ניהול משברים באינטרנט

משבר יכול לנחות על הארגון שלכם כרעם ביום בהיר. בוקר אחד וללא כל איתותי אזהרה מקדימים. ויותר גרוע? ישנם ״משברים שקטים״ אשר נוצרים וצומחים בזירות שונות, מתחת לרדאר של החברה. משברים אלה עלולים להיות מסוכנים עוד יותר מכיוון שהם אינם מזוהים בזמן, ועד שהם נחשפים בדיעבד, הרי שזה כבר עלה לכם בפגיעה קשה אשר באה לידי ביטוי בפחות עסקאות, ביטולים פתאומיים ללא הסבר הגיוני ודעיכה הדרגתית בפופולאריות המוצר או השירות שלכם.

סיבות נפוצות למשברים בארגונים

משברים בארגונים וחברות יכולים לנבוע מסיבות שונות, הפופולאריות שבהן הם:

  • כשלים ניהוליים – משברים שנוצרים כתוצאה מחוסר יישום של תקנות, היעדר פיקוח מתאים או התעלמות מטרנדים ושינויים מעמקים יותר בתחום העיסוק של החברה.
  • כשלים ביצועים – משברים שצומחים על רקע סכסוכים עסקיים או מעובדים אשר מתרשלים בעבודתם ולא מספקים את המוצר או השירות בהתאם לציפיות הלקוח.
  • כשלים פנים ארגוניים – משברים אשר פורצים בעקבות בעיות פנים ארגוניות אשר יכולות לבוא לידי ביטוי בצורה של תלונה כלפי בכירים בחברה, שביתות עובדים בשל דרישות שכר, שינוי תנאים או הלנות שכר, דליפת מידע פנימי רגיש ועוד.
  • כשלים חיצוניים – לפעמים, גם אם הארגון מתנהל למופת, מספיק לקוח גדול אחד לא מרוצה או אפילו קשר אישי של גורם בכיר בחברה עם האדם הלא נכון, על מנת להכניס את כל הארגון לסחרור ולספק חומרים לאייטמים שיתפרסמו תחת כל עץ רענן.

נמצאים בעיצומו של משבר תקשורתי? זה הזמן לפעול

אם הגעתם לכאן, רוב הסיכויים שאתם כבר בעיצומו של משבר ומחפשים פתרון. מי שכבר חווה משבר תקשורתי או דיגיטלי, מבין היטב עד כמה חשוב לטפל במהירות ובמקצועיות במקרים שכאלה. לצערנו, במקרים רבים מדי אנו עדים להתנהלות לא נכונה של אדם או חברה במצבי משבר, עם ניסיונות טיוח והתעלמות מהבעיה, מתוך כמיהה לכך שהמשבר פשוט יחלוף מעצמו. גישה זו טומנת בחובה סכנה ממשית להרחבת המשבר ובמקרים מסוימים אף ליצירת סכנה אמיתית להמשך קיומו של הארגון. עצרו הכל וצרו עימנו קשר על מנת שנוכל להתחיל לתקן את הנזקים ולבנות את העתיד שלכם.

ניהול משברים באינטרנט – רוצים להקדים תרופה למכה?

קודם כל מגיעה לכם מילה טובה על עצם המודעות לנושא והרצון להתכונן אליו מראש. בין אם אתם משקיעים עשרות ומאות אלפי שקלים מדי חודש בשיווק ופרסום במדיות השונות או שאתם קנאים לפרטיותכם ומעדיפים דווקא לשמור על פרופיל נמוך, בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים היום, כמעט על כל אחד ניתן למצוא מידע ברשת, ולא תמיד זה מה שאתם רוצים שימצאו.

גם אם אתם מודעים לכך וגם אם לא, למעלה מ-80% מהאנשים מחפשים אתכם בגוגל לפני שהם מבצעים מולכם עסקה או אפילו נפגשים איתכם בפעם הראשונה. המציאות היא שאין ווקאום – חיפוש קצר בגוגל יניב תוצאות כלשהן. האם התוכן שיעלה בחיפוש שמכם (או שם החברה) יהיה תוצאה של משבר מתגלגל או תוכן יזום וחיובי מטעמכם? ההחלטה בידיים שלכם. בניית אסטרטגיית פעולה מדויקת ויישומה על מנת להיערך ליום משבר, יכולים לחסוך לכם הון עתק בניסיונות שיקום בדיעבד.

למה דווקא אנחנו?

מסה מדיה פועלת מאז 2014 בזירת ניהול המוניטין הדיגיטלי. בעוד שבכל הקשור לעולם הדפוס, בו עם החדשות של אתמול עוטפים את הדגים של היום, הרי שבדיגיטל המצב שונה ב-180 מעלות.

גם משברים עכשוויים וגם כאלו שהתרחשו לפני שנים, עדיין קיימים ברשת ופוגעים בכם מדי יום, אם לא התייחסתם אליהם כראוי. כתבות מאתרי אינטרנט לא נמחקות מעצמן. יותר מזה, כתבות באתרי חדשות פופולאריים זוכות לאהדה ממנועי החיפוש ויוצגו לרוב בתוצאות הראשונות כאשר מישהו יחפש את שמכם או שם החברה שלכם.

הבעיה הגדולה היא שכמעט כל משרדי היח״צ אינם בנויים לתת את המענה בעולם האונליין. רובם יוכלו לסייע לכם עם השתתפות באירועים פיזיים שונים, כתבות במגזינים ועיתונים, אייטמים בתוכניות בוקר ובאמצעים נוספים בהם נוקטים משרדי יח״צ קונבנציונליים. כבודם של פעולות אלו במקומן מונח, אך הן לא כוללות את הזירה שבה כולם נמצאים – האינטרנט. לשם כך נדרשות מיומנויות ייחודיות וסט כלים ייעודי. פה בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה.

הניסיון שלנו בעבודה מול גוגל, ההיכרות המעמיקה עם הזירה הדיגיטלית על גווניה בשילוב כלים ייעודים שפיתחנו, איפשרו לנו לעזור לעשרות לקוחות שהיו במצב שלכם בדיוק. מעסקים מקומיים שנקלעו לקשיים בשל ניהול לקוי של משבר ברשת ועד חברות ואנשי עסקים בינלאומיים אשר שמם הוכפש ועסקיהם נפגעו.

פנו אלינו עוד היום ויחד נגבש ונוציא לפועל אסטרטגית פעולה מותאמת אישית אשר גם תיתן מענה למשבר שלכם ברשת וגם תעזור לכם לבנות את הנוכחות שלכם באופן כזה שימנע או יצמצם למינימום את הפגיעה הפוטנציאלית מהישנות מקרים דומים בעתיד.

/* */