חיפוש

4 יתרונות משמעותיים של קידום אתרים שאולי לא לקחתם בחשבון

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

קידום אתרים הוא טקטיקה שיווקית ותיקה, ידועה ונפוצה, אבל לא תמיד כל לקוח פוטנציאלי או קיים מודע ליתרונות השיטה.

מתוך שלל הסיבות הטובות להשקיע בקידום אתרים אורגני, גיבשנו את ארבעת היתרונות החזקים והאוניברסליים ביותר, הרלוונטיים לכל סוגי העסקים והלקוחות. אז בפעם הבאה שאתם שוקלים האם כדאי להיעזר בשירותי SEO – מומלץ להיות מודעים ליתרונות הללו עבור העסק והאתר.

יתרון 1 – תנועה ממוקדת, מתמשכת ומצטברת

בואו נפרק את זה לרכיבים הבסיסיים:

  • תנועה ממוקדת – אנו מושכים את האנשים שסביר שיהפכו ללקוחות שלנו, וזאת על ידי מיקוד במילות מפתח רלוונטיות לבעיות שהעסק שלנו פותר.
  • תנועה מתמשכת – תנועה "ירוקת עד" שממשיכה לזרום לאתר, מתוך תוצאות החיפוש האורגניות. ככל שהתוכן ותיק, איכותי ורלוונטי – כך הוא יזרים יותר טראפיק.
  • תנועה מצטברת – דפים שעברו אופטימיזציה ומופיעים בתוצאות החיפוש, מייצרים תנועה מצטברת וגדלה שיוצרת צמיחה הדרגתית.

תכונות אלו אינן ייחודיות ל-SEO, אבל מה שהופך אותו באמת למשהו שקשה להתעלם ממנו – הוא העובדה שהוא מקיים את כל המאפיינים הללו בו-זמנית.

לדוגמה, הנה גרף של 3 עמודי אתר מיום שהוקמו לפני שנה וחצי ועד היום. ניתן לראות את ההתחלה ה"צנועה" מאפס, וכן את הגידול המשמעותי בטראפיק ככל שחולף הזמן (למעט נפילות פה ושם). 3 עמודים אלו ביחד הביאו 46% מהטראפיק לאתר בתקופה זו של שנה וחצי.

כדאי לחזור על זה שוב – 3 עמודים די חדשים אחראים לכמעט מחצית מהטראפיק באתר. בזו טמונה גדולתו של SEO (לצד יתרונות נוספים, כגון גידול מתמיד במספר הביטויים בהם הדפים הללו מדורגים בגוגל).

גרף תנועה לאתר

ככל שהתחום פופולרי יותר, כך יותר אנשים יכולים להגיע לאתר. גם נישה פחות פופולרית יכולה להיות טובה: זה אומר פחות תחרות ושיעורי המרה גבוהים יותר.

יתרון 2 – להגיע לקונים בכל שלבי מסע הלקוח

תוכן איכותי שעובר אופטימיזציה למנועי חיפוש מאפשר מיקוד ספציפי באופן ייחודי לקהל היעד: כאשר הם מחפשים מידע, רוצים לפתור בעיה, שוקלים רכישה, עושים השוואה למתחרים וכן הלאה.

הכל קשור למילות המפתח ולכוונת החיפוש העומדת מאחוריהן. צריך לדעת איך למנף את הכוונה מאחורי מילות המפתח, במטרה למקד את התוכן באתר כדי שיוביל בסוף לביצוע המרה (ליד או רכישה).

קידום אתרים יכול להישמע מורכב ולמען האמת גם יקר עבור עסק קטן. אבל תארו לעצמכם שכל פעם שמישהו מחפש "מאפייה ברמת גן", העסק שלכם מופיע בעמוד הראשון של גוגל. זה המון לקוחות פוטנציאליים שעוברים בדלת שלכם.

אם מישהו מחפש "מחשבון משכנתא", די ברור שהוא רוצה לבדוק מה תהיה עלות המשכנתא שלו, ושהוא כנראה נמצא בתהליך כלשהו של קניית דירה. במצב כזה, בו די ברור מה כוונת החיפוש, אפשר לקדם עמוד מחשבון שמציע גם שירותי ייעוץ משכנתא – בלי למכור בכוח.

תוכן איכותי וממוקד מאפשר להגיע לקונים המחפשים מוצרים ושירותים רלוונטיים לצורכיהם. לדוגמה, מדריכים מקצועיים בנושאי חוק ומשפט, בעיות משפטיות נפוצות וסוגי הפתרונות – הם הדלת להמיר גולש לרוכש באתרים של עורכי דין.

יתרון 3 – הגדלת הנראות שלנו לעומת המתחרים

בכל הנוגע לקידום אתרים, הגדלת הנראות במנועי החיפוש מפחיתה בו זמנית את הנראות של המתחרים שלנו. הרווח שלנו הוא ההפסד שלהם.

לדוגמה, הנה גרף תנועה אורגנית למאמר בנושא מסוים (גרף כחול) – בהשוואה למאמרים באותו נושא אצל מתחרים. ניתן לראות בדיוק את הרגע בו עדכון התוכן במאמר גרם לקפיצה בטראפיק, כאשר במקביל חלה ירידה בטראפיק של מאמרים שהיו ממוקמים מעליו לפני כן.

השוואת תנועה לעמודים באתרים שונים
מקור: ahrefs.com

עם זאת, חובה לציין כי היתרון הזה הוא חרב פיפיות. אם לא נשקיע כראוי בתהליך ה-SEO, אנו עלולים לפספס הזדמנויות ולאפשר למתחרים לעקוף אותנו (בדיוק כפי שאנו עקפנו אותם בדוגמה הקודמת).

למרות זאת, כאשר מגלים מה בדיוק הופך את עמודי המתחרים לטובים כל כך – ניתן בקלות להוכיח שאם לא נשקיע בתוכן ובקידום שלו, נפספס הרבה יותר תועלת בסופו של דבר.

יתרון 4 – הוזלת עלויות לגיוס לקוחות

בטווח הארוך, SEO זול יותר מרוב שיטת השיווק האחרות. בהשוואה למודעות חיפוש, עלות ההשקעה ביצירת תוכן היא לרוב נמוכה יותר, ואין צורך לשלם עבור כל קליק.

אם נשווה את עלות הקידום האורגני לעלות רכישת הטראפיק באמצעות קידום ממומן, נגלה שחסכנו מאות ואלפי שקלים. שווי הטראפיק האורגני באתר מסה מדיה הוא כ-2,500 דולר (Traffic Value בתמונה המצורפת). זה הסכום שהיינו צריכים לבזבז על פרסום ממומן בגוגל, אם היינו רוצים לקבל את אותו טראפיק בתשלום ולא בצורה אורגנית.

שווי התנועה לאתר

במקום זאת, קידום אורגני מאפשר לנו לייצר טראפיק באופן פסיבי, וניתן להמשיך בכך ולהוסיף תוכן חדש כדי לגרוף עוד ועוד תנועה שתתווסף לזו הקיימת. ברמת העיקרון אין מגבלה על כמות התנועה האורגנית שניתן לקבל.

אבל זה לא הכל – ככל שאתר או בלוג קיימים זמן רב יותר ומביאים תנועה, כך הם מקבלים שווי טראפיק טוב יותר; זאת מכיוון שהם מייצרים יותר הכנסות עבור אותה השקעה ראשונית. במילים אחרות, עלות רכישת הלקוח (CAC) עם SEO משתפרת עם הזמן. אנו יכולים לראות זאת בבירור בקורלציה בין תנועה אורגנית, ובין שווי הטראפיק שהיינו צריכים לשלם עליו.

בטווח הארוך, קידום אתרים מניע מכירות ומגדיל את הרווחים הנקיים. קמפיין SEO משלים את משפכי המכירות הקיימים, ואפילו יכול להפחית עלויות ועומסים על צוות המכירות או הייצור עצמו, שהם ככל הנראה הוצאות תפעוליות אדירות. יצירת חסכון בעלויות תבהיר בדיוק מהו החזר ההשקעה של SEO.

מכיוון שקידום אתרים יכול להוזיל את עלות רכישת הלקוחות, אם לא תשקיעו ב-SEO תפספסו בגדול. הזנחת ה-SEO כאפיק טראפיק תוביל לכך שתהיו יותר מדי תלויים באפיקים בתשלום, וכן בשיטות אחרות שעלולות להיות חסרות תועלת בהמשך. השוואת ביצועים למתחרים תסייע להוכיח כיצד פועל ה-SEO לטובת העסק.

לקבלת ייעוץ והתאמת ה-SEO הטוב ביותר עבורכם – צרו קשר.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור