טיקטוק ואינסטגרם הפכו למנועי חיפוש מועדפים על צעירים, וככל הנראה המגמה הזו רק תגדל ותגנוב משתמשים ממנועי חיפוש קונבנציונליים.
גוגל מדווחת כי 40% מהצעירים מחפשים בטיקטוק ואינסטגרם במקום במנועי חיפוש קונבנציונליים (כגון גוגל וגוגל מפות). הם רוצים תשובות מהירות וחזותיות, והתוכן הוויזואלי מספק זאת.
עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים בטיקטוק ו-2 מיליארד באינסטגרם, שתי פלטפורמות אלו הן מכרה זהב למומחי שיווק שרוצים לשפר את נראות המותג באמצעות תוכן חכם ואסטרטגי.
אם לא נבצע אופטימיזציה לחיפושים באינסטגרם ובטיקטוק, נפסיד לקוחות פוטנציאליים. אז איך אפשר לוודא שהסרטונים שלנו יופיעו במקום שבו קהל היעד כבר מחפש? זה המקום שבו קידום אורגני בטיקטוק ובאינסטגרם נכנס לתמונה.
נקודות עיקריות למחשבה
כאשר 40% מהצעירים משתמשים באינסטגרם ובטיקטוק במקום בגוגל, אופטימיזציית תוכן לקידום אורגני מקבלת חשיבות עליונה בפלטפורמות הללו.
המטרה היא למקסם את הנראות באפליקציות הללו, במיוחד בפיד For You בטיקטוק (שהועתק לאחר מכן גם על ידי אינסטגרם – ניתן לראות אותו לאחר ביצוע של חיפוש).
אינטראקציות כגון לייקים, תגובות וסך כל הצפיות בסרטון הן חיוניות, מכיוון שהן מגדילות את הביצועים והנראות של התוכן. לכן השתמשו בהאשטאגים ובמילות מפתח בתיאורי הסרטון, כדי לשפר את פוטנציאל החשיפה עבור הצופים הרלוונטיים.
כמו כן, גם הסאונד הנכון גם הוא בעל חשיבות. יש לבחור צלילים המתאימים למותג ולסוג התוכן, ולא לשכוח לכבד זכויות יוצרים כדי לא להסתכן בהסרת התוכן.
איך עובד פיד ה-For You?
יש הבדל אחד עיקרי ומשמעותי בין אינסטגרם לטיקטוק:
- פור יו באינסטגרם מציג למשתמשים זרם של סרטונים, המותאמים לתחומי העניין שלהם על סמך האינטראקציות שביצעו (צפיות, לייקים, תגובות, שיתופים וכן הלאה).
- פור יו בטיקטוק מציג למשתמשים סרטונים שלא בהכרח תמיד תואמים לתחומי העניין, וזאת במטרה לחשוף אותם לתוכן חדש ולא מוכר.
כמו כן, בדומה לקידום אורגני בגוגל – שתי הפלטפורמות מושפעות מחיפושים המבוצעים על ידי המשתמשים. זו הסיבה שכדאי מאוד לכלול ביטויים רלוונטיים ומילות מפתח ספציפיות בתוכן שאתם מעלים (בין אם וידאו ובין אם תמונות).
על ידי התאמת התוכן לחיפושים של קהלי היעד, ניתן להגדיל משמעותית את טווח ההגעה והמעורבות בטיקטוק ובאינסטגרם. לעיתים סרטוני טיקטוק ואינסטגרם מופיעים גם בתוצאות החיפוש בגוגל – כך שהאופטימיזציה הזו משרתת את ה-SEO גם בגוגל.
גורמי דירוג בטיקטוק ובאינסטגרם
אינטראקציות משתמשים
מעורבות היא המפתח בפלטפורמות הנ"ל. האלגוריתם עוקב אחר האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם הסרטונים, כולל לייקים, תגובות, שיתופים ומשך צפייה. שיעורי מעורבות גבוהים מאותתים שהתוכן מתאים לצופים, מה שיכול לשפר את המיקום בדפי ה-For You שלהם.
תיאור סרטון / תמונה
הטמעת מילות מפתח רלוונטיות בתיאור ובכתוביות, לצד שימוש בתגיות האשטאג פופולריות, יסייעו להגדלת הנראות. כמו כן גם המוזיקה או הפסקול הנבחרים ממלאים תפקיד משמעותי בדירוג התוכן.
סוגי מכשירים והגדרות חשבון
למרות שהפקטורים הללו פחות חשובים, עדיין יש להם השפעה על האופן שבו התוכן שלכם מוגש למשתמשים. לדוגמה, סביר יותר שמשתמשים יראו תוכן המתאים להעדפות השפה, הגדרות המדינה וסוג המכשיר שלהם. התאמת התוכן שלכם להקשרים האזוריים והטכנולוגיים של קהל היעד, יכולה לשפר את טווח ההגעה והחשיפה.
ראוי לציין כי בממוצע החשיפה האורגנית בטיקטוק גבוהה יותר מאשר באינסטגרם. בניגוד לפלטפורמות אחרות, טיקטוק לא נותן יתרון כלשהו למספר העוקבים שלכם. לא משנה אם אתם יוצרים מתחילים או ותיקים, יש לכם הזדמנות שווה להופיע בפור יו של טיקטוק.
החוכמה היא לא כמה עוקבים יש לכם, אלא יצירת תוכן רלוונטי המותאם לקהל היעד. כך תקבלו יותר צפיות, שיתופים, תגובות, לייקים ועוד.
טיפים לקידום אורגני באינסטגרם ובטיקטוק
מחקר מילות מפתח
בדיוק כמו במנועי חיפוש קונבנציונליים, מחקר מילים הוא שלב חיוני. עם זאת, הביצוע והכלים שונים מעט.
ראשית צריך למצוא מונחים שקהל היעד משתמש בהם באופן פעיל כדי לחפש תוכן. בדרך כלל מדובר בביטויים טרנדיים, שיחתיים ומותאמים לאופי החזותי של התוכן.
השתמשו בכלי SEO כגון מתכנן מילות המפתח של גוגל או Ubersuggest, כדי ליצור רשימה של ביטויי חיפוש רלוונטיים. יש לזכור שהכלים הללו מושכים נתונים מגוגל, לא מטיקטוק או אינסטגרם, ולכן תצטרכו להתאים את הביטויים להקשרים ספציפיים.
לדוגמה, חפשו את הביטויים מתוך המחקר בתיבת החיפוש באינסטגרם ובטיקטוק. לאחר מכן בדקו את התוצאות השונות, בדגש על האשטאגים. לצד כל האשטאג מוצג בדרך כלל מספר השיתופים שלו, מה שמעיד על הפופולריות של הביטוי. כמו כן הביטו בהצעות האוטומטיות בתיבת החיפוש; כך תוכלו להתמקד בביטויים שמביאים הכי הרבה תנועה.
אופציה נוספת היא לחפש ביטוי מסוים ולמיין את התוצאות לפי מספר צפיות. הסרטונים הטובים והמבוקשים ביותר – הם הנושאים שבהם תוכלו להתמקד ביצירת התוכן שלכם.
שימוש במילות מפתח בכל מקום
בניגוד ל-SEO במנועי חיפוש, שם לא כדאי להעמיס מילות מפתח בצורה מוגזמת, הכללים שונים עבור קידום אורגני באינסטגרם ובטיקטוק. אנחנו לא אומרים שצריך להגזים גם פה, אבל בהחלט אפשר וצריך לנצל את כל האפשרויות המוצעות לנו:
- בקובץ האודיו עצמו
- בשכבות הטקסט על גבי הוידאו
- בתמלול האודיו
- בכיתוב / תיאור הסרטון
- בתגיות / האשטאגים
הוספת תגיות / האשטאגים
האשטגים הם קריטיים בטיקטוק ובאינסטגרם. הם עוזרים לסווג את התוכן ומנחים את האלגוריתם להצגת הסרטונים והתמונות לקהל הנכון. עם זאת, איכות גוברת על כמות. כמה האשטגים בודדים שנבחרו היטב, יהיו יעילים יותר משרשרת ארוכה של תגיות פחות רלוונטיות.
כדי לייעל את השימוש בהאשטאגים, ערבבו תגים רחבים ותגים ספציפיים בתחום העיסוק הנדון. האשטאגים רחבים מגדילים את טווח ההגעה, בעוד שתגים נישתיים מחברים אתכם לקהילות ספציפיות ומפחיתים את התחרות.
לדוגמה, אם יש לנו סרטון בנושא תיקי נסיעות – תגית כללית ורחבה יכולה להיות #תיקנסיעות – בעוד שתגית ספציפית יותר תהיה #תיקנסיעותמשפחתי או #תיקנסיעותלעסקים.
אפשר להשתמש גם בכלי מילות המפתח של טיקטוק, למרות שהוא מיועד לפרסום בתשלום.
הטמעת הסרטונים באתר
שילוב בין וידאו לאתרי תוכן יכול בהחלט לסייע בהגדלת החשיפה. כל סרטון באינסטגרם או בטיקטוק ניתן להטמעה גם בעמודים הרלוונטיים באתרים או בבלוגים שלכם.
אם נתייחס לכל סרטון כאל "מיקרו-בלוג", נוכל לספק תוכן מקצועי שישתלב היטב גם בתכנים קיימים או חדשים באתר. כל מה שצריך הוא להעלות את הסרטון לטיקטוק או לאינסטגרם, להקליק על אייקון השיתוף ולהעתיק את קוד ההטמעה. לאחר מכן נטמיע את הקוד בעמודים הרלוונטיים באתר / בבלוג.
לא לשכוח כותרת אטרקטיבית המשלבת את מילת המפתח הראשית, ופיזור מילות מפתח משניות או ארוכות זנב לאורך כל כותרות המשנה וגוף התוכן. כמובן שתמיד כדאי להקפיד על יצירת תוכן מרתק ואינפורמטיבי.
יצירת קשר עם הקהל
בחלק ניכר מעמודי המותגים ברשתות חברתיות, מנהלי הדף מגיבים לתגובות הקהל, ויוצרים איתם קשר מתמשך מעבר לתוכן עצמו.
גם בטיקטוק ובאינסטגרם כל תגובה היא הזדמנות – לא רק לתשובה, אלא לפיתוח שיחה שמושכת את הקהל וכן גם יותר צופים. אינטראקציה זו היא קריטית באופן שבו האלגוריתמים מודדים ומגבירים את נראות התוכן.
ככל שהערוץ יהיה יותר אינטראקטיבי, כך הקהל יהיה מעורב יותר. דבר זה בונה קהילה ומאותת לאלגוריתמים האחראים לחשיפה שהתוכן שלכם מרתק וראוי להופיע בדפי For You נוספים.
שימוש באודיו פופולרי
תוכן קולי יכול לסייע משמעותית לתוכן שלכם בטיקטוק או באינסטגרם. השיר או האפקט הקולי הנכונים יכולים להגדיל באופן דרמטי את טווח ההגעה והמעורבות של הסרטונים. רצועות אודיו פופולריות מופיעות לעיתים קרובות באופן בולט בדפי For You, מה שמעניק לתוכן שלכם סיכוי טוב יותר להפוך לוויראלי.
בהקשר זה חשוב מאוד להקפיד על אודיו שאינו מפר זכויות יוצרים, ואת זאת ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות:
- ליצור ולהעלות מוזיקה מקורית או אפקטים קוליים מקוריים משלכם.
- להשתמש בספריות האודיו המוכנות שמוצעות לשימוש באינסטגרם ובטיקטוק. ספריות אלו הן לשימוש חופשי ללא חשש מפגיעה בקניין רוחני.
לסיכום
קידום אורגני באינסטגרם או בטיקטוק יכול לתרום משמעותית לעסקים, לחברות ולארגונים. הכל תלוי באיכות ובסוג התוכן שאתם מייצרים ומעלים לפלטפורמות הללו, לצד הטקטיקות שצוינו כאן לצורך שיפור והגדלת החשיפה.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו