072-338-4444
how long seo takes
דניאל מסטר
דניאל מסטר

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל? התשובה הקצרה היא – זה תלוי. תלוי במה אתם שואלים? בעיקר בארבעת הסעיפים הללו:

  • נקודת הפתיחה שלכם – על איזו פלטפורמה בנוי האתר שלכם? האם מדובר באתר חדש שעלה לא מזמן לאוויר או באתר וותיק עם מאות עמודי תוכן והצבעות אמון (קישורים) מאתרים אחרים שרק צריך מספר כיוונונים קטנים?
  • התקציב העומד לרשותכם – עבודת קידום אתרים כוללת אספקטים רבין שכל אחד מהם משפיע בצורה שונה על התוצאה הסופית. ככל שיש לכם אפשרות להשקיע יותר, כך אפשר יהיה לעשות יותר פעולות וברמה גבוהה יותר, מה שיביא לתוצאות מהירות יותר.
  • המתחרים שלכם – האם ישנם מאות ואלפי חברות ועסקים אשר עובדים במרץ כדי להתברג על אותם ביטויים שאתם מעוניינים בהם או שמה מדובר בתחום איזוטרי עם מספר בודד של מתחרים? האם זהו תחום חדש שבוא לכל המתחרים יש פחות או יותר את אותה נקודת פתיחה או שמדובר בתחום וותיק שאתם נכנסים אליו לראשונה באיחור אופנתי?
  • מי עושה את העבודה – האם אתם מנסים לעשות זאת עצמאית? האם בחרתם במי שהציע לכם את ההצעה הזולה ביותר? מי אמון על הפרויקט בסופו של יום, מה היכולות שלו, כמה זמן ומשאבים יש לו כדי להביא אתכם לאן שאתם שואפים?

למה כל כך מורכב לומר כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

בואו נפרק את זה: נקודת הפתיחה שלכם – כשאנחנו מדברים על נקודת הפתיחה שלכם, אנחנו מסתכלים בעיקר על הפרמטרים הבאים:

הפלטפורמה שעליה בנוי האתר

הפלטפורמה הפופולרית והמומלצת ביותר נכון לכתיבת שורות אלו, היא וורדפרס. וורדפרס היא מערכת קוד פתוח המאפשרת לנו לבנות את האתר בדיוק כמו שאנחנו רוצים ולהתאים אותו בצורה אידיאלית לגוגל. היא גם מאפשרת לכם כלקוחות לנהל את האתר בצורה פשוטה יחסית וללא ידע בתכנות. אם האתר שלכם בנוי בוורדפרס, סביר להניח שנוכל להתחיל לצאת לדרך בצורה חלקה ומהירה יותר בהשוואה לאתרים שנבנו על פלטפורמות מגבילות יותר כגון wix, camilyo, livecity, shopify, open cart וכו׳.

כמות ואיכות תוכן יש לכם באתר

בתהליך קידום האתר שלכם, אנו מעשירים את האתר בתוכן רלוונטי לתחום העיסוק שלכם, על מנת ליצור את מה שמכונה topical relevance. אם מדובר באתר חדש שמכיל רק עמודים ספורים ובסיסיים או חנות שמכילה כמות גדולה של עמודים אך ללא תוכן שנותן ערך מוסף, יש צורך להעשיר את האתר בתכנים, עד שנכסה את הנושאים המרכזיים בצורה טובה. באותה מידה, נצטרך לחזור על התהליך אם האתר מלא תכנים משוכפלים או סתם עמודים דלים עם תכנים באיכות ירודה. במידה והאתר שלכם כבר מכיל כמות מכובדת של תוכן איכותי ורלוונטי, הרי שחסכתם לעצמכם לא מעט זמן בעבודת הקידום.

רמת האופטימיזציה באתר

האם לכל עמוד מוגדרים כותרות מטא טייטל ודסקריפשן ייחודיים? האם ישנן הגדרות קנוניקל נכונות? האם קיימת מפת אתר תקינה? האם ישנם קישורים פנימיים שבנויים כמו שצריך כדי להעביר כוח בין כל עמודי האתר? האם יש בעיות של תוכן משוכפל? האם ישנה היררכיה נכונה בכתובות האתר ובעמודיו? וכו׳. כל אלו ועוד עשרות רבות של סעיפים משקפים בסופו של יום את איכות האופטימיזציה באתר. אופטימיזציה של אתר היא חלק ראשוני ומהותי בעבודת הקידום האורגני. אם האתר שלכם כבר עבר אופטימיזציה נכונה, אפשר להתקדם במהירות לשלבים הבאים. אם לא, נהיה חייבים לדגם אותו על הצד הטוב ביותר, מה שמן הסתם יקח זמן, בהתאם לגודל האתר וכמות הדברים שצריך לסדר.

נוכחות ברשת

האם אתם אוטוריטה בתחומכם או שחקן חדש ואנונימי בעולם הדיגיטל? חברות ועסקים עם נוכחות משמעותית במדיות השונות יזכו לבוסט בתהליך הקידום האורגני שכן גוגל כבר מכיר אותם, יודע לשייך אותם לתחום הפעילות שלהם ולהעריך עד כמה הוא יכול לסמוך עליהם שיתנו לגולשים את המענה הנכון למה שהם מחפשים. לחלופין, אם אין לבראנד שלכם עמוד פייסבוק או אזכורים באתרי תוכן מובילים, אנו נצטרך לבנות את האוטוריטה הזו עבורכם, מה שיצריך לא מעט זמן וסבלנות, בהתאם לתחום פעילותכם.

קישורים נכנסים

קישורים נכנסים מאתרים שונים, שאפשר לכנות כהצבעות אמון, הם קריטיים לקידום האתר בתוצאות החיפוש. ככל שיותר אתרים גדולים ורלוונטיים בתחומכם מקשרים אליכם או מזכירים אתכם (כלומר ממליצים עליכם), כך עולה הסיכוי שגם גוגל ישתכנע שאתם צריכים להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש, על משקל אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה. כששואלים כמה זמן לוקח לקדם אתר, התשובה תלויה לא מעט גם בשאלה כמה קישורים נכנסים יש לכם ומה איכותם? אם כבר צברתם כמות נאה של קישורים חזקים, עם פרופיל אנקורים בריא, יהיה קל יותר להמשיך מהנקודה הזו ולהגיע לתוצאות מהר יותר, לעומת אתר שיש צורך לבנות לו את כל תמהיל הקישורים מהתחלה.

התקציב העומד לרשותכם

הנקודה השנייה ברשימה היא עניין התקציב. התייחסנו לנושא בפוסט שלנו על מחירי קידום אתרים אך נסביר בקצרה לטובת מי שהתחיל את דרכו כאן: כפי שאתם כבר מבינים מקריאת השורות לעיל, ישנם הרבה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון כחלק מתהליך הקידום האורגני. כשמדברים על משך הזמן הדרוש כדי לקדם אתר לעמוד הראשון, הפרמטר הכי חשוב שמשפיע על קצב ואיכות העבודה הוא התקציב.

תחשבו על זה ככה: אם לקחתם משכנתה על בית, ככל שתגדילו את התשלום החודשי שלכם, על חשבון מספר השנים על גביהם פרסתם את התשלומים, כך תחזירו את המשכנתה מהר יותר והבית יהיה בבעלותכם. הבית במקרה שלנו הוא העמוד הראשון בגוגל, כלומר המטרה הסופית אליה אנחנו חותרים. יתר המטאפורה זהה לחלוטין – ככל שהסכום החודשי שתשלמו גבוה יותר, כך תוכלו להגיע ליעד בפחות זמן. כמובן שעם תקציב גבוה יותר מקבלים גם בית גדול ומושקע יותר, במיקום שאתם הכי רוצים – קרי אתר מדוגם ומתוקתק שממוקם גבוה על מילות המפתח אותן אנו מקדמים. אם לעומת זאת אתם בוחרים לשלם פחות בכל חודש, משך הזמן עד לבעלות מלאה על הבית יתארך בהתאם.

המתחרים שלכם

הנקודה הלפני אחרונה אותה נפרק כדי להבין כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל היא ההשוואה למתחרים. בסופו של יום, גוגל שואף להציג לגולשים שלו את התוצאות הרלוונטיות ביותר. לא כי טובתכם חשובה לו כל כך, אלא כי הוא רוצה להישאר מנוע ברירת המחדל שלכם ולהרוויח מהמודעות הממומנות והמידע שהוא צובר עליכם. לשם כך הוא צריך לתת לכם את התשובה למה שאתם מחפשים. איך הוא מחליט מי רלוונטי יותר ומי פחות? ישנם כ-200 פרמטרים שנלקחים בחשבון בתהליך, בפוסט הזה צמצמנו את הרשימה ל-16 הפרמטרים שמנסיוניו הם בעלי המשקל הרב ביותר. בכל אופן, התייחסנו כאן לחלקם ומה שחשוב להבין הוא שאנחנו לא פועלים בוואקום. כלומר התחרות שלנו היא לא מול גוגל כמו שהיא מול המתחרים שנמצאים כעת בעמוד הראשון.

לכן כשאתם שואלים כמה זמן יקח לקדם את האתר שלי, התשובה תלויה מאוד בכמות ואיכות המתחרים שלכם. אם נכנסתם לשוק חדש שבו כל או רוב המתחרים שלכם גם כן חדשים ואתם נמצאים בצד הנכון של הסעיפים שהזכרנו לעיל, תוכלו להגיע לעמוד הראשון כבר תוך חודשיים – שלושה. לעומת זאת, אם אתם נכנסים לשוק רווי בו המתחרים שלכם מבצעים עבודת קידום אתרים אינטנסיבית במשך שנים רבות, יהיה עליכם להדביק מהם את הפער לפני שתוכלו לעמוד איתם באותה שורה ולשכנע את גוגל שהאתר שלכם רלוונטי יותר למה שהגולשים מחפשים מאשר מי שנמצא שם כיום. שוב, בהתאם לאיפה שאתם עומדים בסעיפים לעיל, התהליך יכול לקחת 9-12 חודשים ואף 18-24 חודשים ויותר.

מי עושה את העובדה

עם כל הכבוד לסעיפים שהזכרנו עד עכשיו, סעיף זה הוא ככל הנראה המשמעותי מכולם. הרי אם תשפכו הררי כספים על שימפנזה כדי שיקדם לכם את האתר, כנראה שלא תגיעו רחוק, גם אם כל הסיכויים לטובתכם. באותה מידה, אם בחרתם במי שהציע לכם את המחיר הנמוך ביותר עבור השירות – אל תצפו להרים וגבהות. לעיתים תצאו נשכרים מעצם העובדה שהאתר שלכם לא יפגע.

עולם ה-SEO הוא דינמי מאוד ומשתנה בקצב אדיר ולכן ישנה משמעות קריטית לכך שמי שאמון על הפרויקט שלכם יחייה את התחום ויכיר אותו על כל רבדיו. חשוב גם שמעבר לידע התיאורטי, יהיו להם את המשאבים הדרושים כדי לגרום לאתר שלכם לזוז – רשת אתרי תמיכה איכותית שבנויה נכון, כותבי תוכן איכותיים, מתכנתים ומעצבים שימקסמו את החוויה באתר, קשרים עם בעלי אתרים אחרים, ניסיון בשטח ועוד. לאנשים הללו בדרך כלל יהיה גם רזומה נאה של הישגים להראות לכם והאתר שלהם עצמם יהיה מדורג בגוגל על ביטויים רלוונטיים. מקדם אתרים איכותי יכול לקצר משמעותית את הזמן שלוקח לקדם אתר למקום הראשון, כי הוא יודע בדיוק מה צריך לעשות ומתי. ממש כמו מנתח מקצועי אם תרצו. יתרה מכך, הוא יקטין את הסיכוי שלכם להיפגע מעדכון אלגוריתמי כזה או אחר ולצלול במעמקי תוצאות החיפוש. לכן לבחירת מקדם אתרים איכותי ומקצועי תהיה השפעה אדירה על משך הזמן שיקח לכם להגיע לעמוד הראשון.

אז כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

לאחר שהבנו את מורכבות תהליך הקידום האורגני בגוגל, אנחנו רוצים בכל זאת לתת לכם מסגרת זמן ממוצעת לקידום אתר בגוגל, יחד עם שתי כללי אצבע כדי להבין אם אתם נמצאים בעיצומו של תהליך קידום נכון או תרמית. אז אם בכל זאת תדחקו אותו לפינה ונצטרך לתת טווח זמנים משוער לקידום אתר, נאמר שברוב המקרים יהיה נכון לציין את הטווח של חצי שנה עד שנה. מה אנחנו מצפים לראות בטווח הזה? כמובן תלוי היכן אתם ממוקמים בסעיפים שהזכרנו, ובכל זאת בטווח הזמן הזה אתם רוצים לראות:

  • עליה במיקומי חלק ניכר של מילות המפתח – אחרי עבודה של 6-12 חודשים, גם בתנאים הכי פחות אידיאליים, אתם חייבים לראות שיפור במיקומי מילות המפתח. עד כמה גדול אמור להיות השיפור? זה שוב תלוי בסעיפים שדיברנו עליהם. אם לאחר למעלה מחצי שנה של עבודה, אין עליה במיקומי מילות המפתח העיקריות שלכם, כנראה שמשהו לא בסדר.
  • עליה כלשהי בטראפיק האורגני – אם בתחילת הפרויקט הייתם בעמוד 10 ועליתם לעמוד 3 בביטוי המרכזי שלכם, יש סיכוי טוב שעליתם גם בכמה מילות מפתח בעלות זנב ארוך שאמורות להזרים לאתר שלכם כמות כלשהי של טראפיק אורגני. קל וחומר אם בתחילת הפרויקט הייתם כבר בעמוד 2-3, אחרי 6-12 חודשים אתם בהחלט יכולים לצפות להיות איפשהו בעמוד הראשון על הביטויים העיקריים שלכם, מה שאמור להזרים אפילו כמות גבוהה יותר של מבקרים מגוגל. אם אתם נמצאים בפרוייקט SEO מעל 6 חודשים ואין כל שיפור בטראפיק האורגני, ייתכן שהעבודה שנעשית עבורכם היא לא טובה מספיק (או שלא נעשה כלום. כן גם זה קורה לצערנו) או שמקדמים אתכם על ביטויים ללא נפח חיפוש, כך שגם כשתהיו במקום הראשון, לא תפיקו מכך שום ערך משמעותי. בכל מקרה זהו דגל אדום שכדאי לשים אליו לב.

לסיכום, עצתנו היא להתייחס לקידום האתר שלכם באותה רמת רצינות שאתם מתייחסים לעסק שלכם. אל תנסו לעשות לבד את מה שמצריך איש מקצוע, אל תחפשו לחסוך כמה שקלים או ואל תתפתו לקיצורי דרך והבטחות שנשמעות טובות מדי כדי להיות אמיתיות. בסופו של דבר לא מדובר בהוצאה, אלא השקעה בפרנסה ובעתיד שלכם. קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך טווח שהופך את האתר שלכם לנכס מניב. הצטיידו בתקציב בריא שתואם את מטרותיכם, איש מקצוע מהשורה הראשונה וקצת סבלנות. זה המתכון שלנו להצלחה 🙂

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: