תהיתם פעם מדוע חלק מהמארחים ב-Airbnb מלאים בזמן שאחרים מתקשים לקבל הזמנות? התשובה היא קידום אתרים (SEO) באייר ביאנבי.
באתר אייר בי.אן.בי יש יותר מ-5 מיליון מארחים המשתמשים בפלטפורמה, ולמעלה מ-7.7 מיליון נכסים פעילים. כדי להצליח תצטרכו ללמוד איך להתבלט מול המתחרים.
הנה עוד עובדה מעניינת: מארחים מצטיינים מרוויחים כ-29 אחוז יותר בהכנסות שנתיות ממארחים רגילים. מה ההבדל? הם יודעים כיצד למטב את הנכסים שלהם לאלגוריתם החיפוש של Airbnb.
אופטימיזציה של נכסי אייר ביאנבי מעניקה לכם יותר נראות, הגדלת חשיפות, קליקים ובסופו של דבר – הזמנות. כך תעשו זאת.
מה זה קידום אתרים ב-Airbnb?
קידום אורגני באייר ביאנבי עוסק באופטימיזציה של הנכס שלכם כדי שידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של הפלטפורמה. האלגוריתם הייחודי שלה משקלל גורמים רבים, כדי לקבוע אילו נכסים מופיעים בראש תוצאות החיפוש. אופטימיזציה עבור גורמים אלה תאפשר לכם לקבל יותר נראות, למשוך יותר אורחים ולסגור יותר הזמנות.
יתרונות מובילים באופטימיזציית אייר ביאנבי:
- נראות משופרת עם רישומים מותאמים – תמונות מקצועיות, כותרות עשירות במילות מפתח, תיאורים מפורטים ושירותים עיקריים מושכים תשומת לב ומציגים את התכונות הייחודיות של הנכס. אופטימיזציות אלו פועלות לשיפור הדירוג ומייצרות יותר חשיפות, קליקים והזמנות.
- מחקר מילות מפתח – שימוש במונחי חיפוש שאנשים משתמשים בהם, מאפשר למטב כותרות, תיאורים ותכונות נכס כדי שידורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש. מילות מפתח גם עוזרות לכם להגיע לאנשים הנכונים, שמחפשים באופן פעיל את מה שיש לכם להציע.
- תקשורת וזמן תגובה משופרים – כלים אוטומטיים והודעות מותאמות אישית עוזרים למארחים להיות יעילים יותר בתקשורת ובמעורבות עם האורחים. שיעורי תגובה מהירים מגבירים את שביעות רצון האורחים, מגדילים הזמנות ומקלים על קבלת ביקורות חיוביות יותר, שמירת הנכס ברשימות משאלות, הזמנות חוזרות וכן דירוג ונראות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.
כדי לייעל באופן מלא את הנכס שלכם, קידום אייר ביאנבי מסייע בניתוח מתחרים ותמחור, הבנת קהל היעד וניטור מדדי המרה מרכזיים (כגון שיעורי קליקים והזמנות) כדי להישאר צעד אחד קדימה.
חשיבותו של Airbnb SEO
קידום אורגני ב-Airbnb יכול להיות ההבדל בין נכס ריק לנכס מבוקש. נראות היא הכל בפלטפורמת אייר ביאנבי, ובדיוק כפי שקידום אתרים מסורתי עוזר לאתרים להתמקם בגוגל – קידום אורגני ב-Airbnb עוזר לנכס שלכם להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של אחת הפלטפורמות המובילות בתחום התיירות.
אך בעוד שקידום Airbnb מתמקד באלמנטים קיימים בפלטפורמה – כמו תמונות, כותרות, תמחור ורספונסיביות – במקביל אפשר גם ליישם אסטרטגיות SEO מסורתיות כדי להביא תנועה חיצונית על ידי יצירת תוכן מקומי באתר שלכם או שיתוף קישורים של הנכסים במדיה החברתית, מה שיכול להגדיל עוד יותר את הנראות.
השילוב בין שתי השיטות יכול לעזור לכם:
- להגיע לאורחים הנכונים – אופטימיזציה של תיאורים, כותרות, מילות מפתח, תמונות, תוכן ותמחור כדי למשוך את קהל היעד האידיאלי שלכם.
- להגדיל הכנסות – ככל שהנכס גלוי יותר, כך גדל הסיכוי שתקבלו הזמנות. משיכת קהל היעד הנכון, מאפשרת לכם לפנות גם ללקוחות שמוכנים לשלם יותר.
- לשפר את שביעות רצון האורחים – עמודי הנכסים הידידותיים ל-SEO מספקים ללקוחות מידע רלוונטי שמתאים לצורכיהם. הפלטפורמה מתעדפת תוצאות המספקות ערך כדי שמשתמשים יקבלו את התשובות שהם מחפשים.
אתגרים ייחודיים בקידום אורגני של אייר ביאנבי
לקידום ב-Airbnb יש אתגרים ייחודיים המבדילים אותו מאסטרטגיות SEO מסורתיות.
נכסים ב-Airbnb חסומים לסריקה של מנועי חיפוש באמצעות תגי noindex, nofollow בקוד הפלטפורמה. משמעות הדבר היא שהנכס לא יופיע ישירות בתוצאות החיפוש של גוגל, אלא אם כן תשלבו אותו עם שיווק חיצוני כמו קידום אתרים סטנדרטי, תוכן בבלוג או דף נחיתה אישי.
האלמנטים המרכזיים באייר ביאנבי שהוזכרו בתחילת המאמר, הם המוקד העיקרי לעבודת ה-SEO שלכם. זאת מכיוון שהם מתאימים במיוחד לאלגוריתם של Airbnb
אין שום בעיה להשתמש במילות מפתח בכותרות ובתיאורי הנכסים, אבל יש לשמור על טבעיות. אף אחד לא אוהב נכס מלא במילות מפתח, במיוחד לא האלגוריתם של Airbnb.
מעבר לכך, נכסים באזורים מבוקשים לרוב מדורגים גבוה יותר – מה שמקשה על נכסים במקומות פחות פופולריים לצבור נראות רק בגלל מיקומם.
כמו כן, כדי לעקוף את המתחרים שלכם יש לפעול לפי שיטות עבודה מומלצות עבור נכסים ב-Airbnb. כך תעשו זאת.
שיטות עבודה מומלצות לקידום אורגני ב-Airbnb
בצעו את השלבים המעשיים הבאים:
מלאו כל חלק בעמוד הנכס
ככל שהעמוד מפורט יותר, כך גדל הסיכוי שתקבלו קליקים. זה גם משפר את דירוג החיפוש ומביא יותר הזמנות.
- השתמשו בכותרות תיאוריות עשירות במילות מפתח. למשל, באזור עירוני עם קשיי חניה כדאי לכתוב: "דירה נעימה במרכז העיר עם חניה חינם".
- ציינו 8 עד 9 מתקנים/שירותים כדי להימנע מעומס שיקשה על האורחים (מחקרים מראים שזה משפר גם את הנראות). התמקדו במה שהופך את הנכס שלכם לייחודי. לדוגמה, האם יש לכם ג'קוזי או שאתם מציעים מקום ידידותי לחיות מחמד? האם אתם מספקים ציוד ספורט לפעילויות מקומיות? פרטים אלה, יחד עם הדברים החיוניים כמו מיזוג אוויר, אינטרנט אלחוטי וכו' – עוזרים למשוך הזמנות.
- היו ברורים לגבי כללי הבית – כדי לתאם ציפיות ולהפחית ביטולים.
- ציינו תכונות נגישות כדי להפוך את המודעה שלכם למכילה יותר ולשפר את הנראות.
- הסבירו מה מייחד את הנכס שלכם.
- בקשו מחברים, בני משפחה ואורחים לכתוב המלצות. זה מועיל במיוחד כשאתם מתחילים.
- סמנו כמה שיותר שירותים נוספים והוסיפו תכונות נוספות. מתקנים כגון ג'קוזי נייד, מטהרי אוויר וסטים מקצועיים של סכיני שף יכולים להכפיל את ההזמנות שלכם.
- הוסיפו אירועים וציוני דרך מקומיים.
הקדשת הזמן למילוי כל סעיף במדויק תשתלם בטווח הארוך. רישום מלוטש בונה אמון ומשפר את חוויית הלקוח, מה שמוביל לדירוג חיפוש גבוה יותר ולהזמנות רבות יותר.
הגיבו מהר
אומנם Airbnb לא מפרסמת את האלגוריתם המדויק שלה, אנו יודעים שמהירות התגובה חשובה. אייר ביאנבי מתאימה את האורחים לנכסים רלוונטיים בהתאם להעדפות האורחים, היסטוריית ההזמנות, ביקורות האורחים, שלמות הפרופיל ותגובתיות (רספונסיביות).
תגובה מהירה מעידה שאתם מארחים מקצועיים ואמינים, וזהו סוג הנכס ש-Airbnb רוצה להציג בתוצאות החיפוש כדי לשמור על המוניטין והמעמד הטוב שלה בקרב הלקוחות. סביר יותר שמענה מהיר לשאלות יוביל להזמנה, מה גם שלקוחות מצפים לתגובה מהירה, במיוחד בתחום האירוח הסואן של ימינו. זמני תגובה מהירים יכולים גם לעזור לכם להצמיח את העסק.
כדי להפוך למארח-על (Superhost), אתם צריכים שיעור תגובה של לפחות 90 אחוז ולענות על 90 אחוז מההודעות תוך 24 שעות. זה אולי נשמע כמו בקשה גדולה, אבל תגובות מהירות וברורות מעוררות ביטחון ואמון. נתונים אלו מוצגים בפרופיל שלכם, כך שהם עשויים להשפיע על ההחלטה להזמין מכם.
זכרו: כל מה שאתם עושים, מהקשר הראשון ועד מעקב אחרי שהאורחים שלכם עוזבים, נועד לספק את חוויית הלקוח הטובה ביותר.
אופטימיזציית תמונות
לנכסים עם תמונות מקצועיות יש ביצועים טובים יותר ב-Airbnb. הם מושכים תשומת לב ומקבלים יותר קליקים. בדיוק מה שהאלגוריתם מעדיף.
תמונות לא רק מושכות קהל, הן גם מדגישות מה מייחד את המקום שלכם ועוזרות לכם להתבלט בחיפוש. כמו כן, כמו בכל נכס דיגיטלי אחר, לתמונות באיכות גבוהה יש השפעה משמעותית על הבלטת הנכסים בתוצאות החיפוש.
שימו לב לתמונות רקע. מחקרים מראים שתמונות רקע המציגות סלון עם עיצוב מפורט יותר, מגבירות את הביקוש. הן גם מגדילות את שיעורי ההזמנות ב-35 אחוזים.
שקלו להשתמש בתמונות מקצועיות. למרות שאין הרבה מחקרים עדכניים, מחקרים קודמים של Airbnb הראו ששימוש בתמונות מקצועיות יכול להביא לעלייה של 28 אחוזים בהזמנות ולמחיר לילי גבוה ב-26 אחוזים.
הנחיות התמונות של Airbnb הן כלליות, אך הן נקודת התחלה טובה:
- שימוש בתמונות ברורות ברזולוציה גבוהה. צלמו תמונות בסביבה מוארת היטב, תוך שימוש בצבעים טבעיים והימנעות מפילטרים.
- שימוש בתמונות אנכיות ובתמונות בודדות במקום בקולאז'ים.
- הימנעו מהצגת טקסט ולוגואים בתמונות.
- ודאו שהתמונות טבעיות ומדגישות היבטים יוצאי דופן ומעניינים של הנכס.
- שימוש ביחס גובה-רוחב של 3:2.
- שימוש בפורמטים כגון JPEG, BMP ו-PNG.
- החברה מציעה להשתמש ברזולוציית תמונה של לפחות 1024×163 פיקסלים, אך הפלטפורמה תחתוך תמונות. אחרים מציעים רזולוציה מינימלית של 2048.
לשיפור הנראות:
- בצעו אופטימיזציה של תמונות עם אלט טקסט לנגישות טובה יותר. כתבו תיאורים ברורים באנגלית עם מקפים להפרדה.
- הוסיפו מילות מפתח לתיאורים ולכותרות.
- עדכנו תמונות עונתיות.
- בדקו תמונות שער שונות כדי לראות איזו מהן מניבה את התוצאות הטובות ביותר.
השקיעו בביקורות / חוות דעת
ביקורות חיוביות חשובות, אך אל תציעו תמריצים להשארת ביקורות כי זה נוגד את הנחיות הפלטפורמה.
חוות דעת הן חיוניות כי הן משמשות כהוכחה חברתית, אבל יש בהן יותר מזה. ביקורות חיוביות ודירוגי כוכבים גבוהים הם קריטיים לאמון ולנראות ב-Airbnb. האלגוריתם מעדיף נכסים עם ביקורות חדשות, מפורטות ותכופות – מכיוון שהן מאותתות על שביעות רצון.
דירוגים גבוהים יותר וביקורות חיוביות נותנים לכם דחיפה חשובה בדירוג. מחקרים מראים ש-93 אחוז מהלקוחות יקראו ביקורת לפני שהם מזמינים, מה שהופך את הדירוגים והביקורות לגורם מכריע בתהליך ההזמנה. ביקורות חיוביות ודירוגים גבוהים יותר גם מגדילים את ההכנסות ועוזרים לכם להשיג דירוגי חיפוש טובים יותר.
מחקרים אחרים מראים שביקורות של 5 כוכבים יכולות להביא לכם עלייה של 4.6 אחוז בהזמנות ועלייה של 3.2 אחוז בהכנסות. בדוגמה אחת, הביקורות החיוביות עזרו לנכס להגיע לעשרת האחוזים הראשונים.
אורחים לא תמיד יוזמים השארת ביקורות, אבל אתם יכולים להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל ביקורות חיוביות על ידי:
- מתן חוויית לקוח מעולה – טאץ' אישי נוסף תמיד יכול לעזור, כגון מתנה סמלית או פרחים בנכס. לעיתים אפילו תקבלו יותר הזמנות או תג "נכס נדיר".
היו מפורטים ככל האפשר כדי שהאורחים ידעו למה לצפות – אחד המארחים המובילים ממליץ לכלול תיאורים של המוזרויות בנכס כדי לשמור על שקיפות. - מחיר זול בהתחלה – בדקו מה המתחרים הקרובים שלכם גובים, ואז רשמו מעט נמוך יותר. זה נותן למודעה שלכם ערך גבוה יותר.
- בקשו בנימוס מהאורחים להשאיר ביקורת – אפשר גם להשתמש ברשתות החברתיות שלכם כדי לעודד משוב.
זמינות
כבר עכשיו אתם יודעים שאיכות הנכס, תקשורת מהירה עם האורחים וביקורות חיוביות ממלאים תפקיד מרכזי בדירוג הכללי שלכם ב-Airbnb.
אבל יש עוד דבר אחד שאתם יכולים לכוונן כדי לקבל עוד יותר נראות – זמינות. זהו גורם דירוג חשוב באייר ביאנבי.
האלגוריתם אוהב להציג נכסים עם לוח שנה מתוחזק היטב, מכיוון שזמינות מדויקת וגמישות באפשרויות ההזמנה אומרים שסביר יותר שתשתלבו עם תוכניות הנסיעה של האורחים שלכם.
אתם יכולים לעשות זאת בקלות על ידי שימוש בתכונת ההזמנה המיידית של Airbnb. רישומים אלה מופיעים עם כפתור אישור ותשלום, כך שתהליך ההזמנה אינו עובר דרך אישור המארח הרגיל. אם אינכם משתמשים בהזמנה מיידית, שמרו על היומן שלכם מעודכן ומדויק כדי למנוע התנגשויות בהזמנות.
דרכים נוספות לשיפור הזמינות:
- הציעו גמישות עבור משך הזמן בו אורחים יכולים לשהות בנכס שלכם.
- מענה מהיר לבקשות הזמנה. כבר הזכרנו את חשיבות התגובה ומדוע היא חיונית לקידום ב-Airbnb.
- הציעו גמישות מסוימת במדיניות הביטול כדי להפוך את המודעה לאטרקטיבית עבור יותר אנשים.
אפשרויות נוספות לשיפור
בנוסף לכל מה שצוין עד כה, יש שיקולים נוספים שיכולים להשפיע על נראות הנכס בפלטפורמה:
- תמחור – האתר לוקח בחשבון את תמחור המתחרים ואת האופן בו התמחור שלכם משתווה לנכסים מקומיים אחרים. נכסים חסכוניים יותר נוטים לקבל נראות רבה יותר. Airbnb בוחן גם את התמחור הכולל.
- איכות הנכס – גורם זה חל על תמונות, דירוגים, ביקורות, שירותים זמינים ומידע על ביטולים.
- זמן שהייה בעמוד – ככל שאנשים מבלים יותר זמן בצפייה בדף הנכס, כך גדל הסיכוי ש-Airbnb ישים לב. צרו רישומים מפורטים, הגיבו לביקורות, הוסיפו תמונות חדשות ועדכנו אטרקציות תיירות מדי שנה.
- מיקום ודרישות עונתיות – אירועים מקומיים, ציוני דרך ויעדים פופולריים וטרנדיים מניעים את הביקוש. בנוסף יש להתחשב בעונות השנה: בחודשים החמים, מיקומי חוף פופולריים מאוד, בעוד שחופשות סקי חוות עלייה חדה בביקוש בחודשים הקרים.
- פופולריות הנכס – רשימת משאלות, הנחות, תדירות הזמנות ותקשורת של אורחים עם המארח – כל אלה יכולים לעזור לנכס להתקבע גבוה יותר.
- מארחים – זמינות, גמישות, הנחות ורמות אירוח משפיעות על הנראות.
- מסנני חיפוש – מבקרים יכולים לסנן לפי מחיר, מיקום, מספרי חדרים, נגישות ועוד. כדאי לוודא שאתם מספקים כמה שיותר מידע, כדי שהנכס שלכם יוצג בקטגוריות סינון רלוונטיות.
- גיל הנכס – נכסים חדשים יותר מקבלים באופן טבעי יותר נראות ב-24 השעות הראשונות.
קידום אורגני מקצועי ב-Airbnb
לעיתים ניהול הנכסים עלול לגזול זמן רב, או שאולי מראש תעדיפו שגורם מקצועי יעשה עבורכם את העבודה.
חברת SEO או ספק מקצועי אחר יוכלו לעזור לכם במספר דרכים:
- מחקר מילות מפתח וכתיבת תיאורי נכסים מותאמים למילות מפתח כדי לעזור לכם להתעלות על המתחרים.
- שימוש במיומנויות קופירייטינג מקצועיות לכתיבת תיאורי נכסים משכנעים. ייתכן שיהיה גם שימוש בסטוריטלינג / כתיבה שיווקית כדי לעורר רגשות ולעודד משתמשים לקרוא ולהזמין.
- משיכת אורחים על ידי יצירת נכסים המדגישים את השירותים הייחודיים של הנכס.
- הוספת תמונות באיכות גבוהה ואופטימיזציה של וידאו.
- סיוע בניהול תוכן, כגון מדריכי טיולים מותאמים אישית, מדריכי תיירות מקומיים, כללי בית מפורטים ותיאורי שירותים כדי להעניק לאורחים את החוויה הטובה ביותר.
- ניתוח שיווקי להבנת אסטרטגיות תמחור דינמיות, מחקר מתחרים ואופטימיזציה של שיעורי תפוסה.
נשמח לעזור בקידום אורגני של הנכסים שלכם ב-Airbnb. פנו לקבלת ייעוץ מקצועי >
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו