קידום אתרים לחנויות תכשיטים הוא אחד התחומים התחרותיים ביותר, גם בישראל וגם בעולם. אומנם לא מדובר בתחום משנה-חיים כגון רפואה או משפטים, אך בכל זאת אנו נדרשים למאמצים רבים כדי להגיע לתוצאות.
אתרי תכשיטים הם בדרך כלל חנויות וירטואליות בהן ניתן לבצע רכישה אונליין (מעטים הם אתרי התכשיטים שאינם מאפשרים סליקה). בתוך כך יוצא שאנו עוסקים באתר מכירתי, ולא באתרי תוכן ותדמית שמייצרים אך ורק לידים. זה דורש נקודת מבט שונה כמו גם התנהלות SEO שמותאמת למצב.
מחקר מילים
כל קמפיין SEO שיודע מה טוב לו, מתחיל עם מחקר מקיף של מילות מפתח. אנחנו רוצים למצוא הן את הביטויים הרלוונטיים ביותר לקטגוריות הראשיות (והמשניות, אם יש) והן ביטויים נוספים עבור מוצרים, תכנים מקצועיים וכן הלאה.
לצורך כך עלינו לבחון את האתר ולהבין באילו קטגוריות מוצרים מדובר. לא כל אתר תכשיטים יציע את כל הסוגים הקיימים, אלא עשוי להתמקד בכמה סוגים בודדים. זה בהחלט מקצר את זמן העבודה על מחקר המילים, אם כי אולי נצטרך סוגים נוספים של תכשיטים ונושאים לצורך הרחבה בבלוג / במגזין.
מעבר לביטויים המובנים מאליהם – כגון קטגוריות ומוצרים – הקפידו למצוא מה עוד אנשים מחפשים בתחום. "איך מזהים יהלום מזויף", "מה ההבדל בין קראט וקרט", "איך בודקים איכות של יהלומים", "סוגים שונים של זהב" וכן הלאה. כל אלו יביאו אליכם משתמשים נוספים שנמצאים בשלבים שונים במשפך השיווקי, ובנוסף ישמשו כתוכן תומך בקידום הקטגוריות החשובות.
מומלץ לעשות מחקר מילים כל כמה חודשים, כדי לרענן ולמצוא ביטויים חדשים.
מחקר מתחרים
יש מצבים בהם כוונת החיפוש לא תמיד ברורה. אם מישהו מחפש "טבעת אירוסין", האם הוא רוצה לרכוש או שהוא רק מתעניין? או שהוא בכלל תלמיד תיכון שעושה עבודה בתחום ומחפש מידע. אז האם עלינו לספק עמוד שמוכר את המוצר, או מאמר מעמיק בנושא?
למרבה המזל לא צריך לשבור את הראש. מחפשים את הביטוי בגוגל, ובודקים מה מוצג לנו בתוצאות של המתחרים. במקרה של טבעת אירוסין (וכן כמעט כל שאר סוגי התכשיטים), גוגל מציג אך ורק חנויות מכירתיות – ולכן זה מה שעלינו לעשות. אם ננסה להתחרות בביטוי הזה עם מאמר מקצועי בלבד, ככל הנראה לא נגיע לעמוד הראשון או השני.
בנוסף, בדיקת מתחרים מאפשרת לנו לדעת מה הם עשו כדי להגיע לאן שהגיעו. האם יש להם סכמות דירוג כוכבים בכל מוצר? האם הם משתמשים בסרטונים? איך בנויה ההיררכיה של אתר שנמצא בשלישייה הראשונה? מהם סוגי התכנים שהאתר מציע בנוסף למוצרים? וכן הלאה.
מומלץ לבדוק את המתחרים כל כמה חודשים, כדי לא לקפוא על השמרים.
קודם קטגוריות – אחר כך מוצרים
בעולם האיקומרס, הקטגוריות הראשיות הן החשובות ביותר; זאת בניגוד לאתרי תוכן רגילים בהם עמוד הבית הכי חשוב, לצד עמודים נוספים. ביטויים של קטגוריות ראשיות ומשניות הם אלו שמביאים יותר טראפיק – וביטויי מוצרים הם אלו שמביאים יותר המרות. התמקדות בשני הסוגים תייצר לנו את מרב התועלת.
יש לוודא שכל קטגוריה ראשית תכלול את המוצרים הרלוונטיים לה בלבד. כמו כן רצוי מאוד שיהיה גם טקסט רלוונטי כלשהו בקטגוריה האמורה, בלי לדחוף את המוצרים עצמם יותר מדי למטה. על אופטימיזציית טייטלים ומטא תיאורים אין צורך להרחיב יותר מדי: רצוי שיהיו כמה שיותר שיווקיים עם הביטוי המרכזי לקידום.
בכל הנוגע למוצרים עצמם, העבודה קצת קשה יותר: כאן נדרש לתמונות סופר-איכותיות, סרטוני מוצר (אם יש), מקום לחוות דעת עם דירוג כוכבים שמוצג גם בתוצאות גוגל, וכן תיאורי מוצר מפורטים וייחודיים (לא להעתיק דברים גנריים ממוצר אחד לשני; למצוא את הייחודיות ולנסות להעביר אותה בטקסט). בנוסף רצוי לשלב אלמנטים המעידים על אפשרויות משלוח, החזרה והחלפה (אם ניתן), כמו גם אחריות מוצר, תווי אמינות של גופים וארגונים ועוד.
סממני אמינות
אחרי שטרחנו והבאנו את הטראפיק לאתר, צריך לוודא שהוא נראה כמו עסק אמיתי שאפשר לסמוך עליו… מספיק כדי לשלוף את כרטיס האשראי ולשלם מאות או אלפי שקלים לתכשיט.
יש לא מעט אתרי מכירות שלא מצליחים להמיר משתמשים לרוכשים. כדי להקל עליהם ולגרום להם להבין שהגיעו למקום אמין ומקצועי, יש לנקוט במספר פעולות (חלקן שוטפות, חלקן חד פעמיות):
- עמוד אודות – השקיעו בעמוד, כתבו היכן התחלתם ומה החזון שלכם. צרפו ביוגרפיה שלכם / של בעלי העסק, רצוי עם תמונות. אם יש לכם תעודות מקצועיות רלוונטיות לתחום (גמולוג מוסמך), צרפו גם אותן.
- אמצעי התקשרות בולטים – טלפון בולט בראש האתר בכל עמוד שאליו מגיעים; עמוד צור קשר עם מלוא הפרטים (כתובת, טלפונים, מיילים, מפה וכו'); כפתורים צפים ליצירת קשר מיידי (טלפון, וואטסאפ, מייל) וכן הלאה.
- מגוון רחב של אפשרויות סליקה – לא כולם רוצים לשלם בפייפאל או באשראי בלבד. הוסיפו גם את ביט, למשל, וכן אופציות אחרות עד כמה שניתן. ככל שיהיו יותר אפשרויות, תגדילו את הסיכוי למכירה.
- חוות דעת בעמודי מוצר – ככל שתצברו יותר ביקורות, כך תשפרו את אמינותכם ואת הסיכוי לרכוש מכם. רצוי ביקורות חיוביות כמובן, אך גם כמה שליליות תורמות את חלקן (כי לא ייתכן שהכל טוב; זה מריח כמו פייק). רצוי שתהיה סכמה מתאימה שתציג את סיכום הביקורות גם בתוצאות גוגל, באמצעות כוכביות או נתונים אחרים.
- מאמרים מקצועיים עם תיבת מחבר – אומנם אתרי תכשיטים הם לא רופא שיניים או עורך דין, אבל גם פה לא תזיק זריקת מקצועיות המעידה על סמכות, ניסיון ואמינות. אם גמולוג מומחה כתב את המאמר בנושא זיהוי יהלומים, זה מעיד על האתר לחיוב.
- תמונות וסרטונים – ככל שהאיכות גבוהה יותר, כך תשפיעו לחיוב על קבלת ההחלטה לקנות מכם. אם תשלבו תמונות תלת ממדיות שבהן ניתן לגרור את התכשיט ולבדוק אותו מכל זווית, אז בכלל מצוין.
אלמנטים מזרזי החלטה
אפקטים פסיכולוגיים פשוטים שיכולים לשפר את אחוז המכירות באתר:
- "X משתמשים צופים במוצר זה יחד איתך"
- "נותרו X ימים, Y שעות ו-Z דקות עד לסיום המבצע"
- "מי שקנה מוצר זה התעניין גם ב…"
- "X אחוז הנחה לרכישה באתר בלבד”
- אוטומציית מיילים / SMS לנוטשי סל קניות
- וכן הלאה
סינון מוצרים
בעיה אחת שמופיעה ברוב אתרי החנות, היא בעיית הסינון בתפריטי מוצרים. תכשיט אחד יכול להגיע עם כמה מאפיינים שונים – כגון זהב לבן, זהב צהוב או זהב אדום. המשמעות היא שיש מוצר אחד שעלול להיות משוכפל 3 פעמים רק בגלל שיש לו 3 וריאציות.
יש שיטות שלכאורה פותרות את הכפילות, אבל על הדרך גם חוסמות ביטויים נוספים (קנוניקל, no index וכו'). ככל הנראה, השיטה הטובה ביותר לטיפול בסינון מוצרים תהיה כתובת URL נפרדת לכל סינון. בצורה כזו כל סינון יקבל חשיפה בגוגל.
מצד שני, אם הסינון עצמו לא מספיק חשוב כדי שיוצג במנועי חיפוש, או שיש אינספור סינונים ואי אפשר ליצור לכל אחד URL – אפשר לבצע סינון בלי שכתובת העמוד עצמה תשתנה. מעבר לכך מומלץ לשלב קישורים פנימיים לעמודים הנכונים וכן גם פירורי לחם.
חנויות תכשיטים באטסי, באמזון ועוד
חוץ מאתרים המוקמים על דומיינים עצמאים, ניתן להקים חנויות ולמכור תכשיטים גם באתרים הנמצאים באחסון מובנה (Hosted Solution). מערכות כגון Etsi, אמזון או מרמלדה מקצרות לכם את הדרך כמעט בכל הנוגע להקמה, עיצוב ותפעול של האתר, מכיוון שהכל כבר מוכן מראש. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להעלות מוצרים ולהתחיל למכור.
חנות תכשיטים באתר אטסי נשענת ברובה על הטראפיק שאטסי מייצר, כמו גם פרמטרים פנימיים נוספים כגון אחוזי מכירה, חוות דעת ועוד. גם חנות באמזון פועלת על בסיס אותם עקרונות, ובשני המקרים צריך להכיר את אופן הפעולה של כל מערכת – כדי להביא כמה שיותר קונים דווקא לחנות שלכם (ולא של מתחרים).
חיסרון גדול של חנויות מסוג זה הוא שהן לא נמצאות בבעלותכם. החנות יושבת תחת הדומיין הראשי של המארח (אטסי, אמזון, מרמלדה) – ואתם רק "שוכרים" שם מקום (קצת כמו חשבון ברשת חברתית). אם תרצו יום אחד למכור את העסק למישהו אחר, להציב פרסומות או לעשות דברים שנוגדים את תנאי השימוש – תצטרכו להעביר הכול ממילא לאתר נפרד בבעלותכם. קחו זאת מראש בחשבון.
אגב, זו הסיבה שלא הזכרנו את שופיפיי בחלק זה של המדריך. אמנם גם פה מדובר באחסון מובנה ומוכן מראש, אבל בדרך כלל החנות מקבלת בסוף דומיין נפרד משל עצמה.
בניית קישורים ואזכורי מותג
כמו בכל תמהיל של בניית קישורים בצורה אסטרטגית, נקפיד לקבל קישורים נכנסים ואזכורי מותג ממספר מקורות: אתרי חדשות ותוכן מובילים וידועים; אתרים / בלוגים מקצועיים בנישה רלוונטית או משיקה; פעילות ברשתות חברתיות וכן הלאה.
אם מדובר באתר תכשיטים חדש לחלוטין, נקפיד תחילה לבנות קישורים מעמוד הבית בלבד תחת שם המותג (עד 50% מכל הקישורים). לאחר מספר חודשים של שימוש בשיטה זו, נעבור גם לבניית קישורים לקטגוריות ראשיות ומשניות. לבסוף נבנה כ-10% מהקישורים גם לעמודי מוצר או לעמודי מידע מקצועי.
אגב, מומלץ לבנות קישורים גם לחנויות אטסי או אמזון. בהצלחה!
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו