידנית בכניסה אל האתרים שלכם ואף לעשות שימוש בכלי פרימיום לאיסוף מידע מעמיק יותר על האתרים הללו, הקישורים שלהם ועוד: כלים כמו SEMRUSH, AHREFS ועוד.

#10 – שפרו את מהירות האתר שלכם

קהל הגולשים של היום הרבה פחות סבלני מאשר בעבר מכיוון שרוב האתרים היום דוגלים בגלישה מהירה וחוויית משתמש גבוהה, הרי שאם אתם לא תשקיעו במהירות טעינה מהירה של האתר שלכם אתם עשויים להישאר מאחור. בשל העובדה שהאתר שלכם ודאי אמור בתמונות, סרטונים ודברים נוספים העשויים להאט אותו כדאי לבדוק אפשרויות שונות להאצת האתר:

  • העלאת הסרטונים ליוטיוב והטמעתם באתר במקום העלאת ישירה שלכם לשרת.
  • הקטנת משקל התמונות באתר.
  • מעבר לשרת מהיר ואיכותי יותר.
  • בדיקת כמות המקום בשרת – לעתים בשל העומס על השרת או חבילה שנוצלה במלואה האתר מאבד מהתפקוד שלו.
  • שימוש בתוספים מיוחדים לביצוע התאמות קוד ושינויים בקבצי המטמון של האתר לחיסכון במקום ושיפור ביצועי האתר.
  • ביצוע סריקת אבטחה לאתר לוודא שאין קבצי וירוס בשרת ו/או האקרים שניסו לפרוץ או פרצו לשרת שלכם והשאירו לכם נשיקות וחיבוקים העשויים לגרום להאטת האתר ובעיות בתפקוד שלו.

#11 – שיפור חוויית המשתמש באתר

מושג שהוטמע יותר לעומק בשנים האחרונות בתחום השיווק הדיגיטלי בכלל ובתחום קידום בגוגל בפרט הוא חוויית המשתמש באתר שלכם. מדובר למעשה באופן שבו הגולש נהנה לגלוש באתר, להשתמש בשירותי האתר ובשימוש בממשקי האתר. לצורך העניין אם מדובר בחנות מסחר אלקטרונית הרי שפרמטרים כמו מהירות הגלישה באתר, השוואת מחירים נוחה, בחירת מוצרים לפי קטגוריות בצורה מהירה, היררכיית תוכן מסודרת החל מהתפריט הראשי ועוד. אלו פרמטרים העשויים להשפיע על חוויית המשתמש באתר וכדאי לשפר אותם ועוד פרמטרים רבים אחרים. במישרין או בעקיפין טיפול בפרמטרים הללו יעזור לכם לקידום אורגני של האתר בגוגל.

#12 – הניעו את הגולשים לפעולה

להתנהגות של הגולשים שלכם יש השפעה קריטית על הקידום של האתר בגוגל. רוצה לא רק סורקת את האתרים היום אלא גם את ההתנהגות של הגולשים, מנתחת את ההתנהגות שלכם ומסיקה מכך את מידת האיכות של האתר עבור הגולשים. כך למשל גולשים רבים שיכנסו לאתר ויעזבו אותו בדקה הראשונה שבה נכנסו אליו – מראה לגוגל שהאתר לא מציע למשתמש תוכן טוב או עדכני או שיש בו בעיה אחרת שבגינה הם מעדיפים לחפש את מבוקשם במקום אחר. דוגמה נוספת היא לגולשים שיעזבו את האתר באותו עמוד אליו נכנסו מבלי לעבור לעמודים אחרים באתר. אם אתם רוצים לשפר את ביצועי הקידום האורגני שלכם הניעו לפעולה את הגולשים ועודדו אותם לעשות פעולות מסוימות: "שתפו את התוכן באתר", קראו מידע נוסף על …, צרו עמנו קשר, מאמרים שאולי יעניינו אתכם, תשאירו לנו תגובה כאן למטה בעמוד ועוד.

#13 – לקשר החוצה מהאתר?

רוב האנשים מעדיפים לקשר אל תוך האתר שלכם ממקורות חיצוניים ואם כבר הם מוציאים קישור מעמוד פנימי באתר שלהם זה יהיה לעמוד פנימי אחר באתר. הכול טוב ונכון רק שיש עוד פרמטר שאתם רוצים להתחשב בו והוא הוצאת קישור מהאתר החוצה. זכרו – גוגל רוצה להציג בתוצאות החיפוש שלה אתרים בצורתם הטבעית. אתרים שקבלים הרבה שיתופים, שמעורבים בהם, מהם ואליהם הרבה קישורים מאתרים סמכותיים – ככל הנראה מצביעים על אתר טוב עם תוכן טוב ושימושי ולכן גוגל אוהבת לקדם אתרים כאלה. מכאן שגם הוצאת קישורים מהאתר שלכם לאתרים חיצוניים תתרום לנושא הזה. מה שאתם כן צריכים לקחת בחשבון הוא הוצאת קישורים לאתרים רלוונטיים וסמכותיים ולא סתם לאתרי ספאם. המטרה היא להעניק ערך לגולשים ולכוון אותם לעמוד אינטרנט עם תוכן בעל ערך ומענה עבורם.

#14 – הוסיפו לאתר סרטונים

לוידיאו יש משקל רב על העולם כיום. אין פלא מדוע יוטיוב הוא האתר השלישי הפופולרי בעולם אחרי גוגל ופייסבוק. השתדלו לצלם סרטונים לעתים קרובות ולהעלות אותם לערוץ היוטיוב שלכם, לשתף אותם באתר שלכם ולגוון את סוגי התוכן באתר. שיתוף מידע וטיפים בעלי ערך באמצעות סרטונים יכול לעזור מאוד לקהל הוויזואלי באתר וגם באופן כללי לשיפור חוויית השימוש באתר. סרטונים בעלי נטייה גבוהה יותר לשיתוף על ידי הגולשים, יותר קל להם לסמוך על בעל העסק דרך סרטונים ויותר קל להניע אנשים לפעולה – כל אלה יעזרו גם בקידום האורגני של האתר.

#15 – גוגל מיי ביזנס

הוסיפו את האתר שלכם לגוגל מיי ביזנס. מלאו את כל הפרטים של העסק שתוכלו למלא שם: כתובת האתר של העסק, מידע עליו, שעות פתיחה, תמונות של העסק, של מוצרים ועוד. הוספת האתר לגוגל מיי ביזנס ומילוי פרטי העסק שם תאפשר הצגה של תוצאות עשירות יותר שלכם בגוגל מה שיגדיל את הסיכוי שמישהו יצפה בכם בתוצאות החיפוש וייכנס לאתר שלכם וגם יפתח את האפשרות עבור הגולשים להשאיר עליכם פידבק בגוגל ולדרג אתכם.

#16 – תגיות מטא באתר

תגיות המטא באתר הן אותן תגיות קוד המציגות לגוגל מידע חשוב, כמו למשל: לפי תגית ה-TITLE תדע גוגל את הנושא העיקרי של אותו עמוד תוכן, תגיות H1 עד H6 הן סידור כותרות האתר לפי סדר חשיבות (חשוב להקפיד שבכל עמוד תהיה תגית H1 אחת בלבד). מטא תיאור – יהיה תיאור קצר של מה יש במאמר/בעמוד באתר והוא גם התיאור שיופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. מטא מילות מפתח – מציג לגוגל בצורה ידנית באיזה ביטוי מרכזי / ביטויים מרכזיים עוסק העמוד.

#17 – שיפור EAT

בעולם הקידום האורגני יש ראשי תיבות הנקראים E-A-T ואלו הם ראשי התיבות של Expertise, Authoritativeness ו- Trustworthiness או בעברית מומחיות, סמכותיות ואמינות. אלו הם מדדים חשובים מאוד לבדיקת הסמכות של האתר שלכם ושל העסק שלכם וזה לא משהו שאפשר לשנות או לשפר משמעותית ביום אחד. העבודה על הסמכות של העסק ושל העסק לוקחת זמן רב ותמיד צריך לעבוד על כך. פידבקים באתר, בגוגל מיי ביזנס ובמקומות נוספים עליכם ברשת יכולים תמיד לעזור. תגובות של גולשים באתר, מתן קרדיט לכותבי התוכן באתר שלכם (גם אם אתם כתבתם את המאמר), מידע רב ככל האפשר על העסק, אפשרויות יצירת קשר, שימוש במפה וכתובת העסק ועוד.

#18 – נקו את האתר

בכל אתר לא מטופח ולא מטופל היטב יש הרבה מאוד עמודים הנקראים עמודי זבל. כמו כן ישנם עמודים שבהם יש מעט מאוד תוכן או עמודים שמציגים רק קישור לסרטון או תמונה כלשהי. השתדלו למחוק או למלא את העמודים הללו בתוכן איכותי וטוב. עמודים שהם זבל – אל תתביישו למחוק.

#19 – בדקו את התוכן באתר שלכם

אם אתם מאפשרים לאנשים להעלות אליכם פוסטים אורחים או העלתם לאתר תכנים של כותבי תוכן ששכרתם או שכתבתם תכנים בעצמכם ואתם לא בטוחים לגבי הייחודיות שלהם – בדקו את התוכן ושאין בו חלקים מועתקים. תוכן מועתק, אפילו בחלקו, עשוי לפגוע אנושות בקידום האתר שלכם בגוגל. היעזרו בכלי כמו COPYSCAPE לבדיקת התוכן באתר שלכם והסירו עמודים עם תוכן מועתק, ערכו תכנים קצרים מועתקים והיו בטוחים שהאתר שלכם נקי מהעתקות.

#20 – פתרו את בעיית עמודי ה-404

שגיאת 404 היא שגיאה נפוצה שבה בעל האתר עושה הפניה לעמוד שאינו קיים. לעתים כאשר מעבירים את האתר לשרת אחר או לתבנית אחרת, או כאשר מוחקים עמודים באתר אבל לא מסירים את הקישורים אל אותם עמודים מרחבי האתר – העמוד יציג שגיאת 404. אתם רוצים למחוק את הקישורים הבעייתיים הללו מהאתר שלכם ולכוון את הקישורים לעמוד קיימים, רלוונטיים ונכונים. ככל שתתמידו לתקן שגיאות מהסוג הזה ולתקן את ההפניות כך ייטב לקידום שלכם.

#21 – אבטחת האתר

פרמטר חשוב לסמכות שלכם ולאמינות שלכם בעיני גוגל ובעיני הגולשים היא כמה האתר שלכם מאובטח. ראשית יהיה עליכם להעביר את האתר לפרוטוקול HTTPS בכתובת ה-URL של האתר. מדובר בתוסף אבטחה המסייע בהפחתת הסיכוי לריגול וגניבת מידע דרך צד ג'. כמו כן במידה והאתר שלכם מציע הרשמה של משתמשים ו/או רכישת מוצרים – חשוב לאבטח את האתר והמידע בו, לאפשר עמוד תשלום מאובטח לגולשים ועוד.

כמה מילים לסיום

אז אם נסכם את כל מה שהיה לנו פה נראה שיש כמות גדולה מאוד של טכניקות עבור קידום אתרים בגוגל ובכלל הרבה מאוד עבודה על הקידום האורגני של האתר שלנו. אם חשבתם שקידום בגוגל זה קל או מאפשר להתמקד בכמה דברים חשובים ובזה זה נגמר – כעת אתם יודעים שזה לא המקרה.

למרות שמדובר במאמר ארוך והצגנו פה הרבה ידע מתקדם הרי שהקידום האורגני גם לא מסתכם רק במה שנאמר פה ויש עוד עשרות טכניקות קידום ועבודות שיש לבצע כדי לקדם אתר בצורה מקצועית אך אם תשתמשו ביותר טכניקות מאלה שלמדתם פה – אתם כבר בדרך הנכונה.

×