היררכיית אתר

היררכיית אתר (Site Hierarchy)

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 4 דקות

אחד המונחים המוכרים ביותר לכל מקדם אתרים הוא המונח היררכיית אתר. מונח זה מתייחס למבנה התוכן ומבנה האתר. ככל שהוא יותר מסודר וברור כך חוויית המשתמש עבור הגולשים משתפרת, הניווט הופך להיות נוח ויעיל יותר וגם מנועי החיפוש אוהבים את זה ויותר קל להם להבין אילו עמודים באתר נחשבים לעמודים ראשיים ואלו משניים. בכתבה זו ננסה לענות על מספר שאלות חשובות בנושא היררכיית אתר, מדוע היא קיימת ומהי החשיבות שלה? מהם הדגשים החשובים לבניית היררכיית תוכן טובה ועוד.

מה זה היררכיית אתר ולמה צריך אותה?

היררכיית אתר היא בעצם מבנה משופר ומסודר של האתר שלכם. ככל שהאתר שלכם בנוי בצורה מסודרת יותר יש לכם יותר סיכוי להתברג גבוה יותר בגוגל. ככל שמדובר בתאר גדול ומורכב יותר כך החשיבות של מבנה היררכי באתר עולה גם היא. אם תתעלמו לרגע מיתר סוגי התכנים באתר – הרי שהגולשים מחפשים תוכן שרלוונטי לצורך שלהם. בין אם מדובר במידע, מוצר פיזי או שירות מסוים. לדוגמה:

אם אני צריך שירותי הדברות בדרום אני אכנס לאתר ההדברות ואחפש בתפריט הראשי "הדברות לפי אזור" -> "הדברות בדרום" -> "סוג ההדברה המבוקש" לדוגמה: הדברת נמלים בדרום.

באותה מידה אם נרצה שחברת פרסום תבנה לנו אתר אינטרנט מקצועי אז נחפש עמוד בנושא בניית אתרים באותו אתר של אותה חברה.

היתרונות החשובים בבניית היררכיית אתר:

  • אינדוקס מהיר של עמודי האתר – בנייה היררכית נכונה של התוכן באתר ישפר את האינדוקס של האתר בגוגל ויעזור לגוגל להבין טוב יותר אילו עמודים חשובים וסמכותיים יותר באתר שלנו. כמו כן כאשר הניווט הוא טוב בין עומדי האתר קל יותר לבוט של גוגל להגיע אל עמודים חדשים ולסרוק אותם ולא להיאבד בדרך.
  • שיפור חווית המשתמש – כאשר אתר מציג היררכיה נכונה של תוכן באתר הוא בעצם מציג חוויית משתמש משופרת וניווט נוח ויעיל באתר. הוא מקל על הגולש ומקצר לו את החיפוש עבור התוכן שהוא מחפש. שיפור חוויית השימוש באתר תורמת לשת"פ פורה יותר עם הגולשים, לחזרה שלהם לאתר, לשיפור היחסים עם העסק ולקידום האורגני בגוגל.
  • סייטלינקס – אם כבר הזכרנו את גוגל אז דעו שבתוצאות החיפוש לעתים תמצאו קישוריות של עמודים פנימיים באתר מתחת לתוצאה הראשית של האתר. לגוגל יותר נוח וקל להציג קישוריות שכאלה באתרים בהם היררכיית האתר ברורה ומציגה לגולשים את העמודים הראשיים באתר. לא כל אתר זוכה לתצוגה של הסייטלינקס שלו אולם אתר מוביל בביטוי מסוים בהחלט יכול ליהנות משטח תצוגה גדול יותר בגוגל.

איך לבצע היררכיית תוכן בצורה נכונה?

אם כן כדי לבצע היררכיית תוכן נכונה באתר יש לבצע תכנון מקדים וקפדני. כאשר בונים את האתר או מעוניינים לבצע בו שינויים כדי לשפר את היררכיית התוכן בו אנו נרצה ליצור מבנה אתר ברור ונגיש לגולש. נכין רשימה של העמודים הראשיים שאנו רוצים שיופיעו בתפריט הראשי והם ייחשבו הקטגוריות הראשיות באתר. תחתיהם יהיו קטגוריות משנה ומתוך קטגוריות המשנה יהיו עמודי התוכן. אפשר יהיה להוסיף עוד קטגוריית משנה אולם כדאי לשמור על מבנה היררכי של עד 4 שלבים לכל היותר כיוון שככל שהעמוד יותר רחוק מדף הבית שלכם ברמת ההיררכיה שלו כך הוא מאבד מהכוח ומהחשיבות שלו.

טיפ נוסף שנוכל לתת לכם הוא שהביטויים הראשיים שלכם יהיו בתפריט הראשי שלכם אם זה אפשרי. כמה שיותר קרוב לדף הבית = יותר כוח ומסמל יותר חשיבות מבחינת היררכיית התוכן באתר נכון? אז אם לדוגמה יש לכם חברה לקידום אתרים ואתם רוצים לקדם את הביטוי הראשי של החברה "קידום אתרים" אז אחד העמודים/הקטגוריות בתפריט הראשי שלכם תהיה "קידום אתרים". מילות המפתח הבאות יהיו השניות בחשיבותן וכך הלאה.

אם נחזור לדוגמה של חברת ההדברות נניח לצורך ההמחשה על סדר היררכי טוב:

בתפריט הראשי יהיה כתוב "שירותי הדברות לפי אזור". אם נשים על זה את העכבר נראה "הדברות בצפון", "הדברות במרכז", "הדברות בדרום"… הקטגוריות האלה מובילות או לעמוד בנושא הדברות לפי עיר/יישוב מסוימים או לפי סוג ההדברות לאותו אזור. לדוגמה: "הדברת טרמיטים בדרום", "הדברת עכברים בדרום" וכך הלאה.

אם תוכלו להוסיף לתפריט מראש את האזורים ולחשוב שלב אחד בהיררכיה תרוויחו יותר כוח לכל אחד מהעמודים הבאים בהיררכיה.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
×