קידום אתרים בעידן SGE: האם גוגל הופך ממנוע חיפוש למנוע תשובות?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

חברת גוגל נמצאת בשלבים מתקדמים של הוספת בינה מלאכותית חדשה למנוע החיפוש. אז איך Search Generative Experience עומד להשפיע על הטראפיק האורגני שלכם? כל מה שאנו יודעים נכון להיום.

מה זה SGE ואיך זה עובד?

חוויית החיפוש הגנרטיבי ודאי תשפיע על התנועה האורגנית לאתרי אינטרנט – הן מבחינה חיובית והן מבחינה שלילית. מדובר בבינה מלאכותית חדשה ומתקדמת, שתיתן תשובה אחת ישירה לכל חיפוש / שאילתה (בדומה לצ'ט GPT, גוגל בארד ושאר AI גנרטיביים).

כך זה עתיד להיראות, פחות או יותר:

גוגל SGE

תיבת המענה תוצג בראש התוצאות (תכלת במקרה הזה, או צבע אחר), וככל הנראה תדחוק למטה את התוצאות האורגניות הרגילות יותר מאי פעם. הגיוני לצפות לירידה של כ-30% בתנועה אורגנית, קצת בדומה להשפעתן של תשובות ישירות בגוגל. כמובן שזה תלוי גם במשתנים נוספים כגון תחום / נישה, סוגי ביטויים וכן הלאה.

עם זאת, לא ניתן לכמת בצורה מדויקת מה תהיה ההשפעה העתידית של SGE. אם לא תהיה תשובה לחיפוש מסוים, ההשפעה על התוצאות האורגניות תהיה זניחה עד אפסית (בדומה לצ'ט GPT שאומר שהוא לא יכול לתת תשובה מסיבה כזו או אחרת).

בגוגל יתאפשר למשתמשים ליצור תשובה באמצעות AI, במקרה שבו ל-SGE לא יהיה מענה. לא ידוע עד כמה משתמשים אכן יאמצו את שיטת הפעולה וההתנהגות הזו. אם האתר שלכם יקבל סקירה אוטומטית מהסוג הזה אבל לא יופיע בתשובה שייתן SGE, ככל הנראה תהיה לכך השפעה שלילית על הטראפיק. אם האתר כן יופיע, ההשפעה השלילית תהיה קטנה יותר.

יצירת תקציר AI אוטומטי בגוגל SGE

בכל הנוגע לשפה האנגלית (על עברית אין כרגע מה לדבר בכלל) – התשובות לכל חיפוש ניתנות בצד שמאל, והמקורות מוצגים מצד ימין. בנוסף, בתוך כל תשובה יש חיצים קטנים בתחתית שמייצגים מקורות נוספים בהם נעשה שימוש.

נכון לסוף אוגוסט 2023, צ'ט GPT איבד כמעט שליש מהטראפיק שלו בהשוואה לחודש מאי. כמו כן כשליש מהשימוש בצ'ט GPT נעשה בתחום התכנות. זו כנראה הסיבה שגוגל לא ממהרת להוציא לפועל את SGE במנוע החיפוש.

יתרונות SEO לשימוש ב-SGE

  • שאילתות חיפוש של מוצרים ככל הנראה יגדלו במספרן, מכיוון שמוצרים בדרך כלל מוצגים בצורה בולטת בסקירות ה-AI נכון לעכשיו.
  • תמונות מוצר איכותיות ויפות ככל הנראה יזכו לגידול ב-CTR, בדומה לתמונות הקטנות בסרטוני יוטיוב או לתמונות איכותיות באופן כללי.
  • סביר להניח ש-SGE יוביל גם לגידול נוסף בחיפושים ללא קליקים, כאשר תשובה ישירה תינתן לשביעות רצון המשתמש. זה קורה עם תשובות ישירות רגילות, אם כי SGE כנראה עתיד לצוץ הרבה יותר מבחינה זו.

מה אנו יודעים בפועל על SGE עד כה?

עד כאן תיאוריות. כעת נעסוק במה שבאמת ידוע לנו על SGE נכון לעכשיו.

שינוי תצורת תוצאות החיפוש

אומנם במהותו SGE דומה לפיצ'רים אחרים ב-SERP, אבל הוא תופס הרבה יותר נפח בהשוואה להם. עבור חיפושים רבים, הסקירות האוטומטיות שיופיעו ימלאו לעיתים קרובות את כל מסך הדסקטופ, וידרשו ממשתמשי נייד לגלול למטה.

המצב הנוכחי ב-SGE הוא שגוגל מציג פחות מודעות, אבל יש לשער שזה לא יישאר כך בגרסה האמיתית. גוגל לא תוותר על הכנסות של עשרות מיליארדי דולר בכל רבעון. ככל הנראה, מודעות ממומנות ישולבו מעל התוצאות האורגניות – וידחקו אותן עוד יותר מטה.

ככל שהתשובה של SGE תהיה ארוכה ומפורטת יותר, כך יידחקו יותר מטה התוצאות האורגניות. זה לא חדש לנו בתעשיית ה-SEO, פשוט עוד SERP-פיצ'ר שמתווסף לרשימה ארוכה של פיצ'רים קיימים.

תמונות באתרי המקור יקבלו יותר קליקים

בדומה לתמונות סרטונים ביוטיוב, תמונות איכותיות ואטרקטיביות מקבלות יותר קליקים בהשוואה לתמונות פחות מרשימות. עבור האתרים המשמשים כמקור המידע ל-SGE, הדבר אומר שלא רק שהתמונה תוצג בחלק העליון לצד התוצאות – אלא שתמונה טובה ומעניינת מספיק תביא גם כניסות לאתר.

יש לקחת זאת בחשבון במהלכי האופטימיזציה שלנו. ככל שהתמונה תהיה יותר איכותית, מקורית ובולטת בהשוואה למקורות האחרים – כך נגדיל את הסיכויים שיקליקו עלינו.

תקצירי AI עשויים להוריד את ה-CTR האורגני

אם האתר שלנו לא יופיע כמקור מידע בתקצירי SGE, אבל כן נמצא בדרך כלל במיקום אורגני גבוה – ה-CTR עלול לרדת. זה נובע מכך שכל דבר מעל קו הגלילה חשוב יותר, וכל מה שנדחק למטה מקבל חשיבות מעט יותר מופחתת. כמו בכל SERP-פיצ'ר, גם פה ה-CTR מושפע הן על ידי הנראות שלו והן על ידי מיקומו.

כרגע יש פחות מודעות ממומנות ב-SGE

מבדיקות שנעשו לאחרונה נתגלה ש-SGE מציג פחות מודעות ממומנות בהשוואה לחיפוש הרגיל. ממצא זה מקבל חיזוק גם מנתונים שפורסמו על ידי חברת Moz וחברת Insight Partners.

מבדקים אלו נערכו בחודש ספטמבר, אך בינתיים גוגל עושה מבדקים משלה וכמות המודעות הממומנות גדלה עם הזמן. היו סמוכים ובטוחים שגוגל תבדוק זאת ככל שנדרש, כדי לא לפגוע בהכנסותיה מפרסום.

שינויים תמידיים ב-SGE

מאז אוגוסט 2023 חלו מספר שינויים:

  • שאילתות חיפוש יכולות להפעיל תקצירים (בכמות גדלה או קטנה).
  • ביטויים מסחריים לא מייצרים תקצירים בצורה אוטומטית.
  • שאילתות בנושאי YMYL-EEAT מקבלות יותר תקצירים.
  • תוצאות מקומיות מציגות 2 עד 5 תוצאות.
  • מספר המודעות עלה במקצת.
  • מיקום המודעות בדרך כלל מעל לתקציר.
  • גודל התקציר עשוי להשתנות עבור אותו חיפוש.
  • תוכן התקצירים משתנה כל הזמן.

מה אנו עדיין לא יודעים על SGE?

האם SGE יישאר תנודתי?

כל הסקירות והתקצירים משתנים תדיר כל הזמן, והשינויים דרסטיים. נכון לעכשיו אין לנו מושג האם כך זה יישאר וזה מה שיוגדר כמצב הנורמלי שלו.

האם יהיה מקור מידע רשמי אודות SGE?

מצד אחד בטוח שקהילת ה-SEO תעקוב אחר שינויים המתרחשים בממשק. מצד שני, אם נשפוט לפי מצב העניינים בבינג צ'ט (הבינה המלאכותית ששולבה במנוע של מיקרוסופט) – מצב העניינים הנוכחי לא מספק.

כרגע המידע מעורבב במרכז מנהלי האתרים של בינג, בלי אפשרות להפריד בין הצ'ט עצמו לבין שאר האינטרנט. יש להניח שיחלפו חודשים רבים לאחר ההשקה, ועד שנקבל נתוני SGE בקונסולת החיפוש של גוגל.

כאן המקום לציין שגם אם לא יהיה מידע רשמי מגוגל, חלק מכלי ה-SEO הנוכחיים כנראה ימלאו את החלל, זאת לצד מובילי קהילת ה-SEO שימצאו דרכים לגשת למידע.

איך מופיעים בתקצירי ה-AI?

כמובן שאין כאן ודאות של 100%, אבל ככל שידוע כרגע – הנדסה לאחור כנראה תעבוד במקרה הזה (בעיקר בכל הנוגע לביטויי מידע). יש לבדוק איזה סוג של תוכן מופיע בתקציר ובמה הוא עוסק, ואז למצוא דרך להציג את המידע הזה בצורה ברורה ככל האפשר.

עם זאת, כפי שצוין קודם לכן, רכיבי SGE משתנים בקביעות (לפחות נכון לעכשיו): התשובה לאותה שאלה, מקורות המידע ועוד. יש לקוות שגוגל תספק מידע מפורט יותר בקרוב, ועד אז מומלץ לבחון ולבדוק בעצמנו מה עובד ומה לא.

לאיזה CTR אפשר לצפות אם מופיעים ב-SGE?

שאלה קשה למענה. אם מניחים שכל חיפוש מייצר את אותו סוג של תקציר – אותו גודל, תצורה ועוד – יש להניח שה-CTR יהיה נמוך יותר מאשר בתשובות הישירות.

עם זאת לא ניתן לבצע כאן הכללה. הכי בטוח יהיה להגיד שה-CTR יהיה נמוך יותר בהשוואה למקום 1 האורגני בחיפושי מידע, משהו בין 25 ל-30 אחוז.

לסיכום: מה ניתן לעשות כדי להתכונן ל-SGE?

בקצרה – התמקדו בדברים בעלי חשיבות ל-SEO באופן כללי.

בעוד שתמיד חשוב להישאר עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לחידושים, אסור להתפתות בצורה מהירה מדי לכל דבר חדש ונוצץ. מבחינת עלות-תועלת, עדיף כרגע להמשיך ולהתמקד בעבודת SEO שוטפת במקום להשקיע זמן רב בניתוח SGE – לפחות עד שנדע יותר (אלא אם כן אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, כמובן. לא נעצור אתכם).

בדיוק כמו ריבית דריבית, שבה דברים שמושקעים כיום מקבלים משנה חשיבות רק מאוחר יותר בזמן – כך גם עם SGE. פרסמו תוכן איכותי, מעולה ומעניין היום – והוא יוכל לעבוד בשבילכם הרבה יותר טוב מאשר אם תפרסמו אותו מאוחר יותר.

  • המשיכו לעבוד על דברים שאתם יודעים שמביאים תוצאות.
  • ודאו שאתם משתמשים בתמונות איכותיות ומושכות כדי שיוצגו ב-SGE.
  • שלבו בכותרות מילים חשובות שגורמות למשתמשים להקליק.
  • עקבו אחר שינויים ב-SGE בעצמכם (שמרו צילומי מסך באותה רזולוציה, שמרו את קוד ה-HTML, בדקו אילו מקורות מצוינים בתקצירים ופעלו כאילו מדובר בתשובות ישירות).
  • אם אתם נמצאים בארצות בהן SGE עדיין לא קיים – בדקו מה מתרחש בשווקים בהם הוא כן נמצא ותקבלו הצצה לעתיד.

בהצלחה!

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 4

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור